
Postgrau en Motion Design
Dota als teus projectes gràfics de llenguatges audiovisuals en moviment amb les tècniques més avançades en Motion Graphics Design.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 21a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: dilluns i dimecres de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 4.990 €
- Titulació: Diploma de Postgrau en Motion Design atorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 30 ECTS
Presentació
La gràfica animada és una eina quotidiana per a tots els proveïdors de continguts. Navega entre les aigües de l'art i la tècnica, cap a la seducció i l'emoció, i representa un poderós mitjà per comunicar, informar i distreure.
I per què és tan atractiva? Per la seva efectivitat i capacitat de pregnància. El flux d'imatges en moviment, juntament amb el disseny del so adequat, crea una connexió única, un clima gairebé hipnòtic.
Els dissenyadors, a més de saber fer anar amb desimboltura les eines, han de conèixer els mitjans i dominar el llenguatge i els recursos audiovisuals per poder connectar amb èxit amb els exigents usuaris de segle XXI, àvids de noves propostes i continguts.
Amb un plantejament eminentment pràctic que consten en exercicis i projectes tutoritzats per professors especialitzats, en el Postgrau en Motion Design s'apliquen metodologies projectuals com el Design thinking i l’Agile development, a més de recursos i processos de gestió i producció professional.
El programa s'articula en sis mòduls que es desenvolupen en tallers, classes de tecnologia i càpsules de cultura audiovisual; i acaba amb un projecte final de postgrau que l'alumne haurà de presentar davant un tribunal format per professionals del sector. Els tallers són espais en què es desenvolupen exercicis pràctics sobre diferents temes específics, com ara la metàfora, la narrativa i l'àudio, i permeten anar sumant totes les habilitats necessàries, una rere l'altra, per assolir un bon resultat final.
Aquest postgrau va dirigit a graduats en Disseny, Comunicació audiovisual, Cinema, Publicitat i / o Belles Arts, i a professionals sense titulació específica que puguin acreditar experiència en algun d'aquests àmbits.
Pla d'estudis
Mòdul 1 – Tecnologies
En el primer mòdul del curs, l’alumne desenvolupa i aprofundeix el coneixement i el maneig de les eines de composició i edició —After Effects i Final Cut—, i s’entrena en l'ús i el domini de les mateixes com a suport fonamental de la construcció de la narrativa audiovisual.
- Bases de funcionament.
- Captura, edició i exportació de formats.
- Composició i animació de textos, imatges i efectes.
- Integració d'imatge i so.
- Disseny i resolució del procés de producció.
- Aprofundiment en l'ús d’eines i recursos avançats.
Mòdul 2 – Cultura audiovisual
En aquest mòdul, els alumnes analitzen els principals referents de la cultura audiovisual: des dels precedents generals en la història de l'art contemporani, fins als referents específics en el camp del disseny, el cinema, la televisió i els new-medias, i estudien les tendències i com s’apliquen a l’hora de desenvolupar projectes.
- Del paper a la pantalla: De les Avantguardes a Saúl Bass.
- Els títols de crèdit: cinema, TV i nous formats.
- Principis fonamentals de la tipografia en pantalla.
- El llenguatge audiovisual clàssic i les noves narratives immersives XR: AR / VR / MR.
- L'IA com a motor de cerca d'informació i generador de continguts.
Mòdul 3 – Taller de metàfora
L’objectiu principal d’aquest taller és conèixer i analitzar diferents figures metafòriques, així com entrenar-se en l’ús i el domini com a recurs narratiu i de representació en exercicis de gràfica animada.
- La metàfora a la història de l'art i la comunicació.
- Recursos plàstics i narratius: metàfores i trucs visuals.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la metàfora.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 4 – Taller de narrativa
L'objectiu d'aquest bloc és analitzar diferents estils narratius, entrenar-se en l'ús i el domini de les seves estructures i en la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada.
- Principis fonamentals de narrativa audiovisual.
- Recursos i estructures narratives.
- Ritme i edició.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de l'estructura narrativa.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 5 – Taller d'àudio
Aquest taller aprofundeix en el coneixement del so, i entrena l’alumne a usar i dominar dels seus components —música, locucions i efectes— com a part essencial de la construcció de la narrativa audiovisual.
- Què és el so i com s'expressa en l'espaitemps.
- El so en la narrativa: relació entre significant i significat.
- La banda d'àudio: música, locucions i efectes.
- Recursos tècnics: micròfons, taula de mescles i sala d'efectes.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini del so.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 6 – Treball Final de Postgrau
Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la sol·licitud d'un "client convidat" —empresa o entitat col·laboradora— l'alumne desenvolupa un projecte que, a manera d'encàrrec real, té com a objecte enfrontar-se a un procés de creació i producció professional. El TFP es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu, de cara a obtenir conclusions i resultats reals que assoleixin els objectius establerts.
Fases de desenvolupament
- Recerca.
- Definició.
- Ideació.
- Formalització.
- Comunicació.
Professorat
Coordinació
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Coordinador del Màster en Motion Graphics Design i del Màster en Disseny i Innovació en E-learning
Andreu Balius
Tipògraf i dissenyador de tipografia
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Nico Juárez
Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny
Oscar Núñez
Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D
Natxo Nogueras
Tècnic de So, estudi i directe.
Josep Maria Rocamora
Doctorand. Realitzador audiovisual i expert en títols de crèdit.
Entitats col·laboradores
En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:
Sortides i àmbits professionals
- Productores audiovisuals de cinema, televisió i nous formats.
- Estudis creatius i agències de publicitat.
- Empreses i institucions amb departaments propis de producció audiovisual.
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es realitza mitjançant un sistema de rondes d’admissió i es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida, les rondes d’admissió i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Postgrau en Motion Design.