Aquest lloc utilitza cookies propies i de tercers per millorar la teva experiéncia a la pàgina. Per habilitar o restringir les cookies actives o per obtenir mes informació, fes click en personalitzar la configuració.
Accepto totes les cookies
Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics

La direcció creativa lidera la construcció de l’univers conceptual d’una marca de moda, amb els seus valors i missatges, a partir del lideratge de l’equip i d’un profund coneixement del sector i dels seus múltiples canals de comunicació.

  • Edició: 1a
  • Període lectiu: del 5 d’octubre de 2022 a juny de 2023. Presentació TFM: juny de 2023
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 8.260 €
  • Titulació: Títol de Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics, atorgat per la UVic-UCC
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

La indústria de la moda és actualment un dels principals motors econòmics, socials i culturals de la nostra societat gràcies a la repercussió que genera en multitud d’àmbits, i també perquè aglutina sota un mateix patró un ampli ventall d’indústries com el tèxtil, el disseny, la comunicació, la distribució i, fins i tot, el retail.

El sector de la moda necessita professionals que en dominin els mecanismes i llenguatges propis, les tendències, els corrents artístics i els nous mitjans per aconseguir els objectius empresarials, generant diàlegs rellevants entre marques i consumidors.

El Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics té la missió de transferir els coneixements teòrics, metodològics i pràctics específics de la professió, treballant la capacitat analítica de l'estudiant i oferint les eines i processos ideals per desenvolupar el seu talent en cada projecte, amb l'objectiu de formar professionals creatius, eficaços, crítics i competitius.

A través de les idees sorgides de la cultura, l’art i la música, d’icones de la història de la moda, de vivències personals, de referents propis i de la intuïció, neixen els conceptes creatius que construeixen el discurs de la moda.

Aquest màster permet adquirir un fort sentit de la imatge que ens ajudarà a crear lligams entre diferents fonts d’inspiració i que ens conduirà a la projectació de col·leccions de moda i de missatges i conceptes rellevants per a les marques i la indústria.

El curs s’adreça a dissenyadors de moda amb interès a assumir funcions de direcció creativa; a dissenyadors de diferents procedències i disciplines, amb estudis previs o sense, interessats en l’univers de la moda; a professionals i/o empresaris del sector amb necessitat d’ampliar coneixements; i a professionals de l’àmbit de la comunicació de moda, la fotografia, l’estilisme i el periodisme amb voluntat de dominar la creació i conceptualització del producte moda, així com la seva vessant artística i conceptual.

Pla d'estudis

Mòdul 1 – Recursos Creatius

Mòdul 2 – Conceptualització

Mòdul 3 – Introducció a l'Empresa

Mòdul 4 – Branding i Comunicació

Mòdul 5 – Futuribles

Mòdul 6 – Treball Final de Màster

 

El màster combina classes magistrals amb tallers grupals, workshops i casos d’estudi reals, així com projectes individuals i en equip.

El Treball Final de Màster consolida i posa en pràctica tots els coneixements i eines adquirits durant el curs.

Programa

Mòdul 1 – Recursos Creatius

Observar l’entorn: aprendre a reconèixer els elements constructius del discurs creatiu.

  • Fonts externes: culturals, vivencials i tendències socials
  • Història i cultura de la moda
  • Tendències canal moda: lectura i ús
  • Identificació de referents
  • Intuïció/Inspiració. Psicologia en les arts creatives
  • Sociologia de la moda com a fenomen social. Sentiment de pertinència i distinció social

Mòdul 2 – Conceptualització

Concretar i transformar els recursos com a base d’una col·lecció de moda i constituir l’univers conceptual amb la personalitat de la marca i els valors que la defineixen.

  • Concepte: creació i significat
  • Moodboard: eina de comunicació interna
  • Lectura d’imatges, traducció i transformació d’idees, cristal·lització i aterratge 
  • Col·lecció: estructura
  • Marca: personalitat i valors

 Mòdul 3 – Introducció a l'empresa

Estudiar l’empresa com a plataforma on desenvolupar els projectes i liderar els equips creatius multidisciplinaris.

  • Cap a on va l’empresa del segle XXI
  • Formació i direcció d’equips de disseny
  • Objectius i presa de decisions
  • Empreneduria
  • Producció i retail
  • Consciència. Bé social

Mòdul 4 – Branding i Comunicació

Crear el relat d’identitat de marca per contactar amb el públic a través dels canals escollits, en entorns digitals, xarxes socials, esdeveniments, etc.

  • Estratègia i construcció de marca i identitat visual
  • Estratègies de social media
  • Estilisme
  • Direcció d’art. Eines: shows, shooting, fashion films, etc.
  • Visual merchandising. Punt de venda

Mòdul 5 – Futuribles

Aprendre a llegir, entendre i preveure el futur per preparar estratègies de com gestionar-lo, adquirint avantatges competitius.

Concebre la moda com a eina transformadora de la nostra societat.

  • Mapa de la moda
  • Estudi i reconeixement del sector en el present. Observació competència
  • Futuribles. Cap a on anem?
  • Sostenibilitat. Moda de gèneres. Diversitat
  • Univers online. Metavers
  • Tecnologia aplicada a la moda

Mòdul 6 - Treball Final de Màster

 

Sortides professionals

  • Direcció creativa en empreses de moda
  • Disseny de moda amb col·lecció pròpia
  • Direcció artística en l’àmbit de la comunicació
  • Departaments creatius en empreses de moda i estudis de disseny en general
  • Influencers i creadors de tendències
  • Assessoria artística freelance

Cost

Cost total del curs:  8.260 €

El cost total inclou un import de 100 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.

Modalitats de pagament

S’ofereixen diferents modalitats de pagament:

  • Pagament únic: amb un descompte del 3% sobre el cost total del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 100 € de les taxes universitàries

  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:

    • 1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 100 € corresponents a les taxes universitàries

    • 2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes

    • 3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes

Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics.