Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Disseny de Comunicació Gràfica

Un programa dissenyat per formar professionals competents en estratègies comunicatives en entorns digitals, des del respecte als valors de marca i atenent la rellevància contemporània de l’experiència d’usuari.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 3a
  • Període lectiu: d’octubre de 2024 a juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: anglès
  • Preu: 9.800 €
  • Titulació: Títol de Màster en Disseny de Comunicació Gràfica, atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

Aquest programa de màster forma perfils internacionals i creatius en la pràctica del disseny gràfic i la comunicació visual des d’una perspectiva digital i completament contemporània on tenen cabuda els conceptes més disruptius.

L’estructura del pla d’estudis és artística i alhora tècnica, amb un seguiment individualitzat i una visió pedagògica global, on els casos reals i l’empresa són fonamentals en el desenvolupament del programa.

L’aula està plantejada com un espai d’investigació, experimentació, innovació i emprenedoria, amb una presència rellevant de tallers i workshops amb diferents professionals del sector.

El màster ajuda a entendre, conceptualitzar i projectar solucions de comunicació gràfica digital des d’una perspectiva funcional, fomentant sempre la creativitat i l’expressió individual de la pràctica creativa amb un acompanyament professional estratègic.

El programa s’adreça a estudiants de graus i altres estudis de cicle superior relacionats amb el món del disseny, les arts plàstiques, la creativitat, la fotografia, la il·lustració, la publicitat i la comunicació.

També a perfils professionals amb una certa experiència, domini de software de programes de disseny gràfic, i portfoli relacionat amb el disseny gràfic i la comunicació visual.

Pla d'estudis

Els cinc pilars del màster són: la ideació i conceptualització d’un projecte digital; les eines i coneixements de programes informàtics de disseny i la seva relació amb la tipologia de cada projecte; la pràctica projectual basada en els diferents tipus d’encàrrecs comercials; la investigació i el desenvolupament d’estratègia centrada en l’usuari i les interfícies digitals que utilitza; i la capacitat de comunicació del projecte amb valors d’emprenedoria.

La metodologia del curs inclou classes amb formalització teòrica i pràctica, classes magistrals de convidats, workshops de creació i innovació, tutories grupals de formació i tutories individuals enfocades al TFM.

Les activitats d’aprenentatge i avaluació es realitzaran a través de continguts en format escrit i vídeo, lectures, casos pràctics, workshops en grup, treballs individuals i grupals, encàrrecs semiprofessionals, casos reals amb empreses convidades, i presentacions orals. A més a més, es disposarà d’un entorn digital comú (Campus Virtual) com a repositori de les classes.

Estructura del pla d’estudis:
Mòdul 1 - Fonaments del Disseny Gràfic

Mòdul 2 - Eines Gràfiques Digitals

Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital

Mòdul 4 - Projectes

Mòdul 5 - Comunicació i Gestió

Mòdul 6 - Workshops Professionals

Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster

Programa

Mòdul 1 – Fonaments del Disseny Gràfic

Aquest mòdul desplega un ampli ventall de referències artístiques i de disseny i de fonaments projectuals per poder assumir un encàrrec professional de disseny gràfic i comunicació visual.

També treballa la creativitat per iniciar projectes en formats digitals i transmet una base tipogràfica per desenvolupar qualsevol projecte de disseny gràfic, tant analògic com digital.

  • Història del Disseny Gràfic
  • Fonaments del Disseny Gràfic
  • Tendències Culturals i Digitals
  • Tipografia

Mòdul 2 - Eines gràfiques digitals

Aquest mòdul capacita l’alumnat en programes i softwares bàsics de disseny gràfic i audiovisual perquè disposi de recursos materials i tecnològics per al prototipatge i formalització de projectes.

  • Illustrator
  • Photoshop
  • InDesign
  • After Effects

Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital

En aquest mòdul s’aprofundeix en què és realment una marca i de quins valors està formada. Inclou coneixements sobre les diferents interfícies de tecnologia que existeixen per a l’experiència d’usuari amb una marca, i treballa la creativitat per iniciar un projecte digital amb els valors de marca adients.

