Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en disseny de roba interior, cotilleria i bany

A la moda manen diferents mercats, entre els quals el de la roba íntima, un segment d’aquesta indústria que ha crescut molt i que, a més, exerceix una important influència en les tendències actuals.

  • Edició: 5a
  • Període lectiu: Del 17 d'octubre de 2018 a maig 2019. Presentació TFP: juny de 2019
  • Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol (recolzament en anglès)
  • Preu: 4.140 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Disseny de Roba Interior, Cotilleria i Bany atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Postgrau en disseny de roba interior, cotilleria i bany

Apartats
Sol·licita informació

Presentació

El disseny de roba interior, de la cotilleria i de la roba de bany genera molt interès atès l’alt nivell d’especialització del sector i de la indústria, i també perquè ofereix tot un seguit d’eines específiques i transversals que són imprescindibles per als professionals de l’àmbit de la moda.

Per entrar en el fascinant món que tractarem en aquest postgrau de manera tècnica, creativa i estètica, partirem d’una sèrie de coneixements previs que ens permetran desenvolupar les habilitats necessàries per crear i dissenyar col·leccions innovadores i contemporànies.

Objectius

  • Formar i professionalitzar dissenyadors de moda específicament en el món i la indústria del disseny de roba interior, cotilleria i roba de bany perquè sàpiguen desenvolupar una col·lecció.
  • Implantar les bases, tant tècniques com creatives i de gestió, per a la creació de col·leccions de roba d’interior, cotilleria i de bany.
  • Desenvolupar capacitats altament competitives en el disseny, el patronatge, la confecció i el maneig de materials per a cotilleria que posicionin al dissenyador en un alt nivell creatiu i professional.

Pla d'estudis

El programa del postgrau s’articula en 8 mòduls i acaba amb la presentació d’un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I - Materials, fornitures i tipus de muntatge

Mòdul II- Tècniques de patronatge i confecció

Mòdul III - Història de la cotilleria i la roba de bany. Estudi de tendències i estils contemporanis

Mòdul IV - Disseny de col·lecció

Mòdul V - Creació i tècniques d'estampació

Mòdul VI - Materialització de col·lecció. Escalat

Mòdul VII - Concepte de marca, comunicació i màrqueting. Càlcul de costos i realització d'escandalls

Mòdul VIII - Look book i fotos d'Editorial

Programa

El programa del postgrau s’articula en 9 mòduls i s’acaba amb la presentació d’un Treball Final d’Estudis.

Mòdul I - Materials, fornitures i tipus de muntatges

Domini i coneixement dels materials específics i de les tipologies de muntatge de peces. L'estudiant aprendrà a reconèixer els diferents teixits i triar-los en funció del tipus i la funcionalitat de cada peça.

  • Teixits i fornitures
  • Acabaments
  • Estudi de l'elasticitat dels materials

Mòdul II - Tècniques de patronatge i confecció

Realització dels patrons de les diferents tipologies de peces específiques de cotilleria i de bany (sostenidor, calcetes, biquini, banyador...) a partir de patrons base. Anàlisi de les peces específiques del sector de la cotilleria i del bany.

  • Talles i copes. Taula de mesures
  • Modificació i transformació dels patrons bases
  • Nocions de la maquinària especialitzada per al muntatge
  • Muntatge de prototips
  • Fitting de prototips
  • Fitxes de confecció

Mòdul III - Història de la cotilleria i de la roba de bany. Estudi de tendències i estils contemporanis.

Anàlisi dels moviments històrics i de les tendències actuals per a la preparació i el desenvolupament d'una col·lecció de roba interior, de cotilleria i de bany. L'estudiant obtindrà una visió global sobre l'evolució i el desenvolupament de les tendències actuals del mercat per a la creació d'un estil propi.

  • Anàlisi dels moviments històrics
  • Recerca i desenvolupament de tendències
  • Creació de moodboards i de dibuixos
  • Creació de la carta de color
  • Inici de la col·lecció

Mòdul IV - Disseny de col·lecció

Domini de les eines i les tècniques de disseny per poder dissenyar la col·lecció en diferents sistemes de representació.

  • Desenvolupament de la col·lecció final i selecció dels looks definitius
  • Elaboració de ficticis amb el programa Illustrator
  • Line up de la col·lecció
  • Elaboració de les fitxes tècniques amb el programa Photoshop
  • Carta definitiva de teixits i fornitures

Mòdul V - Creació i tècniques d’estampació

Disseny i creació mitjançant l’ús de diferents tècniques d'estampació de diferents tipus d'estampats orientats a la roba de bany d'acord amb el concepte de la col·lecció i el teixit seleccionat.

  • Pros, contres i diferents raons per triar una tècnica
  • Elements de l’art final: composició, combinació de tècniques...
  • Recursos per crear elements propis
  • Manipulació tèxtil i estampació digital
  • Elaboració de la fitxa tècnica d'estampació

Mòdul VI - Materialització de la col·lecció. Escalat.

Execució dels patrons dels looks seleccionats per al projecte final i realització dels prototips per al fitting. Correcció dels patrons per a l'execució final. Elecció dels acabats, les fornitures i els efectes. Realització de fitxes tècniques de construcció i muntatge, un element del tot necessari per poder-les enviar posteriorment a taller. Els alumnes també aprendran les normes específiques d'escalat per poder desenvolupar les diferents talles de la col·lecció i la seva posterior producció.

  • Sessions de suport tècnic, tant pel que fa al patronatge com al muntatge de confecció
  • Fitting
  • Escalatge de la col·lecció

Mòdul VII - Concepte de marca, comunicació i màrqueting. Càlcul de costos i realització d’escandalls.

Diferenciar-se i aconseguir destacar el valor d'una marca a través del màrqueting i de la comunicació, tant offline com online. Dissenyarem una estratègia global d'empresa per assolir l'èxit empresarial. En aquest Mòdul, l'alumne també aprendrà a calcular els costos reals de la seva col·lecció.

  • Creació i posicionament de la marca
  • Segmentació de públic objectiu
  • Comunicació de màrqueting
  • Estratègies i accions de comunicació i de màrqueting
  • Escandalls i càlcul de costos

Mòdul VIII - Lookbook i fotografies d’editorial 

  • Desenvolupament d’un lookbook professional
  • Estilisme i direcció d’art per a fotografia
  • Execució de les fotografies d’editorial al plató

Sortides professionals

  • Dissenyador/a de roba interior, cotilleria o bany amb marca pròpia o per a empreses.
  • Patronista de roba interior, cotilleria o bany.
  • Tècnic de roba interior, cotilleria o bany.
  • Dissenyador/a d'estampats per a roba interior, cotilleria o bany.

Cost

Cost total del curs: 4140 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.