Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Tornar al Grau en Disseny

Disseny i Publicitat

Parlar de publicitat és parlar de cultura, societat, economia, psicologia, marketing, tecnologia, consum, creativitat, disseny... Aquesta assignatura està pensada com un taller per entrenar la creativitat publicitària i el pensament estratègic. Vol capacitar els estudiants per realitzar treballs de comunicació gràfica i audiovisual en l'àmbit publicitari.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Quart curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Disseny Gràfic i Comunicació Visual
  • Codi de l'assignatura: GDVG54

Continguts

Els temes es tracten de manera transversal i simultània, a mesura que avançarem en la realització d'exercicis i projectes pràctics i les activitats (visites, conferències) i no necessàriament de forma seqüencial.

1. LA PUBLICITAT
La publicitat com oficio. Activitat i funció. Context econòmic i social. Actors principals.
El consum. els consumidors. Perspicàcia.
Marques, mercat i màrqueting.
Publicitat de productes de gran consum.
Els mitjans: fora de línia i en línia; trams fonamentals de cada mitjà

2. LA CREATIVITAT PUBLICITÀRIA
El procés creatiu
Treballar en equip vs. repartirse el treball. Tempesta d'idees.
Text vs. imatge
El audiovisual
Plasmació d'idees: formes rugoses, dissenys, maquetes, storyboards, animatics ...

3. EL PENSAMIENTO ESTRATÈGIC
Anàlisi i comentari de campanyes des de diferents punts de vista. Per què els anuncis són com són?
La estratègia creativa

4. LA DIRECCIÓ D'ARTE: LA FORÇA DE LA IMATGE
Funcions del director d'art dins del món publicitari i com a integrant del grup creatiu
Competències, àmbits d'actuació i responsabilitats
Disseny / disseny vs. publicitat / director d'art

5. LA AGÈNCIA D'PUBLICITAT
Organització i funcionament. Professionals interns i col·laboradors externs.
Evolució de l'agència: de 'Mad Men' en la actualitat; agències especialitzades i 360º
Agències rellevants del panorama internacional i nacional
Relacions agència-client
Els números: pressupostos, remuneració ...

6 LAS CAMPAÑAS DE PUBLICIDAD
Missatges clau i 'claus visuals'
Aplicació / declinació als diferents suports dels missatges publicitaris: gràfica, audiovisual, exterior, ràdio, internet .. adaptació a diferents formats.
Campanyes de llançament; campanyes d'afirmació de valors; campanyes per canviar hàbits o problemes de resolució; campanyes amb celebritats; campanyes locals / internacionals; campanyes polítiques; 'Teasers' ...
Les presentacions a client
Els "racionals" (argumentar les campanyes)
La producció de les campanyes / post-producció

Resultats d'Aprenentatge

  • Exerceix com a Director d’Art, tria i decideix els mètodes, els processos, les tècniques i els col∙laboradors adients per a cada projecte publicitari.
  • Aplica correctament les metodologies pròpies de la publicitat i el pensament estratègic.
  • Complementa la seva feina com a dissenyador gràfic amb l'equip publicitari.
  • Es desenvolupa en situacions complexes o que requereixen el desenvolupament de noves solucions tant en l'àmbit acadèmic com en el professional dins del camp del disseny.
  • Utilitza el llenguatge audiovisual i els diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l’àmbit.

Competències Específiques

CE9. Resol projectes de disseny que aportin solucions alternatives i proposin millores, atenent a condicionants de funcionalitat i viabilitat,  que permetin respondre amb antelació  a problemàtiques o situacions de canvi,  amb una producció formal de nivell professional.

CE10. Contribueix de forma efectiva  en estructures de cooperació i col·laboració   al desenvolupament de propostes d’actuació amb capacitat d’adaptació a diferents formes de treball d’equips creatius. 

CE11. Planifica i organitza eficientment,  els processos de treball, propis o d’equip,  d’un projecte de disseny,  estructurant i prioritzant-ne les fases, tasques i responsabilitats , i,  posteriorment avaluant-ne els resultats obtinguts segons els reptes plantejats.

Avaluació

  • Es realitzaran 5 exercicis pràctics avaluables (en parelles o en equip), i també una prova escrita (individual). 
  • Exercicis pràctics: PR 01: 10%; PR02, 03, 04 i 05: 15% cada un  (70%)
  • Prova escrita: 15% de la nota final total.
  • Treballs i activitats a classe (participació, actitud, evolució, assistència...): 15% de la nota final total.
  • És necessari fer i entregar tots els exercicis i la prova escrita per aprovar.
  • S'exigeix un 70% d'assistència com a mínim per ser avaluats.