Màster en Service Design
Aprèn a dissenyar experiències úniques centrades en l'usuari aplicant el design thinking en el desenvolupament de serveis.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 4a
- Període lectiu: del 3 d'octubre de 2024 al 30 de juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
- Horari: dilluns, dimarts, dijous i divendres de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: anglès
- Preu: 9.800 €
- Titulació: Títol de Màster en Service Design otorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
Els consumidors tenen cada vegada més maneres d'interactuar amb les empreses i els serveis. Això fa que la complexitat dels serveis i les interaccions sigui cada vegada més gran.
El disseny de serveis simplifica aquesta complexitat i permet a l'empresa veure el món a través del client, entendre les seves necessitats i visualitzar tots els moments en què entra en contacte amb l'usuari.
Eines com el customer journey o els blueprints ens permeten veure tot el recorregut del client, què necessita i com se sent en cada moment. D'aquesta manera podem, detectar oportunitats de millora i visualitzar els actors involucrats en l'acció.
El Màster en Disseny de Serveis ofereix eines per millorar un servei existent o bé crear-ne un de nou. Començarem contextualitzant el disseny com a eina transformadora i entenent els productes com a serveis que satisfan les necessitats. Aprofundirem en el branding i l'experiència omnicanal dels clients i finalment acompanyarem l'estudiant en totes les fases del disseny d'un servei, des de la recerca inicial, la ideació, el prototipatge o la implementació fins a l'avaluació. A més d'oferir fonaments teòrics, el màster està molt enfocat a la realitat pràctica del món professional.
Pla d'estudis
Mòdul 1 - El disseny com a factor estratègic Mòdul 2 - Lògica de serveis Mòdul 3 - Interacció Mòdul 4 - Innovació disruptiva i ideació Mòdul 5 - El branding i l'experiència del client (CX) Mòdul 6 - Recerca de disseny (Design research) Mòdul 7 - Prototipat Mòdul 8 - Transformació organitzacional Mòdul 9 - TFM. Treball Final de Màster
Programa
Mòdul 1 - El disseny com a factor estratègic
Entendre la manera en què el disseny pot aportar valor a l'organització des de diferents perspectives i a crear la vinculació entre l'estratègia corporativa i l'avaluació del disseny.
- Enfocament customer centric
- Human centered design (HCD)
- Design thinking
- Indicadors econòmics i extraeconòmics en l'avaluació del disseny
Mòdul 2 - Lògica de serveis
Els béns tangibles i intangibles produeixen un servei com un benefici per als usuaris i actors implicats. Explorarem les característiques dels productes i les contrastarem amb les dels serveis. Treballarem la lògica de servei en el marketing, que unifica productes i serveis sota un mateix paradigma.
- Service-dominant logic
- Paradigma IHIP
- Orígens i definició del service design
- Servitització de la indústria
- Cocreació de valor
- Service thinking
Mòdul 3 - Interacció
La interacció es treballa des d'una perspectiva holística, no des del punt de vista Interacció Persona-Ordinador (IPO). Aprendre a pensar en el sistema i la manera en què es generen les diferents interaccions.
- Usabilitat
- Accessibilitat
- Arquitectura de la informació
- Experiència d’usuari (UX)
Mòdul 4 - Innovació disruptiva i ideació
Un mòdul en el qual farem una aproximació introspectiva a la creativitat. Analitzarem com pensem, avaluarem els mecanismes del pensament i ajudarem a pensar de forma creativa.
- Pensament divergent
- Innovació centrada en les persones
- Hibridació
- Treballar i estimular la creativitat personal
- Creativitat resolutiva
Mòdul 5 -El branding i l'experiència de client (CX)
El disseny de serveis pot ser una eina molt valuosa per crear un marc compartit del to de comunicació i l'estratègia d'una marca per tal de poder implementar-la en tots els canals i amb tots els equips implicats. Aprendrem a comprendre com es construeix una marca, què la defineix i com de quina manera fa part de l'experiència de client. A més de comprendre la dimensió omnicanal de la marca.
