Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Disseny d'Interiors

Converteix-te en professional del disseny d'espais interiors capaç de donar resposta als canvis i necessitats d'una societat en constant evolució, promovent la cura i benestar dels qui els habiten.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 5a
  • Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
  • Horari: de dilluns a dijous de 16:00 a 19:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 9.550 €
  • Titulació: Títol de Màster en Disseny d'Interiors atorgat per la UVIC-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

El disseny d'espais transforma l'entorn natural per a mantenir l'equilibri de l'ecosistema i respondre a les necessitats humanes, oferint refugi i significat. Reflecteix la nostra cerca de respondre a necessitats culturals, emocionals, funcionals i físiques.

El Màster en Disseny d'Interiors se centra en l'impacte social i ambiental del disseny d'espais, formant a professionals capaços de crear espais que promoguin la salut física, emocional i cognitiva des d'un enfocament centrat en l'ésser humà. Basat en els principis de la fenomenologia i la neuroarquitectura, el Màster focalitza en el disseny d'espais que connectin amb les persones a través d'experiències significatives.

La tecnologia exerceix un paper fonamental, potenciant la creativitat i guiant la presa de decisions amb eines avançades. Els estudiants exploraran l'ús de la intel·ligència artificial (IA) com a recurs per a innovar en el disseny i mesurar el seu impacte en les persones, creant entorns que transcendeixin el quotidià i promoguin la cura i benestar dels qui els habiten.

Pla d'estudis

Mòdul 1 - Projectes

El mòdul de Projectes està orientat al treball projectual dins de l'àmbit disciplinar, concretant-se en diferents projectes de disseny d'interiors. En lloc d'abordar els espais des de les tipologies convencionals, el mòdul se centra en tres grans categories que agrupen els diversos espais: espais de la intimitat, espais de l'intercanvi i espais de la interacció.

Aquest mòdul combina la pràctica projectual amb l'anàlisi de referents teòrics i formals. Així mateix, integra i posa en pràctica en els projectes els coneixements i habilitats desenvolupats de manera paral·lela en altres mòduls al llarg tres assignatures de projectes correlatives en el temps, complementades per tallers.

  • Disseny atmosfèric. Intimitat: Introducció al marc del concepte de disseny atmosfèric. En aquesta assignatura es desenvolupen projectes en els quals els habitants realitzen activitats en un marc íntim, reservat i personal. S'explora el concepte d'intimitat en llars, hotels, espais de la salut i les cures, o bé en espais híbrids (habitatges-taller, co-habitatges, cultura-habitatge, etc.). Això és: l'espai com a actor que dialoga amb els habitants.
  • Espai i experiència (I): Desenvolupament d'un marc conceptual de la proposta de disseny basat en dades i evidències.
    • Recerca. (Perquè, quin és el problema): Mapejar el problema (context general, context concret), obtenir dades demogràfiques, identificar els clústers experiencials.
    • L'habitant (qui o qui són les persones afectades). identificar persones d'interès. Definir user persona, definir constel·lacions socials.
    • L'habitant en relació a l'experiència: Disseny de l'experiència desitjada el/els habitant/s.
    • Anàlisi crítica de la ubicació: basat en dades objectives i dades subjectives.
    • Formulació del disseny conceptual inicial.
  • Espai i experiència (II): Desenvolupament d’una proposta de disseny que doni resposta als reptes formulats en l'assignatura anterior aplicant estratègies de disseny derivades de la neuroarquitectura.

Mòdul 2 - Tallers d’espais

Aquest mòdul s'orienta com una eina amb la qual experimentar i adquirir coneixement en format workshop, a través de l'aprenentatge pràctic combinat amb altres metodologies.

Es tracten conceptes i dimensions complexes (tangibles i no tangibles, abstractes i concretes) que de manera directa incideixen en el disseny d'espais interiors: llum, color, textura, so, temperatura, harmonia, moviment, atmosfera, experiències, sensacions, emocions, etc.

També s'explora la detecció d'aquells interessos personals que incideixen en el disseny i que permeten adquirir una veu i un llenguatge propis i personals (poètiques pròpies), i es tracten conceptes i coneixements tangents al disseny d'espais interiors que de manera indirecta tenen a veure amb el desenvolupament de la disciplina: mobiliari, restauració i rehabilitació. Finalment, també s'exploren conceptes de neuroarquitectura aplicada al disseny d'espais interiors.

El mòdul s'estructura en vuit tallers correlatius en el temps:

  • Taller de Percepció i atmosferes.
  • Taller de disseny basat en l'evidència.
  • Taller de restauració i rehabilitació.
  • Taller de mobiliari.
  • Taller d'il·luminació.
  • Taller de disseny universal.
  • Taller de disseny gràfic aplicat al disseny d'interiors.
  • Taller d'història i context del projecte d'Interiors.

