Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en edicions digitals

Les noves tecnologies digitals en el disseny editorial suposen un gran canvi per al dissenyador professional. Aquesta realitat digital afecta tant al concepte i procés creatiu, com a la producció i difusió de les obres editorials.

  • Edició: 6ª Edició
  • Període lectiu: Del 17 d'octubre de 2018 a maig 2019. Presentació TFP: juny de 2019
  • Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 3.765 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Edicions Digitals atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

Les publicacions periòdiques i els llibres tradicionals es transformen i evolucionen cap a una nova dimensió digital que requereix replantejar-se els vells conceptes i aprendre nous mètodes de treball i tecnologies. El dissenyador editorial, professional, no pot ignorar aquests canvis. La indústria editorial necessita, més que mai, a dissenyadors professionals en aquesta transició cap a les noves tecnologies, en constant creixement.

El dissenyador creatiu ha de tenir una actitud dinàmica i oberta envers les noves tecnologies. Aquest postgrau ofereix al dissenyador editorial, professional, una oportunitat a apostar juntament amb les grans editorials per les noves tecnologies digitals.

Objetivos

Analizar el diseño editorial y su evolución hacia la edición digital actual. Estudiar los nuevos formatos de comunicación digital, nuevos conceptos de lectura y de diseño. Formar al diseñador editorial profesional en las nuevas tecnologías digitales. Profundizar en cómo afecta la edición digital a los diseñadores, creadores de imagen, de contenidos y a la industria editorial. Conocer la interactividad y el movimiento, nuevo reto para el diseñador creativo. Estudiar las nuevas vías y formatos de comercialización y distribución. La nube. Diseñar y crear contenidos para tablets y smartphones. Conocer los programas más avanzados y profesionales en edición digital. Conocer el nuevo sistema de comunicación visual y reto en publicidad. Controlar target y atracción de anunciantes a través de tablets. 

Pla d'estudis

Aquest postgrau s'estructura en 10 mòduls i conclou amb un Projecte Final d'Estudis. Al llarg del curs, professionals experts realitzaran ponències sobre temes rellevants que reforçaran el contingut d'alguns dels mòduls.

Mòdul I - Editorial.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny editorial digital.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals.

Mòdul IX - Distribució i venda en el Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci , publicitat interactiva i branded Apps.

Programa

Mòdul I - Editorial

La revolució digital editorial en el món actual.

  • Evolució de l'editorial tradicional en l'era digital.
  • Diferents tipologies de publicació digital: revistes i llibres.
  • Les publicacions digitals al mercat actual.
  • Pros i contres de l'edició digital de publicacions periòdiques.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives . Bütton

Aprendre, a través de la pràctica, la creació de publicacions digitals amb el programari DPS.

  • Revolució en la producció editorial: de Gutenberg a l'iPad.
  • Aprenentatge del programari Büttonpublish.
  • Instal·lació de Button Design i Button View.
  • Estratègia de navegació i disseny per iPad / Mòbil en píxels i resolucions.
  • Estructura de carpetes.
  • Exportació i previsualització amb Büttonpublish.
  • Implementació overlays / efectes.
  • Creació d'animacions automàtiques bàsiques amb l'overlay Animation.
  • Creació de botons amb Hotspot.
  • Creació de botons amb efecte Flip.
  • Ampliació de les fotografies
  • Creació de galeries d'imatges amb diapositives.
  • Creació de textos amb Scroll.
  • Seqüència d'imatges, diferents usos que se li pot donar
  • Afegir vídeo i àudio a la publicació usant els overlays
  • Tipus de vincles: a un article, a una pàgina, a una web i l'enviament d'un mail
  • Resolucions per pantalla Tablet i retina.
  • Integrar contingut web en la publicació amb un InWeb.
  • Maquetació horitzontal i vertical.
  • Incrustar vídeos de youtube i vimeo.
  • Compartir publicació diferents dispositius amb Button View
  • Producció final i publicació en el núvol.
  • Creació de publicacions digitals de principi a fi.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital

Creació de projecte personal, individual, en format publicació digital.

  • Conceptualització i creació de publicació digital.
  • Desenvolupament d'estratègies de format i navegació.
  • Disseny i maquetació de publicació digital.
  • Estudi del llenguatge visual, to i retòrica.
  • Estructura i experiència d'ús.
  • Jerarquia de la informació.
  • Adaptació als diferents formats de tauleta i Smartphone.
  • Realització final i verificació de la interfície.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny editorial digital

Estudi de la tipografia per a pantalla.