- Fonaments del branding i de l'estratègia de marca
- Construir una marca: posicionament, valors, to verbal i visual
- Storytelling d'una marca i experiència d'usuari
- Gestió de l'experiència de client (CX)
- Omnicanalitat: experiencia phygital
Mòdul 6 - Recerca de disseny (design research)
L'objectiu és desenvolupar habilitats fonamentals per a la recerca especialitzada en serveis amb la finalitat de comprendre les ofertes actuals, els recursos existents, els punts a millorar i les oportunitats latents.
- Eines de recerca (encounter map, touchpoint map, stakeholder map, entrevistes...)
- Investigació de l'usuari (user persona, journey mapping, arquetips…)
- Recerca del mercat i tecnologia (Service Blueprint, ecosystem mapping…)
- Detecció de tendències i macrotendendències
- Síntesi dels resultats obtinguts
- Aprendre a reformular els insights en reptes
- Presentació de les dades (visualització de dades, infografia)
Mòdul 7 - Prototipat
Desenvolupar les habilitats i aprendre les tècniques del prototipat d'experiències i serveis amb la finalitat de reduir la incertesa i poder experimentar amb les idees en construcció.
- Definir els principals atributs de la proposició de valor (business canvas, value proposition…)
- Materialitzar conceptes (Service Package, Augmented Services…)
- Aprendre a convertir un concepte en un prototip tangible (Storyboarding, Bodystorming, Mock Ups…)
Mòdul 8 - Transformació organitzacional
A l'hora d'implementar canvis i noves formes d'operar dins les organitzacions, és important conèixer la seva cultura empresarial i tenir eines que permetin la gestió del canvi.
- Mapatge cultural
- Design narratives i design legacies. Com les podem identificar i treballar
- Avaluació dels processos de treball
- Mapatge dels stakeholders
- Identificar forces i palanques del canvi
- Disseny participatiu
Mòdul 9 - Treball Final de Màster
El Projecte Final de Màster proposa un cas (real o fictici) en el qual caldrà aplicar totes les àrees treballades durant el màster per poder resoldre’l.
Projectes
D(ea)r. kid. Una aproximació holística a la cura pediàtrica per Riccardo Castiglia, Sena Örücü
Red Cycle. Ecosistema de bienestar menstrual. per Lolo Pozo, Diego Delgado y Silvana Pacheco
Professorat
Coordinació
Sandra Bosch
Especialista en Brand Strategy, Service Design i Customer Experience
Coordinadora del Màster en Disseny Gràfic i del Màster en Service Design
Gemma Busquets
Especialitzada en disseny d'informació i experiències digitals.
Alessia Rullo
Design Research & CX Strategy
Javier Tejedor
Strategic Designer, Facilitador i Design Thinker
Bernadett Sztanó
Design Strategist, Service Designer
Andreu Belsunces
Sociòleg del disseny i la tecnologia
Marc Roca
Service designer. Design research
Marta Domingo
Design + Business Strategist en Advanced Design
Clara Subirats
Directora de disseny avançat d'HP Inc.
Luciana Leveratto
Especialista en estratègia, metodologia i innovació
Ethan Parry
Dissenyador i investigador UX
Lourenço Viana
Head of Research at Mango
Susana Mondejar
Especialista en gestió d'equips, co-creació, creativitat i innovació.
Marta Aymerich
Experta en Creativitat, Innovació i Talent
Cornelia Brezing
Innovation Coach
Sortides i àmbits professionals
- Dissenyador de serveis
- Product manager
- Brand manager
- Dissenyador estratègic
- Design researcher
Empresa vinculada
El Màster en Service Design està vinculat a Service Design College, un network internacional en l’àmbit del disseny de serveis que agrupa més de 1.500 professionals i que organitza formacions i esdeveniments sobre Service Design per preparar nous agents de canvi, creadors, activadors i partidaris del progrés positiu amb l’objectiu de connectar les empreses amb les persones.
Cost
Cost total del curs: 9.800 €
El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.
Modalitats de pagament
S’ofereixen diferents modalitats de pagament:
-
Pagament únic
-
Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
-
1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries
-
2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.
Més informació sobre beques i ajuts.
Informació del procés d’inscripció.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Service Design.