Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els workshops

Gràfica aplicada a la moda

Com s'idea el gràfic per a una t-shirt o un vestit? I un pegat? Amb quins processos s'aplica el disseny als teixits? Com poden treballar de la mà dissenyador gràfic i dissenyador de moda?

  • Edició: 1a
  • Període lectiu: 15, 22 de febrer i 1, 8 de març
  • Horari: Divendres de 16 a 20 h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Català
  • Preu: 191,5 €
  • Durada: 16 hores

Presentació

El gràfic aplicat a la moda és un gran món que molt sovint no es contempla en els tradicionals cursos de disseny, malgrat oferir una excel·lent sortida laboral amb una gran demanda per part del mercat. D'aquí la necessitat d'oferir un curs que ofereixi les eines necessàries per a introduir-se en aquest món i ampliar els camps d'aplicació del disseny gràfic i els coneixements dels dissenyadors.

Aquest és un workshops dirigit a totes aquelles persones amb un interès per a la moda i les tendències que vulguin obrir-se a aquest gran univers creatiu.

Objectius

  • Ampliar l'àmbit de coneixement del disseny gràfic aplicant-lo als processos de creació de moda
  • Comprendre el paper del dissenyador gràfic en el desenvolupament de col·leccions de moda
  • Saber analitzar i identificar tendències tenint en compte la seva aplicació final en gràfics de moda
  • Saber aplicar diferents solucions gràfiques a les especificitats de les peces

Temari

1. El procés creatiu

  • Anàlisi de tendències: passarel·les, street styles (pinterest, instagram, blogs…), competència i com presentar-ho.
  • Panell de target (a qui va dirigit)
  • Creació de moodboards (colorits, materials…)
  • Inserció en una col·lecció

2. Aplicació del gràfic

Es treballarà de la mà de la dissenyadora de moda i la patronista. La peça ha de ser un conjunt equilibrat entre gràfic i patró.

  • Gràfic en peça: posicional i allover (rotativa)
  • Personalitzacions (botons, forros, tiradors…)
  • Etiquetes: interior, hang tag
2.1. Gràfic en peça
  • Samarretes i Dessuadores
  • Complements
  • Vestits Pantalons i Faldilles i peça exterior
  • Twin set (tendència de part de baix i a dalt mateix estampat)
  • Denim (món molt complex per a estudiar a parts, ja que el denim té els seus materials i els seus processos)
2.2. Personalitzacions
  • Botons, tiradors
  • Brodats
  • Pegats
2.3. Etiquetes
  • Interior: es tracta d'un element molt important, no només conté molta informació (marca, talla..) sinó que ha d'afegir valor a la peça. Poden ser estampades o teixides.
  • Hang Tag (etiquetes de cartó o d'altres qualitats)
  • A part de les corporatives, pot haver-hi han tags on es donin més detalls de la peça.

3. Creació del gràfic

És molt important conèixer la base del gràfic (qualitat, patró…)

  • Dibuix
  • Enriquir un gràfic (foil, flock, plastisol, puff i rubor print, lluentons, stress, tatxes…)
  • Aplicació a la base (mesures, posició)
  • Fitxa tècnica (colors, tècniques, posició, color fons …)

Observacions

  • Els estudiants i exalumnes de BAU tenen un descompte del 10%.
  • El nombre mínim d'alumnes perquè es realitzi el curs és de 8.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.