Mòdul 3 - Materialitat i condicionament

Aquest mòdul està dissenyat per a explorar l'impacte integral dels materials en els projectes d'interiorisme, des de la seva elecció fins a la seva implementació final. Els materials es converteixen en protagonistes del disseny, no només com a elements físics, sinó com a vehicles sensorials, emocionals i culturals que transformen l'ambient en el qual vivim. En comprendre la seva rellevància tant en termes tècnics com emocionals, els estudiants aprendran a crear espais que siguin funcionals, bells i, el més important, que generin benestar per als usuaris.

El mòdul ofereix coneixements i eines pròpies de la materialització d'un projecte de disseny d'espais en un espai físic real: matèria, tecnologia, processos, instal·lacions, normatives i regulacions, protocols… alhora que explora materialitats i processos actuals vinculats tant a la innovació com al benestar i als espais saludables

El mòdul s'organitza en diferents blocs temàtics, amb l'objectiu d'aconseguir donar a l'alumne una visió global i integral de les diferents àrees que comprenen la comunicació de projectes d'arquitectura.

Processos constructius i elements de l'espai

  • La poètica dels materials: significat cultural i històric.
  • Processos constructius i la seva rellevància en el disseny interior: des de la idea fins a la materialització.
  • El moodboard com a eina de conceptualització: integrant sensacions, emocions i estils.

Instal·lacions

  • Sistemes de sanejament, aigua, electricitat, gas i climatització.
  • Com integrar de manera efectiva les instal·lacions en el disseny interior sense comprometre l'estètica i la funcionalitat.
  • La integració de les instal·lacions vistes en el disseny interior perquè sigui harmoniosa, convertint-les en part de l'entorn visual i funcional, creant un ambient coherent sense anul·lar la seva funcionalitat.

Elements essencials de l’espai

  • Cuines i banys: elements clau per al benestar en la llar. Requisits tècnics i estètics.
  • Selecció de materials resistents, funcionals i estèticament agradables per a àrees d'alt trànsit.

Del projecte a l'obra

  • Des de la conceptualització fins a l'execució: el procés de dur a terme un projecte d'interiorisme.
  • Agents i actors involucrats: arquitectes, enginyers, dissenyadors d'interiors i contractistes.
  • Normatives bàsiques (CTE), habitabilitat i accessibilitat, llicències d'obra i documentació del projecte.

Bioconstrucció, espais saludables i sostenibilitat

  • Fonaments del disseny d'espais saludables: com els materials i el disseny afecten la salut i el benestar dels ocupants.
  • Introducció a la bioconstrucció: materials naturals i ecològics que promouen un entorn saludable.
  • Estratègies per a dissenyar espais saludables.

Mesuraments i pressupostos

  • Tècniques de mesuraments en projectes d'interiorisme.
  • Elaboració i gestió de pressupostos.

Innovació material

  • Biodisseny, biomaterials, reutilització, upcycling i materials innovadors.

Mòdul 4 - Representació

El mòdul de Representació aborda la representació gràfica i visual com a part fonamental del procés de disseny.

El mòdul s'organitza en diferents blocs temàtics, amb l'objectiu d'aconseguir donar a l'alumne una visió global i integral de les diferents àrees que comprenen la comunicació de projectes d'arquitectura.

Representació sensorial. Esquemes, planimetries, postproducció.
Introducció i exploració del llenguatge gràfic-visual com a eina clau en la comunicació d'idees en arquitectura i interiorisme. Explora principis bàsics de representació arquitectònica i tècniques visuals per a transmetre sensacions atmosfèriques. Inclou la postproducció de planimetries mitjançant mètodes digitals, manuals i mixtes, destacant el desenvolupament expressiu de l'estudiant.

Representació tridimensional tangible. Maquetes.
Té com a objectiu principal que l'estudiant traslladi el seu projecte a l'àmbit tridimensional mitjançant la creació de maquetes. En aquest procés, s'explorarà una atmosfera específica a través d'un model tridimensional manual, permetent a l'estudiant materialitzar les idees centrals de l'espai de manera tangible. Es treballarà en l'elaboració de dos tipus de maquetes: una conceptual, i una altra atmosfèrica. A més, es buscarà generar imatges d'alt valor expressiu mitjançant la presa de fotografies intencionades de les maquetes i la seva posterior postproducció, amb la finalitat de ressaltar les qualitats atmosfèriques i sensorials de l'espai.

