Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en fashion management

Una marca va molt més enllà d'un nom, un logo i un producte; i la moda és un negoci molt competitiu i canviant. La comunicació de moda ha donat un gir de 360º, amb el client en el centre de la narració. La indústria de la moda és un negoci que transmet conceptes creatius, no només mitjançant peces sinó també a través de missatges i imatges que impacten a la societat i la cultura.

  • Edició: 3a
  • Període lectiu: Del 16 d'octubre de 2018 a maig 2019. Presentació TFP: juny de 2019
  • Horari: De dilluns a dijous de 19 a 22 h.
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 7.200 €
  • Titulació: Títol de Màster en Fashion Management atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Màster compost

El títol de Màster en Fashion Management, de 60 ECTS, s'obté cursant els dos postgraus de 30 ECTS cadascun. Aquests postgraus poden cursar-se en un mateix any acadèmic o en diferents cursos acadèmics. Tots els postgraus que formen part d'un màster poden cursar-se de manera independent.

Pla d'estudis

Postgrau en Comunicació Integral de Moda

Aquest postgrau s’estructura en 7 mòduls i acaba amb un Projecte Final d’Estudis.

  • Mòdul I - Comunicació de moda: context i recursos
  • Mòdul II - Màrqueting i comunicació integrats
  • Mòdul III - Comunicació digital: entorns i estratègies
  • Mòdul IV - Fashion Branding
  • Mòdul V - Contingut creatiu: missatges multicanal
  • Mòdul VI - Control: impacte, ROI i pressupostos
  • Mòdul VII - Projecte Final: producció i planning de comunicació

 

Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda

Aquest postgrau s'estructura en 10 mòduls i conclueix amb un Projecte Final d'Estudis

  • Mòdul I - Visió global del sector moda
  • Mòdul II -  Distribució
  • Mòdul III - Mercat i consumidor
  • Mòdul IV - Negoci i innovació
  • Mòdul V -  Branding
  • Mòdul VI - Producte
  • Mòdul VII - Finances
  • Mòdul VIII - Marketing i comunicació
  • Mòdul IX - Organització
  • Módulo X - Business Plan

Programa

Postgrau en gestió i creació de marques de moda

Mòdul I - Visió global del sector moda

  • Dotar dels coneixements concrets del funcionament del Sistema Moda.
  • Capacitar per a l' anàlisi de l'entorn moda a nivell nacional i internacional.
  • Dotar dels coneixements necessaris per innovar en la creació d'una marca.
  • El Sistema Moda i els seus circuits: alta costura, prêt - à -porter, luxe, fast fashion.
  • Anàlisi internacional de l'entorn moda.
  • Anàlisi de la moda a Espanya.
  • La cadena de subministrament.
  • Claus per a la internacionalització d'una marca. Anàlisi de mercats.
  • Tipus d'innovació: producte, canals de distribució, servei al client, producció.

 

Mòdul II - Distribució

  • Dotar dels coneixements concrets de la distribució del producte moda i del seu calendari de fires i showrooms.
  • Dotar dels coneixements necessaris per dur a terme la negociació internacional per a una marca.
  • Canals de distribució comercialització: retail i whole sale.
  • e-commerce.
  • Fires i showrooms.
  • Negociació internacional.

 

Mòdul III - Mercat i consumidor

  • Dotar dels coneixements concrets sobre el mercat de la moda i el seu consumidor.
  • Dotar dels coneixements concrets per poder planificar els costos de la marca.
  • Posicionament i segmentació en el mercat.
  • Comportament del consumidor i hàbits de compra.
  • Planificació de costos.

 

Mòdul IV - Negoci i innovació

  • Dotar dels coneixements necessaris per detectar oportunitats de negoci en l'entorn moda.
  • Dotar dels coneixements necessaris per al llançament de conceptes innovadors en l'entorn moda.
  • Com detectar oportunitats de negoci.
  • Llançament d'un concepte innovador I i II.
  • El model Canvas. Reflexió estratègica del model de negoci I i II.

 

Mòdul V - Branding

  • Dotar dels coneixements necessaris per posicionar una marca en el mercat.
  • Dotar dels coneixements necessaris per crear la identitat una marca de moda.
  • Posicionament i territori de marca I i II.
  • Construir la marca: valors, personalitat, essència i arquetip.
  • Brand Meaning Book.

