Postgrau en Packaging Design
El packaging és el principal recurs de les marques per connectar amb les persones a través de la seva capacitat sensorial i la tridimensionalitat. Aprèn a crear experiències úniques que formin part del dia a dia dels usuaris i que consolidin el seu engagement amb les marques.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 16a
- Període lectiu: d'octubre de 2026 a juny de 2027. Presentació TFP: juny de 2027
- Horari: dilluns i dimecres de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 5.330 €
- Titulació: Diploma de Postgrau en Packaging Design
- Crèdits: 30 ECTS
Presentació
El Postgrau en Packaging Design combina l’estratègia, el pensament creatiu, el disseny, la sostenibilitat i el volum per assentar unes bases sòlides per tal que els professionals del packaging puguin comunicar, formalment i gràficament, els atributs d'un producte i dissenyar els envasos del futur.
L’estudiantat aprendrà a traduir l'estratègia a un concepte i disseny de packaging únic i diferencial, aplicant els coneixements adquirits a diversos àmbits del packaging. També aprendrà a aplicar les eines creatives i tècniques per a la creació de packs que seran capaços de competir en el mercat a escala professional, i adquirirà una visió àmplia del disseny de packaging que li possibilitarà una òptima integració en els equips de treball multidisciplinaris. Al final del postgrau desenvoluparà un treball final amb el qual crearà un disseny de packaging ètic i sostenible.
Aquesta formació s'adreça a persones amb estudis previs en arts plàstiques, disseny gràfic, disseny industrial, màrqueting i publicitat i professionals de sector que vulguin adquirir els coneixements necessaris per participar en un procés d'estratègia, creació i desenvolupament d'un disseny de packaging.
Pla d'estudis
Mòdul 1 - Estratègia i gestió del packaging
En aquest primer mòdul s’obté una visió holística del que significa el disseny de packaging i del seu procés de construcció com a element clau de les marques.
- Procés creatiu del disseny de packaging.
- Estratègia i experiència de marca aplicada al packaging.
- Benchmark: anàlisi de la competència.
- Punts de contacte més enllà del packaging.
- Embalatge ètic, conscient i responsable. Rol del professional del disseny.
- Incorporació de criteris de sostenibilitat i innovació.
- Aplicació d’IA per a la recerca d’usuari i benchmarking.
Mòdul 2 - Investigació, tendències i IA aplicada al packaging
El packaging, com molts altres sectors, es troba en un moment de canvi. En aquest mòdul es reflexiona sobre el futur del packaging, tenint en compte les tendències que ens envolten: nous hàbits, nous canals, noves tecnologies i l'impacte de la IA en la creació i gestió d'un packaging.
- Tendències de consumidor i packaging.
- Tècniques i metodologies d’investigació.
- El futur del packaging: noves tecnologies i IA.
- Integració d’eines d’IA per a anàlisi de materials, visualitzacions 3D.
Mòdul 3 - Eines creatives i direcció d’art per al disseny de packaging
A través de sessions teoricopràctiques sobre les diferents eines creatives clau que intervenen en la construcció del packaging, s’aprèn a crear una big idea, a dominar la visualització del moodboard i a treballar la direcció d'art per al disseny de packaging.
- Big Idea: conceptualització i creativitat.
- Moodboard: investigació i aproximació creativa.
- Direcció d’art: del concepte a la visualització, sistema visual gràfic, il·lustració i fotografia.
- Tipografia: possibilitats en packaging
- Il·lustració: estils i aplicació.
- IA aplicada al sketching ràpid, ideació volumètrica i desenvolupament conceptual.
Mòdul 4 - Eines tècniques i software per al disseny de packaging
A través de la pràctica, aquest mòdul aprofundeix en les diferents eines tècniques que intervenen en la construcció del packaging, aportant coneixements específics del software informàtic, a més d'entendre les possibilitats davant els arts finals, els materials i els acabats.
- Photoshop aplicat al packaging.
- Illustrator específic per packaging.
- Producció gràfica: procés, tècniques i arts finals.
- Materials i acabats. Sinèrgia amb el taller de biomaterials de BAU.
- Introducció a l’ús de Blazer per al disseny estructural.
