Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Postgrau en Comunicació Integral de Moda

Aprèn a dominar els conceptes i estratègies específics de la comunicació de moda en tots els seus canals i suports.

  • Edició: 5a
  • Període lectiu: Del 7 d'octubre de 2020 a juny 2021. Presentació TFP: juny de 2021.
  • Horari: Dilluns i dimecres de 19:00 a 22:00.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 4.110 €
  • Titulació: Diploma de Postgraus en Comunicació Integral de Moda atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 30 ECTS

Presentació

El Postgrau en Comunicació Integral de Moda ofereix una visió actual i eines pràctiques per gestionar la comunicació de moda creativa de qualsevol marca o d’un projecte.

La moda i la comunicació són disciplines dinàmiques i influents i amb un abast global a través d'internet i les xarxes socials. El territori digital és el centre d'innovació dins la comunicació de moda d'avui i del futur. La professió demanda creatius/ves atents/es al canvi, que entenguin els entorns en línia, flexibles i extremadament informats/des sobre cultura de moda.

L'objectiu d'aquest programa és formar professionals de la comunicació de moda que detectin i creïn sinergies entre totes les eines de comunicació, integrin l'e-commerce amb una campanya digital, uneixin els mitjans tradicionals amb les noves tecnologies i entenguin com crear contingut atractiu per posicionar la marca.

El postgrau s'estructura en set àrees de coneixement a través de mòduls interconnectats en els quals es treballen elements teòrics i pràctics, casos d'anàlisi, debats, workshops creatius i intervencions. El curs finalitza amb la creació d'un pla de comunicació de moda.

Aquest programa capacita l'estudiant per gestionar una campanya de comunicació, seleccionar les millors eines per comunicar, analitzar la identitat d'una marca de moda, saber executar un diagnòstic de comunicació, crear una proposta creativa i de direcció d'art, i saber com editar continguts (textos, imatges) per a marques i pàgines web. A més, l'estudiant aprendrà a informar-se de tendències i cicles de moda, serà capaç de crear plans digitals en els social media de les marques i conceptualitzar amb les claus en comunicació integral de moda.

El postgrau està dirigit a dissenyadors/es de moda que vulguin especialitzar-se en comunicació. També a periodistes, especialistes en comunicació, publicitat i relacions públiques que busquin adquirir coneixements específics sobre comunicació de moda i conèixer de prop com es treballa de forma pràctica en aquesta indústria. Així mateix, el postgrau està obert a tot/a professional creatiu/va que busqui innovar, conceptualitzar i gestionar qualsevol projecte de comunicació de moda i lifestyle.

Aquest programa forma part del Màster en Fashion Management.

 

 

Pla d'estudis

Mòdul 1 – Comunicació de moda: teories, pràctica i futur

Mòdul 2 – Marketing i comunicació integrats: estratègies, casos i eines

Mòdul 3 – Comunicació digital: creativitat, innovació i canals

Mòdul 4 – Fashion branding: identitat, art i concepte

Mòdul 5 – Contingut creatiu: missatges, keywords i copywriting

Mòdul 6 – Control de marca: impacte, analytics, ROI i pressupostos

Mòdul 7 – Projecte: producció i creació d'un pla de comunicació de moda

Programa

Mòdul 1 – Comunicació de moda: teories, pràctica i futur

El mòdul contextualitza el gran mapa de la comunicació de moda contemporània, els seus agents creatius i desenvolupa una mirada crítica entre teories de moda, la societat i les marques. També la comprensió del sistema global de la moda, els cicles de presentació i la manera en què la moda s'està transformant. A més, els alumnes aprendran a buscar contingut i anàlisi rellevant per estar al dia en moda.

  • La marca i la comunicació 360.
  • Ecosistema de la moda.
  • Teoria crítica de moda i sociologia.
  • Mapa de la comunicació global de la moda.
  • Fonts d'informació i anàlisi de contingut especialitzat.

 

Mòdul 2 – Marketing i comunicació integrats: estratègies, casos i eines

El mòdul aprofundeix en el marketing estratègic, el digital i la comunicació omnicanal. També explica la integració d’accions i d’estratègies connectades entre marca, client i suports de comunicació, i treballa les eines i el mix de màrqueting digital. Part de la lliçó s'executa a través del format case study, amb professionals convidats de marques de moda, de la premsa especialitzada i també content creators. Alguns professionals que han participat en edicions anteriors provenen de: S Moda -El País, la revista ICON, Tous Jewelry, Diesel, Vermut Solidari, Puma, Saint Laurent Paris o Sónar Festival.

