UX i Disseny d'Interacció. Introducció al Disseny d'Experiència d'Usuari
Curs teòric per introduir-se al Disseny d'experiència d'usuari, la interacció i el diàleg entre un producte digital i l'usuari. Com es pot dissenyar una bona experiència, que sigui útil, intuïtiva i accessible?
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 4a
- Període lectiu: del 10 al 20 de juliol de 2023
- Horari: de dilluns a dijous de 17:30 a 20:30
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 355 €
- Durada: 24 h
- Crèdits: 1 ECTS
Presentació
En aquest curs farem una immersió al Disseny d'Experiència d'Usuari (UX) i al disseny d'interacció combinant aspectes teòrics i exercicis pràctics. L'objectiu és aprendre els processos bàsics per dissenyar un servei digital.
Veurem la metodologia i tècniques del HCD (Human-centered design) i Design Thinking, i com aquests ens permeten construir un servei que aporti valor a les persones i que, al mateix temps, resulti viable per a les empreses.
Coneixerem els rols, les tasques i les eines del disseny UX i farem un repàs als conceptes de recerca, anàlisi de problemes, ideació de solucions, prototipatge i test d'usuaris.
El curs està dirigit tant a professionals del disseny que es volen introduir en el sector, com a especialistes digitals amb interès per aquesta disciplina en constant creixement.
Objectius
- Explicar què és el Disseny d'experiència d'usuari.
- Mostrar les relacions i diferències entre un dissenyador UX i un dissenyador visual.
- Exposar els processos que permeten crear una bona experiència d'usuari (Human-centered design, Design thinking....)
- Veure l’UX tant des de la perspectiva del usuari final com de l'empresa generadora del producte digital (Startups, empreses de serveis digitals)
Programa
1. Concepte
- Disseny de producte i disseny d'experiència d'usuari
- Concepte, definicions, rols i perfils
- User Centered Design com a mètode
2. Mètode
- User-centered design
- El procés de treball per a construir una experiència d’usuari satisfactòria
- Entendre, explorar, prototipar, avaluar
3. Usuari
- L’usuari i el seu context
- Entendre l'usuari
- Research, empathy maps, escenaris
4. Testing
- El testing com a activitat central del dissenyador UX: definir, prototipar, iterar
5. Processos
- Interacció, Arquitectura de la informació, Usabilitat, Accessibilitat, Moviment
- El disseny atòmic
6. Eines
- Breu resum de les eines i softwares principals del professional UX
*Al llarg del curs es plantejarà un breu projecte pràctic.
Professorat
Coordinació
Marc Herrando
Dissenyador d'interacció i experiència d'usuari (UX)
Sol·licita informació
Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.