Xarxes socials i comunicació digital
Els dissenyadors estan cada vegada més implicats en la gestió de la comunicació digital i gestió de xarxes socials.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 3a
- Període lectiu: Del 27 de febrer al 4 de juny de 2024
- Horari: dimarts de 15:00 a 17:00.
- Modalitat: Presencial
- Idioma: Castellano
- Preu: 425 € (295 € estudiants i alumni BAU)
- Crèdits: 3 ECTS
Presentació
Les xarxes són importants per reforçar el teu propi perfil professional, per aconseguir una bona feina i per tenir una bona imatge professional. A més, és també un servei que els clients demanen als estudis, una oportunitat de negoci dels dissenyadors gràfics i en general de tots els que treballen en comunicació de marca (moda, producte).
Els curs dóna les eines per poder aprofitar totes les possibilitats que ofereixen les xarxes als estudiants i professionals del disseny; veurem que hi ha vida més enllà d'Instagram i valorarem què ens pot aportar cada xarxa (LinkedIn, Youtube, Twitter, Twitch, etc.): quin és el to de cadascuna? Com funcionen els algorismes que decideixen quin post apareix primer al feed? Amb quina freqüència cal publicar? Com cal escriure els textos?
Objectius
- Poder oferir el servei de xarxes socials a una marca/organització
- Saber gestionar les xarxes socials per un professional del disseny
- Ser capaç de crear una estratègia de comunicació i una proposta de continguts
- Conèixer els processos i eines de planificació, gestió i analítiques
Temari
Comunicació digital i estratègia
•Perfils de cada xarxa social
•Usos de cada xarxa en disseny
•Com aplicar la identitat visual i to de veu a les xarxes
•Equilibri en el to professional - personal
•Projecció internacional
•Exemples d’estratègia de comunicació
Gestió de xarxes socials Perfil
•Quina informació posar al perfil
•Contacte
•Destacats
•Idiomes
•Enllaços i Linktree
•Relació amb comptes personals
Planificació
•Criteris generals dels algorismes
•Planificació de les publicacions
•Freqüència de publicacions i stories.
•Millor moment del dia per publicar
•Eines de gestió i flux de treball
•Estils de redacció, extensió dels textos
•Etiquetes i geolocalització
•Funcions específiques de cada xarxa: IGTV, reels, fils Twitter, Link
Contacte amb els seguidors
•Formes d’interacció
•Temps de resposta i estil de redacció
•Dinamització de la comunitat
•Ús dels xats
•Resolució de conflictes
•Qui seguir i qui no per marcar el teu perfil
Avaluació de resultats
•Terminologia i conceptes clau
•Indicadors per avaluar l’eficàcia del compte
•Eines de cada xarxa social per mesurar
•Apps de tercers per analitzar resultats
Observacions
El curs no requereix d’experiència prèvia i mostrarà exemples reals amb errors i encerts. Treballarem amb els perfils dels estudiants per comentar-los, veure millores i observar les diferents necessitats de cadascú.
Professorat
Sofía Machain
Graduada en Comunicació Audiovisual. Especialitsta en estratègia i creació de continguts en XXSS.
Sol·licita informació
Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.