Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Comunicació i Creació de Continguts Digitals

Aprèn a generar continguts digitals, creant i gestionant estratègies de comunicació que dotin a les marques de visibilitat i oportunitats de negoci.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 2a (actualització del programa Postgrau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals amb 4 edicions prèvies)
  • Període lectiu: d’octubre de 2024 a juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: anglès
  • Preu: 9.800 €
  • Titulació: Títol de Máster en Comunicació i Creació de Continguts Digitals atorgat per la UVic-UCC -pendent d'aprovació pel Consell de Govern de UVic-UCC-
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El Màster en Comunicació i Creació de Continguts Digitals pretén formar emprenedors que vulguin fer realitat les seves idees creatives i transmetre els valors de marca dels seus productes i/o serveis amb coherència i èxit a l'entorn digital.

El programa es dirigeix a qualsevol professional del disseny, la publicitat, la comunicació o el marketing, o a emprenedors que vulguin adquirir la visió, les eines, les estratègies i els coneixements necessaris per comunicar els seus valors de marca en l'àmbit online.

El programa s'estructura en cinc mòduls. En el primer, dedicat al branding, l’alumne treballa i desenvolupa la marca com a projecte real en el marc del pla d'estudis. El mòdul de comunicació digital mostra les estratègies i les tècniques necessàries per dur a terme la correcta comunicació i gestió de la marca, a més dels seus valors en acció en un entorn completament digital. En el tercer mòdul l’alumne treballa el marketing digital, un pas imprescindible per poder analitzar amb mètriques el pla de comunicació dissenyat i la inversió digital de la marca. Fer-ho, és de gran ajuda per prendre decisions i introduir possibles correccions en el pla de negoci a partir de la comunicació. El quart mòdul està basat en l'emprenedoria i la importància de l'experiència d'usuari amb relació a la marca. El programa conclou amb un projecte final de máster tutoritzat pel professorat.

Pla d'estudis

Mòdul 1 – Branding  

Mòdul 2 – Comunicació digital  

Mòdul 3 – Marketing digital  

Mòdul 4 – Enterpreneurship i coaching digital   

Mòdul 5 – Treball Final de Màster

Programa

Mòdul 1 – Branding

En aquest primer mòdul, de caràcter estratègic i projectual, l’alumne aprendrà les nocions imprescindibles per crear marques coherents amb els seus valors i el posicionament en el mercat. També treballarà la creació d'una marca des de zero i la reformulació d'una que ja existeix. Al final del mòdul, l'alumnat treballarà diferents materials de marca, inclòs el brandbook o guia d'estil, un requisit imprescindible per al desenvolupament d'un correcte pla de comunicació.

  • Brand positioning. Fonaments d’estratègia de marca.
  • Brand values. Continguts de marca.
  • Brand naming, brand identity, brand image, brand mission, brand vision & brand equity. Comunicació de marca.
  • Brand storytelling & brand experience. Experiència d’usuari.
  • Brand management. Estratègies de comunicació.
  • Workshop: branding digital. Innovació i creativitat.

Mòdul 2 – Comunicació digital

Un mòdul en el qual l’alumne aprendrà a crear, implementar i gestionar la comunicació digital de la marca creada en el mòdul anterior, posant l'èmfasi en la renovació dels continguts a partir de les estratègies de marca. També ensenya la gestió d'aquest pla de comunicació digital, que estarà pràcticament a punt per a la implementació final juntament amb el pla de marketing digital.

  • Cultura i narrativa digital. Online status.
  • Generació de continguts. Lifestyle and consumer brands.
  • Reputació online. Brand and social media.
  • XS i influencers. Engagement.
  • Estratègia de mitjans. Communication planning.
  • Eines de gestió. Management.

