Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Tornar al Grau en Disseny

Història del Disseny d'Interiors I

A través d'aquesta assignatura l'estudiant coneixerà i podrà establir connexions entre les idees i la pràctica del disseny servint-se de la història com una eina crítica que li permetrà la comprensió del disseny d'espais interiors en les seves dimensions teòrica, projectual i cultural.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Tercer curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Disseny d'Interiors
  • Codi de l'assignatura: GDVI33

Continguts

Aspectes metodològics específics en l'estudi de la història del disseny d'espais interiors

  • Marc discursius històrics. La teoria dels Cicles, les cronologies.
  • El mètode genealògic, de F. Nietzsche, i i el mètode de les constel·lacions, de W. Benjamin.
  • El Mètode iconològic i la història de l'art aplicats a l'estudi de l'espai i la seva representació.
  • Els Documents. Exemples.

Edat Mitjana i Renaixement

  • Edat Mitjana: el Gòtic, Iglesias, Castells i monestirs. Ciutats estat i ciutats liberals. Espai domèstic medieval.
  • Renaixement: L'espai geometritzat. Dimensió simbòlica de la perspectiva, elements i característiques. Palaus i altres tipologies edilícies a Itàlia (Pal·ladi, Miquel Àngel, Bramante).

S.XVI AL S.XVIII

  • Manierisme, Barroc i Rococó. L'espai il·lusionista. La invenció del confort. Mobiliari i espai, elements característics. Estils Lluís XIV, Regència, Lluís XV (segles XVII i XVIII).
  • El Barroc a Anglaterra. Les cases de camp. Estils Tudor, Jacobino i Reina Ana (segles XVII i XVIII).
  • La Il·lustració. El Neoclassicisme i el final del segle XVII. Volta a l'ordre i als principis compositius clàssics. Les utopies socials. L'estil imperi.

S.XIX i principi del S.XX

  • Industrialització, Moviments estètics i eclecticisme.
  • El naixement del segle XX i les avantguardes artístiques en l'àmbit específic de l'arquitectura i el disseny.
  • Futurisme, Constructivisme i Suprematisme.
  • El llegat de la Deutscher Werkbund.

Els discursos del disseny: europa i amèrica del nord. primer terç del S.XX

  • Internacionalització del discurs
  • El Sistema americà de producció
  • Les Case Study Houses i les noves tipologies
  • Art Deco
  • Estil internacional
  • El disseny escandinau.

Resultats d'Aprenentatge

  • Desenvolupa i aplica de manera eficaç metodologies i estratègies d'investigació històrica a la disciplina del disseny d'interiors.
  • Gestiona de manera rigorosa les fonts teòriques i és capaç de relacionar cronològicament els esdeveniments fonamentals de la història del disseny d'interiors.
  • Aplica coneixements i referents històrics en els processos creatius de disseny d'una manera crítica i coherent.

Competències Específiques

CE1. Analitza críticament i avaluar les implicacions i les conseqüències de les propostes plantejades en els projectes de disseny, tant propis com aliens, per tal d’adequar-los al context social, econòmic, polític i cultural tractat.

CE2. Integra els coneixements i els plantejaments de referents culturals, artístics i històrics específics del disseny en l’exercici de la pràctica dels projectes de disseny de manera creativa i innovadora.

Avaluació

L'avaluació serà continuada i hi haurà una única convocatòria per al lliurament de cada exercici.
La nota final de l'assignatura serà el resultat d'una mitjana dels següents ítems de treball:

  • 10% del lliurament de memòria d'activitats de visita a espais emblemàtics (sortides a Patrimoni, museus, etc.)
  • 20% de la realització dels exercicis curts per penjar a Pinterest.
  • 30% realització i presentació de treballs curts d'investigació.
  • 30% examen o treball final.
  • 10% Participació i constància durant les classes.

L'assistència a classes és obligatòria, sent necessari un 70% d'assistència per poder tenir dret a ser avaluat.