Màster en Disseny de Comunicació Gràfica
Un programa dissenyat per formar professionals competents en estratègies comunicatives en entorns digitals, des del respecte als valors de marca i atenent la rellevància contemporània de l’experiència d’usuari.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 3a
- Període lectiu: del 2 d'octubre de 2024 al 30 de juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
- Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: anglès
- Preu: 9.800 €
- Titulació: Títol de Màster en Disseny de Comunicació Gràfica, atorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
Aquest programa de màster forma perfils internacionals i creatius en la pràctica del disseny gràfic i la comunicació visual des d’una perspectiva digital i completament contemporània on tenen cabuda els conceptes més disruptius.
L’estructura del pla d’estudis és artística i alhora tècnica, amb un seguiment individualitzat i una visió pedagògica global, on els casos reals i l’empresa són fonamentals en el desenvolupament del programa.
L’aula està plantejada com un espai d’investigació, experimentació, innovació i emprenedoria, amb una presència rellevant de tallers i workshops amb diferents professionals del sector.
El màster ajuda a entendre, conceptualitzar i projectar solucions de comunicació gràfica digital des d’una perspectiva funcional, fomentant sempre la creativitat i l’expressió individual de la pràctica creativa amb un acompanyament professional estratègic.
El programa s’adreça a estudiants de graus i altres estudis de cicle superior relacionats amb el món del disseny, les arts plàstiques, la creativitat, la fotografia, la il·lustració, la publicitat i la comunicació.
També a perfils professionals amb una certa experiència, domini de software de programes de disseny gràfic, i portfoli relacionat amb el disseny gràfic i la comunicació visual.
Pla d'estudis
Els cinc pilars del màster són: la ideació i conceptualització d’un projecte digital; les eines i coneixements de programes informàtics de disseny i la seva relació amb la tipologia de cada projecte; la pràctica projectual basada en els diferents tipus d’encàrrecs comercials; la investigació i el desenvolupament d’estratègia centrada en l’usuari i les interfícies digitals que utilitza; i la capacitat de comunicació del projecte amb valors d’emprenedoria.
La metodologia del curs inclou classes amb formalització teòrica i pràctica, classes magistrals de convidats, workshops de creació i innovació, tutories grupals de formació i tutories individuals enfocades al TFM.
Les activitats d’aprenentatge i avaluació es realitzaran a través de continguts en format escrit i vídeo, lectures, casos pràctics, workshops en grup, treballs individuals i grupals, encàrrecs semiprofessionals, casos reals amb empreses convidades, i presentacions orals. A més a més, es disposarà d’un entorn digital comú (Campus Virtual) com a repositori de les classes.
Estructura del pla d’estudis:
Mòdul 1 - Fonaments del Disseny Gràfic Mòdul 2 - Eines Gràfiques Digitals Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital Mòdul 4 - Projectes Mòdul 5 - Comunicació i Gestió Mòdul 6 - Workshops Professionals Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster
Programa
Mòdul 1 – Fonaments del Disseny Gràfic
Aquest mòdul desplega un ampli ventall de referències artístiques i de disseny i de fonaments projectuals per poder assumir un encàrrec professional de disseny gràfic i comunicació visual.
També treballa la creativitat per iniciar projectes en formats digitals i transmet una base tipogràfica per desenvolupar qualsevol projecte de disseny gràfic, tant analògic com digital.
- Història del Disseny Gràfic
- Fonaments del Disseny Gràfic
- Tendències Culturals i Digitals
- Tipografia
Mòdul 2 - Eines gràfiques digitals
Aquest mòdul capacita l’alumnat en programes i softwares bàsics de disseny gràfic i audiovisual perquè disposi de recursos materials i tecnològics per al prototipatge i formalització de projectes.
