Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Innovació i Design Management

Adquireix les eines conceptuals, estratègiques i pràctiques per al desenvolupament de nous serveis i processos d'innovació centrats en el Design Thinking & el Customer Experience.

  • Edició: 8a
  • Període lectiu: Del 6 d'octubre de 2020 a juny 2021. Presentació TFM: juny de 2021
  • Horari: De dilluns a dijous de 19:00 a 22:00.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 8.460 €
  • Titulació: Títol de Màster en Innovació i Design Management otorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

La transformació digital ha catapultat el disseny com a eina per a connectar la tecnologia i el negoci en les empreses. Des del disseny estratègic es defineixen els nous ecosistemes omnicanal en els quals el disseny de serveis permet crear experiències generadores de valor

El disseny participatiu permet co-crear sistemes posant les necessitats de l'usuari en el centre des d'una visió holística i d'ecosistema. Es tracta d'una nova cultura organitzativa que trenca sitges i a través de sprints resol els reptes de negoci. Això impacta en els resultats comercials i de nou porfolio de serveis, així com en les necessitats de transformació organitzativa de les corporacions.

La necessitat d'innovar per aconseguir l'excel·lència empresarial ha contribuït a canviar la visió del/de la dissenyador/a en l'àmbit professional, així com la necessitat de conèixer i desenvolupar els aspectes estratègics i de gestió que condueixen a l'èxit empresarial.

En un entorn cada vegada més complex, que requereix ser eficient en la transformació dels models organitzatius i en la gestió adequada dels projectes, el Màster en Innovació i Design Management permet adquirir les habilitats necessàries per donar respostes de manera innovadora a través de el disseny estratègic, que actua des de nivells tàctics fins àmbits d'impacte en el negoci passant pel disseny de serveis, noves experiències de client o propostes de valor.

Per a la consecució d'aquests objectius és important l'experiència en el desenvolupament de projectes reals, que permetin crear un portfoli adaptat a les necessitats actuals del mercat.

El títol de Màster en Innovació i Design Management de 60 ECTS, s'obté cursant conjuntament els programes dels postgraus en Innovació i Design Thinking i en Design Management, de 30 ECTS cadascun. Així mateix, cada postgrau es pot cursar de manera independent (veure secció postgraus).

Pla d'estudis

Postgrau en Innovació i Design Thinking

Aquest postgrau s'estructura en 5 mòduls, sent el cinquè el desenvolupament d'un Projecte Final d'Estudis amb el qual conclou el curs.

Mòdul 1 - El Design Thinking com a paradigma d'innovació

Mòdul 2 - El Design Research  per a la comprensió de les necessitats del nostre usuari o client

Mòdul 3 - Tècniques d'ideació i conceptualització de nous productes i serveis

Mòdul 4 - Business Design i Lean Startup

Mòdul 5 - Projecte Final d'Estudis

 

Postgrau en Design Management

Aquest postgrau s'estructura en 4 mòduls, sent el quart el desenvolupament d'un Projecte Final d'Estudis.

El curs s'inicia amb el Mòdul I, més estratègic, alternant posteriorment els continguts dels mòduls més concrets i específics (mòduls II i III). Cadascun dels mòduls es desenvoluparà al llarg del curs de forma organitzada per combinar teoria i pràctica paral·lelament.

Puntualment s'organitzaran conferències, amb especialistes en temes clau i de màxima actualitat, i visites que completaran la formació del postgrau.

Mòdul 1 - Disseny i estratègia empresarial

Mòdul 2 - Disseny i eines de gestió

Mòdul 3 - Habilitats directives

Mòdul 4 - Projecte Final d'Estudis

Programa

Postgrau en Innovació i Design Thinking

Mòdul 1 - El Design Thinking com a paradigma d'innovació

Introducció al paper del Design Thinking en els processos d'innovació. 

  • La innovació com a procés: fases i tècniques.
  • Tipus d'innovació.
  • Impacte organitzatiu de la innovació.
  • Estratègies i habilitats en la gestió de la innovació.
  • Tècniques de creativitat aplicades a la resolució de problemes.
  • Evolució del rol del dissenyador en la societat.
  • Procés de presa de decisions en el disseny.
  • Impacte del paradigma de Service Design Thinking en els negocis.
  • Proposta de mapa de Design Thinking.
  • Aplicació d'indicadors en els processos de disseny i d'innovació.

Mòdul 2 - El Design Research per a la comprensió de les necessitats del nostre usuari o client

Dominar les tècniques de recerca aplicada a processos de disseny.

  • Tècniques de Design Research.
  • Obtenció de Insights.
  • Tècnica de persones.
  • Foresight Future Scenarios.

Mòdul 3 - Tècniques d'ideació i conceptualització de nous productes i serveis 

Introducció pràctica a les tècniques d'ideació. 

