Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en motion graphics design

El creador audiovisual necessita i dominar les eines que li permetin representar les seves idees. Eines amb les quals realitzar projectes capaços d'atrapar l'atenció de l'espectador. Eines amb les quals construir missatges memorables.

La gràfica animada es configura com una de les solucions més atractives i operatives a l'hora de construir el discurs de les noves finestres digitals.

  • Edició: 14a
  • Període lectiu: Del 3 d'octubre de 2018 a maig 2019. Presentació TFM: juny de 2019
  • Horari: De dilluns a dijous de 19 a 22h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 7.200 €
  • Titulació: Títol de Màster en Motion Graphics Design atorgat per la Uvic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Màster compost

El títol de Màster en Motion Graphics Design, de 60 ECTS, s’obté cursant els dos postgraus de 30 ECTS cadascun. Aquests  postgraus es poden cursar en un mateix any acadèmic o bé en diferents anys. Així mateix, tots els postgraus que formen part d’un màster es poden cursar de manera independent.

Pla d'estudis

Postgrau en Motion Design

El pla d’estudis del Postgrau en Motion Design s’estructura en 5 mòduls i acaba amb un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I - Tecnologies (After Effects i Final Cut / Eines de composició i d’edició digital) 

Mòdul II - Taller de Metàfora-Crèdits

Mòdul III - Taller d’àudio

Mòdul IV - Projectes (narrativa audiovisual)

Mòdul V - Cultura audiovisual

 

Postgrau en Motion 3D

El pla d’estudis del Postgrau en Motion 3D s’estructura en 7 mòduls i acaba amb un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I - Tecnologies (Cinema 4D / Eina de modelatge i animació 3D)

Mòdul II - Taller d’Animació

Mòdul III - Taller d’abstracció TV

Mòdul IV - Taller de tipografia en pantalla

Mòdul V - Taller de càmera / il·luminació

Mòdul VI - Projectes (Identitat i Promoció Audiovisual)

Mòdul VII - Cultura audiovisual

Programa

Postgrau en Motion graphics

 

Mòdul I -Tecnologies (After Effects i Final Cut / Eines de composició i d’edició digital)

Aquest mòdul és un espai teòric i pràctic en què l’estudiant treballa amb intensitat les eines d’edició i composició d’imatge i d’àudio digital, i s’entrena en el seu ús i domini com a suport de construcció de la narrativa audiovisual.

Es desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de composició així com d’edició de disseny audiovisual After Effects i Final Cut.

  • Bases de funcionament en l’ús de les eines d’edició i de composició audiovisual.
  • Captura, edició i exportació de formats de vídeo i d’àudio digital.
  • Composició i animació de texts, gràfics vectorials, imatges i efectes visuals.
  • Integració d’imatge i so.
  • Resolució de problemes tècnics en el procés de producció i d’edició audiovisual.
  • Aprofundiment en l’ús de les eines d’edició i de composició audiovisual.

 

Mòdul II - Taller de Metàfora-Crèdits

El principal objectiu d’aquest taller és conèixer i usar la metàfora com a recurs narratiu, analitzar diferents estils i practicar a través d’exercicis, des de la proposta narrativa passant pel guió il·lustrat o storyboard, fins a l’animació.

Inclou dues sessions teòriques sobre els grans referents pel que fa als títols de crèdit del cinema, pioners de la gràfica en moviment.

  • Aprofundir en el coneixement de la metàfora com a recurs narratiu de la història de l’art i la comunicació.
  • Aprofundir en el coneixement dels creadors i principals referents dels títols de crèdit en la història del cinema.
  • Analitzar i comprendre els principis de la metàfora en la narrativa audiovisual pròpia del cinema, la televisió i els nous mitjans o new media.
  • Seleccionar i aplicar els models i les referències de figures metafòriques en produccions audiovisuals.
  • Analitzar i comprendre els principis de la narrativa audiovisual pròpia dels títols de crèdit del cinema.

 

A més, en aquest mòdul de caràcter pràctic es reforçarà l’exercici d’anàlisi de referències i de caràcter teòric:

  • Del paper a la pantalla. De les Avantguardes a Bass.
  • Els títols de crèdit, entre la ignorància i la glòria.
  • Els títols de crèdit: producció, disseny i realització.
  • Recursos Plàstics i Narratius. Metàfores i Trucs visuals.
  • El guió il·lustrat o storyboard. L’enquadrament i la selecció de plànols.
  • El guió animat. Sincronitzar la imatge a partir de l’àudio.

 

Mòdul III - Taller d’àudio

Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases de la producció d’àudio en l’entorn audiovisual (edició de música i d’efectes) i analitzar diferents períodes i estils a través d’exemples rellevants del cinema, la publicitat i els nous mitjans.

