Postproducció Gràfica. Gestió de Projectes per Impremta
La postproducció gràfica i l'art final són molt importants per al control de la nostra futura producció impresa en qualsevol suport; paper, serigrafia, plastificats, lones de grans dimensions i packaging. Aprèn a preparar i a gestionar els arxius correctament per enviar els teus treballs a impremta sense dubtes ni errors.
- Edició: 2a
- Període lectiu: Del 12 al 22 de juliol de 2021
- Horari: De dilluns a dijous de 10:00 a 14:00
- Idioma: Espanyol
- Preu: 400 €
- Durada: 30 h
- Crèdits: 1,5 ECTS
Presentació
La distància del creatiu amb el món industrial de les arts gràfiques pot arribar a ser perjudicial per a tots dos professionals. El dissenyador necessita introduir-se en el flux de treball de l'impressor, generar propostes per a la seva reproducció industrial. Els errors en el procés de preparació, preimpressió i lliuraments, podencomportar resultats inesperats que afecten al projecte i al pressupost final.
Utilitzarem els softwares de disseny -Il·lustrador, Photoshop, InDesign i Acrobat Distiller- sempre amb una mirada professional, per aconseguir el major rendiment i qualitat als nostres dissenys en el moment de la seva producció.
Objectius
- Aprendre a preparar i gestionar els arxius correctament, perquè puguis enviar els teus treballs a impremta sense dubtes ni errors.
- Dominar el procés d’impressió, com es preparen i es lliuren projectes gràfics complexos.
- Saber observar errors en el procés de lliurament.
- Sobreimpressions, rebentats, separacions de tintes, elements fora de registre
- Gestionar les tintes planes, (Pantones), l'encuny (troquel) d'un packaging, controlar els processos d'impressió estàndard (Offset) amb les últimes novetats.
- Preparar el flux de treball, per a diferents suports finals; paper, serigrafia, vinil, lones, impressió digital, etc.
Programa
1. Laboratori digital
- Preparació de la imatge digital, per a projectes gràfics.
- Cámeres professionals, escàner pla, escàner tambor.
- Resolucions i lineatures; com determinar la resolució adequada, la manera correcta d'augmentar-la i disminuir-la segons el suport final.
- Reproducció digital per a diferents gramatges de paper i lineatures de trama; offset, gravat en relleu, periòdics, revistes, llibres d'art, serigrafia , web, iPad , iPad Retina, treballs de gran grandària; lones.
2. Estratègies de treball en una edició impresa en Quadricromia
- Preparació d'un projecte per a imprimir en CMYK
- Preparar imatges amb sensació de virat de color en una revista impresa en quadricomia.
- Sensació d'una imatge en escala de grises, conservant els canals de color en CMYK, (major profunditat de color).
- Formats d'exportació; TIFF, PSD, PDF
3. Planificació del Projecte segons pressupost
- Adaptació d'una publicació a escala de grisos, treballar amb la tinta del negre,
- Creació de monotons amb qualsevol canal del Cyan Magenta, Groc.
- Creació de duotonos en treballar amb dues Pantones a la imatge.
- Projectar i treballar correctament un lliurament a dues tintes.
- Realitzar projectes a cinc tintes, quadricomia ms un pantone plata.
- Aplicar correctament un vernís en una imatge i imprimir-la correctament.
- Presentar un Projecte Real preparat ser imprès a dues tintes.
- Formats d'exportació; DCS.2.0, PDF, PSD.
4. Planificació d'un projecte per imprimir en serigrafia o vinil
- Analitzar les separacions de tintes correctament
- Gestió de matisos correcta
- Importar pantones d'altres programes
- Treballar amb colors Globals
- Passar un pantone a Cuatricromia
5. Gestió i revisió de proves a color per a impremta
- Treballar amb llibres de gammes
- Proves de sublimació
- Cromalines - proves de color
- Tinta negra enriquida
7. Projectes avançats en l'edició digital
- Treballar amb canals Alpha per a millorar les màscares
- Retallar imatges
- Retallar pèls amb canals alpha
- Màscara ràpida
- Drupa- (Düsseldorf ) -fira mundial d'arts gràfiques- últimes novetats d'impremta i manipulats.
Sol·licita informació
Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.