
Màster en Disseny d'Interiors
Converteix-te en professional del disseny d'espais interiors capaç de donar resposta als canvis i necessitats d'una societat en constant evolució, promovent la cura i benestar dels qui els habiten.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 5a
- Període lectiu: d'octubre de 2025 a juny de 2026. Presentació TFM: juny de 2026
- Horari: de dilluns a dijous de 16:00 a 19:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 9.550 €
- Titulació: Títol de Màster en Disseny d'Interiors atorgat per la UVIC-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
El disseny d'espais transforma l'entorn natural per a mantenir l'equilibri de l'ecosistema i respondre a les necessitats humanes, oferint refugi i significat. Reflecteix la nostra cerca de respondre a necessitats culturals, emocionals, funcionals i físiques.
El Màster en Disseny d'Interiors se centra en l'impacte social i ambiental del disseny d'espais, formant a professionals capaços de crear espais que promoguin la salut física, emocional i cognitiva des d'un enfocament centrat en l'ésser humà. Basat en els principis de la fenomenologia i la neuroarquitectura, el Màster focalitza en el disseny d'espais que connectin amb les persones a través d'experiències significatives.
La tecnologia exerceix un paper fonamental, potenciant la creativitat i guiant la presa de decisions amb eines avançades. Els estudiants exploraran l'ús de la intel·ligència artificial (IA) com a recurs per a innovar en el disseny i mesurar el seu impacte en les persones, creant entorns que transcendeixin el quotidià i promoguin la cura i benestar dels qui els habiten.
Pla d'estudis
Mòdul 1 - Projectes
El mòdul de Projectes està orientat al treball projectual dins de l'àmbit disciplinar, concretant-se en diferents projectes de disseny d'interiors. En lloc d'abordar els espais des de les tipologies convencionals, el mòdul se centra en tres grans categories que agrupen els diversos espais: espais de la intimitat, espais de l'intercanvi i espais de la interacció.
Aquest mòdul combina la pràctica projectual amb l'anàlisi de referents teòrics i formals. Així mateix, integra i posa en pràctica en els projectes els coneixements i habilitats desenvolupats de manera paral·lela en altres mòduls al llarg tres assignatures de projectes correlatives en el temps, complementades per tallers.
- Disseny atmosfèric. Intimitat: Introducció al marc del concepte de disseny atmosfèric. En aquesta assignatura es desenvolupen projectes en els quals els habitants realitzen activitats en un marc íntim, reservat i personal. S'explora el concepte d'intimitat en llars, hotels, espais de la salut i les cures, o bé en espais híbrids (habitatges-taller, co-habitatges, cultura-habitatge, etc.). Això és: l'espai com a actor que dialoga amb els habitants.
- Espai i experiència (I): Desenvolupament d'un marc conceptual de la proposta de disseny basat en dades i evidències.
- Recerca. (Perquè, quin és el problema): Mapejar el problema (context general, context concret), obtenir dades demogràfiques, identificar els clústers experiencials.
- L'habitant (qui o qui són les persones afectades). identificar persones d'interès. Definir user persona, definir constel·lacions socials.
- L'habitant en relació a l'experiència: Disseny de l'experiència desitjada el/els habitant/s.
- Anàlisi crítica de la ubicació: basat en dades objectives i dades subjectives.
- Formulació del disseny conceptual inicial.
- Espai i experiència (II): Desenvolupament d’una proposta de disseny que doni resposta als reptes formulats en l'assignatura anterior aplicant estratègies de disseny derivades de la neuroarquitectura.
Mòdul 2 - Tallers d’espais
Aquest mòdul s'orienta com una eina amb la qual experimentar i adquirir coneixement en format workshop, a través de l'aprenentatge pràctic combinat amb altres metodologies.
Es tracten conceptes i dimensions complexes (tangibles i no tangibles, abstractes i concretes) que de manera directa incideixen en el disseny d'espais interiors: llum, color, textura, so, temperatura, harmonia, moviment, atmosfera, experiències, sensacions, emocions, etc.
També s'explora la detecció d'aquells interessos personals que incideixen en el disseny i que permeten adquirir una veu i un llenguatge propis i personals (poètiques pròpies), i es tracten conceptes i coneixements tangents al disseny d'espais interiors que de manera indirecta tenen a veure amb el desenvolupament de la disciplina: mobiliari, restauració i rehabilitació. Finalment, també s'exploren conceptes de neuroarquitectura aplicada al disseny d'espais interiors.
El mòdul s'estructura en vuit tallers correlatius en el temps:
- Taller de Percepció i atmosferes.
