Màster en Motion Graphics Design
Aporta als teus projectes gràfics de llenguatges audiovisuals en moviment i en 3D amb les tècniques més avançades en Motion Graphics Design.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 21a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 9.730 €
- Titulació: Títol de Màster en Motion Graphics Design atorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
El creador audiovisual ha de conèixer i dominar les eines que li permetin representar les seves idees. Unes eines amb les quals ha de dur a terme projectes capaços de captar l'atenció de l'espectador i de construir missatges memorables. El 3D motion i la gràfica animada es configuren com dues de les solucions més atractives i operatives a l'hora de construir el discurs de les noves finestres digitals.
El Màster en Motion Graphics Design ofereix una formació completa que permet el domini de les eines i les tècniques, a més del coneixement dels mitjans, els suports i el desenvolupament de la capacitat analítica, la idealització i la formalització. Amb un plantejament eminentment pràctic que consten en exercicis i projectes tutoritzats per professors especialitzats, aquest màster aplica metodologies projectuals com el Design thinking i l’Agile development, a més de recursos i processos de gestió i producció professional.
El títol de Màster en Motion Graphics Design de 60 ECTS, s'obté cursant conjuntament els programes dels postgraus en Motion Design i en Motion 3D, de 30 ECTS cadascun. Així mateix, cada postgrau es pot cursar de manera independent (veure secció postgraus).
Pla d'estudis
Postgrau en Motion Design
Mòdul 1 – Tecnologies
En el primer mòdul del curs, l’alumne desenvolupa i aprofundeix el coneixement i el maneig de les eines de composició i edició —After Effects i Final Cut—, i s’entrena en l'ús i el domini de les mateixes com a suport fonamental de la construcció de la narrativa audiovisual.
- Bases de funcionament.
- Captura, edició i exportació de formats.
- Composició i animació de textos, imatges i efectes.
- Integració d'imatge i so.
- Disseny i resolució del procés de producció.
- Aprofundiment en l'ús d’eines i recursos avançats.
Mòdul 2 – Cultura audiovisual
En aquest mòdul, els alumnes analitzen els principals referents de la cultura audiovisual: des dels precedents generals en la història de l'art contemporani, fins als referents específics en el camp del disseny, el cinema, la televisió i els new-medias, i estudien les tendències i com s’apliquen a l’hora de desenvolupar projectes.
- Del paper a la pantalla: De les Avantguardes a Saúl Bass.
- Els títols de crèdit: cinema, TV i nous formats.
- Principis fonamentals de la tipografia en pantalla.
- El llenguatge audiovisual clàssic i les noves narratives immersives XR: AR / VR / MR.
- L'IA com a motor de cerca d'informació i generador de continguts.
Mòdul 3 – Taller de metàfora
L’objectiu principal d’aquest taller és conèixer i analitzar diferents figures metafòriques, així com entrenar-se en l’ús i el domini com a recurs narratiu i de representació en exercicis de gràfica animada.
- La metàfora a la història de l'art i la comunicació.
- Recursos plàstics i narratius: metàfores i trucs visuals.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la metàfora.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 4 – Taller de narrativa
L'objectiu d'aquest bloc és analitzar diferents estils narratius, entrenar-se en l'ús i el domini de les seves estructures i en la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada.
- Principis fonamentals de narrativa audiovisual.
- Recursos i estructures narratives.
- Ritme i edició.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de l'estructura narrativa.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 5 – Taller d'àudio
Aquest taller aprofundeix en el coneixement del so, i entrena l’alumne a usar i dominar dels seus components —música, locucions i efectes— com a part essencial de la construcció de la narrativa audiovisual.
- Què és el so i com s'expressa en l'espaitemps.
- El so en la narrativa: relació entre significant i significat.
- La banda d'àudio: música, locucions i efectes.
- Recursos tècnics: micròfons, taula de mescles i sala d'efectes.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini del so.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 6 – Treball Final de Postgrau
Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la sol·licitud d'un "client convidat" —empresa o entitat col·laboradora— l'alumne desenvolupa un projecte que, a manera d'encàrrec real, té com a objecte enfrontar-se a un procés de creació i producció professional. El TFP es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu, de cara a obtenir conclusions i resultats reals que assoleixin els objectius establerts.
Fases de desenvolupament
- Recerca.
- Definició.
- Ideació.
- Formalització.
- Comunicació.
Postgrau en Motion 3D
Mòdul 1 – Tecnologies
En aquest mòdul l’alumne treballarà i desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de modelatge i animació 3D —Cinema 4D—, i aprofundirà en l'ús i el domini de l'edició i la composició digital com a suport fonamental per construir la narrativa i l’experiència audiovisual.