  • Identificar les estructures bàsiques de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Treballar des de la creativitat amb les diferents tècniques pròpies de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Comprendre els diferents estils de l’àudio en el llenguatge audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb llenguatges sonors.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i comunicació d’àudio.
  • Utilitzar i adequar el so i la imatge en funció del resultat que es desitja transmetre.
  • Introducció al so i el seu significat:
    • Què és el so i com s’expressa en l’espai-temps.
    • La prosòdia entre la música i la imatge (les emocions).
    • Remasterització de l’àudio d’una peça de motion.
    • Creació d’una peça original a partir d’un univers sonor.
  • Edició:
    • Tractaments dinàmics a partir de la intensitat, el temps, el timbre, l’altura i la reverberació.
    • Tractament gestual: articulació i fraseig entre la imatge i el so.
  • Exercici:
    • Selecció del projecte.
    • Coherència del discurs “dramàtic”.
    • Revisió dels dominis dinàmics (filtres, rever, articulacions).
    • Coherència de resultats.
    • Justificació estètica a partir de la idea plantejada.

 

Mòdul IV - Projectes (narrativa audiovisual)

Aquest mòdul és un espai de creació i producció en què tractarem el desenvolupament de projectes de narrativa audiovisual per a pantalles new media.

  • Identificar les estructures bàsiques del llenguatge audiovisual.
  • Treballar des de la creativitat amb les diferents tècniques pròpies del llenguatge audiovisual.
  • Comprendre els diferents estils de la narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb llenguatges i suports audiovisuals.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i de comunicació.
  • Conèixer la importància del concepte com a element generador del projecte.
  • Adquirir una metodologia de treball pròpia de la disciplina.
  • Integració de la tècnica amb la creativitat.
  • Desenvolupar un estil propi.
  • Analitzar el grau de viabilitat dels projectes.
  • Conèixer el llenguatge específic del disseny i de la comunicació visual.
  • Conèixer els elements de percepció visual i la cultura de la imatge.
  • Elaborar i interpretar el material de disseny audiovisual d’una manera lògica, psicològica, estètica i tècnica.
  • Comunicar a partir de l’ús dels llenguatges icònics i/o verbals.
  • Comprendre les necessitats de comunicació visual d’un projecte.
  • Analitzar, proposar i ampliar els objectius comunicacionals d’un projecte.
  • Desenvolupar diverses propostes de treball.
  • Avaluar la proposta més escaient que caldrà desenvolupar.
  • Desenvolupar la capacitat tècnica i formal en la realització i presentació de la proposta de disseny.
  • Aplicar els diferents llenguatges ideològics i formals en la comunicació visual.
  • Optimitzar la funcionalitat i la producció. Compatibilitza-les amb creativitat i innovació.
  • Integrar els diferents coneixements tècnics, tecnològics i humanístics en una proposta de disseny.
  • Presentar el projecte comunicatiu i fer-lo comprensible.
  • Desenvolupar la comprensió i l’anàlisi dels fonaments de la narrativa audiovisual contemporània.
  • Analitzar, crear i desenvolupar els continguts vinculats a un projecte de narrativa audiovisual.
  • Crear i desenvolupar un projecte de narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb el llenguatge audiovisual contemporani.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i de comunicació.
  • Utilitzar i adequar la imatge i el so en funció del resultat que es desitja transmetre.
  • Capacitar-se en l’ús d’eines d’edició i de composició digital.

 

El projecte es realitza d’acord amb l’esquema de lliurables següent:

1. Anàlisi i primera proposta que inclou:

  • Contrabrífing: elaboració i proposta.
  • Idea / concepte / referències: selecció i proposta.
  • Concept-board: elaboració i proposta.
  • Estil narratiu: proposta de guió.
  • Estil visual / auditiu: primer guió il·lustrat / Ref. Àudio.

2. Desenvolupament de la proposta, que inclou:

  • Guió definitiu: elaboració i proposta.
  • Guió animat: elaboració i proposta.
  • Primer tall: elaboració i proposta.

3. Màster, que inclou:

  • Ajustos i adaptacions.
  • Tall definitiu.

 

Mòdul V - Cultura audiovisual

En aquest mòdul es treballen els referents de la cultura audiovisual més importants, des dels precedents generals en la història de l’art contemporani fins a les disciplines específiques com ara el cinema, la televisió i els nous mitjans. A més, analitzarem els diferents estils i tendències per preveure’n l’aplicació a l’hora de desenvolupar projectes.

  • Conèixer i analitzar els principals referents del cinema, la televisió, Internet i la resta dels nous mitjans.
  • Conèixer i analitzar els principis de la narrativa audiovisual pròpia del cinema, la televisió i els nous mitjans.
  • Estar capacitat per seleccionar i aplicar els models i les referències del cinema, la televisió i els nous mitjans en les produccions audiovisuals.
  • El llenguatge audiovisual. L’espai i el temps a la pantalla.
  • El muntatge com a recurs narratiu i ritme a l’edició.
  • L’espai i el temps en l’art i el disseny contemporani. De les avantguardes a les últimes tendències.
  • Les tècniques narratives. Escriure amb imatges. Exercicis d’estil.

