Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en retail design, innovació i gestió

El retail com a motor de innovació i canvi en la gestió del espai comercial.

  • Edició: 1a
  • Període lectiu: Del 15 d'octubre de 2019 a maig de 2020. Presentació TFM: juny de 2020.
  • Horari: Dilluns a dijous de 15.45 h a 18.45h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 7.800 €
  • Titulació: Títol de Màster in retail design, innovation and management atorgat per la UVic-UCC.
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

L'espai comercial és, actualment, l'escenari d'una activitat social que sosté bona part de l'economia. Els productes que consumim recorren un llarg camí abans no arriben al consumidor final. Fabricants, distribuïdors, empresaris, projectes de màrqueting, de comunicació i disseny són alguns dels agents que intervenen en aquest procés. Però l'espai on es reuneixen els productes destinats al consum és també un important àmbit ple de missatges i d'imatge d'empresa, la responsabilitat del qual recau en l'interiorista, el professional encarregat de donar forma a aquest escenari.

Així doncs, el dissenyador d'interiors no només ha de pensar en les condicions constructives de l'espai, la morfologia i la localització per optimitzar i rendibilitzar al màxim els recursos invertits en la instal·lació. La proposta de valor de la marca, com a punt de partida d'un procés en el qual es defineixen tots els paràmetres estratègics del negoci, estableix les bases sobre les quals el dissenyador d'interiors ha de desenvolupar el projecte del punt de venda. Es tracta doncs d’una part substancial d'aquest procés en el qual la proposta formal del dissenyador acaba per configurar l'escenari en què es desenvoluparà l'activitat comercial. Aquest Màster en Retail Design, Innovació i Gestió, desenvolupa i explica aquest procés, n’identifica les parts i descriu les que impliquen la participació del dissenyador d'interiors. I sempre pendents dels canvis i l'evolució que patirà el món del Retail.

Objectius

Aquest Màster té com a finalitat l'estudi de l'espai comercial i de tots els paràmetres que en l'actualitat intervenen en el procés de creació d'un projecte de Retail: des de les estratègies i eines definides pel màrqueting en Retail, fins a les exigències de la producció real del projecte de disseny interior.

Aquest màster ofereix:

  • Establir la metodologia desenvolupar un projecte de disseny interior de l'espai comercial.
  • Integrar formalment els valors establerts en el pla estratègic de Retail en el projecte de disseny interior de l'espai comercial.
  • Definir i desenvolupar la imatge de producte i l'assortiment de l'oferta per donar resposta a les necessitats de la seva exposició en el punt de venda.

Pla d'estudis

Mòdul 1 - Anàlisi estratègica del concepte de negoci

Mòdul 2 - Disseny del concepte de retail: Toolbox

Mòdul 3 - Visual merchandising com a estratègia de negoci

Mòdul 4 - Coworking a retail: implicacions del projecte professional

Mòdul 5 - TFM. Taller de Treball Final de Màster

 

El projecte té un caràcter professional i es desenvolupa en el context real en què s’implementen les pautes a partir d'un concepte comercial prèviament creat.

Programa

Mòdul 1: Anàlisi estratègica del concepte de negoci

  • El punt de venda: la raó de ser
  • L'espai comercial i la història
  • L'espai comercial segons el model empresarial: tipologies
  • Classificació de l'espai comercial
  • Nous formats
  • Adaptació de l'empresa a les noves exigències del mercat
  • Responsabilitat social corporativa
  • Compromís mediambiental
  • El dissenyador d'interiors com a intèrpret de les noves tendències i artífex de la innovació en Retail

Mòdul 2: Disseny del concepte de Retail: Toolbox

  • Estratègia i Experiència Retail
  • Branding i Comunicació
  • Arquitectura, espai i merchandising
  • ToolBox: eines estratègiques de disseny

Mòdul 3: Visual Merchandising com a estratègia de negoci

  • Introducció al Visual Merchandising
  • Disposició interna del punt de venda
  • Claus en la Composició del Visual Merchandising
  • Fonaments de la composició aplicada al Visual Merchandising
  • Visual Merchandising

Mòdul 4: Coworking en Retail: implicacions del projecte professional

  • BIM
  • Instal·lacions tècniques en l'espai comercial
  • Mobiliari Comercial
  • Comunicació del projecte

Mòdul 5: TFM - Treball Final de Màster

  • Definició de l'avantprojecte
  • Continguts del projecte
  • Projecte conceptual i projecte tècnic
  • Documentació i procés projectual

Ponents convidats

Francesca Tur Serra

Publicista especialitzada en el món de les tendències, dedicada a l'assessorament estratègic creatiu per a marques i agències. Docent, mare de Tendencias.tv, link entre el talent i més talent, scouter i contemporaneitzadora de projectes secretament feliços. #futures #creativity #thinkingtogether #trendforcasting

Alexis Mavrommatis

Researcher. Graduat executiu per la University of Cambridge (Sustainable Leadership) i la Harvard Business School. PhD i MSc en Retail Management per la University of Stirling, UK. Docent i investigador en les àrees de màrqueting, retailing, estratègies multicanal, sostenibilitat i emprenedoria.

Pau Dalmau

Client Manager a Morillas Branding Agency. Create Business Value. Format en diferents camps: Mkt, Brand Management, Polítiques i Economia. Experiència professional en diversos sectors: FMCG, Finances i Assegurances, Farma, Automoció.

Sortides professionals

  • Dissenyadors d'espais comercials
  • Conceptualització d'espais comercials
  • Assessorament en Retail
  • Disseny de mobiliari comercial
  • Aparadorisme i Visual Marxandatge

Cost

Cost total del curs: 7.800 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.