Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Disseny de Comunicació Gràfica

Un programa dissenyat per formar professionals competents en estratègies comunicatives en entorns digitals, des del respecte als valors de marca i atenent la rellevància contemporània de l’experiència d’usuari.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 2a
  • Període lectiu: del 4 d’octubre de 2023 al 30 de juny de 2024. Presentació TFM: juny de 2024
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: anglès
  • Preu: 9.210 €
  • Titulació: Títol de Màster en Disseny de Comunicació Gràfica, atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

Aquest programa de màster forma perfils internacionals i creatius en la pràctica del disseny gràfic i la comunicació visual des d’una perspectiva digital i completament contemporània on tenen cabuda els conceptes més disruptius.

L’estructura del pla d’estudis és artística i alhora tècnica, amb un seguiment individualitzat i una visió pedagògica global, on els casos reals i l’empresa són fonamentals en el desenvolupament del programa.

L’aula està plantejada com un espai d’investigació, experimentació, innovació i emprenedoria, amb una presència rellevant de tallers i workshops amb diferents professionals del sector.

El màster ajuda a entendre, conceptualitzar i projectar solucions de comunicació gràfica digital des d’una perspectiva funcional, fomentant sempre la creativitat i l’expressió individual de la pràctica creativa amb un acompanyament professional estratègic.

El programa s’adreça a estudiants de graus i altres estudis de cicle superior relacionats amb el món del disseny, les arts plàstiques, la creativitat, la fotografia, la il·lustració, la publicitat i la comunicació.

També a perfils professionals amb una certa experiència, domini de software de programes de disseny gràfic, i portfoli relacionat amb el disseny gràfic i la comunicació visual.

Pla d'estudis

Els cinc pilars del màster són: la ideació i conceptualització d’un projecte digital; les eines i coneixements de programes informàtics de disseny i la seva relació amb la tipologia de cada projecte; la pràctica projectual basada en els diferents tipus d’encàrrecs comercials; la investigació i el desenvolupament d’estratègia centrada en l’usuari i les interfícies digitals que utilitza; i la capacitat de comunicació del projecte amb valors d’emprenedoria.

La metodologia del curs inclou classes amb formalització teòrica i pràctica, classes magistrals de convidats, workshops de creació i innovació, tutories grupals de formació i tutories individuals enfocades al TFM.

Les activitats d’aprenentatge i avaluació es realitzaran a través de continguts en format escrit i vídeo, lectures, casos pràctics, workshops en grup, treballs individuals i grupals, encàrrecs semiprofessionals, casos reals amb empreses convidades, i presentacions orals. A més a més, es disposarà d’un entorn digital comú (Campus Virtual) com a repositori de les classes.

Estructura del pla d’estudis:
Mòdul 1 - Fonaments del Disseny Gràfic

Mòdul 2 - Eines Gràfiques Digitals

Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital

Mòdul 4 - Projectes

Mòdul 5 - Comunicació i Gestió

Mòdul 6 - Workshops Professionals

Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster

Programa

Mòdul 1 – Fonaments del Disseny Gràfic

Aquest mòdul desplega un ampli ventall de referències artístiques i de disseny i de fonaments projectuals per poder assumir un encàrrec professional de disseny gràfic i comunicació visual.

També treballa la creativitat per iniciar projectes en formats digitals i transmet una base tipogràfica per desenvolupar qualsevol projecte de disseny gràfic, tant analògic com digital.

  • Història del Disseny Gràfic
  • Fonaments del Disseny Gràfic
  • Tendències Culturals i Digitals
  • Tipografia

Mòdul 2 - Eines gràfiques digitals

Aquest mòdul capacita l’alumnat en programes i softwares bàsics de disseny gràfic i audiovisual perquè disposi de recursos materials i tecnològics per al prototipatge i formalització de projectes.

  • Illustrator
  • Photoshop
  • InDesign
  • After Effects

Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital

En aquest mòdul s’aprofundeix en què és realment una marca i de quins valors està formada. Inclou coneixements sobre les diferents interfícies de tecnologia que existeixen per a l’experiència d’usuari amb una marca, i treballa la creativitat per iniciar un projecte digital amb els valors de marca adients.

