Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda

Crea i gestiona la teva pròpia marca de moda dominant tant els conceptes estratègics com econòmics, específics de la indústria de la moda.

  • Edició: 7a
  • Període lectiu: Del 6 d'octubre del 2020 a juny 2021. Presentació TFP: juny de 2021
  • Horari: Dimarts i dijous de 19:00 a 22:00.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 4.110 €
  • Titulació: Diploma de Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

Una marca va molt més enllà d'un nom, un logo i un producte; i la moda és un negoci molt competitiu i canviant.

La creació d'una marca de moda demanda professionals formats/des en la gestió de marques, amb coneixements que van des del complex funcionament dels circuits del Sistema Moda, el desenvolupament del negoci i la ruta estratègica fins als pilars del branding i la seva aplicació pràctica a la realitat de l'empresa.

Qualsevol marca de moda és ja un negoci global gràcies a Internet. La creació de marques de moda innovadores i detectar oportunitats de negoci són elements indispensables per seduir un públic cada vegada més informat i connectat que demana marques que no només responguin a les seves necessitats, sinó que també connectin emocionalment amb ells.

El client del futur busca marques de moda que signifiquin, que estiguin basades en valors i propòsits, que enarborin una ètica i busquin solucions radicals davant els reptes actuals i de futur que enfronta la moda.

Aquest programa capacita l'estudiant en metodologies d'anàlisi de mercat, pautes d'innovació i coneixements sobre finances, estratègia i desenvolupament de negoci. També, en eines estratègiques i directrius de branding i imaginari per crear una marca de moda emocional i memorable.

A més, aprendrà els passos per crear estructures de producte flexibles multiformat (drops / testing / virtual) vinculades amb el desenvolupament conceptual, i traçarà una estratègia òptima per al llançament de la marca al mercat i per vetllar per la seva rendibilitat.

El postgrau està dirigit a dissenyadors/es de moda que vulguin crear la seva pròpia marca de moda. També a dissenyadors/es gràfics/ques, especialistes en comunicació, publicitat i relacions públiques que vulguin aprendre eines de negocis i creativitat per gestionar i llançar una marca de moda.

El Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda està obert a tot/a professional creatiu/va i amb perfil emprenedor que cerqui innovar, conceptualitzar i gestionar qualsevol projecte de marca o de lifestyle i, així, conèixer de prop com es treballa de forma pràctica en la indústria de la moda.

Aquest programa forma part del Màster en Fashion Management.

 

 

Pla d'estudis

El postgrau s'estructura en set àrees de coneixement a través de mòduls interconnectats on es treballen elements teòrics i pràctics, casos d'anàlisi, debats, workshops creatius, intervencions i finalitza amb la creació d'un business plan de la seva marca de moda.

 

Mòdul 1 – Sistema Moda i Mercat: Panorama internacional i noves formes de consum.

Mòdul 2 – Negoci i Client: Construcció d'estratègies i pilars d'innovació.

Mòdul 3 – Branding, Imaginari i Producte: Propòsit de marca com a centre del negoci.

Mòdul 4 – Distribució i Comercialització: Nous formats de venda omnicanal.

Mòdul 5 – Finances: Conceptes i eines per a la gestió de la rendibilitat.

Mòdul 6 – Planificació del Llançament de la Marca: estructura i posada en marxa.

Mòdul 7 – Business Plan.

 

Programa

Mòdul 1 – Sistema Moda i Mercat: Panorama internacional i noves formes de consum.

En aquest primer mòdul, es contextualitza el Sistema de la Moda de forma pràctica i el funcionament dels seus circuits. S'analitza el mercat de la moda i els principals reptes que enfronta en l'actualitat, des de la cadena de valor, fins el seu impacte en economies a escala, passant per la sostenibilitat i l'ètica. També, es combinen recursos teòrics i pràctics per entendre les tendències i els canvis en el consum de el client moda i la seva perspectiva de futur.

  • Fashion System: una aproximació pràctica
  • Anàlisi nacional i internacional del mercat de la moda
  • La cadena de valor del negoci de la moda: reptes i perspectives de futur
  • Noves formes de consum: ètica, panorama i tendències globals

 

Mòdul 2 – Negoci i Client: Construcció d'estratègies i pilars d'innovació.

En primer lloc, en aquest mòdul els estudiants aprendran metodologies i processos d'anàlisi per reconèixer oportunitats de negoci en el mercat, buscant solucions creatives per a les necessitats del client o grups de clients, aportant valor i transformant de forma positiva el seu entorn. L'estudiant reflexionarà de forma estratègica sobre la seva idea de negoci i tots els eixos que necessita per dur-la a terme. A més, coneixerà i aplicarà els fonaments de la innovació en el seu projecte.

En segon lloc, els estudiants analitzaran a detall el segment de mercat objectiu i el tipus de client per al qual estan creant l'estratègia de negoci. A través de workshops i dinàmiques, s'aprendrà a empatitzar amb l'usuari, el seu comportament i detectar les seves necessitats de compra.

  • Com detectar oportunitats de negoci: creació i recerca d'un concepte innovador
  • Metodologies i reflexió estratègica dels models de negoci
  • Tipologies d'innovació
  • El client a centre de la marca: nous hàbits de compra, comportament i lifestyle
  • Posicionament i segmentació en el mercat

 

Mòdul 3 – Branding, Imaginari i Producte: Propòsit de marca com a centre de l'negoci.