  • Case studies - Estratègies de comunicació de moda.
  • Eines i mix de comunicació.
  • Marketing digital i comunicació.
  • Matriu d'estratègia integrada: briefs i quadres de comandament.
  • Comunicació omnicanal transmedia i touchpoints de comunicació.

 

Mòdul 3 – Comunicació digital: creativitat, innovació i canals

El mòdul proporciona les eines i la pràctica per necessària per poder analitzar i gestionar estratègies en entorns digitals. La manera de desenvolupar campanyes de social media a partir de conceptes creatius, planificar el seu desenvolupament i mesurar-ne l’èxit. Creació d'idees, formats i suports centrats en l'usuari per millorar la connexió emocional, l'engagement i enfortir els vincles entre el client i la marca.

  • Social media planning.
  • CRM interactiu.
  • Seguiment i engagement del client.
  • Social selling, digital ads, SEO-SEM, search keywords.
  • Eines de gestió.

 

Mòdul 4 – Fashion branding: identitat, art i concepte

El mòdul ofereix una visió moderna i significativa del branding de moda com a filosofia per entendre la marca i el seu propòsit vital. La manera de comunicar una identitat coherent i única que ajudi a diferenciar la marca de la competència. Els estudiants també treballaran les directrius principals per definir conceptes de comunicació de marca i les característiques i el desenvolupament de la direcció artística en moda.

  • Anàlisi de la identitat de marca.
  • Branding i moda.
  • Direcció artística i brand concept.
  • Framework conceptual de campanyes.
  • Storytelling i brand values.

 

Mòdul 5 – Contingut creatiu: missatges, keywords i copywriting

El mòdul executa tècniques de creació de contingut i pautes per definir d’una millor manera els missatges de comunicació d'una marca de moda. Des dels textos web fins als copy que acompanyen les newsletters i els posts als social media fins a propostes audiovisuals. A més, conté tallers d'escriptura per a la creació de branded content i brand materials amb els quals els alumnes poden aprofundir en pautes i tons de comunicació, així com en la importància de crear i potenciar key words en les marques de moda.  

  • Creació de continguts rellevants per a marques de moda.
  • Tipologies de contingut.
  • Brand story i graella de continguts.
  • Branded content, content marketing & media/press relations.
  • Edició i missatges: key words i temes.

 

Mòdul 6 – Control de marca: impacte, analytics, ROI i pressupostos

El mòdul explica els mètodes que mesuren l'efectivitat de les campanyes multiplataforma, l'impacte i l’abast en dades quantitatives per valorar la rendibilitat de les accions de comunicació. També mostra com podem controlar un pressupost, mesurar retorns d'inversió i analitzar les dades de marca per campanya.

  • Mètriques i analytics de campanya.
  • ROI i conversió.
  • Control de pressupostos en accions de comunicació.
  • Impacte en les estratègies digitals.

 

Mòdul 7 – Projecte: producció i creació d'un pla de comunicació de moda

El mòdul sintetitza els coneixements adquirits durant el curs. Els alumnes treballaran la producció i la creació d'un pla de comunicació de moda amb tots els apartats necessaris. Aquest bloc potencia la creativitat i l'estratègia en la qual les/els estudiants defineixen conceptes, objectius, la selecció d'eines i la ruta d'acció. A més, aprendran a planificar i a desenvolupar continguts, gràfics, textuals i audiovisuals del pla beta de comunicació per a una marca de moda.

  • Diagnòstic i brief.
  • Objectius de campanya, mitjans i temporalitat.
  • Client i perfil ampliat.
  • Definició de l'estratègia integral.
  • Brand campaign: art & concept.
  • Producció de materials i pressupost.
  • Pitch de presentació i venda.

Sortides professionals

  • Responsables de comunicació. 
  • Social media strategist
  • Community manager
  • Redactors especialitzats en moda. 
  • Copys creatius online
  • Content managers. 
  • Productors i gestors de comunicació. 

Cost

Cost total del curs: 4.110 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1r pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2n pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3r pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i diplomes de postgrau de BAU.

 

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.