  • Branding
  • UX
  • UI

Mòdul 4 - Projectes

Aquest mòdul forma l’alumnat en les diferents tipologies de projectes reals d’encàrrec professional i en com es poden traslladar de l’àmbit analògic al digital. Combina el domini d’eines tecnològiques i de coneixements tècnics per a projectes reals de disseny gràfic amb fonaments bàsics de programació i desenvolupament web d’acord amb l’experiència d’usuari i la diversitat d’interfícies.

  • Il·lustració
  • Fotografia
  • Editorial
  • Identitat Visual
  • Vídeo i Multimèdia
  • Web i Desenvolupament Front-End

Mòdul 5 - Comunicació i Gestió

Aquest mòdul capacita l’alumnat per entendre la comunicació online de manera contemporània i les diverses oportunitats i necessitats que pot tenir un usuari, sempre entès com a centre de la narració i prescriptor principal.

També ensenya a transmetre tots els continguts de marca a la narrativa comunicativa i a gestionar la comunicació de projectes, i defineix un pla de comunicació i màrqueting per a cada projecte o encàrrec real de disseny i comunicació gràfica.

  • Comunicació Digital
  • Gestió de Projectes

Mòdul 6 - Workshops Professionals

Aquest mòdul s’imparteix a partir de projectes reals aportats per empreses i professionals del disseny. Es presenten casos reals a l’alumnat per disposar de referents artístics, de disseny i d’emprenedoria a diferents escales per potenciar la seva capacitat creativa i d’innovació per a l’execució d’un projecte o encàrrec professional.

  • Branding
  • Storytelling
  • Publicitat
  • Direcció d’Art
  • Nous Formats Digitals

Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster

Acompanyament individual a l’estudiant per ajudar-lo a formular, projectar i exposar el seu projecte final.

  • Tutories
  • Presentació de Projectes Finals - TFM
Veure tots els projectes

Professorat

Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding
Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist
Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding

Jordi Álvarez

Comunicació Digital & Branding

Luca Picardi, Estratega de marca

Luca Picardi

Estratega de marca

Helena Sbeghen, Il·lustradora i artista visual

Helena Sbeghen

Il·lustradora i artista visual

Cristina Casademunt, Productora i Account Manager

Cristina Casademunt

Productora i Account Manager

Mar Bozareyes, Director de branding i art

Mar Bozareyes

Director de branding i art

Adriana Eskenazi, Fotògrafa i artista visual

Adriana Eskenazi

Fotògrafa i artista visual

Carolina Martin, Digital Marketing and Communication Planner

Carolina Martin

Digital Marketing and Communication Planner

Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist

Yoli Inácio

Creative Director & Brand Strategist

Ethan Parry, Dissenyador i investigador UX

Ethan Parry

Dissenyador i investigador UX

Maria Carvajal, Digital Coach & Bussiness Developement

Maria Carvajal

Digital Coach & Bussiness Developement

Marina Colell, Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Marina Colell

Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Alex López, Programador. Digitalització de processos

Alex López

Programador. Digitalització de processos

Agostina Benaglia, Directora Creativa a Domingo i Cofundadora

Agostina Benaglia

Directora Creativa a Domingo i Cofundadora

Julio Martínez, Consultor, director d'operacions i estratègia a Domingo

Julio Martínez

Consultor, director d'operacions i estratègia a Domingo

Giuseppe Fioretti, Director d'Art i Dissenyador Gràfic

Giuseppe Fioretti

Director d'Art i Dissenyador Gràfic

Manuel Rodríguez Chavarría, Director d'art especialitzat en branding i editorial

Manuel Rodríguez Chavarría

Director d'art especialitzat en branding i editorial

Sortides professionals

  • Estudis de disseny gràfic i disseny audiovisual
  • Estudis de disseny d’estratègia i projectes digitals
  • Departaments de comunicació i màrqueting
  • Agències de creativitat i experiència d’usuari
  • Agències de publicitat i comunicació
  • Perfils freelance amb projectes en relació amb el disseny gràfic i l’audiovisual

Cost

Cost total del curs: 9.800 €

El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.

Modalitats de pagament

S’ofereixen diferents modalitats de pagament:

  • Pagament únic

  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:

    • 1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries

    • 2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes

    • 3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes

Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny de Comunicació Gràfica.