 

 

Postgrau en Motion 3D

 

Mòdul I - Tecnologies (Cinema 4D / Eina de modelatge i animació 3D)

Aquest mòdul és un espai teòric i pràctic en què l’estudiant treballa amb intensitat les eines de modelatge i animació 3D, aprofundeix en el coneixement i l’ús de les eines d’edició i de composició de la imatge i l’àudio digital, i s’entrena a dominar-les per fer-les servir com a suport en la construcció de la narrativa audiovisual.

Es desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de modelatge i animació 3D, cinema 4D, i aprofundirem en l’ús i el domini de la composició i l’edició de peces audiovisuals de gràfica en moviment.

  • Bases de funcionament en l’ús de les eines de modelatge i animació 3D.
  • Modelatge i animació 3D.
  • Aprofundiment en la composició i l’animació de texts, gràfics, imatges i efectes visuals.
  • Aprofundiment en la integració de la imatge i del so.
  • Aprofundiment en l’ús d’eines d’edició/composició i d’integració 3D.

 

Mòdul II - Taller d’Animació

El principal objectiu d’aquest taller és treballar la creació i el desenvolupament d’una peça d’Animació Stop Motion a partir de l’anàlisi dels conceptes bàsics de l’animació que ajudi a prendre consciència de l’espai i la llum en tres dimensions i de les bases de l’animació.

  • Analitzar i comprendre els principis bàsics d’animació.
  • Conèixer i analitzar alguns dels principals referents de l’Animació Stop Motion.
  • Seleccionar i aplicar els models i referències de l’animació en produccions audiovisuals.
  • Aquest és un mòdul fonamentalment pràctic. Això no obstant, s’analitzaran referències i els principis bàsics de l’Animació Stop Motion com a reforç al desenvolupament de l’exercici.

 

Mòdul III - Taller d’abstracció TV

El principal objectiu d’aquest taller és treballar la construcció i el desenvolupament d’una marca, l’ús del discurs metafòric i l’abstracció com a recurs de representació formal més enllà del text i la tipografia a partir de l’anàlisi dels conceptes bàsics de disseny audiovisual i la identitat i la promoció a la televisió.

  • Aprofundir en el coneixement dels principals referents de la identitat i la promoció a la televisió.
  • Analitzar i comprendre els principis del disseny audiovisual a la televisió.
  • Seleccionar i aplicar els models i les referències de la identitat i la promoció a la televisió en produccions audiovisuals.
  • Aquest és un mòdul fonamentalment pràctic. Això no obstant, s’analitzaran referències i el contingut teòric: el disseny audiovisual com a manifestació tangible del branding TV com a reforç al desenvolupament de l’exercici.

 

Mòdul IV - Taller de tipografia en pantalla

El principal objectiu d’aquest taller és conèixer els referents en tipografia, analitzar els períodes i els estils a través de l’obra d’autors rellevants així com entendre les grans diferències entre paper i pantalla com a suport d’aplicació i les característiques i les limitacions de la darrera.

  • Aplicar la tipografia com a eina expressiva i/o funcional en l’entorn audiovisual.
  • Estar capacitat per compondre i fer animació de tipografia en pantalla.
  • Desenvolupar la comprensió comparativa entre les regles de la tipografia fixa i la tipografia en moviment.
  • Conèixer les qualitats i les limitacions pròpies de la tipografia en pantalla.
  • Conèixer la capacitat de comunicació de la tipografia en l’entorn audiovisual.
  • La tipografia com a element de comunicació. Fonaments i principals exemples i tendències. Possibilitats expressives.
  • La tipografia en pantalla. Referents, principals exemples, comportaments i restriccions.

 

Mòdul V - Taller de càmera / il·luminació

El principal objectiu d’aquest taller és conèixer les bases del llenguatge cinematogràfic (del pla a la seqüenciació, els principis bàsics de la il·luminació i l’ús d’una càmera de vídeo).

  • Conèixer les bases de funcionament i aprofundir en l’ús de la càmera de vídeo professional.
  • Conèixer les bases de funcionament i aprofundir en l’ús del material base d’il·luminació d’un plató.
  • Resoldre els problemes tècnics del procés de gravació amb càmera de vídeo professional.
  • Utilitzar la càmera de vídeo professional d’una manera adequada.
  • Els principis bàsics del llenguatge audiovisual. L’espai-temps i l’enquadrament.
  • La càmera de vídeo. Components i ús.
  • La il·luminació. Concepte, tipus, qualitats, direcció de la llum i fonts d’il·luminació.

