L'experiència pedagògica en l'espai

Raquel Cercós

Llicenciada en Pedagogia (UB)

Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona (2010); Doctoranda programa Innovació i intervenció educativa a la Universitat de Vic amb la Tesi titulada: Cos, gènere i educació: una cartografia de l’ethos victorià.

Professora del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona i  de Pedagogia de la Universitat de Vic. Membre del GREPPS (Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social). S'ha especialitzat en els estudis de gènere, les pedagogies corporals i els discursos sobre la masculinitat. Ha publicat treballs en revistes especialitzades (Temps d'Educació, Història de l'Educació, Memòria i Història de l'Educació, Revista de Pedagogia, etc.). Participa en projectes d'investigació competitius com "Pensament pedagògic i discursos educatius en la construcció europea. Cent anys després de la Gran Guerra "(Recercaixa, 2016-2018) i “Análisis de las representaciones de la educación en documentales y noticiarios durante el franquismo” (R + D + I, 2018-2019). Entre les seves publicacions més recents destacar el capítol "La trilogía de género de Monique Wittig: La literatura como máquina de guerra, en El compromiso pedagógico de la expresión literaria (Barcelona, ​​Publicacions de la Universitat de Barcelona, ​​2017 ), així com la seva participació en el llibre Giner i la Institución Libre de Enseñanza, des de Catalunya. Cent anys després de la mort de Francisco Giner de los Ríos (1839-1915) (Barcelona, ​​Edicions de la Universitat de Barcelona, ​​2018).

    Professor associat / professora associada a: