Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en edicions digitals

Les noves tecnologies i suports digitals han generat nous patrons de lectura en els usuaris. Aquesta realitat afecta tant al concepte i procés creatiu com a la producció i difusió de continguts (App). En aquest postgrau aprendràs a crear continguts digitals sense necessitat de programar, que faran que llegir es transformi en una experiència immersiva, de gran potencial gràfic, audiovisual i interactiu.

  • Edició: 7a
  • Període lectiu: Del 16 d'octubre de 2019 a maig 2020. Presentació TFP: juny de 2020
  • Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 4.140 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Edicions Digitals atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

Les publicacions es transformen i evolucionen a una nova dimensió digital que requereix replantejar-se els conceptes i aprendre noves metodologíes de treball. Estudis de disseny, agències de publicitat, il·lustradors, entorns editorials, creatius en general, periodistes, escriptors necessiten més que mai aquesta transició cap a les noves tecnologies (Apps) per a tauletes i Telèfons intel·ligents, sense necessitat de programar i amb l'avantatge d'acte-publicar els seus continguts, sense la necessitat de passar pels canals clàssics i sense grans inversions. En aquest sentit, necessitem una formació sòlida per adaptar-se a l’entorn digital i respondre a les demandes del mercat en aquesta nova era de comunicació visual.

La creació de continguts digitals requereix de coneixements en dos àmbits que fins fa poc no es relacionaven: el disseny de continguts i el d'experiència d'usuari. Solament combinant la visió narrativa del primer i la usabilitat del segon, podrem crear experiències de storytelling interactiu que connecten amb els usuaris. El postgrau ofereix les eines i coneixements essencials per a crear revistes digitals, contes infantils il·lustrats amb animació, presentacions per a marques, catàlegs de producte, i qualsevol app de continguts que puga ser visualitzada en tablets i telèfons intel·ligents.

Objectius

  • Analitzar l'evolució i transformació dels mitjans en la seua transició als formats digitals.
  • Estudiar els nous formats de comunicació digital, nous conceptes de lectura i de disseny.
  • Formar a professionals en les noves tecnologies digitals per a l'acte-publicació dels seus projectes.
  • Realitzar un projecte de continguts digitals en format app de principi a fi: conceptualització, estudi de mercat, anàlisi d'usuari, competidors, disseny, interacció, producció, difusió, posicionament en App Store i Google Play i promoció.
  • Conèixer la interactivitat i el moviment, nou repte per al dissenyador creatiu.
  • Estudiar les noves vies i formats de comercialització i distribució. El núvol.
  • Conèixer els programes més avançats i professionals en edició digital.
  • Conèixer el nou sistema de comunicació visual i repte en publicitat. Controlar target i atracció d'anunciants a través de tablets.

Pla d'estudis

Aquest postgrau s'estructura en 10 mòduls i conclou amb un Projecte Final d'Estudis que consistirà en la realització per part de cada alumne, d'una publicació digital interactiva (App) amb continguts reals i totalment professional preparada per a pujar-la a l'App Store i Android Market.

Al llarg del curs, professionals experts realitzaran ponències sobre temes rellevants que reforçaran el contingut d'alguns dels mòduls.

Mòdul I - Editorial.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny editorial digital.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals.

Mòdul IX - Distribució i venda en el Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci , publicitat interactiva i branded Apps.

Programa

Mòdul I - Experiència Editorial

La revolució digital en el món actual.

  • Evolució de l'editorial tradicional en l'era digital.
  • Diferents tipologies de publicació digital: revistes i llibres.
  • Les publicacions digitals al mercat actual.
  • Pros i contres de l'edició digital de publicacions periòdiques.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives. Bütton

Aprendre, a través de la pràctica, la creació de publicacions digitals amb el programari Büttonpublish, de manera senzilla i intuitiva i, sobretot, sense haver de programar ni generar codi.

  • Revolució en la producció tradicional: de Gutenberg a l'iPad.
  • Aprenentatge del programari Büttonpublish.
  • Estratègia de navegació i disseny per iPad / Mòbil en píxels i resolucions.
  • Implementació overlays / efectes.
  • Creació d'animacions automàtiques bàsiques amb l'overlay Animation.
  • Creació de botons amb Hotspot.
  • Creació de galeries d'imatges amb diapositives.
  • Creació de textos amb Scroll.
  • Seqüència d'imatges, diferents usos que se li pot donar
  • Afegir vídeo i àudio a la publicació usant els overlays
  • Integrar contingut web en la publicació amb un InWeb.
  • Incrustar vídeos de youtube i vimeo.
  • Compartir publicació diferents dispositius amb Button View
  • Producció final i publicació en el núvol.
  • Creació de publicacions digitals de principi a fi.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital

Creació de projecte personal, individual, en format publicació digital.

