Taller d'Audiovisual III
Desenvolupar una proposta d'avantprojecte, a partir de tècniques de brainstorming, de creació ràpida, alternades amb altres d'anàlisi i posades en comú. Aquesta recerca, tant conceptual, tecnològica com material, ha de donar lloc a la definició d'una proposta d'avantprojecte. Des d'un punt de vista conceptual, ens centrarem, no només en la ideació del projecte , sinó també en assegurar la seva coherència des d'un pensament situat i compromès amb la seva realitat. Des del punt de vista formal, l'objectiu és acabar generant un primer prototip funcional.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Quart curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Audiovisual
- Codi de l'assignatura: GDVA34
Sinopsi
Coneixerem els fonaments generals de la programació centrada a la creació audiovisual i la interacció. Aprendrem dos llenguatges de programació per a crear visuals en directe, entendrem com manipular imatge amb codi, i com controlar gràfica amb interfícies tangibles. Farem un petit recorregut històric sobre la gràfica interactiva, veurem referències aplicades en el disseny i les arts, i el més divertit, aprendrem a dissenyar els nostres propis algorismes.
Objectius de l'assignatura
Aquesta assignatura forma part de la matèria de Projectes de Disseny Audiovisual i treballa sobre la recerca en disseny audiovisual, amb l’objectiu de detectar enfocs projectuals que ampliïn la capacitat per generar noves idees.
Els continguts s’elaboren a l’aula de taller a través d’exercicis específics de caràcter pràctic que permeten descobrir, afinar, o ampliar una mirada i uns àmbits d’interès propis, així com desenvolupar metodologies projectuals que posin a prova qualsevol intuïció conceptual.
L’objectiu final consisteix en l’elaboració d’un Avantprojecte que aglutini:
- Una idea de projecte argumentant l’interès, necessitat, i viabilitat
- Processos d’experimentació formal i tecnològic
- Un imaginari audiovisual referencial adient al projecte
Resultats d'aprenentatge
- Sap realitzar un procés d’experimentació formal, matèrica , tecnològica i sap extreure’ns conclusions sobre la seva aplicació en un projecte
- Sap realitzar un avant-projecte argumentant l’interès , viabilitat, i motivacions per a realitzar-lo
- Construeix, a través del registre, un marc referencial cultural, artístic, i estètic, des de què poder desenvolupar un projecte de disseny
- Argumenta amb rigor un procés de recerca en disseny utilitzant metodologies variades
- Utilitza els mitjans al seu abast per crear objectes de disseny transmèdia
Professorat
Mireia Feliu
Doctora. Llicenciada en Belles Arts. Coordinadora del Departament de Projectes del Grau en Disseny