2D, Llenguatges, Tècniques i Tecnologies
Aquesta assignatura és del departament Llenguatges, Tècniques i Tecnologies
- Estudi: Grau en Belles Arts
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Primer curs
- Tipus: Obligatòria
- Codi de l'assignatura: GBB001
Descripció
Aquesta assignatura proposa una introducció a mitjans com la fotografia i la pintura que permeten explorar diferents maneres de treballar les dues dimensions. Això inclou l’estudi de nocions clau com la superfície, la pantalla o el pla pictòric, abordant-les tant des del punt de vista del suport físic com de l’espai de representació i la producció d’imatges.
L’assignatura ofereix un espai de taller i experimentació amb un enfocament eminentment pràctic. Com en la resta d’assignatures d’aquesta matèria, es connecten dos àmbits essencials: d’una banda, el coneixement dels materials i els seus comportaments, així com l’aprenentatge de diverses tècniques i tecnologies; de l’altra, l’exploració del llenguatge artístic i les seves dimensions estètiques i comunicatives.
L’experimentació pràctica s’acompanya del treball amb referents artístics d’aquest àmbit, tant contemporanis com històrics, oferint una perspectiva més àmplia que enriqueix i contextualitza el procés creatiu.
Professorat
Rebecca G. Mutell
Doctora. Llicenciada en Belles Arts (Imatge)
Rasmus Nilausen
Màster en Belles Arts. Pràctiques pictòriques