- Taller de disseny basat en l'evidència.
- Taller de restauració i rehabilitació.
- Taller de mobiliari.
- Taller d'il·luminació.
- Taller de disseny universal.
- Taller de disseny gràfic aplicat al disseny d'interiors.
- Taller d'història i context del projecte d'Interiors.
Mòdul 3 - Materialitat i condicionament
Aquest mòdul està dissenyat per a explorar l'impacte integral dels materials en els projectes d'interiorisme, des de la seva elecció fins a la seva implementació final. Els materials es converteixen en protagonistes del disseny, no només com a elements físics, sinó com a vehicles sensorials, emocionals i culturals que transformen l'ambient en el qual vivim. En comprendre la seva rellevància tant en termes tècnics com emocionals, els estudiants aprendran a crear espais que siguin funcionals, bells i, el més important, que generin benestar per als usuaris.
El mòdul ofereix coneixements i eines pròpies de la materialització d'un projecte de disseny d'espais en un espai físic real: matèria, tecnologia, processos, instal·lacions, normatives i regulacions, protocols… alhora que explora materialitats i processos actuals vinculats tant a la innovació com al benestar i als espais saludables
El mòdul s'organitza en diferents blocs temàtics, amb l'objectiu d'aconseguir donar a l'alumne una visió global i integral de les diferents àrees que comprenen la comunicació de projectes d'arquitectura.
Processos constructius i elements de l'espai
- La poètica dels materials: significat cultural i històric.
- Processos constructius i la seva rellevància en el disseny interior: des de la idea fins a la materialització.
- El moodboard com a eina de conceptualització: integrant sensacions, emocions i estils.
Instal·lacions
- Sistemes de sanejament, aigua, electricitat, gas i climatització.
- Com integrar de manera efectiva les instal·lacions en el disseny interior sense comprometre l'estètica i la funcionalitat.
- La integració de les instal·lacions vistes en el disseny interior perquè sigui harmoniosa, convertint-les en part de l'entorn visual i funcional, creant un ambient coherent sense anul·lar la seva funcionalitat.
Elements essencials de l’espai
- Cuines i banys: elements clau per al benestar en la llar. Requisits tècnics i estètics.
- Selecció de materials resistents, funcionals i estèticament agradables per a àrees d'alt trànsit.
Del projecte a l'obra
- Des de la conceptualització fins a l'execució: el procés de dur a terme un projecte d'interiorisme.
- Agents i actors involucrats: arquitectes, enginyers, dissenyadors d'interiors i contractistes.
- Normatives bàsiques (CTE), habitabilitat i accessibilitat, llicències d'obra i documentació del projecte.
Bioconstrucció, espais saludables i sostenibilitat
- Fonaments del disseny d'espais saludables: com els materials i el disseny afecten la salut i el benestar dels ocupants.
- Introducció a la bioconstrucció: materials naturals i ecològics que promouen un entorn saludable.
- Estratègies per a dissenyar espais saludables.
Mesuraments i pressupostos
- Tècniques de mesuraments en projectes d'interiorisme.
- Elaboració i gestió de pressupostos.
Innovació material
- Biodisseny, biomaterials, reutilització, upcycling i materials innovadors.
Mòdul 4 - Representació
El mòdul de Representació aborda la representació gràfica i visual com a part fonamental del procés de disseny.
El mòdul s'organitza en diferents blocs temàtics, amb l'objectiu d'aconseguir donar a l'alumne una visió global i integral de les diferents àrees que comprenen la comunicació de projectes d'arquitectura.
Representació sensorial. Esquemes, planimetries, postproducció.
Introducció i exploració del llenguatge gràfic-visual com a eina clau en la comunicació d'idees en arquitectura i interiorisme. Explora principis bàsics de representació arquitectònica i tècniques visuals per a transmetre sensacions atmosfèriques. Inclou la postproducció de planimetries mitjançant mètodes digitals, manuals i mixtes, destacant el desenvolupament expressiu de l'estudiant.
Representació tridimensional tangible. Maquetes.
Té com a objectiu principal que l'estudiant traslladi el seu projecte a l'àmbit tridimensional mitjançant la creació de maquetes. En aquest procés, s'explorarà una atmosfera específica a través d'un model tridimensional manual, permetent a l'estudiant materialitzar les idees centrals de l'espai de manera tangible. Es treballarà en l'elaboració de dos tipus de maquetes: una conceptual, i una altra atmosfèrica. A més, es buscarà generar imatges d'alt valor expressiu mitjançant la presa de fotografies intencionades de les maquetes i la seva posterior postproducció, amb la finalitat de ressaltar les qualitats atmosfèriques i sensorials de l'espai.