 

Mòdul VI - Producte

  • Dotar dels coneixements necessaris per planificar i calcular els costos de producció i marges de les col·leccions.
  • Dotar dels coneixements necessaris per produir una col·lecció a nivell d'aprovisionament, producció i legislació.
  • Planificació de col·leccions.
  • Costos de producció i marges.
  • Outsourcing internacional i clústers de la moda.
  • Legislació i propietat intel·lectual. Tipus de societats.
  • Calendari de producció, distribució i financer I i II.

 

Mòdul VII - Finances

  • Dotar dels coneixements necessaris per saber interpretar les finances de la marca.
  • Dotar dels coneixements necessaris per crear el Pla Financer de la marca.
  • Finances bàsiques: el compte de resultats.
  • Finances bàsiques: el balanç.
  • El Pla Financer de la marca.

 

Mòdul VIII - Màrqueting i comunicació

  • Dotar dels coneixements necessaris sobre màrqueting i comunicació aplicats a la marca.
  • Dotar dels coneixements necessaris per crear el Pla de Llançament de la marca.
  • El màrqueting com a concepte estratègic.
  • El Mix de comunicació.
  • Creació del Pla de Llançament de la marca.

 

Mòdul IX - Organització

  • Dotar dels coneixements necessaris sobre la gestió d'equips i de la creativitat.
  • Dotar dels coneixements necessaris per realitzar un organigrama empresarial.
  • Organitzacions, comunicació i treball en equip.
  • Gestió de la creativitat.
  • Àrees del negoci i departaments.
  • L'organigrama empresarial I i II.

 

Mòdul X - Business Pla

  • Dotar dels coneixements necessaris per realitzar un Business Plan.
  • Dotar de la capacitat per realitzar un Elevator Pich.
  • El Business Plan.
  • Desenvolupament del Business Plan.
  • Elevator Pitch.

 

Postgrau en comunicació integral de moda

Mòdul I - Comunicació de Moda: context i recursos

La comunicació de moda és l’eix fonamental del sector de la moda, és la capacitat que hom té per transmetre valors, idees i conceptes al consumidor. El mòdul vol contextualitzar el gran mapa de la comunicació contemporània, conèixer els actors que hi participen i ensenyar a desenvolupar una mirada crítica pel que fa a l’intercanvi de missatges i d’imatges entre moda i societat. Un recorregut integral des dels orígens de la comunicació de moda i les seves teories fins a identificar els pioners i els líders d’avui en aquesta indústria global. El mòdul orientarà les fonts i els recursos per reconèixer una tendència i el seu cicle transversal.

  • Mapa de la comunicació de moda actual.
  • Actors de la comunicació de moda.
  • Funcions de la comunicació de moda
  • Recursos de recerca: cross-channel coolhunting, trend across research.

 

Mòdul II - Màrqueting i comunicació integrats

Cal entendre la comunicació en la moda com un procés interrelacionat amb totes les fases del desenvolupament de producte o servei. El futur i el gran repte del màrqueting i la comunicació omnicanal és unir i integrar de manera efectiva estratègies que vinculin tant al client com a l’empresa. El mòdul s’aprofundirà en les eines que hi ha a la comunicació de moda, des d’un dossier de premsa fins a un vídeo viral, i com tot ha d’adaptar en el mix de màrqueting beneficiant i potenciant la seva efectivitat. Es desenvoluparà de forma pràctica estudi de casos i brífings de comunicació amb els seus objectius.

 

  • Comunicació omnicanal.
  • Les 7 P del màrqueting mix i la comunicació.
  • Eines de la comunicació de moda.
  • Estratègies de comunicació.
  • El brífing de comunicació.

 

Mòdul III - Comunicació Digital: entorns i estratègies

El camp d’acció en el sector de la moda, que aquests darrers anys ha experimentat un canvi, ha obert les portes a totes les possibilitats d’interconnectivitat entre la marca i l’usuari. El mòdul es fixa en els mètodes d’anàlisi dels entorns digitals, el seu funcionament i l’impacte: el comerç electrònic, que ha tornat a definir la comunicació de moda i la importància de mantenir el mateix missatge en tots els suports de les marques de moda, forma part de l’agenda de qualsevol estratega en comunicació; o integrar el branding a l’estratègia dels medis socials (social media) i les fórmules de segmentació per arribar als consumidors d’una manera adequada i eficaç.

  • E-commerce: tornar a definir la comunicació de moda.
  • Social Media.
  • Mètriques de segmentació.
  • CRM interactiu.
  • Branding omnicanal.
  • Seguiment i compromís amb l’audiència.