  • Llegibilitat, lecturabilitat i jerarquia tipogràfica en pantalla.
  • Lectura immersiva i selectiva.
  • Jerarquia i contrast.
  • Diagramació.
  • Reixeta i ús d'un bon layout.
  • Combinacions tipogràfiques.
  • Pantalla vs paper.
  • Ortotipografia i aspectes tècnics tipogràfics.
  • Consulting.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing

La importància del briefing com a base creativa de la publicació digital.

  • Organitzar la plataforma digital i les seves necessitats.
  • Plantejament de plataformes, eines i llenguatges digitals.
  • Consideració important de target, missatge i distribució.
  • Anàlisi i demostració del briefing idoni.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals

Estudi de les diferents estructures d'informació i usabilitat en publicacions digitals.

  • Creació de continguts estratègics.
  • Límits entre contenidor i narrativa.
  • Arquitectura de la informació.
  • Tipus de contingut i jerarquies en una publicació digital.
  • Sistemes i fluxos de navegació.
  • Interfície d'usuari.
  • Els gestos i el disseny visual d'una interfície.
  • Síntesi gràfica i creació d'icones per a Apps.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals

L'experiència d'usuari en les publicacions periòdiques i la importància de la usabilitat en els projectes digitals interactius.

  • Usabilitat en mòbils.
  • Patrons d'interacció en publicacions digitals.
  • Influència del context d'ús.
  • Test "Guerrilla".
  • Relació entre disseny d'interacció i disseny visual.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals

  • Interactivitats avançades amb Büttonpublish
  • Animació amb scroll
  • Efecte 360 usant Sequence, seqüència d'imatges.
  • Exportar vídeos com seqüència d'imatges.
  • Ús de transparències en les diferents interactivitats (Presentació amb diapositives, Animation ...) Recursos interessants.
  • Afegir mapa mitjançant superposició Map o incrustant Google Maps amb InWeb.
  • Botó enviar mail.
  • Controlar la interfície de Büttonpublish.
  • Xarxes socials en una publicació.
  • Articles HTML.
  • Optimització dels documents per reduir la mida de la seva exportació.
  • Concepte Stage. Preloader. Poster: la línia de temps, animació bàsica, propietats dels elements d'Edge, formats d'arxiu adequats, estils CSS, eina per a animació 'Pin', tipus de moviments.
  • Estructura d'una animació: creació de símbols, màscares de retallades, capes i marcadors, esdeveniments, animar objectes.
  • Edge per Navegador web / mòbil: accions per tablets, exportació a Büttonpublish, navegació en arxius, incorporació de plantilles, efectes Flip i Parallax.
  • Àudio. Formats d'àudio: introducció a Adobe Audition, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Vídeo. Formats de Vídeo: introducció a After Effects, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Creació d'una publicació: estructura i organització del contingut, articles en JPG, articles en HTML, renderitzat d'elements, optimització per a diferents resolucions, l'arxiu Sidecar .xml, infografies amb Edge Anima't.
  • Gestió de Publicacions. Distribució: Button Manage gestió de comptes, App Builder, preparació de documents des Indesign, creació de certificats en Apple, preparació de la pàgina d'App Store, Application Loader.

Mòdul IX - Distribució i venda en l’Appstore i Android Market

Aprendre el procés per distribuir i vendre una publicació digital al Appstore i Android Market.

  • Aprendre els " pas a pas" per distribuir i vendre al Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci, publicitat interactiva i branded Apps

Models de negoci per a revistes interactives.

  • Models de negoci gratis, de pagament i altres.
  • Casos d'èxit i de fracàs.
  • Publicitat interactiva com a nou llenguatge narratiu.
  • Branded apps com a futur de publicitat.

Sortides professionals

  • Direcció d'Art i Producció en Editorials.
  • Direcció d'Art en estudis de disseny gràfic especialitzats en el disseny de revistes digitals o publicacions digitals en general.
  • Dissenyador gràfic freelance.
  • Edicions pròpies, dissenyador gràfic com a autor.
  • Dissenyador / Editor en departament de publicacions de grans empreses.

Cost

Cost total del curs: 3765 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.