Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en motion design

La gràfica animada es configura com una de les solucions més atractives i operatives a l'hora de construir el discurs de les noves finestres digitals.

  • Edició: 15a
  • Període lectiu: Del 2 d'octubre de 2019 a maig 2020. Presentació TFP: juny de 2020
  • Horari: Dilluns i dimecres de 19h a 22h.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 3.765 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Motion Design atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

Dels crèdits pioners de Saul Bass i les experiències visuals de Norman McLaren a les actuals creacions de Michel Gondry i Danny Yount, avui, la gràfica en moviment troba en el nou espai audiovisual –cinema, televisió, Internet...- nous reptes i oportunitats. 

Identitat i empaquetat de TV, capçaleres de sèries i pel·lícules, videoclips, videoprojeccions,  publicitat, audiovisuals corporatius, suport audiovisual a la formació..., un espai de treball en expansió per al nou dissenyador audiovisual.

Un entorn en què el professional, a més d’utilitzar amb desimboltura les eines, necessita el coneixement dels mitjans i el domini del llenguatge i els recursos audiovisuals per poder connectar amb èxit amb l’espectador / usuari del segle XXI.

Objectius

Submergir el dissenyador en un procés de reflexió i experimentació dins l’entorn de projectes de gràfica animada i creació audiovisual aprofundint en el coneixement de les eines de composició i edició digital, no només com a solució immediata als problemes bàsics de creació sinó com ajuda i suport al món de les idees.

Pla d'estudi

El pla d’estudis del Postgrau en Motion Design s’estructura en 5 mòduls i acaba amb un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I -Tecnologies (After Effects i Final Cut / Eines de composició i d’edició digital) 

Mòdul II - Taller de Metàfora-Crèdits

Mòdul III - Taller d’àudio

Mòdul IV - Projectes (narrativa audiovisual)

Mòdul V - Cultura audiovisual

Programa

Mòdul I -Tecnologies (After Effects i Final Cut / Eines de composició i d’edició digital)

Aquest mòdul és un espai teòric i pràctic en què l’estudiant treballa amb intensitat les eines d’edició i composició d’imatge i d’àudio digital, i s’entrena en el seu ús i domini com a suport de construcció de la narrativa audiovisual.

Es desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de composició així com d’edició de disseny audiovisual After Effects i Final Cut.

  • Bases de funcionament en l’ús de les eines d’edició i de composició audiovisual.
  • Captura, edició i exportació de formats de vídeo i d’àudio digital.
  • Composició i animació de texts, gràfics vectorials, imatges i efectes visuals.
  • Integració d’imatge i so.
  • Resolució de problemes tècnics en el procés de producció i d’edició audiovisual.
  • Aprofundiment en l’ús de les eines d’edició i de composició audiovisual.

Mòdul II - Taller de Metàfora-Crèdits

El principal objectiu d’aquest taller és conèixer i usar la metàfora com a recurs narratiu, analitzar diferents estils i practicar a través d’exercicis, des de la proposta narrativa passant pel guió il·lustrat o storyboard, fins a l’animació.

Inclou dues sessions teòriques sobre els grans referents pel que fa als títols de crèdit del cinema, pioners de la gràfica en moviment.

Aprofundir en el coneixement de la metàfora com a recurs narratiu de la història de l’art i la comunicació.

  • Aprofundir en el coneixement dels creadors i principals referents dels títols de crèdit en la història del cinema.
  • Analitzar i comprendre els principis de la metàfora en la narrativa audiovisual pròpia del cinema, la televisió i els nous mitjans o new media.
  • Seleccionar i aplicar els models i les referències de figures metafòriques en produccions audiovisuals.
  • Analitzar i comprendre els principis de la narrativa audiovisual pròpia dels títols de crèdit del cinema.

A més, en aquest mòdul de caràcter pràctic es reforçarà l’exercici d’anàlisi de referències i de caràcter teòric:

  • Del paper a la pantalla. De les Avantguardes a Bass.
  • Els títols de crèdit, entre la ignorància i la glòria.
  • Els títols de crèdit: producció, disseny i realització.
  • Recursos Plàstics i Narratius. Metàfores i Trucs visuals.
  • El guió il·lustrat o storyboard. L’enquadrament i la selecció de plànols.
  • El guió animat. Sincronitzar la imatge a partir de l’àudio.

Mòdul III - Taller d’àudio

Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases de la producció d’àudio en l’entorn audiovisual (edició de música i d’efectes) i analitzar diferents períodes i estils a través d’exemples rellevants del cinema, la publicitat i els nous mitjans.