  • Branding
  • UX
  • UI

Mòdul 4 - Projectes

Aquest mòdul forma l’alumnat en les diferents tipologies de projectes reals d’encàrrec professional i en com es poden traslladar de l’àmbit analògic al digital. Combina el domini d’eines tecnològiques i de coneixements tècnics per a projectes reals de disseny gràfic amb fonaments bàsics de programació i desenvolupament web d’acord amb l’experiència d’usuari i la diversitat d’interfícies.

  • Il·lustració
  • Fotografia
  • Editorial
  • Identitat Visual
  • Vídeo i Multimèdia
  • Web i Desenvolupament Front-End

Mòdul 5 - Comunicació i Gestió

Aquest mòdul capacita l’alumnat per entendre la comunicació online de manera contemporània i les diverses oportunitats i necessitats que pot tenir un usuari, sempre entès com a centre de la narració i prescriptor principal.

També ensenya a transmetre tots els continguts de marca a la narrativa comunicativa i a gestionar la comunicació de projectes, i defineix un pla de comunicació i màrqueting per a cada projecte o encàrrec real de disseny i comunicació gràfica.

  • Comunicació Digital
  • Gestió de Projectes

Mòdul 6 - Workshops Professionals

Aquest mòdul s’imparteix a partir de projectes reals aportats per empreses i professionals del disseny. Es presenten casos reals a l’alumnat per disposar de referents artístics, de disseny i d’emprenedoria a diferents escales per potenciar la seva capacitat creativa i d’innovació per a l’execució d’un projecte o encàrrec professional.

  • Branding
  • Storytelling
  • Publicitat
  • Direcció d’Art
  • Nous Formats Digitals

Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster

Acompanyament individual a l’estudiant per ajudar-lo a formular, projectar i exposar el seu projecte final.

  • Tutories
  • Presentació de Projectes Finals - TFM

Professorat

Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding
Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist
Helena Sbeghen, Il·lustradora i artista visual

Helena Sbeghen

Il·lustradora i artista visual

Luca Picardi, Estratega de marca

Luca Picardi

Estratega de marca

Alex López, Programador. Digitalització de processos

Alex López

Programador. Digitalització de processos

Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding

Jordi Álvarez

Comunicació Digital & Branding

Marina Colell, Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Marina Colell

Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Maria Carvajal, Digital Coach & Bussiness Developement

Maria Carvajal

Digital Coach & Bussiness Developement

Ethan Parry, Dissenyador UX & Adobe XDI

Ethan Parry

Dissenyador UX & Adobe XDI

Alejandro Walker, Brand Strategy & Design Thinking

Alejandro Walker

Brand Strategy & Design Thinking

Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist

Yoli Inácio

Creative Director & Brand Strategist

Carolina Martin, Digital Marketing and Communication Planner

Carolina Martin

Digital Marketing and Communication Planner

Nelson Balaban, Dissenyador gràfic. Director d'Art

Nelson Balaban

Dissenyador gràfic. Director d'Art

Adriana Eskenazi, Fotògrafa i artista visual

Adriana Eskenazi

Fotògrafa i artista visual

Mar Bozareyes, Director de branding i art

Mar Bozareyes

Director de branding i art

Cristina Casademunt, Productora i Account Manager

Cristina Casademunt

Productora i Account Manager

Jorge Grimberg, Periodista especialitzat en moda

Jorge Grimberg

Periodista especialitzat en moda

Sortides professionals

  • Estudis de disseny gràfic i disseny audiovisual
  • Estudis de disseny d’estratègia i projectes digitals
  • Departaments de comunicació i màrqueting
  • Agències de creativitat i experiència d’usuari
  • Agències de publicitat i comunicació
  • Perfils freelance amb projectes en relació amb el disseny gràfic i l’audiovisual

Cost

Cost total del curs: 9.210 €

El cost total inclou un import de 150 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.

Modalitats de pagament

S’ofereixen diferents modalitats de pagament:

  • Pagament únic: amb un descompte del 3% sobre el cost total del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 150 € de les taxes universitàries

  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:

    • 1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 150 € corresponents a les taxes universitàries

    • 2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes

    • 3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes

Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny de Comunicació Gràfica.