Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Disseny Gràfic

Impulsa la teva carrera amb el Màster en Disseny Gràfic. Formació integral en àrees com a identitat corporativa, disseny editorial i web. Domina eines clau i tècniques avançades en un programa multidisciplinari. Dirigit a graduats i professionals, prepara't per liderar en disseny amb un sòlid fonament conceptual i pràctic.

 

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 14a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: de dilluns a dijous de 16:00 a 19:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 9.550 €
  • Titulació: Títol de Màster en Disseny Gràfic atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El Màster en Disseny Gràfic de BAU ofereix una formació integral i completa per especialitzar-se professionalment en el disseny gràfic i la comunicació visual. Amb un esperit multidisciplinari, el programa abasta diverses branques del disseny, incloent identitat corporativa, publicitat, disseny editorial, packaging i disseny web, a més de disciplines comunes com tipografia, fotografia, il·lustració, història del disseny i software de disseny.

El programa s’estructura en set mòduls que s’imparteixen de manera simultània al llarg de l’any acadèmic, complementant-se entre si per proporcionar una formació cohesiva. En finalitzar el màster, els estudiants tindran una base sòlida tant en la conceptualització i desenvolupament de projectes diversos com en l’ús d’eines digitals i analògiques necessàries per dur a terme qualsevol tipus de projecte.

Amb un enfocament eminentment pràctic, l’objectiu del màster és dotar els estudiants de tots els coneixements necessaris per afrontar qualsevol encàrrec de disseny gràfic i comunicació en un entorn professional.

El màster està dirigit tant a graduats (de graus universitaris o cicles formatius) en publicitat, disseny industrial, periodisme, belles arts, fotografia, il·lustració, disseny d’interiors, audiovisuals i arts aplicades a la indumentària, com a professionals del sector sense titulació específica que desitgin actualitzar els seus coneixements i competències creatives, tecnològiques i metodològiques. L’accés al curs està subjecte a un procés de selecció que garanteix l’adequació del perfil de l’estudiant al programa.

Pla d'estudis

Mòdul 1 - Iniciació projectes de disseny

L'objectiu d'aquest mòdul és ensenyar a l'estudiant començar a desenvolupar un criteri i un estil propi de comunicació. Acompanyat de continguts teòrics com l'estudi del signe i la percepció visual, l'estudiant haurà de fer exercicis pràctics centrant-se en la relació entre la tipografia i la imatge.

  • Què és disseny gràfic.
  • Teoria de la forma.
  • Color.
  • Gust estètic.
  • Expressió i síntesi visual.
  • Composició i intenció comunicativa.
  • Harmonies imatge-color-tipografia.
  • Introducció a la Publicació.
  • Introducció a l'Estampat.

Mòdul 2 – Il·lustració

Aquest mòdul planteja la il·lustració aplicada a la premsa i a les revistes, les editorials, els interiors, a la il·lustració de moda i la infantil. Ofereix als estudiants la possibilitat d'experimentar amb materials i estils, i els introdueix a un ampli panorama de la millor il·lustració contemporània.

  • El grafiti, Anàlisi, preparació i realització.
  • Il·lustració infantil. Anàlisi i realització.
  • Il·lustració d'opinió a partir d'un article o notícia. Anàlisi i realització.
  • El collage. Anàlisi i realització.
  • La il·lustració de moda. Anàlisi i realització.

Mòdul 3 - Història del disseny gràfic

El principal objectiu d’aquest mòdul és donar a l’estudiant una visió general sobre la història del disseny gràfic i els seus grans temes. El repàs comença a l’antiguitat i la invenció de l'escriptura, i acaba amb la gràfica contemporània per a la qual donarem una importància especial a l'origen i la consolidació del moviment modern (s. XX).

  • Introducció a la història del disseny gràfic. Des de l’origen de l’escriptura fins a l’època daurada de la tipografia.
  • Inicis del segle XX. Les avantguardes artístiques: origen del moviment modern.
  • La Bauhaus (Alemanya, 1919-1933). Consolidació del moviment modern i de la pedagogia del disseny.
  • EUA Els pioners del disseny gràfic nord-americà.
  • Europa, anys 50: disseny racional/funcional. L’Escola Tipogràfica Internacional (l’Escola suïssa).
  • EUA EUA, anys 60: l’expressivitat gràfica. L’Escola de Nova York.
  • Europa més enllà de la gràfica funcional. L’Escola polonesa de cartells.
  • De la postmodernitat a la gràfica contemporània.

Mòdul 4 – Tipografia

Aquest bloc introdueix l’alumne a l’estudi i l’aplicació de la lletra. La seva història (des de l’origen de l’escriptura capital romana fins als nostres dies), els seus conceptes (formals i funcionals) i les diferents solucions i aplicacions en el panorama gràfic. En acabar el curs, l’estudiant podrà jutjar i realitzar un treball tipogràfic tot aplicant el criteri de llegibilitat, l’ús de l’espai, les jerarquies, l’organització i la sensibilitat a l’hora de triar un alfabet.