En aquest mòdul, clau per al desenvolupament del curs, els estudiants coneixeran i aprofundiran en els fonaments del Branding, aplicat a les marques de moda, per focalitzar i centrar-se en la creació de l’identitat i en la proposta única de la seva marca, diferenciant-se de la competència a través de valors i atributs per connectar, de forma més honesta, amb el seu públic.

A més de construir els pilars ètics del Brandbook, els estudiants desenvoluparan l'apartat conceptual de la marca, el seu imaginari i els alineaments estètics que regiran l'apartat de producte a través de workshops creatius. També aprendran a crear estructures de producte estratègiques i coneixeran desenvolupaments flexibles multiformat (drops / testing / virtual), que podran ajudar a la planificació de l'oferta de la marca.

  • Fonaments del Branding per marques de moda
  • Desenvolupament de Brandbook i Identitat de marca
  • Desenvolupament d’Imaginari i concepte estètic de la marca
  • Desenvolupament d'oferta de la marca i claus en el desenvolupament de producte

 

Mòdul 4 – Distribució i Comercialització: Nous formats de venda.

Aquest mòdul, de caràcter teòric-pràctic, presenta les bases necessàries per saber comercialitzar productes de moda coneixent totes les possibilitats de la seva distribució, els nous formats de venda i una aproximació omnicanal. A més, s'analitzaran casos d'estudi i es realitzarà un benchmarking de competidors per actuar de forma estratègica i diferencial.

Els estudiants començaran a treballar en una estratègia de venda que inclogui totes les possibilitats de distribució per al seu projecte de moda i la ruta operativa per a la internacionalització la marca.

També, començaran a treballar en detall els costos associats a la comercialització i a el desenvolupament de producte.

  • Canals de distribució i nous formats en la venda. Casos
  • Retail, wholesale, e-commerce/online, social selling
  • Claus per a la internacionalització d'una marca: anàlisi i fases estratègiques
  • Planificació de costos de producte i comercialització
  • Outsourcing per a l'aprovisionament
  • Desenvolupament d'estratègia de comercialització

 

Mòdul 5 – Finances: Conceptes i eines per a la gestió de la rendibilitat.

Aquest mòdul dotarà als estudiants dels coneixements necessaris per a conèixer de forma teòrica i saber interpretar de forma pràctica les finances de la marca. També, es aprofundira en conceptes clau per a la rendibilitat d'un negoci i el punt d'equilibri, a més de planificar l'estimació de les vendes i comptabilitzar totes les despeses que la creació de la marca representa.

El mòdul combina pràctica i investigació en mercat, costos, rendibilitat i perspectiva financera de el projecte / negoci. El mòdul està relacionat amb els dos anteriors, preparant a l'estudiant per a crear i desenvolupar el Pla Financer del seu projecte de moda.

  • Finances bàsiques: conceptes i eines útils de gestió
  • El compte de resultats
  • El balanç
  • Desenvolupament de el pla financer de la marca

 

Mòdul 6 – Planificació i gestió de l'Llançament de la Marca: Estructura i posada en marxa.

Aquest mòdul combina coneixements teòrics i pràctics per a la planificació i la gestió adequada de el projecte / marca de moda.

D'una banda, els estudiants desenvolupen un pla pilot de llançament de la marca al mercat que inclou: el desenvolupament beta d’e-commerce/ social media, estratègies inicials per donar a conèixer la marca a el públic objectiu i intermediari, a més de la proposta d'objectius i accions que enforteixin l'estratègia de comercialització.

També, es planificarà de forma interna les figures legals de la marca avaluant tipus de societats empresarials i aspectes de registre de la marca. A més, els estudiants coneixeran els principis clau en l'organització de persones dins d'una empresa i les eines necessàries de team building per a la gestió i la motivació d'equips de treball.

  • Pla de el llançament de la marca
  • Eines de màrqueting per al llançament de la marca
  • Proposta beta (look & feel) del llançament de la marca
  • Organitzacions, comunicació i treball en equip
  • L'organigrama empresarial
  • Aspectes legals de la marca
  • Propietat intel·lectual

 

Mòdul 7 - Projecte: Business Plan

El projecte de la marca de moda / lifestyle estarà plasmat en un document que es treballa de forma modular i paral·lela durant tot el transcurs del postgrau amb la tutorització, consells i suport de professorat. Els estudiants conclouen la formació amb el desenvolupament d'un Business Plan propi que inclou la síntesi de tots els coneixements adquirits.

La formació potència que el propi estudiant treballi de forma autònoma, adquirint un paper proactiu i de gestió del seu projecte. El Business Plan de la marca de moda ha de ser defensat de forma oral davant d'un tribunal en un format de Elevator Pitch.

  • Organització i desenvolupament global d'un Business Plan
  • Elevator Pitch

Sortides professionals

  • Dissenyadors de moda que vulguin crear la seva pròpia marca o projecte lifestyle
  • Emprenedors creatius
  • Brand Managers
  • Responsables de gestió, estratègia i operació per a micro-empreses de moda
  • Responsable creatiu per a marques de moda

Cost

Cost total del curs: 4.110 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1r pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2n pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3r pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i diplomes de postgrau de BAU.

 

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.