Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Fashion Management

Crea i gestiona la teva pròpia marca de moda dominant tant els conceptes estratègics i econòmics com els de comunicació, tots ells específics de la indústria de la moda.

  • Edició: 5a
  • Període lectiu: Del 6 d'octubre de 2020 a juny 2021. Presentació TFM: juny de 2021
  • Horari: De dilluns a dijous de 19:00 a 22:00.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 7.920 €
  • Titulació: Títol de Màster en Fashion Management atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El programa del Màster en Fashion Management ofereix una visió actual de la gestió creativa per a marques de moda i les últimes fites en la seva comunicació digital. Les marques de moda autèntiques són un conjunt d'atributs significatius per als seus públics, creen connexions emocionals i demostren amb fets els seus valors per marcar i deixar empremta. Una marca també és una ètica, una estètica i un relat de comunicació. Una marca de moda de futur busca transformar la realitat, explorar nous territoris creatius i repensar els sistemes existents de negoci per col·laborar de forma directa amb el seu entorn.

El màster ofereix a l'estudiant les eines de gestió necessàries per crear una marca de moda i conceptualitzar una estratègia de comunicació. El programa en Fashion Management proporciona els coneixements per entendre el funcionament de les empreses de moda avui, analitzar els reptes del Sistema de la Moda, detectar oportunitats de negoci a través d'idees i innovació, així com també mostrar els processos o les fases per construir i comunicar una marca basada en valors i amb un propòsit més enllà del comerç.

El Màster en Fashion Management està dirigit a qualsevol professional d'indústries creatives com ara dissenyadors/es gràfics/ques o de moda, periodistes, especialistes en comunicació, graduats/des en publicitat i relacions públiques que vulguin aprendre eines de negocis per gestionar i llançar qualsevol projecte de marca i de lifestyle, així com per conèixer de prop com es treballa de forma pràctica en la indústria de la moda una marca de moda. També per aquells que busquin conèixer i conceptualitzar campanyes de comunicació digital, gestió de les xarxes socials i la producció de contingut i imatge.

L'estructura del Màster en Fashion Management en dues grans àrees de coneixement: la gestió creativa i de negoci de la marca i la comunicació de moda permet que els/les estudiants desenvolupin el seu aprenentatge en dues àrees d'estudi que estan interrelacionades (marca-comunicació), a través de projectes, tallers, case studies, xerrades magistrals amb professionals convidats del món de la moda. També, fomenta la participació activa de l'alumnat en debats d'actualitat per predir el futur de la moda des de la innovació, la sostenibilitat, l'ètica i la diversitat.

El títol de Màster en Fashion Management, de 60 ECTS, s'obté cursant conjuntament els programes dels postgraus de Creació i Gestió de Marques de Moda i de Comunicació Integral de Moda, de 30 ECTS cadascun. Així mateix, cada postgrau es pot cursar de manera independent (vegeu la secció dels postgraus).

Pla d'estudis

Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda

postgrau s'estructura en set àrees de coneixement a través de mòduls interconnectats on es treballen elements teòrics i pràctics, casos d'anàlisi, debats, workshops creatius, intervencions i finalitza amb la creació d'un business plan de la seva marca de moda.

Mòdul 1 – Sistema Moda i Mercat: Panorama internacional i noves formes de consum.

Mòdul 2 – Negoci i Client: Construcció d'estratègies i pilars d'innovació.

Mòdul 3 – Branding, Imaginari i Producte: Propòsit de marca com a centre del negoci.

Mòdul 4 – Distribució i Comercialització: Nous formats de venda omnicanal.

Mòdul 5 – Finances: Conceptes i eines per a la gestió de la rendibilitat.

Mòdul 6 – Planificació del Llançament de la Marca: estructura i posada en marxa.

Mòdul 7 – Business Plan.

 

Postgrau en Comunicació Integral de Moda

Mòdul 1 - Comunicació de moda: teories, pràctica i futur

Mòdul 2 - Marketing i comunicació integrats: estratègies, casos i eines

Mòdul 3 - Comunicació digital: creativitat, innovació i canals

Mòdul 4 - Fashion branding: identitat, art i concepte

Mòdul 5 - Contingut creatiu: missatges, keywords i copywriting

Mòdul 6 - Control de marca: impacte, analytics, ROI i pressupostos

Mòdul 7 - Projecte: producció i creació d'un pla de comunicació de moda

 

 

Programa

Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda

Mòdul 1 – Sistema Moda i Mercat: Panorama internacional i noves formes de consum.