Representació tridimensional intangible/digital. Renderitzat.
Introducció a l'ús d'eines avançades de modelatge i renderitzat digital, específicament amb 3D MAX i el motor de renderitzat CORONA. L'objectiu és crear representacions tridimensionals d'un espai senzill, enfocant-se en l'obtenció d'imatges fotorealistes que reflecteixin les qualitats atmosfèriques del disseny. A través d'aquest procés, els estudiants exploraran les diferències i avantatges entre els sistemes de representació analògics (manuals) i digitals, comparant tècniques tradicionals amb les noves possibilitats que ofereix el modelatge 3D per a una representació més precisa i detallada de l'espai.

Representació editorial. Tipografia i composició.
S'enfoca en la introducció al disseny editorial abordant conceptes fonamentals com a tipografia, composició, jerarquia i ritme visual. Els estudiants traslladaran el seu projecte al format editorial, creant documents que integrin els aspectes conceptuals i visuals prèviament treballats. L'objectiu principal serà explorar com els paràmetres conceptuals d'una atmosfera poden ser comunicats de manera efectiva en paper, experimentant amb la disposició gràfica, la jerarquia visual i la narrativa editorial.

Representació amb Intel·ligència artificial aplicada a l’interiorisme.
El Taller d'Intel·ligència Artificial aplicada té com a objectiu introduir als estudiants en l'ús d'eines d'intel·ligència artificial en l'àmbit del disseny i la comunicació visual. S'exploraran diverses plataformes i programes específics, com DALL·E, MidJourney, Runway i Stable Diffusion, que permeten generar imatges i vídeos de manera creativa. A més, els estudiants aprendran tècniques d'edició i postproducció per a optimitzar les creacions generades, brindant-los noves eines per a experimentar amb el disseny visual i expandir les seves possibilitats creatives mitjançant l'ús de la intel·ligència artificial.

Mòdul 5 - Comunicació

Aquest mòdul aborda diferents aspectes de la comunicació en el context del disseny d'espais en 2 grans blocs.

El diàleg amb el client i/o habitant.
Aprofundeix en la importància del diàleg amb el client, habitant o usuari de l'espai, utilitzant una eina innovadora: el desenvolupament i elaboració de diagrames conceptuals dinàmics com a eina de comunicació i diàleg entre dissenyador/a i client/usuari/habitant.

Aquesta tècnica inverteix l'enfocament tradicional de "quin" cap al conjunt de preguntes "perquè-com-quin", permetent una comunicació més fluida i efectiva. Els continguts principals inclouen l'ús del diagrama conceptual dinàmic.

L'audiovisual com a eina de comunicació
Fomenta la pràctica de les eines, llenguatges i formes d'expressió pròpies de la creació audiovisual, específicament aplicades a projectes d'arquitectura i disseny d'espais.
Els continguts inclouen el relat audiovisual, els elements fonamentals de la representació i narració, i els models audiovisuals, tant dins com fora de pantalla, com el tràiler i el teaser. A més, s'aprofundeix en l'ús d'imatge i so, explorant el seu rol narratiu i expressiu. S'ensenyen tècniques de realització audiovisual com la composició, la continuïtat, la captació de vídeo digital i el muntatge emocional i intel·lectual amb Adobe Premiere Pro.
Quant al so, s'aborden els seus fonaments físics, el seu poder narratiu, el disseny de so i la captació i edició d'àudio digital amb Adobe Audition.

Mòdul 6 - Treball Final de Màster

El TFM consisteix en la realització d'un projecte de disseny d'un espai interior, que demostrarà les competències adquirides durant el programa. Els projectes hauran de desenvolupar-se sobre la base dels conceptes estructurals del Màster, com ara disseny atmosfèric, espais híbrids, intimitat i neuroarquitectura, que poden ser aplicats a nivell conceptual, material o formal.

Els estudiants hauran de definir un programa per al projecte (com a habitatge, espai de treball, espai gastronòmic, galeria d'art, local comercial, hotel, o espais híbrids) i seleccionar un emplaçament, ja sigui dels proposats o un alternatiu suggerit per l'estudiant. Els objectius del projecte són idear, conceptualitzar i formalitzar de manera autònoma projectes professionals de disseny d'espais interiors.

A més, els estudiants hauran de dissenyar i dur a terme la comunicació professional de la seva proposta de disseny d'espais interiors.

El projecte es desenvoluparà seguint tres fases clau:

Fase 1: Ideació/Conceptualització
En aquesta fase, els estudiants definiran els objectius i intencions del projecte, establint el marc teòric-contextual i el statement de la proposta.

