Màster en Service Design
Aprèn a dissenyar experiències úniques centrades en l'usuari aplicant el design thinking en el desenvolupament de serveis.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 5a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: dilluns, dimarts, dijous i divendres de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: anglès
- Preu: 10.030 €
- Titulació: Títol de Màster en Service Design otorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
La digitalització de l'entorn ha propiciat que cada vegada més productes s'associïn a serveis complementaris. L'economia de serveis representa avui més del 70% del PIB mundial, la qual cosa crea la necessitat de gestionar tots els actors involucrats en la prestació d'un servei. Requereix una perspectiva en la qual l'usuari estigui en el centre del propi disseny del servei. Per aquest motiu, el Service Design sorgeix com una disciplina aglutinadora de molts perfils professionals dedicats a planificar i organitzar tant les persones com les infraestructures, les comunicacions i els materials que componen un servei.
El Màster en Service Design brinda les eines per a millorar un servei existent o simplement crear-ne un de nou. Es començarà contextualitzant el disseny com a eina transformadora i considerant els productes com a serveis que satisfan necessitats. Aprofundirà en el brànding i l'experiència omnicanal dels clients abans de guiar als estudiants a través de totes les etapes del disseny d'un servei: recerca inicial, ideació, creació de prototips, implementació i, en última instància, avaluació. El curs, a més d'establir les bases teòriques, se centrarà estretament en la realitat pràctica del món professional.
El Màster en Disseny de Serveis ofereix eines per millorar un servei existent o bé crear-ne un de nou. Començarem contextualitzant el disseny com a eina transformadora i entenent els productes com a serveis que satisfan les necessitats. Aprofundirem en el branding i l'experiència omnicanal dels clients i finalment acompanyarem l'estudiant en totes les fases del disseny d'un servei, des de la recerca inicial, la ideació, el prototipatge o la implementació fins a l'avaluació. A més d'oferir fonaments teòrics, el màster està molt enfocat a la realitat pràctica del món professional.
Pla d'estudis
Mòdul 1 - El disseny com a factor estratègic
Entendre la manera en què el disseny pot aportar valor a l'organització des de diferents perspectives i a crear la vinculació entre l'estratègia corporativa i l'avaluació del disseny.
- Introducció i conceptes generals
- Evolució de la mentalitat i les necessitats humanes
- El context actual i la importància dels usuaris
- Introducció al Design Thinking
- Exploració de metodologies centrades en l'usuari
- Business Model Canvas
- Tipus d'estratègies
- Eines per a l'estratègia
- Perfils d'Innovació
- Tendències socials i de mercat
Mòdul 2 - Lògica de serveis
Els béns tangibles i intangibles produeixen un servei com un benefici per als usuaris i actors implicats. Explorarem les característiques dels productes i les contrastarem amb les dels serveis. Treballarem la lògica de servei en el marketing, que unifica productes i serveis sota un mateix paradigma.
- Introducció a la Lògica Dominant del Servei: Producte versus Servei; context anterior (IHIP) i el nou paradigma (SD-L)
- Conceptes de valor de la co-creació, constel·lació de valor, valor en ús i valor en context a través d'estudis de casos específics
- Exercicis d'identificació de proposta de valor i servitització
- Exemple: servitització d'una empresa manufacturera
Mòdul 3 - Interacció
La interacció es treballa des d'una perspectiva holística, no des del punt de vista Interacció Persona-Ordinador (IPO). Aprendre a pensar en el sistema i la manera en què es generen les diferents interaccions.
- Disseny i interacció: comunicació en el temps i l'espai, amb objectes i màquines, entre persones, amb pantalles i amb veu.
- Introducció al UX Design i a l'arquitectura de la informació
- Identificar requisits: tipus de contingut, restriccions, nivells de profunditat
- Comportament de l'usuari
- Fluxos de contingut i recorregut de l'usuari
- Principis bàsics del disseny d'interacció
- Ètica del Disseny
Mòdul 4 - Innovació disruptiva i ideació
Un mòdul en el qual farem una aproximació introspectiva a la creativitat. Analitzarem com pensem, avaluarem els mecanismes del pensament i ajudarem a pensar de forma creativa.
- Introducció i conceptes generals
- La importància de la disrupció
- L'objectiu creatiu
- Repensar la creativitat
- Generar idees disruptives
- Hibridació
- Transversalitat
- Pensament sistèmic
- Creativitat en la innovació
- Co-creació
- Tècniques grupals per a la generació d'idees
Mòdul 5 -El branding i l'experiència de client (CX)
El disseny de serveis pot ser una eina molt valuosa per crear un marc compartit del to de comunicació i l'estratègia d'una marca per tal de poder implementar-la en tots els canals i amb tots els equips implicats. Aprendrem a comprendre com es construeix una marca, què la defineix i com de quina manera fa part de l'experiència de client. A més de comprendre la dimensió omnicanal de la marca.
