Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en estratègia i disseny de branding omnicanal

En un entorn en constant transformació, innovador, omnicanal i d’alta competència, el branding és cada vegada més important. Només les marques que estan ben gestionades amb una estratègia on-line y off-line, podran diferenciar-se i connectar amb les persones.

  • Edició: 1a
  • Període lectiu: Del 2 d'octubre de 2019 a juny 2020. Presentació TFM: juny de 2020
  • Horari: Dimarts, dimecres i dijous de 19 a 22 h
  • Modalitat: Presencial
  • Idioma: Espanyol
  • Preu: 8.460 €
  • Titulació: Títol de Màster en estrategia i disseny de branding omnicanal atorgat per la UVic-UCC.
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El Branding no només té en compte l'aspecte visual, va molt més enllà: és gestionar com una marca vol ser percebuda. Implica treballar estratègicament en el propòsit que té, definir els seus valors, atributs i personalitat no només en l'expressió gràfica, sinó tenint en compte tots els punts de contacte amb l’usuari. Amb un enfocament user centric (centrat en l’usuari) es mostra el procés des de la creació d'identitat de marca, fins a l'experiència cross-media.

El Màster en Estratègia i Disseny de Branding proposa una visió holística, perquè els futurs estudiants s’especialitzin en el disseny de marques i el pensament estratègic omnicanal. El dissenyador s'ha convertit en una peça clau en l'estratègia de les empreses. Les seves capacitats, coneixements i tècniques li permeten consolidar-se en un rol estratègic dins dels equips multidisciplinaris. Proposem una formació teòrica-pràctica que combina l’estratègia de marca, el pensament creatiu i les noves metodologies amb el rigor i l’experimentació visual, per assentar unes bases sòlides que permetin dissenyar marques globals que creïn impacte en el futur.

Objectius

  • Entendre què és una marca, les seves implicacions i la complexitat de la seva construcció i gestió en tots els punts de contacte amb les persones.
  • Conèixer les metodologies i les eines principals que posseeix un especialista en branding (tant en l’àmbit estratègic com visual i verbal) per a crear una marca rellevant.
  • Traduir l’estratègia de marca a un disseny de marca únic i omnicanal.
  • Aplicar els coneixements adquirits per un sector o àmbit concret i desenvolupar la capacitat de recerca i anàlisi, així com la capacitat creativa per aportar solucions.
  • Desenvolupar habilitats de lideratge i influència per a treballar en equips multidisciplinaris.
  • Crear el sistema verbal d’una marca: Naming, tagline, veu, paraules, copys i storytelling.
  • Aplicar la metodologia i les eines principals per a crear un sistema visual de marca que transmeti el seu ADN en concordança amb els objectius i l’estratègia de marca.
  • Validar l’encaix i la viabilitat d’un disseny des del punt de vista de l’usuari i de l’empresa.
  • Adquirir la capacitat d’adaptació de la proposta de sistema visual a aquest feedback.
  • Detectar tots els punts de contacte entre una marca i les persones a través de l’observació i la recerca, construir el Journey Map que permetrà
  • Planificar i gestionar l’extensió de l’experiència de marca de forma omnicanal.
  • Dissenyar una experiència de marca única i diferencial alineada amb l’estratègia i l’essència del disseny.
  • Traduir la proposta creativa a un manual de marca que aglutini la seva estratègia, el sistema visual i verbal, així com la seva extensió de forma onmicanal.
  • Adquirir de forma pràctica els coneixements en diferents sectors competitius: desenvolupar la capacitat de recerca i anàlisi així com la capacitat creativa d'aportar solucions a l’estratègia i el disseny de marca.
  • Aplicar les metodologies, eines i coneixements adquirits durant el màster per consolidar-los de forma pràctica i experimental.

Pla d'estudis

Mòdul 1: Brand Strategy

Mòdul 2: Brand Design

Mòdul 3: Brand Experience

Mòdul 4: Workshops: Marca Gran Empresa, Marca Petita Empresa, Marca Social, Marca per la Innovació

Mòdul 5: Treball Final de Màster

Programa

Mòdul 1: Brand Strategy

Obtenir una visió general del que és el Branding omincanal, àmbits que implica i aspectes clau per a la seva creació i gestió des del punt de vista estratègic i de disseny. Entendre l’empresa i la marca. Saber observar l’usuari i el context. Conèixer la metodologia i eines per crear una estratègia de marca. Aprendre les competències transversals de lideratge i influencia que necessita un dissenyador per a treballar en equips multidisciplinaris especialitzats en la creació de marques.

