Postgrau en Motion 3D
Dota als teus projectes gràfics de llenguatges audiovisuals en moviment i en 3D amb les tècniques més avançades en Motion Graphics Design.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 14a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: dimarts i dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 4.990 €
- Titulació: Diploma de Postgrau en Motion 3D atorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 30 ECTS
Presentació
La realització i la narrativa tradicional s’encaren amb una sèrie d’apassionants reptes per concebre a partir de nous paradigmes, de la narrativa lineal a la no-lineal i de la pantalla a la multipantalla i a l'espai.
El domini de les eines i les tècniques 3D, el coneixement dels mitjans i els suports és indispensable, però també ho és desenvolupar la capacitat analítica, la idealització i la formalització, a banda d’entendre el context per traduir els missatges en experiències memorables i dur a terme projectes en els quals la realització brilla amb llum pròpia.
Amb un plantejament eminentment pràctic que consten en exercicis i projectes tutoritzats per professors especialitzats, en el Postgrau en Motion 3D s'apliquen metodologies projectuals com el Design thinking i l’Agile development, a més de recursos i processos de gestió i producció professional.
El programa s'articula en sis mòduls que es desenvolupen en tallers, classes de tecnologia i càpsules de cultura audiovisual; i acaba amb un projecte final de postgrau que l'alumne haurà de presentar davant un tribunal.
Aquest postgrau va dirigit a graduats en Disseny, Comunicació audiovisual, Cinema, Publicitat i / o Belles Arts, i a professionals sense titulació específica que puguin acreditar experiència en algun d'aquests àmbits.
Pla d'estudis
Mòdul 1 – Tecnologies
En aquest mòdul l’alumne treballarà i desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de modelatge i animació 3D —Cinema 4D—, i aprofundirà en l'ús i el domini de l'edició i la composició digital com a suport fonamental per construir la narrativa i l’experiència audiovisual.
- Bases de funcionament.
- Modelatge i animació.
- Texturitzat i renderitzat.
- Integració en la composició digital.
- Disseny i resolució del procés de producció.
- Aprofundiment en l'ús de l'eina i recursos avançats.
Mòdul 2 - Cultura audiovisual
En aquest mòdul l'estudiant examinarà els principals referents de la cultura audiovisual contemporània a partir del nou espai digital, n’analitzarà els estils i les tendències, i l'aplicació del 3D motion en el desenvolupament de nous projectes.
- Contingut a demanda vs. cinema/TV tradicional.
- De la narrativa lineal a la fragmentació del missatge.
- Interactivitat i continguts seqüencials.
- Las nuevas tecnologías inmersivas XR: AR / VR / MR.
- La IA como motor de búsqueda de información y generador de contenidos.
Mòdul 3 - Taller d'animació
A partir de l'anàlisi dels conceptes bàsics de l'animació, aquest taller té com a principal objectiu treballar en la creació i el desenvolupament d'una peça amb del tipus stop-motion que ajudi a prendre consciència tant de l'espai i la llum en tres dimensions com de les bases de l'animació.
- Principis bàsics de l'animació.
- Referents i recursos.
- Creació i desenvolupament d'una proposta gràfica animada en la qual cal fer èmfasi en l'ús i el domini de l'animació stop-motion.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 4 - Taller de tipografia a l'espai/temps
Un taller per conèixer les tipografies de referència en l'àmbit audiovisual i com es comporten a l'espai / temps. Analitzarem referències i estils a través d'obres i aplicacions per a la multipantalla.
- La tipografia com a element de comunicació. Fonaments i principals exemples i tendències. Possibilitats expressives.
- La tipografia en pantalla. Referents, exemples, comportaments i restriccions.
- Tipografia en pantalla: Aspectes funcionals i emocionals
- Tipografia cinètica: El relat tipogràfic en els mitjans
- Els usos del motion graphics en el disseny tipogràfic.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la tipografia a l'espai/temps.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 5 – Taller de Comunicació
- L'objectiu d'aquest taller és analitzar les bases de comunicació i promoció audiovisual d'una marca, i entrenar-se en l'ús i el domini dels codis de representació i la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada 3D.
- Principis fonamentals de la identitat audiovisual.
- Recursos de representació i estructures narratives.
- Ritme i edició.
- Creació i desenvolupament d'una proposta d'identitat gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini de les metàfores visuals i sonores,
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 6 - Creació i tècniques de realització
Aquest mòdul té un doble objectiu. D'una banda, la construcció imaginativa d'un discurs atractiu i persuasor per al desenvolupament d'una peça de creació personal. I per un altre, resoldre els problemes de realització amb imatge real en plató i la seva integració digital fent ús de la representació 2D i 3D, i el croma com a requisit tècnic. Així doncs, inclou dos tallers: Abstracció CV i Cambra / Il·luminació
- Taller d'abstracció CV: Aquest és un taller fonamentalment pràctic, però com a reforç al desenvolupament de l'exercici s'analitzaran referències i continguts teòrics.
- Taller de càmera/il·luminació: Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases del llenguatge cinematogràfic –del pla a la seqüència–, els principis bàsics de la il·luminació i l'ús d'una càmera de vídeo.
Mòdul 7 - Treball Final de Postgrau
Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la demanda d'un “client convidat” – empresa o entitat col·laboradora– es desenvolupa un projecte que, a mode per encàrrec real, té com a objecte enfrontar a l'alumne a un procés de creació i producció professional. Aquest es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu de cara a obtenir conclusions i resultats reals que aconsegueixin els objectius establerts.
Professorat
Coordinació
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Coordinador del Màster en Motion Graphics Design i del Màster en Disseny i Innovació en E-learning
Andreu Balius
Tipògraf i dissenyador de tipografia
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Lalo García
Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals
Nico Juárez
Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny
Oscar Núñez
Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D
Marina Salazar
Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista
Entitats col·laboradores
En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:
Sortides i àmbits professionals
- Productores audiovisuals de cinema, televisió i nous formats.
- Estudis creatius i agències de publicitat.
- Empreses i institucions amb departaments propis de producció audiovisual.
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Postgrau en Motion 3D.