  • Identificar les estructures bàsiques de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Treballar des de la creativitat amb les diferents tècniques pròpies de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Comprendre els diferents estils de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb llenguatges sonors.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i comunicació d’àudio.
  • Utilitzar i adequar el so i la imatge en funció del resultat que es desitja transmetre.
  • Introducció al so i el seu significat:
    • Què és el so i com s’expressa en l’espai-temps.
    • La prosòdia entre la música i la imatge (les emocions).
    • Remasterització de l’àudio d’una peça de motion.
    • Creació d’una peça original a partir d’un univers sonor.
  • Edició:
    • Tractaments dinàmics a partir de la intensitat, el temps, el timbre, l’altura i la reverberació.
    • Tractament gestual: articulació i fraseig entre la imatge i el so.
  • Exercici:
    • Selecció del projecte.
    • Coherència del discurs “dramàtic”.
    • Revisió dels dominis dinàmics (filtres, rever, articulacions).
    • Coherència de resultats.
    • Justificació estètica a partir de la idea plantejada.

Mòdul IV - Projectes (narrativa audiovisual)

Aquest mòdul és un espai de creació i producció en què tractarem el desenvolupament de projectes de narrativa audiovisual per a pantalles new media.

  • Identificar les estructures bàsiques del llenguatge audiovisual.
  • Treballar des de la creativitat amb les diferents tècniques pròpies del llenguatge audiovisual.
  • Comprendre els diferents estils de la narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb llenguatges i suports audiovisuals.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i de comunicació.
  • Conèixer la importància del concepte com a element generador del projecte.
  • Adquirir una metodologia de treball pròpia de la disciplina.
  • Integració de la tècnica amb la creativitat.
  • Desenvolupar un estil propi.
  • Analitzar el grau de viabilitat dels projectes.
  • Conèixer el llenguatge específic del disseny i de la comunicació visual.
  • Conèixer els elements de percepció visual i la cultura de la imatge.
  • Elaborar i interpretar el material de disseny audiovisual d’una manera lògica, psicològica, estètica i tècnica.
  • Comunicar a partir de l’ús dels llenguatges icònics i/o verbals.
  • Comprendre les necessitats de comunicació visual d’un projecte.
  • Analitzar, proposar i ampliar els objectius comunicacionals d’un projecte.
  • Desenvolupar diverses propostes de treball.
  • Avaluar la proposta més escaient que caldrà desenvolupar.
  • Desenvolupar la capacitat tècnica i formal en la realització i presentació de la proposta de disseny.
  • Aplicar els diferents llenguatges ideològics i formals en la comunicació visual.
  • Optimitzar la funcionalitat i la producció. Compatibilitza-les amb creativitat i innovació.
  • Integrar els diferents coneixements tècnics, tecnològics i humanístics en una proposta de disseny.
  • Presentar el projecte comunicatiu i fer-lo comprensible.
  • Desenvolupar la comprensió i l’anàlisi dels fonaments de la narrativa audiovisual contemporània.
  • Analitzar, crear i desenvolupar els continguts vinculats a un projecte de narrativa audiovisual.
  • Crear i desenvolupar un projecte de narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb el llenguatge audiovisual contemporani.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i de comunicació.
  • Utilitzar i adequar la imatge i el so en funció del resultat que es desitja transmetre.
  • Capacitar-se en l’ús d’eines d’edició i de composició digital.

El projecte es realitza d’acord amb l’esquema de lliurables següent:

1. Anàlisi i primera proposta que inclou:

  • Contrabrífing: elaboració i proposta.
  • Idea / concepte / referències: selecció i proposta.
  • Concept-board: elaboració i proposta.
  • Estil narratiu: proposta de guió.
  • Estil visual / auditiu: primer guió il·lustrat / Ref. Àudio.

2. Desenvolupament de la proposta, que inclou:

  • Guió definitiu: elaboració i proposta.
  • Guió animat: elaboració i proposta.
  • Primer tall: elaboració i proposta.

3. Màster, que inclou:

  • Ajustos i adaptacions.
  • Tall definitiu.

Mòdul V - Cultura audiovisual

En aquest mòdul es treballen els referents de la cultura audiovisual més importants, des dels precedents generals en la història de l’art contemporani fins a les disciplines específiques com ara el cinema, la televisió i els nous mitjans. A més, analitzarem els diferents estils i tendències per preveure’n l’aplicació a l’hora de desenvolupar projectes.

  • Conèixer i analitzar els principals referents del cinema, la televisió, Internet i la resta dels nous mitjans.
  • Conèixer i analitzar els principis de la narrativa audiovisual pròpia del cinema, la televisió i els nous mitjans.
  • Estar capacitat per seleccionar i aplicar els models i les referències del cinema, la televisió i els nous mitjans en les produccions audiovisuals.
  • El llenguatge audiovisual. L’espai i el temps a la pantalla.
  • El muntatge com a recurs narratiu i ritme a l’edició.
  • L’espai i el temps en l’art i el disseny contemporani. De les avantguardes a les últimes tendències.
  • Les tècniques narratives. Escriure amb imatges. Exercicis d’estil.

Sortides professionals

  • Productores audiovisuals (publicitat, cinema i TV).
  • Agències web.
  • Estudis de disseny.
  • Empreses de disseny audiovisual.
  • Empreses de comunicació multimèdia.
  • Empreses de desenvolupament de videojocs.

Cost

Cost total del curs: 4.140 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.