Postgrau en Brand Design
Aprèn a construir una de marca potent mitjançant la gestió estratègica del conjunt d'elements omnicanal que la formen.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 15a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: dimarts i dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 5.200 €
- Titulació: Diploma de Postgrau en Brand Design atorgat per la UVic-UCC.
- Crèdits: 30 ECTS
Presentació
El Postgrau en Brand Design proposa una formació teoricopràctica perquè els futurs dissenyadors de marca adquireixin una visió holística del branding i s'especialitzin en la conceptualització, la creació i el disseny de marca on-line i off-line. El branding no només abraça l'aspecte visual, és també thinking, recerca, capacitat de síntesi i conceptualització.
El programa combina l’estratègia i la recerca, el pensament creatiu, les tècniques de presentació, l’experimentació visual i el disseny gràfic amb cinc tallers pràctics, en els quals aplicarem tots els coneixements adquirits i aprofundirem en l'ús de la tipografia, el lettering, el color, les imatges, el moviment, UX i UI.
L'estudiant aprendrà a aplicar les eines creatives i les tècniques que el formaran per a una òptima integració en equips de treball multidisciplinaris. A la part final del postgrau, l'estudiant desenvoluparà un Treball Final en què crearà una nova marca global que connecti amb les necessitats i les inquietuds de les noves generacions.
Aquesta formació està adreçada a Llicenciats, Graduats, CFGS en: arts plàstiques, disseny gràfic, disseny industrial, marketing i publicitat i professionals de sector sense titulació específica que puguin acreditar experiència professional i que vulguin ser agents clau de la creació de les marques del futur.
Pla d'estudis
Mòdul 1 - Immersió en el branding
En aquest primer mòdul, l'estudiant obtindrà una visió holística del disseny de marca, els àmbits que implica i els aspectes clau per a la seva creació i gestió des del punt de vista del disseny i l'estratègia. Abans de començar a dissenyar, aprendrà a entendre què significa la disciplina del branding i a saber observar l'usuari i el context.
- Marques, empreses i el negoci del disseny de marca.
- Entendre l’empresa i la marca: Tipologies d'empresa. Mapa de stakeholders. Estratègia i objectius. Tipologies de marca, posicionament, històric de marca, auditoria de marca.
- Observar l’usuari i el context: Mapa d'empatia i user persona. Journey map i insights. Tendències de consumidor. Benchmark de la competència i referents. Tendències del mercat i cross-category.
- El procés creatiu del disseny de marca.
- Marca ètica, conscient i responsable. Rol del/la dissenyador/a.
Mòdul 2 - Estratègia de marca
El branding no només abraça l'aspecte visual, és també thinking, recerca, capacitat de síntesi i conceptualització. En aquest mòdul, l'estudiant aprendrà de manera teoricopràctica a entendre el propòsit d'una marca, a treballar l'ADN i la brand idea, i a ser capaç de fer-la extensible a un brand manifesto. A més, veurà les diferents tipologies d'arquitectura de marca.
- ADN de marca: missió, visió, valors, propòsit de marca, atributs i personalitat, arquetips de marca.
- Brand idea: metodologia per a la creació de la brand idea, taller de creativitat per a la ideació dels territoris creatius, les eines per a la conceptualització i el brand manifesto.
- Arquitectura de marca: tipologies d'arquitectura de marca i creació d'escenaris.
Mòdul 3 - Eines creatives i tècniques per al disseny de marca
A través de sessions teoricopràctiques de les diferents eines creatives clau que intervenen en la construcció del branding, l’estudiant aprendrà a visualitzar l'ADN de marca, a conceptualitzar una marca des del briefing i coneixerà la metodologia i el procés de creació del naming de marca. A més, realitzarà una immersió en el lettering pensat de forma específica per al disseny de marca.
- Visualització de l'ADN de marca: eines per visualitzar els intangibles d'una marca.
- Conceptualització i creativitat visual: com crear conceptes visuals potents. Estratègies narratives. Síntesis de la imatge. Recursos expressius.
- Lettering: com podem treballar el lettering en el disseny d'una marca. Formes, construcció i composició.
- Naming: el nom, la identitat verbal de la marca. Briefing del naming. Estratègia creativa, procés i tècniques de creació del naming. Selecció d'un naming.
- Producció gràfica: Procés de producció gràfica. Tècniques d'impressió.
- Preparació d'arts finals per a impremta. Maquetes.
Mòdul 4 - Eines i tècniques per poder presentar d'una manera eficaç
A través de sessions teoricopràctiques, l'estudiant aprofundirà en aspectes específics de les presentacions en públic tenint en compte els objectius, el guió, l’storytelling i la posada en escena. A més, tractarem de forma pragmàtica a plantejar els materials d'una presentació i un pressupost de branding tenint en compte totes les fases del procés del disseny.
- Presentacions d'un projecte de branding: objectius, guió, storytelling i posada en escena.