Representació tridimensional intangible/digital. Renderitzat.
Introducció a l'ús d'eines avançades de modelatge i renderitzat digital, específicament amb 3D MAX i el motor de renderitzat CORONA. L'objectiu és crear representacions tridimensionals d'un espai senzill, enfocant-se en l'obtenció d'imatges fotorealistes que reflecteixin les qualitats atmosfèriques del disseny. A través d'aquest procés, els estudiants exploraran les diferències i avantatges entre els sistemes de representació analògics (manuals) i digitals, comparant tècniques tradicionals amb les noves possibilitats que ofereix el modelatge 3D per a una representació més precisa i detallada de l'espai.
Representació editorial. Tipografia i composició.
S'enfoca en la introducció al disseny editorial abordant conceptes fonamentals com a tipografia, composició, jerarquia i ritme visual. Els estudiants traslladaran el seu projecte al format editorial, creant documents que integrin els aspectes conceptuals i visuals prèviament treballats. L'objectiu principal serà explorar com els paràmetres conceptuals d'una atmosfera poden ser comunicats de manera efectiva en paper, experimentant amb la disposició gràfica, la jerarquia visual i la narrativa editorial.
Representació amb Intel·ligència artificial aplicada a l’interiorisme.
El Taller d'Intel·ligència Artificial aplicada té com a objectiu introduir als estudiants en l'ús d'eines d'intel·ligència artificial en l'àmbit del disseny i la comunicació visual. S'exploraran diverses plataformes i programes específics, com DALL·E, MidJourney, Runway i Stable Diffusion, que permeten generar imatges i vídeos de manera creativa. A més, els estudiants aprendran tècniques d'edició i postproducció per a optimitzar les creacions generades, brindant-los noves eines per a experimentar amb el disseny visual i expandir les seves possibilitats creatives mitjançant l'ús de la intel·ligència artificial.
Mòdul 5 - Comunicació
Aquest mòdul aborda diferents aspectes de la comunicació en el context del disseny d'espais en 2 grans blocs.
El diàleg amb el client i/o habitant.
Aprofundeix en la importància del diàleg amb el client, habitant o usuari de l'espai, utilitzant una eina innovadora: el desenvolupament i elaboració de diagrames conceptuals dinàmics com a eina de comunicació i diàleg entre dissenyador/a i client/usuari/habitant.
Aquesta tècnica inverteix l'enfocament tradicional de "quin" cap al conjunt de preguntes "perquè-com-quin", permetent una comunicació més fluida i efectiva. Els continguts principals inclouen l'ús del diagrama conceptual dinàmic.
L'audiovisual com a eina de comunicació
Fomenta la pràctica de les eines, llenguatges i formes d'expressió pròpies de la creació audiovisual, específicament aplicades a projectes d'arquitectura i disseny d'espais.
Els continguts inclouen el relat audiovisual, els elements fonamentals de la representació i narració, i els models audiovisuals, tant dins com fora de pantalla, com el tràiler i el teaser. A més, s'aprofundeix en l'ús d'imatge i so, explorant el seu rol narratiu i expressiu. S'ensenyen tècniques de realització audiovisual com la composició, la continuïtat, la captació de vídeo digital i el muntatge emocional i intel·lectual amb Adobe Premiere Pro.
Quant al so, s'aborden els seus fonaments físics, el seu poder narratiu, el disseny de so i la captació i edició d'àudio digital amb Adobe Audition.
Mòdul 6 - Treball Final de Màster
El TFM consisteix en la realització d'un projecte de disseny d'un espai interior, que demostrarà les competències adquirides durant el programa. Els projectes hauran de desenvolupar-se sobre la base dels conceptes estructurals del Màster, com ara disseny atmosfèric, espais híbrids, intimitat i neuroarquitectura, que poden ser aplicats a nivell conceptual, material o formal.
Els estudiants hauran de definir un programa per al projecte (com a habitatge, espai de treball, espai gastronòmic, galeria d'art, local comercial, hotel, o espais híbrids) i seleccionar un emplaçament, ja sigui dels proposats o un alternatiu suggerit per l'estudiant. Els objectius del projecte són idear, conceptualitzar i formalitzar de manera autònoma projectes professionals de disseny d'espais interiors.
A més, els estudiants hauran de dissenyar i dur a terme la comunicació professional de la seva proposta de disseny d'espais interiors.
