Disseny i Publicitat
Aquesta assignatura vol donar eines als estudiants per a enfrontar-se al món publicitari de manera crítica, intel·ligent i transgressora. Sempre des de la visió del llenguatge i la narrativa, l'assignatura apropa als estudiants a la pràctica publicitària des del punt de vista del "copy" i els donarà les competències necessàries per crear una estratègia creativa i un concepte publicitari potents. Una assignatura per aprendre a expressar les idees de forma escrita i poder experimentar amb el poder persuasiu de la llengua i les paraules.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Quart curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
- Codi de l'assignatura: GDVG54
Sinopsi
Aquesta assignatura vol donar eines als alumnes per a enfrontar-se al món publicitari de manera crítica, intel·ligent i transgressora. Sempre des de la visió del llenguatge i la narrativa, l’assignatura apropa als estudiants a la pràctica publicitària des del punt de vista del “copy” i els donarà les competències necessàries per crear una estratègia creativa i un concepte publicitari potents. L’assignatura consta d’una part de taller d’escriptura creativa, en la qual es treballaran diferents tècniques narratives, i una part d’estratègia publicitària. Una assignatura per aprendre a expressar les idees de forma escrita i poder experimentar amb el poder persuasiu de la llengua i les paraules.
Objectius de l'assignatura
- Capacitar els estudiants per realitzar treballs de comunicació escrita
- Conèixer l’activitat publicitària, tant pel que fa a l’entorn econòmic, social i cultural com pel que fa a la creació, presentació i producció de peces publicitàries
- Aprendre a crear relats a través d’estructures narratives que permetin transmetre idees i conceptes sòlids
- Desenvolupar estratègies de comunicació adequades a públics específics
- Conèixer la funció del copy dins de l’organització professional del món publicitari: l’agència de publicitat amb els seus diferents departaments i específicament el departament creatiu, així com el funcionament dels equips de treball director d’art + ‘copywriter’
Resultats d'aprenentatge
- Conèixer l’importància del text en les peces publicitàries
- Experimentar amb el llenguatge com a eina creativa
- Exerceix com a redactor tria i decideix els mètodes, els processos, les tècniques i els col∙laboradors adients per a cada projecte publicitari
- Aplica correctament les metodologies pròpies de la publicitat i el pensament estratègic
- Complementa la seva feina com a dissenyador gràfic amb l’equip publicitari
- Es desenvolupa en situacions complexes o que requereixen el desenvolupament de noves solucions tant en l’àmbit acadèmic com en el professional dins del camp del disseny
- Utilitzar el llenguatge audiovisual i els diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l’àmbit
Professorat
Mireia P. Carbonell
Graduada en Disseny Gràfic. Comunicació. Storytelling
Gabriel Ventura
Llicenciat en Humanitats. Literatura. Art. Pensament
Mariona Ribas
Disseny i direcció d'art