En aquest primer mòdul, es contextualitza el Sistema de la Moda de forma pràctica i el funcionament dels seus circuits. S'analitza el mercat de la moda i els principals reptes que enfronta en l'actualitat, des de la cadena de valor, fins el seu impacte en economies a escala, passant per la sostenibilitat i l'ètica. També, es combinen recursos teòrics i pràctics per entendre les tendències i els canvis en el consum de el client moda i la seva perspectiva de futur.

  • Fashion System: una aproximació pràctica
  • Anàlisi nacional i internacional del mercat de la moda
  • La cadena de valor del negoci de la moda: reptes i perspectives de futur
  • Noves formes de consum: ètica, panorama i tendències globals

 

Mòdul 2 – Negoci i Client: Construcció d'estratègies i pilars d'innovació.

En primer lloc, en aquest mòdul els estudiants aprendran metodologies i processos d'anàlisi per reconèixer oportunitats de negoci en el mercat, buscant solucions creatives per a les necessitats del client o grups de clients, aportant valor i transformant de forma positiva el seu entorn. L'estudiant reflexionarà de forma estratègica sobre la seva idea de negoci i tots els eixos que necessita per dur-la a terme. A més, coneixerà i aplicarà els fonaments de la innovació en el seu projecte.

En segon lloc, els estudiants analitzaran a detall el segment de mercat objectiu i el tipus de client per al qual estan creant l'estratègia de negoci. A través de workshops i dinàmiques, s'aprendrà a empatitzar amb l'usuari, el seu comportament i detectar les seves necessitats de compra.

  • Com detectar oportunitats de negoci: creació i recerca d'un concepte innovador
  • Metodologies i reflexió estratègica dels models de negoci
  • Tipologies d'innovació
  • El client a centre de la marca: nous hàbits de compra, comportament i lifestyle
  • Posicionament i segmentació en el mercat

 

Mòdul 3 – Branding, Imaginari i Producte: Propòsit de marca com a centre de l'negoci.

En aquest mòdul, clau per al desenvolupament del curs, els estudiants coneixeran i aprofundiran en els fonaments del Branding, aplicat a les marques de moda, per focalitzar i centrar-se en la creació de l’identitat i en la proposta única de la seva marca, diferenciant-se de la competència a través de valors i atributs per connectar, de forma més honesta, amb el seu públic.

A més de construir els pilars ètics del Brandbook, els estudiants desenvoluparan l'apartat conceptual de la marca, el seu imaginari i els alineaments estètics que regiran l'apartat de producte a través de workshops creatius. També aprendran a crear estructures de producte estratègiques i coneixeran desenvolupaments flexibles multiformat (drops / testing / virtual), que podran ajudar a la planificació de l'oferta de la marca.

  • Fonaments del Branding per marques de moda
  • Desenvolupament de Brandbook i Identitat de marca
  • Desenvolupament d’Imaginari i concepte estètic de la marca
  • Desenvolupament d'oferta de la marca i claus en el desenvolupament de producte

 

Mòdul 4 – Distribució i Comercialització: Nous formats de venda.

Aquest mòdul, de caràcter teòric-pràctic, presenta les bases necessàries per saber comercialitzar productes de moda coneixent totes les possibilitats de la seva distribució, els nous formats de venda i una aproximació omnicanal. A més, s'analitzaran casos d'estudi i es realitzarà un benchmarking de competidors per actuar de forma estratègica i diferencial.

Els estudiants començaran a treballar en una estratègia de venda que inclogui totes les possibilitats de distribució per al seu projecte de moda i la ruta operativa per a la internacionalització la marca.

També, començaran a treballar en detall els costos associats a la comercialització i a el desenvolupament de producte.

  • Canals de distribució i nous formats en la venda. Casos
  • Retail, wholesale, e-commerce/online, social selling
  • Claus per a la internacionalització d'una marca: anàlisi i fases estratègiques
  • Planificació de costos de producte i comercialització
  • Outsourcing per a l'aprovisionament
  • Desenvolupament d'estratègia de comercialització

 

Mòdul 5 – Finances: Conceptes i eines per a la gestió de la rendibilitat.

