Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en Il·lustració Digital i Nous Mitjans

Domina el rol estratègic de la il·lustració en l'estructura de difusió i promoció de projectes, i desenvolupa professionalment les teves habilitats en un dels mitjans més eficaços en la transmissió d'idees i conceptes.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 10a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: dimarts i dijous de 16:00 a 19:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 4.900 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Il·lustració Digital i Nous Mitjans atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

L'evolució i els canvis constants en les tecnologies de la informació i de la comunicació originen nous hàbits de comportament, de consum i una nova interacció amb els productes. En aquest context, la il·lustració es posiciona com un element estratègic important de l'estructura de difusió i promoció de projectes.

El programa del postgrau s'ocupa de la il·lustració realitzada i aplicada en l'entorn contemporani i tecnològic, i forma a professionals amb capacitats estratègiques per establir processos dinàmics de comunicació visual.

El pla d'estudis està orientat a les necessitats de professionals emprenedors que facin projectes d'il·lustració digital amb metodologies de planificació, desenvolupament, tècniques i recursos. El programa s'articula en vuit mòduls, que inclouen eines digitals, creativitat i aplicacions pràctiques, i acaba amb un projecte final d'estudis que es presenta davant d’un tribunal.

Els projectes que els alumnes duen a terme al llarg del postgrau segueixen mètodes i mitjans de producció digitals, en els quals hauran de definir estils i tendències que donen resposta a les necessitats d'aquest mercat exponencial.

Pla d'estudis

Mòdul 1 - Edició gràfica

Aquest mòdul introdueix continguts tècnics al voltant dels principals programes d'edició, a partir del disseny i el desenvolupament d'una portada editorial en línia. L'objectiu és adquirir les bases necessàries en planificació i gestió per usar correctament les eines i els formats (gràfics vectorials, tramatge i maquetació).

El mòdul aporta fonaments pràctics per saber desenvolupar correctament els exercicis que planteja el postgrau, així com l'aplicació dels principals programes d'edició gràfica (Illustrator, Photoshop i InDesign).

  • Creació i modificació des d'un original analògic.
  • Eines d'aplicació del color.
  • Maquetació, disseny tipogràfic i animació.
  • Adaptació del disseny interactiu a tablets i smartphones.
  • Adaptació de la imatge al packaging (Mockup).

Mòdul 2 - Fonaments i aplicacions

Els continguts d'aquest mòdul expliquen els suports i les plataformes per aplicar la il·lustració i la producció gràfica. Conèixer-los, és un important punt de partida per saber fer futures planificacions de promoció i de disseny de projectes en funció dels objectius individuals de l’alumne. L'anàlisi dels mitjans també serveix per introduir l'estudi d'elements multimèdia i de l'exposició de tècniques relacionades amb la interacció, l'animació i altres recursos.

  • Adequació de la il·lustració manual a la digital.
  • Creació d'esbossos animats.
  • Disseny de productes interactius, interfícies i usabilitat.
  • Sprites, Texture Atlas, Frame by Frame i altres formats per desenvolupar aplicacions digitals.
  • Eines d'interacció i animació per a videojocs i aplicacions.

Mòdul 3 - Conceptualització

En aquest mòdul l’alumne fa una sèrie d'exercicis i exposicions de continguts per desenvolupar estratègies i recursos de comunicació visual. El principal objectiu és adquirir habilitats en els processos de creativitat i de transmissió de missatges.

El mòdul es duu a terme en forma de taller orientat al desenvolupament conceptual en el qual intervenen l'experiència individual, cultural i social. Les pràctiques i els continguts teòrics aplicats durant el postgrau aporten una base important per a l'execució i el desenvolupament de futures propostes, i ajuden a l'estudiant a familiaritzar-se amb els processos habituals del llenguatge artístic i publicitari.

  • Teoria de la imatge.
  • Recursos visuals i maneres de representació.
  • Significació plàstica.
  • Creació icònica.
  • Conceptualització i percepció.
  • Síntesi formal i conceptual.

Mòdul 4 - Il·lustració d’eBooks

En gairebé tots els projectes en què intervé la il·lustració hi ha imatges com a representació visual d'un text o d’un concepte. En aquest mòdul, els alumnes hauran de crear imatges per estudiar els processos metodològics per transmetre els missatges i adaptar-los a llenguatges en funció dels diferents públics. Paral·lelament, i després de l'estudi detallat dels formats, hauran de treballar els procediments tècnics per adaptar il·lustracions animades a dispositius electrònics.

  • Metodologies en planificació de processos de producció gràfica.
  • Formats i suports d'aplicació de la imatge.
  • Proposta d'il·lustracions adequades per als eBooks.
  • Anàlisi d'estils, gèneres i canals de difusió.
  • Desenvolupament i creació d'elements i personatges.
  • Adaptació de la il·lustració a formats digitals.
  • Formats d'arxiu i aplicació.

Mòdul 5 - Intel·ligència Artificial, Realitats Esteses i Web3

Mitjançant continguts i exercicis, aquest mòdul s'ocupa de l'estudi i l'aplicació de noves tecnologies que aporten valor diferencial i avantatges competitius als nostres projectes d'il·lustració. Tecnologies esteses (realitat virtual, realitat augmentada i realitats mixtes), la Web3 i la Intel·ligència Artificial.