  • Conceptualització i creació de publicació digital.
  • Desenvolupament d'estratègies de format i navegació.
  • Disseny i maquetació de publicació digital.
  • Estudi del llenguatge visual, to i retòrica.
  • Estructura i experiència d'ús.
  • Jerarquia de la informació.
  • Adaptació als diferents formats de tauleta i Smartphone.
  • Realització final i verificació de la interfície.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny de pantalla

Estudi de la tipografia per a pantalla.

  • Llegibilitat, lecturabilitat i jerarquia tipogràfica en pantalla.
  • Lectura immersiva i selectiva.
  • Jerarquia i contrast.
  • Diagramació.
  • Reixeta i ús d'un bon layout.
  • Combinacions tipogràfiques.
  • Pantalla vs paper.
  • Ortotipografia i aspectes tècnics tipogràfics.
  • Consulting.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing

La importància del briefing com a base creativa de la publicació digital.

  • Organitzar la plataforma digital i les seves necessitats.
  • Plantejament de plataformes, eines i llenguatges digitals.
  • Consideració important de target, missatge i distribució.
  • Anàlisi i demostració del briefing idoni.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals

Estudi de les diferents estructures d'informació i usabilitat en publicacions digitals.

  • Creació de continguts estratègics.
  • Límits entre contenidor i narrativa.
  • Arquitectura de la informació.
  • Tipus de contingut i jerarquies en una publicació digital.
  • Sistemes i fluxos de navegació.
  • Interfície d'usuari.
  • Els gestos i el disseny visual d'una interfície.
  • Síntesi gràfica i creació d'icones per a Apps.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals

L'experiència d'usuari en les publicacions periòdiques i la importància de la usabilitat en els projectes digitals interactius.

  • Usabilitat en mòbils.
  • Patrons d'interacció en publicacions digitals.
  • Influència del context d'ús.
  • Test "Guerrilla".
  • Relació entre disseny d'interacció i disseny visual.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals

  • Interactivitats avançades amb Büttonpublish
  • Animació amb scroll
  • Efecte 360 usant Sequence, seqüència d'imatges.
  • Exportar vídeos com seqüència d'imatges.
  • Ús de transparències en les diferents interactivitats (Presentació amb diapositives, Animation ...) Recursos interessants.
  • Afegir mapa mitjançant superposició Map o incrustant Google Maps amb InWeb.
  • Botó enviar mail.
  • Controlar la interfície de Büttonpublish.
  • Xarxes socials en una publicació.
  • Articles HTML.
  • Optimització dels documents per reduir la mida de la seva exportació.
  • Concepte Stage. Preloader. Poster: la línia de temps, animació bàsica, propietats dels elements d'Edge, formats d'arxiu adequats, estils CSS, eina per a animació 'Pin', tipus de moviments.
  • Estructura d'una animació: creació de símbols, màscares de retallades, capes i marcadors, esdeveniments, animar objectes.
  • Edge per Navegador web / mòbil: accions per tablets, exportació a Büttonpublish, navegació en arxius, incorporació de plantilles, efectes Flip i Parallax.
  • Àudio. Formats d'àudio: introducció a Adobe Audition, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Vídeo. Formats de Vídeo: introducció a After Effects, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Creació d'una publicació: estructura i organització del contingut, articles en JPG, articles en HTML, renderitzat d'elements, optimització per a diferents resolucions, l'arxiu Sidecar .xml, infografies amb Edge Anima't.
  • Gestió de Publicacions. Distribució: Button Manage gestió de comptes, App Builder, preparació de documents des Indesign, creació de certificats en Apple, preparació de la pàgina d'App Store, Application Loader.

Mòdul IX - Distribució i venda en l’Appstore i Android Market

Aprendre el procés per distribuir i vendre una publicació digital al Appstore i Android Market.

  • Aprendre els " pas a pas" per distribuir i vendre al Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci, publicitat interactiva i branded Apps

Models de negoci per a revistes interactives.

  • Models de negoci gratis, de pagament i altres.
  • Casos d'èxit i de fracàs.
  • Publicitat interactiva com a nou llenguatge narratiu.
  • Branded apps com a futur de publicitat.

Sortides professionals

  •  
  • Dissenyadors de tots els àmbits: Gràfic, Moda, interiors, audiovisual, interactiu, web.
  • Professionals en qualsevol camp creatiu que necessiten autopublicar els seus continguts, sense dependre de grans grups editorials, creant-se el seu propi equip de producció, xicotetes editorials, editors, escriptors, il·lustradors, fotògrafs, agències de publicitat, periodistes, belles arts.
  • Direcció d'Art i Producció en Editorials.
  • Direcció d'Art en estudis de disseny gràfic especialitzats en el disseny de revistes digitals o publicacions digitals en general.
  • Dissenyador gràfic freelance.
  • Edicions pròpies, dissenyador gràfic com a autor.
  • Dissenyador / Editor en departament de publicacions de grans empreses.
  •  

Cost

Cost total del curs: 4.140 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.