Màster en Direcció Creativa de Moda
La direcció creativa lidera la construcció de l’univers conceptual d’una marca de moda, amb els seus valors i missatges, a partir del lideratge de l’equip i d’un profund coneixement del sector i dels seus múltiples canals de comunicació.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 2a
- Període lectiu: d’octubre de 2024 a juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
- Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 9.320 €
- Titulació: Títol de Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics, atorgat per la UVic-UCC (en procés de verificació)
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
Actualment la moda és un dels principals motors econòmics, socials i culturals de la nostra societat gràcies a la repercussió que genera en una multitud d'àmbits. La moda es fa permeable entre diverses professions i indústries com ara el disseny, el cinema, la música, el teatre o l'art, i en totes i cadascuna de les seves possibilitats requereix una organització i una direcció creativa capaç de donar resposta a les propostes del mercat.
El sector de la moda necessita professionals que dominin els mecanismes i llenguatges propis, les tendències, els corrents artístics i els nous mitjans de creació i producció de moda.
Entendre tots aquests mecanismes que operen en la creació d'imatges, dissenys o objectes permet que l'acte transformador de les idees sigui possible. El propòsit d'una direcció creativa s'entén com l'adequació, interpretació i aplicació coherent i creativa de tots aquests elements. Una bona direcció té en compte aquests aspectes amb la finalitat de possibilitar els mons imaginaris que estan per arribar.
Pla d'estudis
Mòdul 1 – Recursos Creatius Mòdul 2 – Conceptualització Mòdul 3 – Introducció a l'Empresa Mòdul 4 – Branding i Comunicació Mòdul 5 – Futuribles Mòdul 6 – Treball Final de Màster
El màster combina classes magistrals amb tallers grupals, workshops i casos d’estudi reals, així com projectes individuals i en equip.
El Treball Final de Màster consolida i posa en pràctica tots els coneixements i eines adquirits durant el curs.
Programa
Mòdul 1 – Recursos Creatius
Observar l’entorn: aprendre a reconèixer els elements constructius del discurs creatiu.
- Fonts externes: culturals, vivencials i tendències socials
- Història i cultura de la moda
- Tendències canal moda: lectura i ús
- Identificació de referents
- Intuïció/Inspiració. Psicologia en les arts creatives
- Sociologia de la moda com a fenomen social. Sentiment de pertinència i distinció social
Mòdul 2 – Conceptualització
Concretar i transformar els recursos com a base d’una col·lecció de moda i constituir l’univers conceptual amb la personalitat de la marca i els valors que la defineixen.
- Concepte: creació i significat
- Moodboard: eina de comunicació interna
- Lectura d’imatges, traducció i transformació d’idees, cristal·lització i aterratge
- Col·lecció: estructura
- Marca: personalitat i valors
Mòdul 3 – Introducció a l'empresa
Estudiar l’empresa com a plataforma on desenvolupar els projectes i liderar els equips creatius multidisciplinaris.
- Cap a on va l’empresa del segle XXI
- Formació i direcció d’equips de disseny
- Objectius i presa de decisions
- Empreneduria
- Producció i retail
- Consciència. Bé social
Mòdul 4 – Branding i Comunicació
Crear el relat d’identitat de marca per contactar amb el públic a través dels canals escollits, en entorns digitals, xarxes socials, esdeveniments, etc.
- Estratègia i construcció de marca i identitat visual
- Estratègies de social media
- Estilisme
- Direcció d’art. Eines: shows, shooting, fashion films, etc.
- Visual merchandising. Punt de venda
Mòdul 5 – Futuribles
Aprendre a llegir, entendre i preveure el futur per preparar estratègies de com gestionar-lo, adquirint avantatges competitius.
Concebre la moda com a eina transformadora de la nostra societat.
- Mapa de la moda
- Estudi i reconeixement del sector en el present. Observació competència
- Futuribles. Cap a on anem?
- Sostenibilitat. Moda de gèneres. Diversitat
- Univers online. Metavers
- Tecnologia aplicada a la moda
Mòdul 6 - Treball Final de Màster
Professorat
Coordinació
Josep Pagà
Grau en Disseny menció Moda. Investigador i patronista
Coordinació
Josep Abril
Diplomat en Disseny de Moda. Director creatiu i docent
Sílvia Rosés
Doctora. Llicenciada en Història de l'Art. Recerca
Josep Pagà
Grau en Disseny menció Moda. Investigador i patronista
Txell Miras
Dissenyadora i empresaria de Moda. Llicenciada en Belles Arts.
Maria Balasch
Senior Product Designer
Clara de Nadal Trias
Periodista digital, Coolhunter i Public Speaker
Anna Forés
Doctora en Filosofia
Carles Roig
Fotògraf i gestor cultural
Brais Vilasó
Estilista. Consultor de moda
Sylvia Bonet
Estilista. Direcció d'art
Josep Abril
Diplomat en Disseny de Moda. Director creatiu i docent
Sortides professionals
Director/a creatiu en:
- Identitat i marques de moda
- Col·leccions de moda
- Estudis de comunicació
- Assessor/a artístic per a visuals, fashion shows, films...
- Vestuari per a arts escèniques
- Metavers i experiències digitals
Cost
Cost total del curs: 9.320 €
El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.
Modalitats de pagament
S’ofereixen diferents modalitats de pagament:
-
Pagament únic
-
Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
-
1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries
-
2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.
Més informació sobre beques i ajuts.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Direcció Creativa de Moda.