Veure tots els workshops RAC

Xarxes socials i comunicació digital

Els dissenyadors estan cada vegada més implicats en la gestió de la comunicació digital i gestió de xarxes socials.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 3a
  • Període lectiu: Del 27 de febrer al 4 de juny de 2024
  • Horari: dimarts de 15:00 a 17:00.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Castellano
  • Preu: 425 € (295 € estudiants i alumni BAU)
  • Crèdits: 3 ECTS

Xarxes socials i comunicació digital

Apartats
Sol·licita informació

Presentació

Les xarxes són importants per reforçar el teu propi perfil professional, per aconseguir una bona feina i per tenir una bona imatge professional. A més, és també un servei que els clients demanen als estudis, una oportunitat de negoci dels dissenyadors gràfics i en general de tots els que treballen en comunicació de marca (moda, producte).

Els curs dóna les eines per poder aprofitar totes les possibilitats que ofereixen les xarxes als estudiants i professionals del disseny; veurem que hi ha vida més enllà d'Instagram i valorarem què ens pot aportar cada xarxa (LinkedIn, Youtube, Twitter, Twitch, etc.): quin és el to de cadascuna? Com funcionen els algorismes que decideixen quin post apareix primer al feed? Amb quina freqüència cal publicar? Com cal escriure els textos?

Objectius

  • Poder oferir el servei de xarxes socials a una marca/organització
  • Saber gestionar les xarxes socials per un professional del disseny
  • Ser capaç de crear una estratègia de comunicació i una proposta de continguts
  • Conèixer els processos i eines de planificació, gestió i analítiques

Temari

Comunicació digital i estratègia
•Perfils de cada xarxa social
•Usos de cada xarxa en disseny
•Com aplicar la identitat visual i to de veu a les xarxes
•Equilibri en el to professional - personal
•Projecció internacional
•Exemples d’estratègia de comunicació

Gestió de xarxes socials Perfil
•Quina informació posar al perfil
•Contacte
•Destacats
•Idiomes
•Enllaços i Linktree
•Relació amb comptes personals

Planificació
•Criteris generals dels algorismes
•Planificació de les publicacions
•Freqüència de publicacions i stories.
•Millor moment del dia per publicar
•Eines de gestió i flux de treball
•Estils de redacció, extensió dels textos
•Etiquetes i geolocalització
•Funcions específiques de cada xarxa: IGTV, reels, fils Twitter, Link

Contacte amb els seguidors
•Formes d’interacció
•Temps de resposta i estil de redacció
•Dinamització de la comunitat
•Ús dels xats
•Resolució de conflictes
•Qui seguir i qui no per marcar el teu perfil

Avaluació de resultats
•Terminologia i conceptes clau
•Indicadors per avaluar l’eficàcia del compte
•Eines de cada xarxa social per mesurar
•Apps de tercers per analitzar resultats

Observacions

El curs no requereix d’experiència prèvia i mostrarà exemples reals amb errors i encerts. Treballarem amb els perfils dels estudiants per comentar-los, veure millores i observar les diferents necessitats de cadascú.

Professorat

Sofía Machain, Graduada en Comunicació Audiovisual. Especialitsta en estratègia i creació de continguts en XXSS.

Sofía Machain

Graduada en Comunicació Audiovisual. Especialitsta en estratègia i creació de continguts en XXSS.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.