Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Motion Graphics Design

Aporta als teus projectes gràfics de llenguatges audiovisuals en moviment i en 3D amb les tècniques més avançades en Motion Graphics Design.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 21a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 9.730 €
  • Titulació: Títol de Màster en Motion Graphics Design atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El creador audiovisual ha de conèixer i dominar les eines que li permetin representar les seves idees. Unes eines amb les quals ha de dur a terme projectes capaços de captar l'atenció de l'espectador i de construir missatges memorables. El 3D motion i la gràfica animada es configuren com dues de les solucions més atractives i operatives a l'hora de construir el discurs de les noves finestres digitals.

El Màster en Motion Graphics Design ofereix una formació completa que permet el domini de les eines i les tècniques, a més del coneixement dels mitjans, els suports i el desenvolupament de la capacitat analítica, la idealització i la formalització. Amb un plantejament eminentment pràctic que consten en exercicis i projectes tutoritzats per professors especialitzats, aquest màster aplica metodologies projectuals com el Design thinking i l’Agile development, a més de recursos i processos de gestió i producció professional.   

El títol de Màster en Motion Graphics Design de 60 ECTS, s'obté cursant conjuntament els programes dels postgraus en Motion Design i en Motion 3D, de 30 ECTS cadascun. Així mateix, cada postgrau es pot cursar de manera independent (veure secció postgraus).

Pla d'estudis

Postgrau en Motion Design

Mòdul 1 – Tecnologies

En el primer mòdul del curs, l’alumne desenvolupa i aprofundeix el coneixement i el maneig de les eines de composició i edició —After Effects i Final Cut—, i s’entrena en l'ús i el domini de les mateixes com a suport fonamental de la construcció de la narrativa audiovisual.

  • Bases de funcionament.
  • Captura, edició i exportació de formats.
  • Composició i animació de textos, imatges i efectes.
  • Integració d'imatge i so.
  • Disseny i resolució del procés de producció.
  • Aprofundiment en l'ús d’eines i recursos avançats.

Mòdul 2 – Cultura audiovisual

En aquest mòdul, els alumnes analitzen els principals referents de la cultura audiovisual: des dels precedents generals en la història de l'art contemporani, fins als referents específics en el camp del disseny, el cinema, la televisió i els new-medias, i estudien les tendències i com s’apliquen a l’hora de desenvolupar projectes.

  • Del paper a la pantalla: De les Avantguardes a Saúl Bass.
  • Els títols de crèdit: cinema, TV i nous formats.
  • Principis fonamentals de la tipografia en pantalla.
  • El llenguatge audiovisual clàssic i les noves narratives immersives XR: AR / VR / MR.
  • L'IA com a motor de cerca d'informació i generador de continguts.

Mòdul 3 – Taller de metàfora

L’objectiu principal d’aquest taller és conèixer i analitzar diferents figures metafòriques, així com entrenar-se en l’ús i el domini com a recurs narratiu i de representació en exercicis de gràfica animada.

  • La metàfora a la història de l'art i la comunicació.
  • Recursos plàstics i narratius: metàfores i trucs visuals.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la metàfora.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 4 – Taller de narrativa

L'objectiu d'aquest bloc és analitzar diferents estils narratius, entrenar-se en l'ús i el domini de les seves estructures i en la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada.

  • Principis fonamentals de narrativa audiovisual.
  • Recursos i estructures narratives.
  • Ritme i edició.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de l'estructura narrativa.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 5 – Taller d'àudio

Aquest taller aprofundeix en el coneixement del so, i entrena l’alumne a usar i dominar dels seus components —música, locucions i efectes— com a part essencial de la construcció de la narrativa audiovisual.

  • Què és el so i com s'expressa en l'espaitemps.
  • El so en la narrativa: relació entre significant i significat.
  • La banda d'àudio: música, locucions i efectes.
  • Recursos tècnics: micròfons, taula de mescles i sala d'efectes.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini del so.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 6 – Treball Final de Postgrau

Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la sol·licitud d'un "client convidat" —empresa o entitat col·laboradora— l'alumne desenvolupa un projecte que, a manera d'encàrrec real, té com a objecte enfrontar-se a un procés de creació i producció professional. El TFP es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu, de cara a obtenir conclusions i resultats reals que assoleixin els objectius establerts.

Fases de desenvolupament
  • Recerca.
  • Definició.
  • Ideació.
  • Formalització.
  • Comunicació.

Postgrau en Motion 3D

Mòdul 1 – Tecnologies

En aquest mòdul l’alumne treballarà i desenvoluparà el coneixement i el maneig de les eines de modelatge i animació 3D —Cinema 4D—, i aprofundirà en l'ús i el domini de l'edició i la composició digital com a suport fonamental per construir la narrativa i l’experiència audiovisual.

  • Bases de funcionament.
  • Modelatge i animació.
  • Texturitzat i renderitzat.
  • Integració en la composició digital.
  • Disseny i resolució del procés de producció.
  • Aprofundiment en l'ús de l'eina i recursos avançats.