 

Mòdul VI - Projectes (Identitat i Promoció Audiovisual)

Espai de creació i de producció en què es desenvolupen projectes d’identitat i de promoció audiovisual per a pantalles new media.

  • Identificar les estructures bàsiques del llenguatge audiovisual.
  • Treballar les diferents tècniques pròpies del llenguatge audiovisual des de la creativitat.
  • Comprendre els diferents estils de la narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb llenguatges i suports audiovisuals.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i comunicació.
  • Conèixer la importància del concepte com a element generador del projecte.
  • Adquirir una metodologia de treball pròpia de la disciplina.
  • Integració de la tècnica amb la creativitat.
  • Desenvolupar un estil propi.
  • Analitzar el grau de viabilitat dels projectes.
  • Conèixer el llenguatge específic del disseny i la comunicació visual.
  • Conèixer els elements de percepció visual i cultura de la imatge.
  • Elaborar i interpretar el material de disseny audiovisual d’una manera lògica, psicològica, estètica i tècnica.
  • Comunicar a partir de l’ús dels llenguatges icònics i / o verbals.
  • Comprendre les necessitats de comunicació visual d’un projecte.
  • Analitzar, proposar i ampliar els objectius comunicacionals d’un projecte.
  • Desenvolupar diverses propostes de treball.
  • Avaluar la proposta més adequada.
  • Desenvolupar la capacitat tècnica i formal en el marc de la realització i presentació de la proposta de disseny.
  • Aplicar els diferents llenguatges ideològics i formals en la comunicació visual.
  • Optimitzar la funcionalitat i producció compatibilitzant-les amb la creativitat i la innovació.
  • Integrar els diferents coneixements tècnics, tecnològics i humanístics en una proposta de disseny.
  • Presentar el projecte comunicatiu i fer-lo comprensible.
  • Desenvolupar la comprensió i anàlisi dels fonaments de la narrativa audiovisual contemporània.
  • Analitzar, crear i desenvolupar els continguts vinculats a un projecte de narrativa audiovisual.
  • Crear i desenvolupar un projecte de narrativa audiovisual.
  • Fer recerca i experimentar amb el llenguatge audiovisual contemporani.
  • Analitzar i sintetitzar conceptes d’expressió i comunicació.
  • Utilitzar i adequar la imatge i el so en funció del resultat que es desitja transmetre.
  • Desenvolupar l’habilitat en l’ús d’eines d’edició i composició digital.

 

El projecte es realitza d’acord amb el següent esquema de lliurables:

1. Anàlisi i primera proposta que inclou:

  • Contrabrífing: elaboració i proposta.
  • Idea / concepte / referències: selecció i proposta.
  • Concept-board: elaboració i proposta.
  • Estil narratiu: proposta de guió.
  • Estil visual / auditiu: primer guió il·lustrat / Ref. Àudio.

2. Desenvolupament de la proposta que inclou:

  • Guió definitiu: elaboració i proposta.
  • Guió animat: elaboració i proposta.
  • Primer tall: elaboració i proposta.

3. Màster, que inclou:

  • Ajustos i adaptacions.
  • Tall definitiu.

 

Mòdul VII - Cultura audiovisual

Aquest mòdul aprofundeix en el coneixement dels principals referents de la cultura audiovisual, des dels precedents generals en el marc de la història de l’art contemporani fins a disciplines específiques com ara el cinema, la televisió i els nous mitjans, o new media, mitjançant l’anàlisi de diversos estils i tendències per preveure la seva aplicació en el desenvolupament de projectes.

  • Aprofundir en el coneixement dels principals referents del cinema, la televisió, Internet i la resta dels nous mitjans.
  • Aprofundir en el coneixement dels principis de la narrativa audiovisual pròpia del cinema, la televisió i els nous mitjans.
  • Aprofundir en la capacitat de seleccionar i aplicar els models i les referències del cinema, la televisió i els nous mitjans en produccions audiovisuals.
  • La televisió 4D. Identitat audiovisual per la pantalla.
  • El branding televisiu. Més enllà del disseny i del motion.
  • La televisió i els nous mitjans II. Noves formes de comunicació.

Objectius

Submergir el dissenyador en un procés de reflexió i experimentació dins l’entorn de projectes de gràfica animada i creació audiovisual aprofundint en el coneixement de les eines de composició i edició digital, no només com a solució immediata als problemes bàsics de creació sinó com ajuda i suport al món de les idees.

Cost

Cost total del curs: 7200 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sortides professionals

  • Productores audiovisuals (publicitat, cinema i TV).
  • Agències web.
  • Estudis de disseny.
  • Empreses de disseny audiovisual.
  • Empreses de comunicació multimèdia.
  • Empreses de desenvolupament de videojocs. 

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.