Aquest mòdul dotarà als estudiants dels coneixements necessaris per a conèixer de forma teòrica i saber interpretar de forma pràctica les finances de la marca. També, es aprofundira en conceptes clau per a la rendibilitat d'un negoci i el punt d'equilibri, a més de planificar l'estimació de les vendes i comptabilitzar totes les despeses que la creació de la marca representa.

El mòdul combina pràctica i investigació en mercat, costos, rendibilitat i perspectiva financera de el projecte / negoci. El mòdul està relacionat amb els dos anteriors, preparant a l'estudiant per a crear i desenvolupar el Pla Financer del seu projecte de moda.

  • Finances bàsiques: conceptes i eines útils de gestió
  • El compte de resultats
  • El balanç
  • Desenvolupament de el pla financer de la marca

 

Mòdul 6 – Planificació i gestió de l'Llançament de la Marca: Estructura i posada en marxa.

Aquest mòdul combina coneixements teòrics i pràctics per a la planificació i la gestió adequada de el projecte / marca de moda.

D'una banda, els estudiants desenvolupen un pla pilot de llançament de la marca al mercat que inclou: el desenvolupament beta d’e-commerce/ social media, estratègies inicials per donar a conèixer la marca a el públic objectiu i intermediari, a més de la proposta d'objectius i accions que enforteixin l'estratègia de comercialització.

També, es planificarà de forma interna les figures legals de la marca avaluant tipus de societats empresarials i aspectes de registre de la marca. A més, els estudiants coneixeran els principis clau en l'organització de persones dins d'una empresa i les eines necessàries de team building per a la gestió i la motivació d'equips de treball.

  • Pla de el llançament de la marca
  • Eines de màrqueting per al llançament de la marca
  • Proposta beta (look & feel) del llançament de la marca
  • Organitzacions, comunicació i treball en equip
  • L'organigrama empresarial
  • Aspectes legals de la marca
  • Propietat intel·lectual

 

Mòdul 7 - Projecte: Business Plan

El projecte de la marca de moda / lifestyle estarà plasmat en un document que es treballa de forma modular i paral·lela durant tot el transcurs del postgrau amb la tutorització, consells i suport de professorat. Els estudiants conclouen la formació amb el desenvolupament d'un Business Plan propi que inclou la síntesi de tots els coneixements adquirits.

La formació potència que el propi estudiant treballi de forma autònoma, adquirint un paper proactiu i de gestió del seu projecte. El Business Plan de la marca de moda ha de ser defensat de forma oral davant d'un tribunal en un format de Elevator Pitch.

  • Organització i desenvolupament global d'un Business Plan
  • Elevator Pitch

 

Postgrau en Comunicació Integral de Moda

Mòdul 1 – Comunicació de moda: teories, pràctica i futur

El mòdul contextualitza el gran mapa de la comunicació de moda contemporània, els seus agents creatius i desenvolupa una mirada crítica entre teories de moda, la societat i les marques. També la comprensió del sistema global de la moda, els cicles de presentació i la manera en què la moda s'està transformant. A més, els alumnes aprendran a buscar contingut i anàlisi rellevant per estar al dia en moda.

  • La marca i la comunicació 360.
  • Ecosistema de la moda.
  • Teoria crítica de moda i sociologia.
  • Mapa de la comunicació global de la moda.
  • Fonts d'informació i anàlisi de contingut especialitzat.

 

Mòdul 2 – Marketing i comunicació integrats: estratègies, casos i eines

El mòdul aprofundeix en el marketing estratègic, el digital i la comunicació omnicanal. També explica la integració d’accions i d’estratègies connectades entre marca, client i suports de comunicació, i treballa les eines i el mix de màrqueting digital. Part de la lliçó s'executa a través del format case study, amb professionals convidats de marques de moda, de la premsa especialitzada i també content creators. Alguns professionals que han participat en edicions anteriors provenen de: S Moda -El País, la revista ICON, Tous Jewelry, Diesel, Vermut Solidari, Puma, Saint Laurent Paris o Sónar Festival.

