Play

Dota als teus projectes gràfics de llenguatges audiovisuals en moviment i en 3D amb les tècniques més avançades en Motion Graphics Design.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 14a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: dimarts i dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 4.990 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Motion 3D atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

La realització i la narrativa tradicional s’encaren amb una sèrie d’apassionants reptes per concebre a partir de nous paradigmes, de la narrativa lineal a la no-lineal i de la pantalla a la multipantalla i a l'espai.

El domini de les eines i les tècniques 3D, el coneixement dels mitjans i els suports és indispensable, però també ho és desenvolupar la capacitat analítica, la idealització i la formalització, a banda d’entendre el context per traduir els missatges en experiències memorables i dur a terme projectes en els quals la realització brilla amb llum pròpia.

Amb un plantejament eminentment pràctic que consten en exercicis i projectes tutoritzats per professors especialitzats, en el Postgrau en Motion 3D s'apliquen metodologies projectuals com el Design thinking i l’Agile development, a més de recursos i processos de gestió i producció professional.

El programa s'articula en sis mòduls que es desenvolupen en tallers, classes de tecnologia i càpsules de cultura audiovisual; i acaba amb un projecte final de postgrau que l'alumne haurà de presentar davant un tribunal.

Aquest postgrau va dirigit a graduats en Disseny, Comunicació audiovisual, Cinema, Publicitat i / o Belles Arts, i a professionals sense titulació específica que puguin acreditar experiència en algun d'aquests àmbits.

Pla d'estudis

Mòdul 1 – Tecnologies

En aquest mòdul l’alumne treballarà i desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de modelatge i animació 3D —Cinema 4D—, i aprofundirà en l'ús i el domini de l'edició i la composició digital com a suport fonamental per construir la narrativa i l’experiència audiovisual.

  • Bases de funcionament.
  • Modelatge i animació.
  • Texturitzat i renderitzat.
  • Integració en la composició digital.
  • Disseny i resolució del procés de producció.
  • Aprofundiment en l'ús de l'eina i recursos avançats.

Mòdul 2 - Cultura audiovisual

En aquest mòdul l'estudiant examinarà els principals referents de la cultura audiovisual contemporània a partir del nou espai digital, n’analitzarà els estils i les tendències, i l'aplicació del 3D motion en el desenvolupament de nous projectes.

  • Contingut a demanda vs. cinema/TV tradicional.
  • De la narrativa lineal a la fragmentació del missatge.
  • Interactivitat i continguts seqüencials.
  • Las nuevas tecnologías inmersivas XR: AR / VR / MR.
  • La IA como motor de búsqueda de información y generador de contenidos.

Mòdul 3 - Taller d'animació

A partir de l'anàlisi dels conceptes bàsics de l'animació, aquest taller té com a principal objectiu treballar en la creació i el desenvolupament d'una peça amb del tipus stop-motion que ajudi a prendre consciència tant de l'espai i la llum en tres dimensions com de les bases de l'animació.

  • Principis bàsics de l'animació.
  • Referents i recursos.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta gràfica animada en la qual cal fer èmfasi en l'ús i el domini de l'animació stop-motion.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 4 - Taller de tipografia a l'espai/temps

Un taller per conèixer les tipografies de referència en l'àmbit audiovisual i com es comporten a l'espai / temps. Analitzarem referències i estils a través d'obres i aplicacions per a la multipantalla.

  • La tipografia com a element de comunicació. Fonaments i principals exemples i tendències. Possibilitats expressives.
  • La tipografia en pantalla. Referents, exemples, comportaments i restriccions.
  • Tipografia en pantalla: Aspectes funcionals i emocionals
  • Tipografia cinètica: El relat tipogràfic en els mitjans
  • Els usos del motion graphics en el disseny tipogràfic.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la tipografia a l'espai/temps.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 5 – Taller de Comunicació

  • L'objectiu d'aquest taller és analitzar les bases de comunicació i promoció audiovisual d'una marca, i entrenar-se en l'ús i el domini dels codis de representació i la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada 3D.
  • Principis fonamentals de la identitat audiovisual.
  • Recursos de representació i estructures narratives.
  • Ritme i edició.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta d'identitat gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini de les metàfores visuals i sonores,
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 6 - Creació i tècniques de realització

Aquest mòdul té un doble objectiu. D'una banda, la construcció imaginativa d'un discurs atractiu i persuasor per al desenvolupament d'una peça de creació personal. I per un altre, resoldre els problemes de realització amb imatge real en plató i la seva integració digital fent ús de la representació 2D i 3D, i el croma com a requisit tècnic. Així doncs, inclou dos tallers: Abstracció CV i Cambra / Il·luminació

  • Taller d'abstracció CV: Aquest és un taller fonamentalment pràctic, però com a reforç al desenvolupament de l'exercici s'analitzaran referències i continguts teòrics.
  • Taller de càmera/il·luminació: Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases del llenguatge cinematogràfic –del pla a la seqüència–, els principis bàsics de la il·luminació i l'ús d'una càmera de vídeo.

Mòdul 7 - Treball Final de Postgrau

Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la demanda d'un “client convidat” – empresa o entitat col·laboradora– es desenvolupa un projecte que, a mode per encàrrec real, té com a objecte enfrontar a l'alumne a un procés de creació i producció professional. Aquest es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu de cara a obtenir conclusions i resultats reals que aconsegueixin els objectius establerts.

Veure tots els projectes

Professorat

Magí del Campo, Dissenyador i productor audiovisual
Andreu Balius, Tipògraf i dissenyador de tipografia

Andreu Balius

Tipògraf i dissenyador de tipografia

Magí del Campo, Dissenyador i productor audiovisual

Magí del Campo

Dissenyador i productor audiovisual

Lalo García, Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals

Lalo García

Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals

Nico Juárez, Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny

Nico Juárez

Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny

Oscar Núñez, Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Oscar Núñez

Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Marina Salazar, Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista

Marina Salazar

Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista

Entitats col·laboradores

En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:

Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunyade Sitges

LAVINIA

Sortides i àmbits professionals

  • Productores audiovisuals de cinema, televisió i nous formats.
  • Estudis creatius i agències de publicitat.
  • Empreses i institucions amb departaments propis de producció audiovisual.

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (2% de descompte).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Postgrau en Motion 3D.