- Personal branding: les credencials del dissenyador de marca.
Mòdul 5 - Sistema visual d'identitat de marca i direcció d'art
En aquest mòdul, l'estudiant aprofundirà en cada un dels elements visuals —marca, tipografia, color, imatges, il·lustració, icones, moviment, UX i UI— que intervenen en la creació d’un sistema de marca. Una direcció d'art creativa i eficaç és capaç de visualitzar de forma potent i única l'ADN i la brand idea.
- Marca: logotip, imagotip, isotip (símbol), isologotip. Variants.
- Direcció d’art.
- Estil visual.
- Tipografia.
- Color.
- Imatges.
- Il·lustració.
- Icones.
- Moviment.
- UX, UI.
Mòdul 6 - Experiència de marca
En aquest bloc formatiu, l'estudiant aprendrà a planificar, a estendre i a normalitzar el disseny d'un sistema visual de marca en els diferents punts de contacte amb les persones: comunicació de marca en mitjans i mitjans digitals, webs, apps, esdeveniments, espais, staff, productes, serveis, packaging, etc.
Matèries que s'exploren en tallers especialitzats:
- Avaluació de punts de contacte amb la marca.
- Desenvolupament i planificació de l'extensió de marca.
- Disseny de l'extensió de marca en tots els punts de contacte.
- Creació i aplicació del manual de marca.
Mòdul 7 - Workshops pràctics
Realització de cinc tallers específics, des del briefing fins a la solució creativa en cinc àmbits diferents. Cadascun dels tallers pren com a punt de partida un sector diferent en el qual desenvolupem el projecte. Durant els workshops, l'estudiant entendrà diferents entorns competitius i podrà aplicar les metodologies, les eines i els coneixements adquirits durant el postgrau per consolidar-los de forma pràctica i experimental.
Àrees d'enfocament que es desenvolupen en els tallers específics:
- Marca gran empresa – redisseny de marca.
- Marca petita empresa.
- Marca per a la innovació – producte digital.
- Marca amb lettering.
- Marca en moviment, marca social – TFP
Treball Final de Postgrau
Finalment, cada estudiant desenvoluparà un Treball Final de Postgrau que aprofundirà en l'estratègia, la conceptualització i el disseny d'una marca innovadora i amb voluntat de crear impacte positiu en la societat. Seguirà la metodologia i el procés creatiu que s’ha impartit durant el Postgrau en Brand Design i el defensarà davant d’un tribunal. L'estudiant, juntament amb el tutor, escollirà el punt de partida del projecte de la feina que desenvoluparà.
- Estructura del TFP.
- Tutories grupals i individuals de seguiment.
Projectes
JUST Film Festival. Festival Social
per Lucca Soares y Óscar JiménezProfessorat
Coordinació
Enric Batlle
CEO, Director creatiu de Batllegroup
Coordinador del Master en Diseño de Branding y Packaging
Coordinació
Paula Batlle
Head of Growth & Innovation a Batllegroup
Andrea Casas
Especialista en naming i identitat textual
Ivan Castro
Dissenyador gràfic especialitzat en tipografia, cal·ligrafia i lettering
Adriana Escrivá
Especialista en innovació i estratègia mobile.
David Martín
Graduat en Disseny Gràfic. Recerca en Art i Disseny
Anna Muni
Directora d'estratègia i innovació a Batllegroup
Marga Oller
Directora d'art i dissenyadora gràfica
Clara Pousa
Dissenyadora gràfica especialitzada en tipografia.
Ingrid Toran
Dissenyadora Gràfica. Directora Creativa.
Experts convidats
En anteriors edicions del Postgrau s’ha comptat amb la participació de:
- Enric Aguilera. Dissenyador, director i fundador d’Enric Aguilera Asociados.
- Oscar Camps. Rescatista, activista i fundador i director de la ONG Proactiva Open Arms.
Entidades col·laboradores
En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:
Sortides i àmbits professionals
Aquest postgrau vol capacitar l'estudiant per a un mercat laboral del qual cal entendre la creació de marques des d'una perspectiva àmplia és essencial. Les marques no són estàtiques, calen dissenyadors que sàpiguen escoltar, mirar, iterar, testar i crear una marca en constant evolució.
- Agències de branding.
- Empreses que gestionin marques i productes i/o hagin internalitzat el disseny d’aquestes, siguin empreses fabricants o de distribució.
- Empreses d’innovació i transformació digital.
- Agències de marketing digital, disseny web i apps.
- Estudis amb equips creatius.
- Agències de comunicació.
Empresa vinculada
Des dels seus inicis, el Postgrau en Brand Design està vinculat a l’agència Batllegroup, referent en estratègia, innovació i disseny. Amb àmplia experiència en dissenyar marques que connecten amb les persones, Batllegroup ha creat algunes de les love brands més icòniques d’aquest país.
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Postgrau en Brand Design.