Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Disseny de Comunicació Gràfica

Un programa dissenyat per formar professionals competents en estratègies comunicatives en entorns digitals, des del respecte als valors de marca i atenent la rellevància contemporània de l’experiència d’usuari.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 4a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: anglès
  • Preu: 10.030 €
  • Titulació: Títol de Màster en Disseny de Comunicació Gràfica, atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

Aquest programa de màster forma perfils internacionals i creatius en la pràctica del disseny gràfic i la comunicació visual des d’una perspectiva digital i completament contemporània on tenen cabuda els conceptes més disruptius.

L’estructura del pla d’estudis és artística i alhora tècnica, amb un seguiment individualitzat i una visió pedagògica global, on els casos reals i l’empresa són fonamentals en el desenvolupament del programa.

L’aula està plantejada com un espai d’investigació, experimentació, innovació i emprenedoria, amb una presència rellevant de tallers i workshops amb diferents professionals del sector.

El màster ajuda a entendre, conceptualitzar i projectar solucions de comunicació gràfica digital des d’una perspectiva funcional, fomentant sempre la creativitat i l’expressió individual de la pràctica creativa amb un acompanyament professional estratègic.

El programa s’adreça a estudiants de graus i altres estudis de cicle superior relacionats amb el món del disseny, les arts plàstiques, la creativitat, la fotografia, la il·lustració, la publicitat i la comunicació.

També a perfils professionals amb una certa experiència, domini de software de programes de disseny gràfic, i portfoli relacionat amb el disseny gràfic i la comunicació visual.

Pla d'estudis

Mòdul 1 - Cultura i fonaments del disseny

Aquest mòdul presenta als estudiants els fonaments històrics de la comunicació visual i el disseny gràfic, explorant l'evolució dels principis de disseny, la tipografia i la composició d'imatges. Partint d'aquesta base històrica, s’aprofundeix en els fonaments de la comunicació, posant l'accent en com s'utilitzen els elements de disseny per a transmetre significats de manera eficaç.

  • Història del Disseny Gràfic
  • Fonaments del Disseny Gràfic
  • Tendències Culturals i Digitals
  • Tipografia

Mòdul 2 - Eines digitals i processos creatius

Els estudiants es familiaritzen amb les eines estàndard de la indústria, amb especial atenció a la il·lustració digital, l'edició de fotografies i el disseny basat en vectors utilitzant Adobe Suite i altres programes (Figma i eines d'intel·ligència artificial emergents). Aquest mòdul aprofundeix en el domini de les eines per a la producció digital professional.

  • Illustrator
  • Photoshop
  • InDesign
  • After Effects

Mòdul 3 - Brànding estratègic i identitat visual

Aquest mòdul se centra en la creació i gestió de marques, abastant conceptes essencials de brànding, principis de disseny UX/UI i alineant la identitat de marca amb objectius estratègics. Els estudiants aprenen a construir marques amb narratives coherents i experiències centrades en l'usuari.

  • Brànding
  • UX/UI

Mòdul 4 - Metodologies de projectes de disseny

Aquest mòdul proporciona una experiència pràctica en l'execució de projectes per a clients reals, aplicant metodologies de disseny (com el human-centered design, design thinking i el prototipatge) i treballant directament amb briefs de clients. El mòdul aprofundeix en la gestió del cicle de vida del projecte, des de la recerca inicial i el desenvolupament del concepte, fins a la presentació final.

  • Il·lustració
  • Fotografia
  • Editorial
  • Identitat Visual
  • Vídeo i Multimèdia
  • Web i Desenvolupament Front-End

Mòdul 5 - Comunicació, Estratègia i Col·laboració professional

Aquest mòdul se centra en el desenvolupament d'habilitats avançades de comunicació i gestió de projectes, al mateix temps que submergeix als estudiants en les pràctiques de la indústria. Els estudiants exploraran tècniques de comunicació estratègica, col·laboració en equip i dinàmiques de lideratge mentre participen en tallers professionals dirigits per experts.

Es posa l'accent en la creació de marques, la publicitat, el storytelling i la resolució creativa de problemes, la qual cosa proporciona als estudiants coneixements sobre els estàndards i els desafiaments de la indústria.

  • Brànding
  • Storytelling
  • Advertising
  • Direcció d’art
  • Nous formats digitals

Mòdul 6 - Treball Final de Màster

El Projecte Final de Màster (TFM) és un projecte de disseny profundament personal i autoimmersiu que permet als estudiants expressar tots els coneixements i habilitats adquirits al llarg del programa. Cada estudiant selecciona una emoció específica o un tema personal que connecti amb ells i l'utilitza com a base per a crear una marca real o imaginativa.

Si bé el projecte és personalment rellevant, ha de desenvolupar-se completament per a complir amb els estàndards professionals, incorporant pensament estratègic, metodologies de disseny i tècniques de comunicació adequades. El resultat reflectirà la visió creativa única de l'estudiant al mateix temps que demostrarà el seu domini del brànding, el disseny gràfic i la narració visual.

L'execució, supervisió i avaluació del TFM serà preferiblement individual, encara que també es pot fer en grup. Si el TFM es desenvolupa en grup, l'equip de Coordinació determinarà el format de presentació.

Veure tots els projectes

Professorat

Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding
Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist
Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding

Jordi Álvarez

Comunicació Digital & Branding

Agostina Benaglia, Directora Creativa a Domingo i Cofundadora

Agostina Benaglia

Directora Creativa a Domingo i Cofundadora

Mar Bozareyes, Director de branding i art

Mar Bozareyes

Director de branding i art

Maria Carvajal, Digital Coach & Bussiness Developement

Maria Carvajal

Digital Coach & Bussiness Developement

Marina Colell, Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Marina Colell

Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Giuseppe Fioretti, Director d'Art i Dissenyador Gràfic

Giuseppe Fioretti

Director d'Art i Dissenyador Gràfic

Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist

Yoli Inácio

Creative Director & Brand Strategist

Julio Martínez, Consultor, director d'operacions i estratègia a Domingo

Julio Martínez

Consultor, director d'operacions i estratègia a Domingo

Alex López, Programador. Digitalització de processos

Alex López

Programador. Digitalització de processos

Ethan Parry, Dissenyador i investigador UX

Ethan Parry

Dissenyador i investigador UX

Luca Picardi, Estratega de marca

Luca Picardi

Estratega de marca

Helena Sbeghen, Il·lustradora i artista visual

Helena Sbeghen

Il·lustradora i artista visual

Manuel Rodríguez Chavarría, Director d'art especialitzat en branding i editorial

Manuel Rodríguez Chavarría

Director d'art especialitzat en branding i editorial

Experts convidats

En anteriors edicions del Màster s’ha comptat amb la participació de:

  • Luca Picardi. Brand Strategist, especialista en posicionament i estratègia de marca.
  • Mercè Soler. Artista especialitzada en llibres artístics i disseny d’espais.

Sortides i àmbits professionals

  • Estudis de disseny gràfic i disseny audiovisual
  • Estudis de disseny d’estratègia i projectes digitals
  • Departaments de comunicació i màrqueting
  • Agències de creativitat i experiència d’usuari
  • Agències de publicitat i comunicació
  • Perfils freelance amb projectes en relació amb el disseny gràfic i l’audiovisual

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (2% de descompte).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny de Comunicació Gràfica.