
Marina Riera
Doctora. Professora i investigadora
Titulacions i formació acadèmica
- Doctora en Arts i Educació per la Universitat de Barcelona
- Màster en Arts Visuals i Educació per la Universitat de Granada
- Graduada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona
Activitat i/o trajectòria professional
Treballa des de la recerca basada en les arts i l'antropologia experimental, combinant mètodes de recerca qualitativa i postqualitativa. Investiga al voltant del treball fílmic en entorns militants i comunitaris, els moviments socials i la construcció de noves narratives des dels feminismes, els estudis postcolonials, l'autonomia de les migracions i les ontologies posthumanistes.
Recerca
És membre del grup de recerca Esbrina – Subjectivitats, Visualitats i Entorns Educatius Contemporanis (2021 SGR 00686, 2017 SGR 1248, 2014 SGR 632).
Actualment treballa en els projectes Critical ARts Education for Sustainable Societies (2021-1-CY01-KA220-HED-000032127) i Democracy meets arts: critical change labs for building democratic cultures through creative and narrative practices (GA number: 101094217). Ha coordinat el projecte Difraccions de la memòria. Una lectura de l'esdevenir colonial donis de les pràctiques artístiques i artístic-educatives en l'època de la desmonumentalización, concedit per la Convocatòria de Projectes Pre-Competitius 2022 de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.
Publicacions
- Riera Retamero, M. (setembre 2022). Estéticas en movimiento y la imagen vulnerable. Laav_. Laboratorio de antropología audiovisual experimental. http://bit.ly/3xlMEUZ
- Riera-Retamero, M.; Hernández-Hernández, F.; de Riba-Mayoral, S.; Lozano-Mulet, P. & Estalayo-Bielsa, P. (2021) Los métodos artísticos como desencadenantes de subjetividades en tránsito de la infancia migrante: un estudio en escuelas públicas de Barcelona. Antígona, Revista de Antropología y Arqueología, (43), 167-192. https://doi.org/10.7440/antipoda43.2021.08
- Stuardo Concha, M.; Soler Campo, S. & Riera Retamero, M. (2021) Contemporary political and media discourses on immigrants: a review of discourse analytical research in Spain. Revista Migraciones, (52), 31-57. http://doi.org/10.14422/mig.i52.y2021.002
- Riera-Retamero, M. (2020) Pedagogías públicas y encuadres no representacionales en los movimientos por la libertad de circulación: el caso de La Barraca Transfronteriza. In: Garcés, M. & Casado da Rocha, A. (eds.) “Debate: comunidades de práctica y el futuro de la educación”. Dilemata, Revista de Éticas Aplicadas, (33), 147-158. https://bit.ly/34K8van
- Riera-Retamero, M. & Estrada-Gorrín, A. B. (2020) La Barraca Transfronteriza. Prácticas cinematográficas y política del escapar en la frontera hispano-marroquí. Artes y política de la identidad, (23), 247-262. https://bit.ly/34Ls16b
- Grau en Disseny