  • Case studies - Estratègies de comunicació de moda.
  • Eines i mix de comunicació.
  • Marketing digital i comunicació.
  • Matriu d'estratègia integrada: briefs i quadres de comandament.
  • Comunicació omnicanal transmedia i touchpoints de comunicació.

 

Mòdul 3 – Comunicació digital: creativitat, innovació i canals

El mòdul proporciona les eines i la pràctica per necessària per poder analitzar i gestionar estratègies en entorns digitals. La manera de desenvolupar campanyes de social media a partir de conceptes creatius, planificar el seu desenvolupament i mesurar-ne l’èxit. Creació d'idees, formats i suports centrats en l'usuari per millorar la connexió emocional, l'engagement i enfortir els vincles entre el client i la marca.

  • Social media planning.
  • CRM interactiu.
  • Seguiment i engagement del client.
  • Social selling, digital ads, SEO-SEM, search keywords.
  • Eines de gestió.

 

Mòdul 4 – Fashion branding: identitat, art i concepte

El mòdul ofereix una visió moderna i significativa del branding de moda com a filosofia per entendre la marca i el seu propòsit vital. La manera de comunicar una identitat coherent i única que ajudi a diferenciar la marca de la competència. Els estudiants també treballaran les directrius principals per definir conceptes de comunicació de marca i les característiques i el desenvolupament de la direcció artística en moda.

  • Anàlisi de la identitat de marca.
  • Branding i moda.
  • Direcció artística i brand concept.
  • Framework conceptual de campanyes.
  • Storytelling i brand values.

 

Mòdul 5 – Contingut creatiu: missatges, keywords i copywriting

El mòdul executa tècniques de creació de contingut i pautes per definir d’una millor manera els missatges de comunicació d'una marca de moda. Des dels textos web fins als copy que acompanyen les newsletters i els posts als social media fins a propostes audiovisuals. A més, conté tallers d'escriptura per a la creació de branded content i brand materials amb els quals els alumnes poden aprofundir en pautes i tons de comunicació, així com en la importància de crear i potenciar key words en les marques de moda.  

  • Creació de continguts rellevants per a marques de moda.
  • Tipologies de contingut.
  • Brand story i graella de continguts.
  • Branded content, content marketing & media/press relations.
  • Edició i missatges: key words i temes.

 

Mòdul 6 – Control de marca: impacte, analytics, ROI i pressupostos

El mòdul explica els mètodes que mesuren l'efectivitat de les campanyes multiplataforma, l'impacte i l’abast en dades quantitatives per valorar la rendibilitat de les accions de comunicació. També mostra com podem controlar un pressupost, mesurar retorns d'inversió i analitzar les dades de marca per campanya.

  • Mètriques i analytics de campanya.
  • ROI i conversió.
  • Control de pressupostos en accions de comunicació.
  • Impacte en les estratègies digitals.

 

Mòdul 7 – Projecte: producció i creació d'un pla de comunicació de moda

El mòdul sintetitza els coneixements adquirits durant el curs. Els alumnes treballaran la producció i la creació d'un pla de comunicació de moda amb tots els apartats necessaris. Aquest bloc potencia la creativitat i l'estratègia en la qual les/els estudiants defineixen conceptes, objectius, la selecció d'eines i la ruta d'acció. A més, aprendran a planificar i a desenvolupar continguts, gràfics, textuals i audiovisuals del pla beta de comunicació per a una marca de moda.

  • Diagnòstic i brief.
  • Objectius de campanya, mitjans i temporalitat.
  • Client i perfil ampliat.
  • Definició de l'estratègia integral.
  • Brand campaign: art & concept.
  • Producció de materials i pressupost.
  • Pitch de presentació i venda.

Sortides professionals

  • Dissenyadors de moda que vulguin crear la seva pròpia marca o projecte lifestyle
  • Emprenedors creatius
  • Brand Managers
  • Responsables de gestió, estratègia i operació per a micro-empreses de moda
  • Responsable creatiu per a marques de moda
  • Responsables de Comunicació
  • Social Media Strategist​​​​​​​
  • Redactors especialitzats en moda
  • Copys creatius online
  • Content mànagers
  • Productors i gestors de comunicació
  • Community Manager

Cost

Cost total del curs: 7.920 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1r pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2n pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3r pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i diplomes de postgrau de BAU.

 

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Fashion Management.