  • Introducció a la tipografia: història, proporció, personalitat i impacte.
  • Distinció tipogràfica: classificació i repàs històric.
  • El llenguatge tipogràfic: anatomia bàsica i famílies tipogràfiques.
  • Espaiat i alineació: introducció i aplicación.
  • El disseny tipogràfic partint de la pròpia cal·ligrafia: introducció al Lettering i usos
  • Llegibilitat i la facilitat de lectura: introducció, factors que afecten la llegibilitat i pràctica.
  • La lletra, la línia, el bloc, l'anunci i el titular com a elements constructius tipogràfics.

Mòdul 5 – Fotografia

Aquest mòdul ofereix els coneixements bàsics necessaris per controlar adequadament la càmera fotogràfica i els seus accessoris. L’estudiant veurà la importància dels dispositius fotogràfics, els processos i la utilització de la llum, com a elements fonamentals a l'hora de generar una imatge.

  • El dispositiu. Traductor de l'imaginari visual.
    • Connexió entre dispositius fotogràfics, processos i llum.
    • Recorregut històric i formal de les màquines de dibuixar a la cambra mòbil.
    • Importància de la combinació de dispositius amb processos químics i virtuals.
    • Estudi i aprenentatge en la lectura de la llum.
    • Generar una fotografia a través de la interacció d'aquests elements.
  • L'atenció. Exercitar l'observació.
    • Fomentar l'interès per l'observació en l'estudiant.
    • Relació entre imaginació i conceptualització.
    • Identificació d'elements discursius entre el mental i el tangible.
    • Ajudar a desxifrar el llenguatge visual com a eina constructiva en el Disseny.

Mòdul 6 – Tecnologies

Espai teòric / pràctic on s'ensenyarà l'ús de les eines per al disseny, la maquetació, l'edició fotogràfica i de vídeo.

L'objectiu és que l'estudiant conegui quatre dels softwares més populars en disseny gràfic, que li permetran desenvolupar les disciplines abordades en el màster.

Photoshop

  • Resolució i formats.
  • Color i selecció.
  • Fotomuntatge basic.
  • Capes i estils.
  • Text i selección.
  • Composició avançada.

Illustrator

  • Mapa de bits vs vectorial.
  • Formes bàsiques i complexes.
  • Control d'il·lustracions.
  • Edició tipográfica.
  • Ús i gestió del color.
  • Ús i treball amb les imatges.

In-Design

  • Interfície i estructura gràfica.
  • Disseny i conceptualització d'un projecte.
  • Gestió de textos i imatges.
  • Ús i gestió del color.
  • Plantilles i estils.
  • Integració d'imatges i gràfics.
  • Preimpressió i creació de PDFs.
  • Impressió, correcció i preparació per a producció.

Final Cut

  • Introducció al software.
  • Interfície i flux de treball.
  • Selecció, marcat i edició.
  • Tipus d'ajustos.
  • Adquisició i exportació de projectes amb els formats adequats.
  • Treball i mescla d'àudio.
  • Ús de transicions.
  • Filtres i velocitats.
  • Treballar amb text i gràfics.
  • Acabat i exportació del projecte.

Mòdul 7 – Proyectos y Trabajo Final de Máster

El mòdul de Projectes pren com a punt de partida un encàrrec concret. A través de les diferents assignatures, els tutors aniran guiant als estudiants en l'aprenentatge de les diferents disciplines del disseny. Aquest mòdul té una importància especial, atès que el conjunt dels exercicis conformaran el Treball Final de Màster.

L'objectiu d'aquest mòdul és que els alumnes siguin capaços de desenvolupar un projecte de major envergadura, fent èmfasi en les competències d'anàlisis i síntesis, a més de la capacitat d'organitzar i planificar.

El Treball Final de Màster (TFM) s'inicia amb el lliurament d'un briefing i l'exposició de les pautes per a construir la Memòria del TFM.

Aquest projecte agrupa els treballs del Mòdul 7, composat pels següents continguts:

Publicitat

  • Introducció al briefing.
  • Posicionament i Benchmark.
  • Moodboard.
  • La idea. Concepte d'una marca i campañabilidad.
  • La creativitat.
  • La publicitat i l'agència de publicitat.
  • Nous mitjans de comunicació.

Identitat Visual Corporativa

  • Teoria de la marca.
  • Creació d'una marca.
  • Estudi del mercat.
  • Naming.
  • Disseny del logo/símbol/tipografia.
  • Manual de la marca.