Mòdul 3 – Marketing digital

Aquest mòdul, dedicat al marketing digital, mostra les eines i les mètriques necessàries per poder avaluar les estratègies i les accions de comunicació digital tenint en tot moment en compte els valors fonamentals de la marca. També tracta les accions de marketing digital enllaçades amb accions de comunicació a través de les xarxes socials per aconseguir influència digital en el cada cop més exigent comerç electrònic. La importància d'aquest mòdul es tradueix en la valuosa informació que ens aporta l'entorn digital a través de les dades mètriques i les analítiques disponibles per saber corregir un pla de comunicació o de negoci, així com per poder reestructurar aquests plans.

  • XS i estratègia publicitària als medis digitals.
  • Influence marketing. Digital brand ambassadors.
  • New digital trends. Video, mobile & others. Inbound.
  • Buscadors: SEO, SEM, SMO i ROI.
  • Els costos d’inversió: CPC, CPM, CPL i CPA.
  • Gestió i mètrica. Pressupostos digitals. Marketing planning.

Mòdul 4 – Enterpreneurship i coaching digital

Amb l'objectiu de potenciar el perfil emprenedor de l'alumnat, en aquest mòdul es transmeten les nocions bàsiques sobre negoci digital i parla sobre la situació actual del comerç electrònic. També aborda l'experiència d'usuari analitzant diferents plataformes digitals de comunicació i venda online, i exposa tres company cases de diferents empreses natives digitals.

  • Model de negoci i transformació digital.
  • E-business. Target i scope.
  • UX. Customer Experience. Intel·ligència emocional.
  • Plataformes digitals. L'evolució dels mitjans.
  • Company cases. Tres models de negoci digital.
  • Pla digital. Implementació.

Mòdul 5 – Treball final de màster

Aquest mòdul està enfocat a classes magistrals, assessories i tutories personalitzades amb professors dels mòduls de Branding, Comunicació digital i Marketing digital i amb el coordinador del programa. L’alumne també realitzarà simulacres de presentació final del projecte davant el jurat.

  • Desenvolupar un pla de comunicació digital per una marca ja existent o de nova creació per a negoci de producte i/o servei. Execució i implantació real d’aquest pla en un entorn digital.
Veure tots els projectes

Professorat

Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding
Jordi Álvarez, Comunicació Digital & Branding

Jordi Álvarez

Comunicació Digital & Branding

Marina Colell, Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Marina Colell

Dissenyadora Gràfica. Branding Digital.

Milagros Plaza, Influencer. Social Media Strategist i Content Creator

Milagros Plaza

Influencer. Social Media Strategist i Content Creator

Maria Carvajal, Digital Coach & Bussiness Developement

Maria Carvajal

Digital Coach & Bussiness Developement

Eduard Pitarch, Director Creatiu. Storytelling.

Eduard Pitarch

Director Creatiu. Storytelling.

Ethan Parry, Dissenyador i investigador UX

Ethan Parry

Dissenyador i investigador UX

Yoli Inácio, Creative Director & Brand Strategist

Yoli Inácio

Creative Director & Brand Strategist

Carolina Martin, Digital Marketing and Communication Planner

Carolina Martin

Digital Marketing and Communication Planner

Daniel Camprubí, Director d'Estrategia de Marca i Continguts

Daniel Camprubí

Director d'Estrategia de Marca i Continguts

Lieselot Berentzen, Social Media Strategist & Copywriter

Lieselot Berentzen

Social Media Strategist & Copywriter

Luigi Muscat, Brand & UX/UI Designer

Luigi Muscat

Brand & UX/UI Designer

Dot Lung, Content Creator

Dot Lung

Content Creator

Sortides professionals

  • Emprenedors/emprenedores de marques, productes i/o serveis.
  • Dissenyadors/es interessats en la comunicació i els nous negocis.
  • Professionals de la comunicació.
  • Professionals del marketing.
  • Professionals de la publicitat.
  • Comunicadors digitals i community managers.
  • Responsables de continguts digitals.

Cost

Cost total del curs: 9.800 €

El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.

Modalitats de pagament

S’ofereixen diferents modalitats de pagament:

  • Pagament únic
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
  • 1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries
  • 2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes
  • 3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes

Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Comunicació i Creació de Continguts Digitals.