Imatge i Comunicació
La moda i la imatge estan íntimament relacionades, són dependents i capaços de transmetre ideologies, posicionaments i lectures al món híper-connectat i digitalitzat. L'alumne entendrà pràcticament el sistema de la moda contemporani i els seus canals de difusió. Analitzarà de manera crítica els reptes que enfronta el sector de la moda actual i les seues hibridacions. Entén com es comunica, a qui i amb quin efecte mitjançant estratègies i accions concretes en planificació tradicional i noves tendències en comunicació de moda.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Tercer curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny de Moda
- Codi de l'assignatura: GDVM73
Continguts
I. El Sistema de la moda: Una visió pràctica.
- Introducció a la comunicació de moda.
- Estructura del mercat de la moda.
- Els circuits de la moda: De l'Alta Costura a la Gran Distribució.
- Escala empresarial i de marca.
- Models Europeus i Americans
- Estructura del sistema de comunicació de moda.
II. Imatge i Creativitat.
- Creatius de la imatge i la moda.
- Fotògrafs, editors, periodistes, productors i estilistes.
- Desenvolupament creatiu d'imatge: concepte i coherència.
- Identitat de marca vs Imatge de marca.
- La cultura visual i la moda.
III. Comunicació de moda
- Objectius i estratègies.
- Desenvolupament de missatges i conceptes.
- Filtres d'imatge i edició crítica.
- Canals de comunicació: Mitjans tradicionals i innovació en línia.
- Tipologia de premsa de moda.
- Desenvolupament d'un planning de comunicació efectiu.
- Case Studies
IV. projecte Final
- Campanya de Comunicació.
Resultats Aprenentatge
- Identifica l'estructura global de la moda.
- Diferència l'escala moda i els seus mecanismes objectius per segment o per qualitat.
- Investiga noves tendències relacionades amb el sector de la moda.
- Desenvolupa el pensament creatiu per a comunicar un missatge efectiu relacionat amb l'àmbit d'estudi.
- Gestiona adequadament un pla de comunicació de moda i les seves accions.
- Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l'àmbit professional del disseny de moda manera creativa i innovadora
- Comunica a tot tipus d'audiències especialitzades o no (clients, fabricants, proveïdors ..), de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions, amb un llenguatge especialitzat propi del disseny.
Competències Específiques
CE6. Actua en el marc de les normatives i disposicions legals sobre la propietat intel·lectual entenent el funcionament econòmic i empresarial del camp del disseny, la cultura, la indústria i la tecnologia.
CE11. Planifica i organitza eficientment, els processos de treball, propis o d’equip, d’un projecte de disseny, estructurant i prioritzant-ne les fases, tasques i responsabilitats , i, posteriorment avaluant-ne els resultats obtinguts segons els reptes plantejats.
Avaluació
1.- EXERCICIS.- (3) Individual i grupal. *
Activitats de sessió. Desenvolupament de competències i aplicació de continguts teòrics a exercicis pràctics
2.- Casi Study.- (1) En grup. *
Anàlisi d'un cas en concret, la seva investigació i resultats.
3.- Projecte Final.- (1) Multiformat. *
* Dia de lliurament i presentació d'activitats serà convingut amb el professor.
Es tindrà en compte l'actitud de l'alumne, l'assistència a classe i la participació.
Nota final.- EX. (50%), C. (25%), PF. (25%).
Professorat
Adriana Dumon
Dissenyadora i directora creativa