Packaging

  • Encuny.
  • Jerarquies de la informació.
  • Distribució de textos.
  • L'ús de fotografia i il·lustració.
  • Anàlisi de marca.
  • Saber llegir a la competència.
  • El flash promocional.
  • Codis de color per categoria.
  • Volum.

Disseny editorial

  • Recorregut per aspectes fonamentals del disseny editorial.
  • Construcció i desenvolupament de retícules i pautes.
  • Història de les publicacions impreses.
  • Connotacions visuals de diferents tipologies de projectes.
  • Paper clau de les revistes en la cultura contemporània.

Diseño web

  • Llenguatge HTML.
  • Estructuració del document i jerarquies de la informació.
  • Fulls d'estil en Cascada CSS.
  • Estructura de la informació i arquitectura web.
  • Usabilitat.
  • Disseny de interfícies.
  • Formats i disseny responsive.

Durant el transcurs del Mòdul, es realitzen dos workshops per a completar la formació:

  • Workshop de Naming: Estudi i elaboració del naming per a la marca assignada en el brief del Treball Final de Màster.
  • Workshop de Color: Taller centrado en la búsqueda y elección de los colores que representan la marca asignada en el brief.

En les dues setmanes anteriors a la presentació del Treball Final de Màster es realitzen tutories a càrrec d'un professor per a revisar els projectes i crear la narrativa de les presentacions finals davant el tribunal.

Veure tots els projectes

Professorat

Andrés Salvarezza, Dissenyador gràfic i fotògraf. Coordinador del Màster en Disseny Gràfic. Coordinador del Diploma en Disseny Gràfic
Sandra Bosch, Especialista en Brand Strategy, Service Design i Customer Experience
Guillem Casino, Especialista en software per al disseny

Guillem Casino

Especialista en software per al disseny

Natalia Galbán, Llicenciada en Belles arts. Experta en tractament digital de la imatge

Natalia Galbán

Llicenciada en Belles arts. Experta en tractament digital de la imatge

Núria Garuz, Doctoranda. Directora d'Art especialitzada en conceptes creatius

Núria Garuz

Doctoranda. Directora d'Art especialitzada en conceptes creatius

Rocío Hidalgo, Grau en Disseny. Disseny Editorial. Direcció d'Art

Rocío Hidalgo

Grau en Disseny. Disseny Editorial. Direcció d'Art

Isabel del Río, Doctoranda. Màster en Estudis Avançats en Història de l'Art. Recerca en Història del Disseny

Isabel del Río

Doctoranda. Màster en Estudis Avançats en Història de l'Art. Recerca en Història del Disseny

David Martín, Graduat en Disseny Gràfic. Recerca en Art i Disseny

David Martín

Graduat en Disseny Gràfic. Recerca en Art i Disseny

Oscar Núñez, Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Oscar Núñez

Edició. Animació. Postproducció audiovisual 2D/3D

Laura P. Vernetti, Llicenciada en Belles ArtsLlicenciada en Belles arts. Il·lustradora, autora de còmics i conferenciant

Laura P. Vernetti

Llicenciada en Belles ArtsLlicenciada en Belles arts. Il·lustradora, autora de còmics i conferenciant

David Pérez, Publicista. Director Creatiu Executiu i soci a l'agència de publicitat Charles.

David Pérez

Publicista. Director Creatiu Executiu i soci a l'agència de publicitat Charles.

Clara Pousa, Dissenyadora gràfica especialitzada en tipografia.

Clara Pousa

Dissenyadora gràfica especialitzada en tipografia.

Mònica Roselló, Llicenciada en Belles arts. Fotògrafa i artista

Mònica Roselló

Llicenciada en Belles arts. Fotògrafa i artista

Andrés Salvarezza, Dissenyador gràfic i fotògraf. Coordinador del Màster en Disseny Gràfic. Coordinador del Diploma en Disseny Gràfic

Andrés Salvarezza

Dissenyador gràfic i fotògraf. Coordinador del Màster en Disseny Gràfic. Coordinador del Diploma en Disseny Gràfic

Lucía Segurajáuregui, Dissenyadora i artista multidisciplinar

Lucía Segurajáuregui

Dissenyadora i artista multidisciplinar

Miriam Torrell, Dissenyadora gràfica

Miriam Torrell

Dissenyadora gràfica

Paula Villodré, Directora d'Art

Paula Villodré

Directora d'Art

Sortides i àmbits professionals

  • Estudis de disseny.
  • Agències de branding i packaging.
  • Departaments de disseny del sector editorial.
  • Agències de publicitat.
  • Dissenyador gràfic independent (freelance).
  • Agències de comunicació.
  • Departaments de comunicació i disseny en empreses de qualsevol sector.

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (5% de descompte per matrícula anticipada fins al 31/12/2024 inclòs. 2% de descompte a partir del 01/01/2025).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny Gràfic.