Fase 2: Formalització/Materialització
Durant aquesta fase, els estudiants treballaran en la recerca conceptual del projecte, identificant referents teòrics i formals. Posteriorment, traslladaran les intencions del projecte a estratègies i tècniques projectuals, desenvolupant la recerca cap a una concreció formal i material. També definiran els aspectes materials i constructius.

Fase 3: Comunicació
En aquesta fase, els estudiants dissenyaran la comunicació del projecte, definint com transmetre les intencions i objectius del disseny. Desenvoluparan els elements necessaris per a presentar la seva proposta de manera clara i efectiva.

Veure tots els projectes

Professorat

Alba Méndez, Arquitecta especialitzada en Neuroarquitectura
Maria Araya León, Sòcia i directora de Recerca de Qualia Estudi. Dra. en Arquitectura i Ergonomista

Maria Araya León

Sòcia i directora de Recerca de Qualia Estudi. Dra. en Arquitectura i Ergonomista

Silvia Bernad, Doctoranda. Graduada en Disseny d’Interiors. Recerca. Art i disseny

Silvia Bernad

Doctoranda. Graduada en Disseny d’Interiors. Recerca. Art i disseny

Maria Lledó Cisneros, Dissenyadora d'interiors i fundadora de PalomaStudio

Maria Lledó Cisneros

Dissenyadora d'interiors i fundadora de PalomaStudio

Francisco Javier García, Docent. Projectes culturals. Dissenyador d’il·luminació

Francisco Javier García

Docent. Projectes culturals. Dissenyador d’il·luminació

Queralt Garriga, Arquitectura, museografia, patrimoni

Queralt Garriga

Arquitectura, museografia, patrimoni

Sònia Grau, Fundadora i directora creativa a Oxigen_

Sònia Grau

Fundadora i directora creativa a Oxigen_

Nelson Jara, Actor. Director de teatre

Nelson Jara

Actor. Director de teatre

Kike Macías, Graduat Superior en Disseny d'Interiors. Producte

Kike Macías

Graduat Superior en Disseny d'Interiors. Producte

Lisa Marrani, Doctora en Tecnologia. Arquitecta

Lisa Marrani

Doctora en Tecnologia. Arquitecta

Yumi Martí, 3D Artist. Interiorista

Yumi Martí

3D Artist. Interiorista

Verónica Martín, Dissenyadora d'interiors i tècnica superior en arts plàstiques i mobiliari

Verónica Martín

Dissenyadora d'interiors i tècnica superior en arts plàstiques i mobiliari

Alba Méndez, Arquitecta especialitzada en Neuroarquitectura

Alba Méndez

Arquitecta especialitzada en Neuroarquitectura

Pau Pericas, Doctor. Llicenciat en Comunicació Audiovisual. Cinematografia

Pau Pericas

Doctor. Llicenciat en Comunicació Audiovisual. Cinematografia

Giovanna Pezzullo, Actriu. Dramaturga. Professora de llenguatge sensorial. Smell designer

Giovanna Pezzullo

Actriu. Dramaturga. Professora de llenguatge sensorial. Smell designer

Isabel Rodríguez, Fundadora i Directora Creativa de INDAStudio

Isabel Rodríguez

Fundadora i Directora Creativa de INDAStudio

Elisenda Rosàs, Arquitecta especialista en restauració de patrimoni arquitectònic

Elisenda Rosàs

Arquitecta especialista en restauració de patrimoni arquitectònic

Edurne Sanz, Arquitecta i Dissenyadora gràfica. Especialitzada en Comunicació

Edurne Sanz

Arquitecta i Dissenyadora gràfica. Especialitzada en Comunicació

Gisela Steiger, Arquitecta. Fundadora i Directora d’Autentico Architectural & Engineering Lighting Design

Gisela Steiger

Arquitecta. Fundadora i Directora d’Autentico Architectural & Engineering Lighting Design

Sortides i àmbits professionals

  • Dissenyador/a especialista en espais interiors
  • Dissenyador/a col·laborador/a en estudis de disseny i estudis d'arquitectura
  • Tècnic/a especialista en projectes i gestió d'obres de disseny d'espais en empreses del sector
  • Dissenyador/a d'espais efímers (exposicions, arquitectures efímeres)
  • Direcció d'art en espais

Admissió i matrícula

Preinscripció i Admissió

Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.

Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es realitza mitjançant un sistema de rondes d’admissió i es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.

Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida, les rondes d’admissió i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.

Matriculació

Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.

S'ofereixen dues modalitats de pagament:

  • Pagament únic (2% de descompte).
  • Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.

Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.

Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny d'Interiors.