- Què és una marca i com es construeix?
- Brànding com a eina per a l'experiència del client
- Disseny de marca i servei
- Estratègia i posicionament de marca
- Implantació i impacte de la gestió de marca en l'empresa
Mòdul 6 - Recerca de disseny (design research)
L'objectiu és desenvolupar habilitats fonamentals per a la recerca especialitzada en serveis amb la finalitat de comprendre les ofertes actuals, els recursos existents, els punts a millorar i les oportunitats latents.
- Introducció a la recerca per al disseny de serveis
- Entrevistes en profunditat
- Recerca d'usuaris
- Recerca contextual
- Anàlisi de la informació generada
- Facilitació de sessions de co-creació
- Generar insights cap a una proposta de valor
Mòdul 7 - Prototipat
Desenvolupar les habilitats i aprendre les tècniques del prototipat d'experiències i serveis amb la finalitat de reduir la incertesa i poder experimentar amb les idees en construcció.
- Customer Journey Map
- Tècniques de creació de prototips per a serveis tant físics com digitals
- Pla d'aprenentatge amb hipòtesi i definició de mètriques
- Informe final amb aprenentatges dels prototips
Mòdul 8 - Transformació organitzacional
Per a treballar la transformació organitzacional s'exploraran conceptes a través de classes teòriques i pràctiques. S'articularà un desafiament a partir d'estudis de cas i casos ficticis que simulen el treball de definició d'una cultura organitzacional.
- Conceptes teòrics i formulació de casos
- Definició del mapa de stakeholders
- Fonaments del disseny participatiu: exploració del mètode “converses de disseny”
- Definició de llegats i disseny del mapa cultural
- Concepte d'infraestructura. Mapatge d'estructures materials i socials
- Identificació de palanques de canvi i mapatge inicial del flux de treball
Per a treballar en el disseny, els sistemes i les transicions futures, desenvoluparem un altre taller on s'exploraran els futurs stakeholders relacionats amb l'extracció, gestió i explotació de dades, juntament amb les seves conseqüències polítiques, econòmiques i culturals.
Mòdul 9 - Treball Final de Màster
El treball final de màster (TFM) és l'últim treball del Màster i integra tots els coneixements i habilitats adquirits durant el curs. El TFM combina tots els processos i eines treballats durant el Màster en un únic projecte i procés.
Durant el desenvolupament del TFM, els estudiants posaran en pràctica totes les seves habilitats per a dissenyar serveis a nivell professional, amb especial èmfasi a proposar solucions basades en la creativitat i la innovació.
- Disseny Estratègic
- Recerca
- Innovació disruptiva
- Creació de prototips
- Marca
- Llenç de model de negoci
- Transformació Organitzacional
Projectes
D(ea)r. kid. Una aproximació holística a la cura pediàtrica
per Riccardo Castiglia, Sena ÖrücüRed Cycle. Ecosistema de bienestar menstrual.
per Lolo Pozo, Diego Delgado y Silvana PachecoProfessorat
Coordinació
Sandra Bosch
Especialista en Brand Strategy, Service Design i Customer Experience
Coordinadora del Màster en Disseny Gràfic i del Màster en Service Design
Marta Aymerich
Experta en Creativitat, Innovació i Talent
Andreu Belsunces
Sociòleg del disseny i la tecnologia
Neus Benages
Dissenyadora gràfica. Especialista en Visual Thinking
Sandra Bosch
Especialista en Brand Strategy, Service Design i Customer Experience
Gemma Busquets
Especialitzada en disseny d'informació i experiències digitals.
Marta Domingo
Design + Business Strategist en Advanced Design
Luciana Leveratto
Especialista en estratègia, metodologia i innovació
Susana Mondejar
Especialista en gestió d'equips, co-creació, creativitat i innovació.
Ethan Parry
Dissenyador i investigador UX
Marc Roca
Service designer. Design research
Alessia Rullo
Design Research & CX Strategy
Marc Segarra
Consultor en Creativitat i Innovació centrada en les persones.
Clara Subirats
Directora de disseny avançat d'HP Inc.
Bernadett Sztanó
Design Strategist, Service Designer
Javier Tejedor
Strategic Designer, Facilitador i Design Thinker
Lourenço Viana
Head of Research at Mango
Entitats col·laboradores
En anteriors edicions s'ha comptat amb la col·laboració de:
Sortides i àmbits professionals
- Dissenyador de serveis
- Product manager
- Brand manager
- Dissenyador estratègic
- Design researcher
Empresa vinculada
El Màster en Service Design està vinculat a Service Design College, un network internacional en l’àmbit del disseny de serveis que agrupa més de 1.500 professionals i que organitza formacions i esdeveniments sobre Service Design per preparar nous agents de canvi, creadors, activadors i partidaris del progrés positiu amb l’objectiu de connectar les empreses amb les persones.
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Service Design.