- Illustrator
- Photoshop
- InDesign
- After Effects
Mòdul 3 - Branding i Estratègia Digital
En aquest mòdul s’aprofundeix en què és realment una marca i de quins valors està formada. Inclou coneixements sobre les diferents interfícies de tecnologia que existeixen per a l’experiència d’usuari amb una marca, i treballa la creativitat per iniciar un projecte digital amb els valors de marca adients.
- Branding
- UX
- UI
Mòdul 4 - Projectes
Aquest mòdul forma l’alumnat en les diferents tipologies de projectes reals d’encàrrec professional i en com es poden traslladar de l’àmbit analògic al digital. Combina el domini d’eines tecnològiques i de coneixements tècnics per a projectes reals de disseny gràfic amb fonaments bàsics de programació i desenvolupament web d’acord amb l’experiència d’usuari i la diversitat d’interfícies.
- Il·lustració
- Fotografia
- Editorial
- Identitat Visual
- Vídeo i Multimèdia
- Web i Desenvolupament Front-End
Mòdul 5 - Comunicació i Gestió
Aquest mòdul capacita l’alumnat per entendre la comunicació online de manera contemporània i les diverses oportunitats i necessitats que pot tenir un usuari, sempre entès com a centre de la narració i prescriptor principal.
També ensenya a transmetre tots els continguts de marca a la narrativa comunicativa i a gestionar la comunicació de projectes, i defineix un pla de comunicació i màrqueting per a cada projecte o encàrrec real de disseny i comunicació gràfica.
- Comunicació Digital
- Gestió de Projectes
Mòdul 6 - Workshops Professionals
Aquest mòdul s’imparteix a partir de projectes reals aportats per empreses i professionals del disseny. Es presenten casos reals a l’alumnat per disposar de referents artístics, de disseny i d’emprenedoria a diferents escales per potenciar la seva capacitat creativa i d’innovació per a l’execució d’un projecte o encàrrec professional.
- Branding
- Storytelling
- Publicitat
- Direcció d’Art
- Nous Formats Digitals
Mòdul 7 – Treball de Fi de Màster
Acompanyament individual a l’estudiant per ajudar-lo a formular, projectar i exposar el seu projecte final.
- Tutories
- Presentació de Projectes Finals - TFM
Professorat
Coordinació
Jordi Álvarez
Comunicació Digital & Branding
Coordinador i Professor en el Màster de Comunicació i Creació de Continguts Digitals
Coordinació
Yoli Inácio
Creative Director & Brand Strategist
Jordi Álvarez
Comunicació Digital & Branding
Luca Picardi
Estratega de marca
Helena Sbeghen
Il·lustradora i artista visual
Cristina Casademunt
Productora i Account Manager
Mar Bozareyes
Director de branding i art
Adriana Eskenazi
Fotògrafa i artista visual
Carolina Martin
Digital Marketing and Communication Planner
Yoli Inácio
Creative Director & Brand Strategist
Ethan Parry
Dissenyador i investigador UX
Maria Carvajal
Digital Coach & Bussiness Developement
Marina Colell
Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.
Alex López
Programador. Digitalització de processos
Agostina Benaglia
Directora Creativa a Domingo i Cofundadora
Julio Martínez
Consultor, director d'operacions i estratègia a Domingo
Giuseppe Fioretti
Director d'Art i Dissenyador Gràfic
Manuel Rodríguez Chavarría
Director d'art especialitzat en branding i editorial
Sortides i àmbits professionals
- Estudis de disseny gràfic i disseny audiovisual
- Estudis de disseny d’estratègia i projectes digitals
- Departaments de comunicació i màrqueting
- Agències de creativitat i experiència d’usuari
- Agències de publicitat i comunicació
- Perfils freelance amb projectes en relació amb el disseny gràfic i l’audiovisual
Cost
Cost total del curs: 9.800 €
El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.
Modalitats de pagament
S’ofereixen diferents modalitats de pagament:
-
Pagament únic
-
Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
-
1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries
-
2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.
Més informació sobre beques i ajuts.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny de Comunicació Gràfica.