- Bases de funcionament.
- Modelatge i animació.
- Texturitzat i renderitzat.
- Integració en la composició digital.
- Disseny i resolució del procés de producció.
- Aprofundiment en l'ús de l'eina i recursos avançats.
Mòdul 2 - Cultura audiovisual
En aquest mòdul l'estudiant examinarà els principals referents de la cultura audiovisual contemporània a partir del nou espai digital, n’analitzarà els estils i les tendències, i l'aplicació del 3D motion en el desenvolupament de nous projectes.
- Contingut a demanda vs. cinema / TV tradicional.
- De la narrativa lineal a la fragmentació del missatge.
- Interactivitat i continguts seqüencials.
- Las nuevas tecnologías inmersivas XR: AR / VR / MR.
- La IA como motor de búsqueda de información y generador de contenidos.
Mòdul 3 - Taller d'animació
A partir de l'anàlisi dels conceptes bàsics de l'animació, aquest taller té com a principal objectiu treballar en la creació i el desenvolupament d'una peça amb del tipus stop-motion que ajudi a prendre consciència tant de l'espai i la llum en tres dimensions com de les bases de l'animació.
- Principis bàsics de l'animació.
- Referents i recursos.
- Creació i desenvolupament d'una proposta gràfica animada en la qual cal fer èmfasi en l'ús i el domini de l'animació stop-motion.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 4 - Taller de tipografia a l'espai / temps
Un taller per conèixer les tipografies de referència en l'àmbit audiovisual i com es comporten a l'espai / temps. Analitzarem referències i estils a través d'obres i aplicacions per a la multipantalla.
- La tipografia com a element de comunicació. Fonaments i principals exemples i tendències. Possibilitats expressives.
- La tipografia en pantalla. Referents, exemples, comportaments i restriccions.
- Tipografia en pantalla: Aspectes funcionals i emocionals
- Tipografia cinètica: El relat tipogràfic en els mitjans
- Els usos del motion graphics en el disseny tipogràfic.
- Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la tipografia a l'espai / temps.
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 5 – Taller de Comunicació
- L'objectiu d'aquest taller és analitzar les bases de comunicació i promoció audiovisual d'una marca, i entrenar-se en l'ús i el domini dels codis de representació i la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada 3D.
- Principis fonamentals de la identitat audiovisual.
- Recursos de representació i estructures narratives.
- Ritme i edició.
- Creació i desenvolupament d'una proposta d'identitat gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini de les metàfores visuals i sonores,
- Metodologia projectual i procés de producció.
Mòdul 6 - Creació i tècniques de realització
Aquest mòdul té un doble objectiu. D'una banda, la construcció imaginativa d'un discurs atractiu i persuasor per al desenvolupament d'una peça de creació personal. I per un altre, resoldre els problemes de realització amb imatge real en plató i la seva integració digital fent ús de la representació 2D i 3D, i el croma com a requisit tècnic. Així doncs, inclou dos tallers: Abstracció CV i Cambra / Il·luminació
- Taller d'abstracció CV: Aquest és un taller fonamentalment pràctic, però com a reforç al desenvolupament de l'exercici s'analitzaran referències i continguts teòrics.
- Taller de càmera/il·luminació: Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases del llenguatge cinematogràfic –del pla a la seqüència–, els principis bàsics de la il·luminació i l'ús d'una càmera de vídeo.
Mòdul 7 - Treball Final de Postgrau
Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la demanda d'un “client convidat” – empresa o entitat col·laboradora– es desenvolupa un projecte que, a mode per encàrrec real, té com a objecte enfrontar a l'alumne a un procés de creació i producció professional. Aquest es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu de cara a obtenir conclusions i resultats reals que aconsegueixin els objectius establerts.
Professorat
Coordinació
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Coordinador del Màster en Motion Graphics Design i del Màster en Disseny i Innovació en E-learning
Andreu Balius
Tipògraf i dissenyador de tipografia
Magí del Campo
Dissenyador i productor audiovisual
Lalo García
Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals
Nico Juárez
Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny
Oscar Núñez
Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D
Natxo Nogueras
Tècnic de So, estudi i directe.
Marina Salazar
Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista
Josep Maria Rocamora
Doctorand. Realitzador audiovisual i expert en títols de crèdit.
Sortides i àmbits professionals
- Productores audiovisuals de cinema, televisió i nous formats.
- Estudis creatius i agències de publicitat.
- Empreses i institucions amb departaments propis de producció audiovisual.
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (5% de descompte per matrícula anticipada fins al 31/12/2024 inclòs. 2% de descompte a partir del 01/01/2025).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Motion Graphics Design.