Projects from Postgraduate Degree in Digital Illustration and New Media
Entreplantas
by Andrea Torres
El proyecto se trata de un fanzine donde se explora el formato, mientras narra la historia de una rata que baja por los diferentes pisos de un edificio, mostrando diferentes decoraciones que dan pistas de quien habita en ellos. Además, también se incluyen otros elementos promocionales relacionados con la historia.
Cartas de amor
by Gabriela Jácome
Cartas de amor es un paquete de postales ilustradas inspiradas en momentos cotidianos donde compartimos con nuestros seres queridos: la comida. El proyecto tiene el objetivo de ser una herramienta para que nuestras emociones se conviertan en una acción, para sanar, para hacernos más conscientes de esto que sentimos en el pecho por otros, y también para que entiendan el espacio que ellos tienen en nuestras vidas. No dejemos de decir me gusta tenerte en mi vida, te quiero, te extraño, te amo, o ¿quieres ir a tomar un helado conmigo?
Durigutti Family Winemakers
by Rocío Elbaum
Packaging para una edición limitada de 3 vinos de la bodega Durigutti Family Winemakers (Mendoza, Argentina). El rediseño se caracteriza por tener una buena combinación entre impacto visual, aprendizaje y una completa experiencia para los consumidores y amantes del vino.
Florea. 20 consejos que necesitas saber a tus 20
by Kari Hasel
Set de cartas con 20 ilustraciones acompañadas de un consejo que necesitas saber en tus 20’s. Dentro de una perspectiva de apoyo y dinamismo hacía un crecimiento personal y espiritual.
Spiritual Warriors
by Laia Bladé
Si el yoga es la búsqueda de la paz y la libertad ¿Por qué hay asanas que se hacen llamar guerreros? Este fanzine cuenta la historia mitológica hindú que te acercará a la verdad compasiva.
Repliegue
by Camila Isabel
Este trabajo surge a partir del interés de mejorar en la experimentación de la técnica de ilustración de dioramas en papel y ampliarlo hacía el desarrollo de una técnica mixta, incorporando la animación cuadro a cuadro mediante el uso de una aplicación de realidad aumentada. El concepto de repliegue proviene de esos espacios introspectivos en los cuales uno puede retirarse un poco del mundo en un lugar que se sienta seguro.
Lotería Mexicana
by Barbara Baqueiro
Versión moderna del juego tradicional de lotería mexicana, desde una perspectiva de diseño e ilustración contemporánea.
The Confession
by Annelisa Hermosilla
Un cómic de terror y misterio que trata sobre un vampiro disfrazado de padre que se aprovecha de un hombre que va a confesarse. Impreso en tamaño A4 a color. La campaña de publicidad incluye difusión en redes con gifs, videos de proceso, bocetos, y “sneak peeks”, para generar anticipación. Adicionalmente, las ilustraciones también serán producidad en elementos promocionales o merch, como camisetas, tote bags, pegatinas y prints.
Conversaciones entre amigas
by Ana García, Natalia Guerra y Macarena Valdés
PingPong - App mobile
by Joana Dziezaski
Free web platform for exchanging second-hand goods. This app works through the accumulation of points, which are received in exchange for the products for exchange.
I intend to combat global consumerism and facilitate this need to get rid of our things sustainably and economically, and thus introduce more people to this concept!
From the inside
by Ana Rocha
Taking advantage of the pandemic context, in which we spend much more time with ourselves, we are forced to reflect on who we really are when we are alone. I provided the same 8 questions to 10 different people and with their answers I illustrated their personalities.
Vida en Saturno
by Lucia Paul
Open-hearted conversation between two friends dealing with issues of vulnerability, courage, love, fear and insecurities.
All Shapes and Colours
by Marco LaMendola
"All Shapes and Colors" is a self-promotional campaign of Illustrations applied to a product. Following a coherent theme using the author's style and creative taste, the idea to create something unique and fun came up. The chosen subject is acceptance and inclusion in the sexual field and the beauty standard.
Estamos Lejos
by Natalia Balza
"Estamos Lejos" is a collaborative project that questions the definition of family. From a call via Instagram, feelings and definitions of what is family are collected. These thoughts are poured into an illustrated fanzine that explores unconventional families.
Glosario de ralladas mentales
by Miren Biotz
Illustrated book that gathers 23 reflections that I have come to from my own experiences, relationships, artists and others, to transmit and reach the audience so that we create a conversation. Jess and her group of friends help us understand the process of these thoughts with examples and thus see ourselves reflected.
Amor Propio
by Edurne Kortabarria
"Amor Propio" is an illustration and photography project applied to editorial publishing and textile accessories by designer Edurne Kortabarria. To learn to know and love herself better, the author collects her nude self-portraits and the illustrations of these same photographs in a book edited by herself.
Todo es amor
by Carlos Muñoz
The project is born from a social context in which the current generation is in a very complicated position as a result of the segregation that has been brewing with predecessor generations. The idea is basically to generate propaganda that defends the values of respect, tolerance and unconditional acceptance of people. Empathy is essential if we want to make this a better world.
Fabra i Coats
by Mireia Serra
Interpretation of the graphic celebrating the 15th anniversary of "Fabra i Coats", an experimental and transdisciplinary centre.
Malafama
by Maite García, Manuel Puig
Malafama is an artesanal brewery in Montevideo, Uruguay. They contacted them with the excuse to design two tags of beer for their first anniversary.
Bubbo
by Elena Livieri
Commercial campaign of a fictional bubble tea brand focusing on fun and youthful characters, bright colors and summer atmosphere.
Grumpy graphics
by Elia Tawil
Graphic content to support the comic studio of Tireddayscomics.