Entendre l’empresa i la marca:
  • Tipologies d’empresa, organigrama i rols. Mapa de stakeholders. Estratègia corporativa, competitiva i objectius. El Brief i el Contrabrief.
  • Tipologies de marca, posicionament, històric de marca, auditoria de marca.
Observar l’usuari i el context:
  • Usuari: Mapa d’empatia, User persona, Journey map, insights. Tendències de consumidor.
  • Context: Benchmark de competència i referents. Tendències del mercat i cross-category.
Estratègia de marca:
  • ADN de marca: Missió, visió, valors, propòsit de marca, veritats de marca, atributs i personalitat, arquetips de marca.
  • Arquitectura de marca: Tipologies d’arquitectura de marca, creació d’escenaris
  • Brand idea: Metodologia per a la creació de la brand idea, taller de creativitat per a la ideació de les línies creatives, eines per a la conceptualització i brand manifesto.
Competències transversals:
  • Lideratge i influència, gestió d’equips i presentacions en públic.

 

Mòdul 2: Brand Design

En el mòdul de Brand Design es treballaran les metodologies i eines creatives que permeten al dissenyador especialista en branding conceptualitzar, visualitzar i validar la marca en totes les seves representacions verbals i visuals.

Sistema verbal:
  • Naming, tagline, veu, paraules, copys i storytelling.
Sistema visual:

Direcció d’arte: Tipografia, color, logo / símbol, imatges, icones, moviment, UX, UI

Validar el disseny:
  • Empresa: Presentació a l’empresa
  • Usuari: Test d’usuari

 

Mòdul 3: Brand Experience

Extendre el disseny de marca en tots els punt de contacte amb les persones. Treballar la forma en què el sistema visual i verbal es trasllada a cada un dels canals d’interacció amb les persones: Mitjans i mitjans digitals, Web, App, Events, Espais, Staff, Producte, Serveis, Packaging...

Extensió de marca
  • Punts de contacte amb la marca
  • Planificació de l’extensió de marca
  • Disseny de l’extensió de marca en tots els punts de contacte
  • Manual de marca

 

Mòdul 4: Workshops: Marca Gran Empresa, Marca Petita Empresa, Marca Social, Marca per la Innovació

Quatre tallers de 6 sessions: Des del briefing a la solució creativa en quatre àmbits diferents. Cadascun dels tallers pren com a punt de partida un entorn diferent en el qual podem desenvolupar el projecte.

  • Marca Gran Empresa
  • Marca Petita Empresa
  • Marca Social
  • Marca per la Innovació

 

Mòdul 5: TFM - Treball Final de Màster

El TFM aprofundirà en l’estratègia, creació i activació d’una marca innovadora i amb voluntat de crear impacte en la societat. Se seguirà la metodologia i el procés creatiu que s’ha impartit durant el màster i es defensarà davant d’un tribunal.

L’alumne triarà un projecte de Branding Omnicanal en què l’estratègia, la innovació i la creativitat seran claus per a construir la identitat d’una marca de futur amb voluntat de crear un impacte positiu en la societat. Es presentarà i defensarà el resultat davant d’un tribunal.

Índex del TFM
  • Objectius del Projecte
  • Procés i Metodologia
  • Empresa - Indústria o Sector
  • Context - Entorn Competitiu i Tendències
  • Usuari - Públics Objectiu
  • Estratègia de marca:

> ADN de marca: Missió, visió, valors, propòsit de marca, atributs, personalitat y arquetips de marca
> Arquitectura de marca
> Brand idea i Brand manifesto

  • Naming i tagline
  • Sistema verbal - veu, paraules, copys i storytelling
  • Sistema visual - Concepte: Moodboard, Direcció d’art: tipografia, color, logo / símbol, icones, moviment, UX, UI...
  • Validació del disseny amb l’usuari
  • Extensió de marca

> Journey Map, Punts de contacte amb la marca
> Planificació de l’extensió de marca
> Disseny de l’extensió de marca a tots els punts de contacte

  • Manual de marca

Sortides professionals

  • Agències de Branding
  • Empreses que gestionin marques i productes i/o tinguin internalitzat el disseny d’aquestes, siguin empreses fabricants o de distribució
  • Empreses d’innovació i transformació digital
  • Agències de màrqueting digital, disseny web i apps
  • Estudis amb equips creatius
  • Agències de Comunicació

Cost

Cost total del curs: 8.460 €

Modalitats de pagament

S’ofereix diferents modalitats de pagament de l'import del curs:

  • Pagament únic: descompte del 3%
  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
    • 1er pagament del 40% de l’import del curs que es realitza en formalitzar la matrícula
    • 2on pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de novembre
    • 3er pagament del 30% de l’import del curs, abans del 5 de gener

Els ex estudiants de BAU es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos. S'entén per ex estudiant de BAU aquell que, no estant matriculat en el curs acadèmic actual, hagi superat el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o BAU Nit, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Sol·licita informació

Envia'ns un missatge i ens posarem en contacte amb com més aviat millor.