El projecte es desenvoluparà seguint tres fases clau:
Fase 1: Ideació/Conceptualització
En aquesta fase, els estudiants definiran els objectius i intencions del projecte, establint el marc teòric-contextual i el statement de la proposta.
Fase 2: Formalització/Materialització
Durant aquesta fase, els estudiants treballaran en la recerca conceptual del projecte, identificant referents teòrics i formals. Posteriorment, traslladaran les intencions del projecte a estratègies i tècniques projectuals, desenvolupant la recerca cap a una concreció formal i material. També definiran els aspectes materials i constructius.
Fase 3: Comunicació
En aquesta fase, els estudiants dissenyaran la comunicació del projecte, definint com transmetre les intencions i objectius del disseny. Desenvoluparan els elements necessaris per a presentar la seva proposta de manera clara i efectiva.
Projectes

Estrategias proyectuales para espacios de interacción adaptativos
per Laia Alfaro
Surf House: Un oasis moderno para teletrabajadores
per Aleksandra Szczęch
Una a una. Centro ginecológico integral y holístico.
per Ivanna CastilloProfessorat
Coordinació
Alba Méndez
Arquitecta especialitzada en Neuroarquitectura
Maria Araya León
Sòcia i directora de Recerca de Qualia Estudi. Dra. en Arquitectura i Ergonomista
Silvia Bernad
Doctoranda. Graduada en Disseny d’Interiors. Recerca. Art i disseny
Maria Lledó Cisneros
Dissenyadora d'interiors i fundadora de PalomaStudio
Francisco Javier García
Docent. Projectes culturals. Dissenyador d’il·luminació
Queralt Garriga
Arquitectura, museografia, patrimoni
Sònia Grau
Fundadora i directora creativa a Oxigen_
Nelson Jara
Actor. Director de teatre
Kike Macías
Graduat Superior en Disseny d'Interiors. Producte
Lisa Marrani
Doctora en Tecnologia. Arquitecta
Yumi Martí
3D Artist. Interiorista
Verónica Martín
Dissenyadora d'interiors i tècnica superior en arts plàstiques i mobiliari
Alba Méndez
Arquitecta especialitzada en Neuroarquitectura
Pau Pericas
Doctor. Llicenciat en Comunicació Audiovisual. Cinematografia
Giovanna Pezzullo
Actriu. Dramaturga. Professora de llenguatge sensorial. Smell designer
Isabel Rodríguez
Fundadora i Directora Creativa de INDAStudio
Elisenda Rosàs
Arquitecta especialista en restauració de patrimoni arquitectònic
Edurne Sanz
Arquitecta i Dissenyadora gràfica. Especialitzada en Comunicació
Gisela Steiger
Arquitecta. Fundadora i Directora d’Autentico Architectural & Engineering Lighting Design
Sortides i àmbits professionals
- Dissenyador/a especialista en espais interiors
- Dissenyador/a col·laborador/a en estudis de disseny i estudis d'arquitectura
- Tècnic/a especialista en projectes i gestió d'obres de disseny d'espais en empreses del sector
- Dissenyador/a d'espais efímers (exposicions, arquitectures efímeres)
- Direcció d'art en espais
Admissió i matrícula
Preinscripció i Admissió
Per a cursar un màster o postgrau a BAU, és necessari sol·licitar l'admissió a través del procés de preinscripció. Cada sol·licitud és avaluada per la coordinació acadèmica del programa amb l'objectiu de garantir la composició del grup i oferir una formació de qualitat.
Els màsters i postgraus de BAU compten amb places limitades. El procés de preinscripció es realitza mitjançant un sistema de rondes d’admissió i es manté obert fins que es completen les vacants disponibles. Per això, recomanem sol·licitar l'admissió amb antelació per a garantir la teva plaça en el programa.
Per a obtenir informació detallada sobre la documentació requerida, les rondes d’admissió i els passos a seguir, consulta el procés d'inscripció a un màster o postgrau.
Matriculació
Una cop resolta l'admissió, rebràs un correu electrònic amb el resultat i les instruccions necessàries per a formalitzar la matrícula i reservar la teva plaça.
S'ofereixen dues modalitats de pagament:
- Pagament únic (2% de descompte).
- Pagament fraccionat en 3 quotes, sense recàrrecs.
Consulta aquí tots els detalls sobre modalitats de pagament i beques i ajuts.
Els alumnes i exalumnes de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits del Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits d'un Màster o Postgrau, obtindran un descompte del 10%.
Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Disseny d'Interiors.