 

Mòdul IV - Fashion Branding

Una marca sense contingut és només una empresa. La construcció de marca (branding) com a estratègia primordial de les marques significatives és una filosofia imprescindible per comunicar una identitat coherent i diferencial en un sector altament competitiu. El mòdul proporciona una visió de 360° sobre les metodologies que tenim a l’abast per analitzar i crear imaginaris de marca, defineix els lineaments i els territoris sobre identitats de marques de moda i també l’ús del relat de marca (storytelling) a les estratègies i els materials de comunicació.

  • Identitat de marca.
  • Els relats de marca i storytelling.
  • Imaginari de marca.
  • Concept Book i Brand Manifesto.

 

Mòdul V - Contingut creatiu: missatges multicanal

La generació de contingut orientat i estratègic és la clau per innovar en l’àmbit de la comunicació de moda. Les eines tradicionals es barregen amb les noves tecnologies per mantenir el ritme del zeitgeist (esperit del temps o esperit de l’època) dels cicles-moda. El mòdul ofereix mètodes d’identificació i construcció dels continguts rellevants, així com les seves diferents aplicacions com el contingut de marca (branded content) i els anuncis redaccionals (advertorials), així com la comunicació externa i els missatges institucionals. S’aprofundeix en pautes, en tons de comunicació i en la importància de les paraules clau (key words) a les marques de moda.

  • Crear continguts rellevants per a les marques de moda.
  • Tipologia de continguts.
  • Identitat de marca: valors diferencials i benchmarking.
  • Les pautes dels missatges i el to de la comunicació.
  • Edició i missatges: key words - temes.

 

Mòdul VI - Control: impacte, ROI i pressupostos

El primer pas per a una planificació adequada en comunicació és la gestió dels recursos econòmics, l’abast que es pot desenvolupar amb ells i el retorn de la inversió. El mòdul aprofundeix en els mètodes de mesurament d’efectivitat de campanyes multiplataforma, la traducció de l’impacte d’imatge en dades quantitatives i la rendibilitat de les accions de comunicació. Control del pressupost i visió estratègica juntament amb creativitat i contingut.

  • Control de pressupostos en la comunicació integral.
  • Impacte en estratègies en línia.
  • Mètodes i mètriques de mesura d’audiència.
  • El ROI a les campanyes multiplataforma.

 

Mòdul VII - Projecte Final: producció i planning de comunicació

L’execució real de la comunicació és l’únic mètode viable per aplicar tots els coneixements adquirits durant el curs. El mòdul es basa en la producció i la planificació d’una campanya de comunicació de moda integral: des de la creativitat en el concepte i els objectius fins a la selecció de les eines. L’estudiant podrà treballar en un projecte real en el qual desenvoluparà continguts i la producció audiovisual, i també planificarà una estratègia que innovi i millori la comunicació de la marca. El perfil creatiu-executiu és indispensable per a la integració reeixida dins de la comunicació de moda.

  • Pluja d’idees (brainstorming) creatiu.
  • Objectius de campanya i temporalitat.
  • Materials.
  • Calendari d’activitats i rols assignats.
  • Pressupost i coordinació d’eines.
  • Producció de suports (imatges, vídeo, textos).
  • Pitch de presentació i venda d’idea.

Objectius

  • Proporcionar coneixements específics aplicats a la comunicació en el món de la moda i el seu context.
  • Dotar d’habilitats, competències i coneixements transversals que integrin la gestió estratègica de la comunicació digital en una marca de moda.
  • Formar professionals versàtils i competents en l’àmbit de la comunicació de moda, els entorns digitals i la producció de contingut orientat al branding.
  • Dotar de coneixements específics aplicats al Sistema Moda.
  • Dotar d'habilitats, competències i coneixements transversals que integrin les últimes tendències en branding 3.0 per a la creació de marques.
  • Formar a professionals versàtils i competents en l'àmbit de la creació i gestió de marques de moda amb visió estratègica, capacitats per desenvolupar la marca en l'organització amb una visió internacional.

Cost

Cost total del curs: 7200 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sortides professionals

  • Responsables de Comunicació
  • Social Media Strategists
  • Community Managers
  • Redactors especialitzats en moda
  • Redactors de continguts (copys) creatius en línia
  • Content managers
  • Dissenyadors de moda i/o emprenedors que vulguin crear la seva pròpia marca
  • Brand Managers
  • Responsables de Producte
  • Responsables de Màrqueting

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.