  • Co-Creació.
  • Tècniques de Pensament Visual.
  • Disseny de Concepte.
  • Arquitectura d'Informació.
  • Disseny d'Interacció i Disseny Visual.
  • Disseny de Producte-Servei.
  • Tècniques de mapeado per al Disseny de Serveis: Customer Journey i BluePrint.
  • Prototipado.

Mòdul 4 - Business Design i Lean Startup 

Coneixement de les tècniques de Lean startup per al disseny i refinament de models de negoci. 

  • Impacte del Disseny Estratègic en el negoci.
  • Customer Experience Strategy.
  • Del Disseny de Serveis al Business Design.
  • Business Models Design & Lean Startup.
  • Customer Discovery & Customer Validation.
  • Canvas Business Model.
  • Canvas Value Proposition.
  • Lean Startup Machine.

Mòdul 5 - Projecte Final d'Estudis 

En aquest mòdul l'estudiant haurà de desenvolupar un projecte en grup, proposat per ell mateix o per algun professor, on s'apliquin els principis d'innovació i Service Design Thinking treballats en el curs.

Aplicació de les metodologies i aproximacions pròpies del Design Thinking en un context empresarial real o figurat. Definició en el seu vessant de desenvolupament de producte, de serveis o de comunicació. Objectius empresarials definits. Memòria del projecte i presentació pública.

 

Postgrau en Design Management

Mòdul 1 - Disseny i estratègia empresarial

En aquest mòdul l'estudiant adquirirà coneixements d'estratègia empresarial per integrar les funcions de Design Management en els objectius globals de les organitzacions.

S'introduirà a més l'estudiant en el nou paradigma que aporta el Design Thinking, així com en la importància de la innovació com a catalitzadora dels processos de gestió del canvi i creixement orgànic a les empreses.

  • L'estratègia empresarial com a factor clau. Què és, com es formula i per a què serveix.
  • Representació de l'estratègia: el model de negoci.
  • La importància de la innovació.
  • Màrqueting i comunicació.

Mòdul 2 - Disseny i eines de gestió

L'objectiu del mòdul és aprofundir en aspectes operatius de la gestió empresarial (gestió de projectes, instruments per a la presa de decisions, etc.). Perquè l'estudiant comparteixi i comprengui els objectius, les funcions i els processos que es realitzen en altres àrees de l'empresa i com s'interrelacionen amb la funció de disseny.

També s'estudiaran aspectes específics de la gestió del disseny com , per exemple, la propietat intel·lectual.

  • Gestió empresarial: el plà d'empresa.
  • Gestió econòmico-financera.
  • Gestió de projectes.
  • Gestió de la propietat industrial i intel·lectual.
  • Aplicació del ROI als processos de disseny i presa de decisió.

Mòdul 3 - Habilitats directives

Aquest mòdul pretén dotar l'estudiant amb les principals habilitats directives que ha de posseir un bon manager i donar-li les eines per desenvolupar-les i potenciar-les. Es reflexionarà sobre la importància de dirigir persones i sobre l'esforç personal que suposa per al directiu.

Una correcta gestió del temps i del canvi, la capacitat per minimitzar els factors d'estrès o la capacitat per motivar a l'equip i aconseguir una bona cohesió grupal són elements crucials perquè l'empresa sigui competitiva i eficaç.

  • Gestió d'equips en els nous entorns organitzatius.
  • Lideratge i Gestió del canvi.
  • Negociació.
  • Habilitats de comunicació.
  • Gestió de la marca personal.

Mòdul 4 - Projecte Final

En aquest mòdul l'estudiant haurà de desenvolupar un projecte, proposat per ell mateix o per algun professor, on s'interrelacionin disseny i gestió.

Sortides professionals

  • Gestor o consultor d'Innovació.
  • Design Researcher.  
  • Dissenyador d'Interacció.
  • Arquitecte de Informació.
  • Dissenyador Visual.
  • UX Prototyping.
  • Dissenyador de Serveis.
  • Business Designer.
  • Directors d’empresa i estudis de disseny.
  • Responsable de disseny estratègic.
  • Consultors externs en disseny i innovació.
  • Gestors de disseny, en qualsevol de les seves disciplines.
  • Gestors d'innovació.
  • Dissenyadors autònoms i emprenedors.
  • Càrrecs de responsabilitat, en empreses i institucions, vinculat a:
       - Gestió de la marca.
       - Línies de producte.
       - Departaments creatius i d’art en agències de publicitat.
       - Departaments de disseny d’empreses.
       - Imatge i/o comunicació.
       - Estudis d'arquitectura.
       - Enginyeria industrial.

Cost

Cost total del curs: 8.460 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1r pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2n pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3r pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i diplomes de postgrau de BAU.

 

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Innovació i Design Management.