Mòdul 2 - Cultura audiovisual

En aquest mòdul l'estudiant examinarà els principals referents de la cultura audiovisual contemporània a partir del nou espai digital, n’analitzarà els estils i les tendències, i l'aplicació del 3D motion en el desenvolupament de nous projectes.

  • Contingut a demanda vs. cinema / TV tradicional.
  • De la narrativa lineal a la fragmentació del missatge.
  • Interactivitat i continguts seqüencials.
  • Las nuevas tecnologías inmersivas XR: AR / VR / MR.
  • La IA como motor de búsqueda de información y generador de contenidos.

Mòdul 3 - Taller d'animació

A partir de l'anàlisi dels conceptes bàsics de l'animació, aquest taller té com a principal objectiu treballar en la creació i el desenvolupament d'una peça amb del tipus stop-motion que ajudi a prendre consciència tant de l'espai i la llum en tres dimensions com de les bases de l'animació.

  • Principis bàsics de l'animació.
  • Referents i recursos.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta gràfica animada en la qual cal fer èmfasi en l'ús i el domini de l'animació stop-motion.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 4 - Taller de tipografia a l'espai / temps

Un taller per conèixer les tipografies de referència en l'àmbit audiovisual i com es comporten a l'espai / temps. Analitzarem referències i estils a través d'obres i aplicacions per a la multipantalla.

  • La tipografia com a element de comunicació. Fonaments i principals exemples i tendències. Possibilitats expressives.
  • La tipografia en pantalla. Referents, exemples, comportaments i restriccions.
  • Tipografia en pantalla: Aspectes funcionals i emocionals
  • Tipografia cinètica: El relat tipogràfic en els mitjans
  • Els usos del motion graphics en el disseny tipogràfic.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta de gràfica animada que haurà de fer èmfasi en l'ús i el domini de la tipografia a l'espai / temps.
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 5 – Taller de Comunicació

  • L'objectiu d'aquest taller és analitzar les bases de comunicació i promoció audiovisual d'una marca, i entrenar-se en l'ús i el domini dels codis de representació i la seva aplicació a través d'exercicis de gràfica animada 3D.
  • Principis fonamentals de la identitat audiovisual.
  • Recursos de representació i estructures narratives.
  • Ritme i edició.
  • Creació i desenvolupament d'una proposta d'identitat gràfica animada fent èmfasi en l'ús i domini de les metàfores visuals i sonores,
  • Metodologia projectual i procés de producció.

Mòdul 6 - Creació i tècniques de realització

Aquest mòdul té un doble objectiu. D'una banda, la construcció imaginativa d'un discurs atractiu i persuasor per al desenvolupament d'una peça de creació personal. I per un altre, resoldre els problemes de realització amb imatge real en plató i la seva integració digital fent ús de la representació 2D i 3D, i el croma com a requisit tècnic. Així doncs, inclou dos tallers: Abstracció CV i Cambra / Il·luminació

  • Taller d'abstracció CV: Aquest és un taller fonamentalment pràctic, però com a reforç al desenvolupament de l'exercici s'analitzaran referències i continguts teòrics.
  • Taller de càmera/il·luminació: Aquest taller té com a principal objectiu conèixer les bases del llenguatge cinematogràfic –del pla a la seqüència–, els principis bàsics de la il·luminació i l'ús d'una càmera de vídeo.

Mòdul 7 - Treball Final de Postgrau

Com a Treball Final de Postgrau, i a partir de la demanda d'un “client convidat” – empresa o entitat col·laboradora– es desenvolupa un projecte que, a mode per encàrrec real, té com a objecte enfrontar a l'alumne a un procés de creació i producció professional. Aquest es duu a terme seguint el model de disseny iteratiu de cara a obtenir conclusions i resultats reals que aconsegueixin els objectius establerts.

Veure tots els projectes

Professorat

Magí del Campo, Dissenyador i productor audiovisual
Andreu Balius, Tipògraf i dissenyador de tipografia

Andreu Balius

Tipògraf i dissenyador de tipografia

Magí del Campo, Dissenyador i productor audiovisual

Magí del Campo

Dissenyador i productor audiovisual

Lalo García, Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals

Lalo García

Director/realitzador i dissenyador de formats audiovisuals

Nico Juárez, Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny

Nico Juárez

Doctorand. Llicenciat en Arquitectura. Dissenyador transdisciplinar. Coordinador del Treball Final de Grau del Grau en Disseny

Oscar Núñez, Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Oscar Núñez

Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Natxo Nogueras, Tècnic de So, estudi i directe.

Natxo Nogueras

Tècnic de So, estudi i directe.

Marina Salazar, Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista

Marina Salazar

Graduada en Disseny Gràfic. Recerca. Artista

Josep Maria Rocamora, Doctorand. Realitzador audiovisual i expert en títols de crèdit.

Josep Maria Rocamora

Doctorand. Realitzador audiovisual i expert en títols de crèdit.

Sortides i àmbits professionals

  • Productores audiovisuals de cinema, televisió i nous formats.
  • Estudis creatius i agències de publicitat.
  • Empreses i institucions amb departaments propis de producció audiovisual.

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (5% de descompte per matrícula anticipada fins al 31/12/2024 inclòs. 2% de descompte a partir del 01/01/2025).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Motion Graphics Design.