Mòdul 5 - Ecodisseny i packaging sostenible
En aquest mòdul, l'estudiant s'introduirà en el món de l'ecodisseny aplicat al packaging per tal d’incorporar de manera holística la sostenibilitat al disseny del packaging.
- Fonaments de sostenibilitat, cicle de vida i estratègies de millora.
- Anàlisi ambiental qualitativa del packaging.
- Recerca de disseny incorporant el vector ambiental.
- Creativitat i conceptualització.
- De la sostenibilitat a la pràctica.
Mòdul 6 - Volum del packaging
Aquest bloc de contingut aprofundeix en el procés de creació d'un disseny de volum: concepte, usos, formes, materials, textures, cromàtica, usabilitat...
- Volum: benchmark des del punt de vista del volum.
- Usabilitat: investigació centrada en l’usuari. Accessibilitat i disseny universal.
- Creativitat i conceptualització: de la idea a la realitat.
- Simulació d’estructures, materials i acabats volumètrics.
Mòdul 7 - Workshops pràctics
Cinc tallers específics impartits per professionals reconeguts en els quals s'aborda des del briefing fins a la solució creativa en cinc àmbits diferents. Cadascun dels tallers pren com a punt de partida un sector diferent en el qual es desenvolupa el projecte. Gràcies als tallers, l'estudiant entendrà diferents entorns competitius i podrà aplicar les metodologies, les eines i els coneixements adquirits durant el postgrau per consolidar-los de forma pràctica i experimental.
- Packaging perfum niche (d’autor)
- Packaging sostenible
- Packaging experimental
- Packaging il·lustratiu
- Packaging per a la innovació – TFP
Mòdul 8 - Treball Final de Postgrau
Cada estudiant desenvoluparà un Treball Final de Postgrau (TFP) que aprofundirà en l'estratègia, la conceptualització i el disseny d'un projecte de packaging. Seguirà la metodologia i el procés creatiu que s’ha impartit durant el programa i el defensarà davant d’un tribunal.
- Estructura del TFP
- Tutories grupals i individuals de seguiment
Professorat
Experts convidats
En anteriors edicions del Postgrau s’ha comptat amb la participació de:
- Òscar Camps. Rescatista, activista i fundador/director de l’ONG Proactiva Open Arms.
- Carmen Fernández. Senior Account Manager a Batllegroup.
- Laia Ferrán. Dissenyadora gràfica i especialista en motion design.
- Núria Garuz. Doctora en Disseny Gràfic.
Entitats col·laboradores
<p>En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:</p>
<p class="custom-image"><img alt="Museu Picasso" height="100" src="/uploads/media/default/0001/19/218179ad1b0ead1dfa44338a60f3af2933b95717.png" style="float:left" width="200" /></p>
<p class="custom-image"><img alt="Ametller Origen" height="100" src="/uploads/media/default/0001/21/e2a04c89f41ce391aaf3d95cf49f8f563091e9bc.png" style="float:left" width="200" /></p>
<p class="custom-image"><img alt="Reckitt" height="100" src="/uploads/media/default/0001/21/c8cc8aad0ac4a7062b6eeff68c15a4f4a7b03e90.png" style="float:left" width="200" /></p>
Sortides i àmbits professionals
Aquest postgrau vol capacitar l'estudiant per a un mercat laboral del qual cal entendre la creació de marques des d'una perspectiva àmplia és essencial. Les marques no són estàtiques, calen dissenyadors que sàpiguen escoltar, mirar, iterar, testar i crear una marca en constant evolució.
- Agències de branding i packaging.
- Empreses que gestionin marques i productes i/o hagin internalitzat el disseny d’aquestes, siguin empreses fabricants o de distribució.
- Empreses d’innovació i transformació digital.
- Agències de marketing digital, disseny web i apps.
- Estudis amb equips creatius.
- Estudis disseny industrial i de sostenibilitat.
- Agències de comunicació.
Empresa vinculada
Des dels seus inicis, el Postgrau en Packaging Design està vinculat a l’agència Batllegroup, referent en estratègia, innovació i disseny. Amb àmplia experiència en dissenyar marques que connecten amb les persones, Batllegroup ha creat algunes de les love brands més icòniques d’aquest país.

Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es realitza mitjançant un sistema de rondes d’admissió i es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida, les rondes d’admissió i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Descarrega el programa
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el programa sobre el Postgrau en Packaging Design.