  • Les Realitats Esteses com a noves plataformes de creació i visualització de continguts
  • Realitat Virtual (RV), Realitat Augmentada (RA) i Realitat Mixta (RM)
  • Exploració de la creació de continguts específics per a Realitats Esteses
  • Web3 i Blockchain: Les seves utilitats presents i futures dins del món de la il·lustració
  • Intel·ligència Artificial (AI): Definició, origen, evolució i usos
  • Aplicació de la Intel·ligència Artificial a projectes d'il·lustració

Mòdul 6 - Comunicació transmèdia

A partir de la proposta d'una campanya de promoció, analitzarem algunes de les tendències i de les eines aplicades en màrqueting digital, així com la importància dels continguts i la interacció de l'usuari potencial, que solen ser components decisius per fer una difusió adequada. La narrativa transmèdia és una de les estratègies més utilitzades en la publicitat aplicada als nous mitjans. Aquest mòdul inclou pràctiques en múltiples formats per poder desenvolupar un projecte que estudia els processos de planificació i les aplicacions tècniques.

  • Narratives transmèdia.
  • Planificació i viabilitat de campanyes gràfiques.
  • Estratègies i recursos per desenvolupar campanyes de promoció.
  • Desenvolupaments narratius en campanyes de promoció.
  • Multiplataforma i crossmedia.
  • Creativitat transmèdia i planificació de mitjans.
  • Anàlisi i ús de recursos d'interacció.
  • Aplicació d'elements multimèdia.

Mòdul 7 - Il·lustració aplicada al producte

La imatge és un element determinant del branding, intervé en la captació d'un públic determinat i defineix aspectes de percepció i interacció amb el producte. Aquest mòdul tracta aspectes relacionats amb la funcionalitat, la identitat, els suports, la innovació o la diferenciació de la imatge per saber aplicar-la. En funció d’objectius concrets i individuals, el mòdul analitza l'adaptabilitat i la integració de la il·lustració digital aplicada al producte.

  • Proposta d'il·lustracions aplicades al producte.
  • Creació d'una capsule collection.
  • Aplicació al disseny industrial.
  • Estudi i adaptació de la imatge al producte.
  • Recursos i tècniques de producció.

Mòdul 8 - Metodologia dels projectes, desenvolupament del TFP

Aquest mòdul s'ocupa de la promoció i l’orientació professional d’acord amb processos de planificació de metodologies i estratègies. El principal objectiu és dissenyar una proposta d'autopromoció, tenint en compte els diversos apartats que donen suport metodològic al projecte mitjançant la formulació d'objectius generals i específics, des del procés de recerca i anàlisi, fins a la seva aplicació i exposició. Els continguts d'aquest mòdul s'apliquen al desenvolupament del Treball Final del Postgrau.

  • Planificació i gestió de projectes.
  • Estratègies de promoció.
  • Obtenció de recursos.
  • Selecció de continguts.
  • Construcció, planificació, descripció i exposició.
  • Anàlisi dels canals de difusió i promoció.
Veure tots els projectes

Professorat

Sito Mújica, Artista plàstic.
Rubén Bernal, Especialista en innovació i creativitat tecnològica

Rubén Bernal

Especialista en innovació i creativitat tecnològica

Guillem Casino, Especialista en software per al disseny

Guillem Casino

Especialista en software per al disseny

Rachel Demetz, Artista audiovisual mixed-media

Rachel Demetz

Artista audiovisual mixed-media

Chuso Ordi, Artista multidisciplinari.

Chuso Ordi

Artista multidisciplinari.

Xavi Ramiro, Il·lustrador freelance.

Xavi Ramiro

Il·lustrador freelance.

Andrés Requena, Dissenyador gràfic, director d'art.

Andrés Requena

Dissenyador gràfic, director d'art.

Javi Royo, Il·lustrador i dissenyador gràfic.

Javi Royo

Il·lustrador i dissenyador gràfic.

Martín Tognola, Il·lustrador - Premsa / Editorial

Martín Tognola

Il·lustrador - Premsa / Editorial

Experts convidats

En anteriors edicions del Postgrau s’ha comptat amb la participació de:

  • Nil Bartolozzi. Expert en tècniques d’impressió en textil.
  • Pepo Moreno. Especialista en Il·lustració comercial i marques.
  • Isis Navarro. Artista experta en collage.

Entitats col·laboradores

En anteriors edicions el postgrau ha comptat amb la col·laboració de:

Volkswagen

El Núvol

Sortides i àmbits professionals

  • Il·lustració aplicada a mitjans digitals.
  • Il·lustració aplicada al producte.
  • Il·lustració publicitària.
  • Il·lustració corporativa.
  • Il·lustració per a la premsa.
  • Direcció d'art en les edicions digitals.
  • Gestió de projectes de comunicació digital.
  • Gestió de projectes promocionals multimèdia.

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es realitza mitjançant un sistema de rondes d’admissió i es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida, les rondes d’admissió i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (2% de descompte).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Postgrau en Il·lustració Digital i Nous Mitjans.