
Màster en Direcció Creativa de Moda
La direcció creativa lidera la construcció de l’univers conceptual d’una marca de moda, amb els seus valors i missatges, a partir del lideratge de l’equip i d’un profund coneixement del sector i dels seus múltiples canals de comunicació.
Descripció del pla d'estudis
- Edició: 1a
- Període lectiu: del 4 d’octubre de 2023 al 30 de juny de 2024. Presentació TFM: juny de 2024
- Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
- Modalitat: presencial
- Idioma: castellà
- Preu: 8.730 €
- Titulació: Títol de Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics, atorgat per la UVic-UCC
- Crèdits: 60 ECTS
Presentació
La indústria de la moda és actualment un dels principals motors econòmics, socials i culturals de la nostra societat gràcies a la repercussió que genera en multitud d’àmbits, i també perquè aglutina sota un mateix patró un ampli ventall d’indústries com el tèxtil, el disseny, la comunicació, la distribució i, fins i tot, el retail.
El sector de la moda necessita professionals que en dominin els mecanismes i llenguatges propis, les tendències, els corrents artístics i els nous mitjans per aconseguir els objectius empresarials, generant diàlegs rellevants entre marques i consumidors.
El Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics té la missió de transferir els coneixements teòrics, metodològics i pràctics específics de la professió, treballant la capacitat analítica de l'estudiant i oferint les eines i processos ideals per desenvolupar el seu talent en cada projecte, amb l'objectiu de formar professionals creatius, eficaços, crítics i competitius.
A través de les idees sorgides de la cultura, l’art i la música, d’icones de la història de la moda, de vivències personals, de referents propis i de la intuïció, neixen els conceptes creatius que construeixen el discurs de la moda.
Aquest màster permet adquirir un fort sentit de la imatge que ens ajudarà a crear lligams entre diferents fonts d’inspiració i que ens conduirà a la projectació de col·leccions de moda i de missatges i conceptes rellevants per a les marques i la indústria.
El curs s’adreça a dissenyadors de moda amb interès a assumir funcions de direcció creativa; a dissenyadors de diferents procedències i disciplines, amb estudis previs o sense, interessats en l’univers de la moda; a professionals i/o empresaris del sector amb necessitat d’ampliar coneixements; i a professionals de l’àmbit de la comunicació de moda, la fotografia, l’estilisme i el periodisme amb voluntat de dominar la creació i conceptualització del producte moda, així com la seva vessant artística i conceptual.
Pla d'estudis
Mòdul 1 – Recursos Creatius Mòdul 2 – Conceptualització Mòdul 3 – Introducció a l'Empresa Mòdul 4 – Branding i Comunicació Mòdul 5 – Futuribles Mòdul 6 – Treball Final de Màster
El màster combina classes magistrals amb tallers grupals, workshops i casos d’estudi reals, així com projectes individuals i en equip.
El Treball Final de Màster consolida i posa en pràctica tots els coneixements i eines adquirits durant el curs.
Programa
Mòdul 1 – Recursos Creatius
Observar l’entorn: aprendre a reconèixer els elements constructius del discurs creatiu.
- Fonts externes: culturals, vivencials i tendències socials
- Història i cultura de la moda
- Tendències canal moda: lectura i ús
- Identificació de referents
- Intuïció/Inspiració. Psicologia en les arts creatives
- Sociologia de la moda com a fenomen social. Sentiment de pertinència i distinció social
Mòdul 2 – Conceptualització
Concretar i transformar els recursos com a base d’una col·lecció de moda i constituir l’univers conceptual amb la personalitat de la marca i els valors que la defineixen.
- Concepte: creació i significat
- Moodboard: eina de comunicació interna
- Lectura d’imatges, traducció i transformació d’idees, cristal·lització i aterratge
- Col·lecció: estructura
- Marca: personalitat i valors
Mòdul 3 – Introducció a l'empresa
Estudiar l’empresa com a plataforma on desenvolupar els projectes i liderar els equips creatius multidisciplinaris.
- Cap a on va l’empresa del segle XXI
- Formació i direcció d’equips de disseny
- Objectius i presa de decisions
- Empreneduria
- Producció i retail
- Consciència. Bé social
Mòdul 4 – Branding i Comunicació
Crear el relat d’identitat de marca per contactar amb el públic a través dels canals escollits, en entorns digitals, xarxes socials, esdeveniments, etc.
- Estratègia i construcció de marca i identitat visual
- Estratègies de social media
- Estilisme
- Direcció d’art. Eines: shows, shooting, fashion films, etc.
- Visual merchandising. Punt de venda
Mòdul 5 – Futuribles
Aprendre a llegir, entendre i preveure el futur per preparar estratègies de com gestionar-lo, adquirint avantatges competitius.
Concebre la moda com a eina transformadora de la nostra societat.
- Mapa de la moda
- Estudi i reconeixement del sector en el present. Observació competència
- Futuribles. Cap a on anem?
- Sostenibilitat. Moda de gèneres. Diversitat
- Univers online. Metavers
- Tecnologia aplicada a la moda
Mòdul 6 - Treball Final de Màster
Professorat
Coordinació
Josep Abril
Diplomat en Disseny de Moda. Empresari i docent
Sílvia Rosés
Doctora. Llicenciada en Història de l'Art. Recerca
Mercè Jané
Experta en gestió empresarial
Txell Miras
Dissenyadora i empresaria de Moda. Llicenciada en Belles Arts.
Maria Balasch
Senior Product Designer
Clara de Nadal Trias
Periodista digital, Coolhunter i Public Speaker
Anna Forés
Doctora en Filosofia
Carles Roig
Fotògraf i gestor cultural
Brais Vilasó
Estilista. Consultor de moda
Sylvia Bonet
Estilista. Direcció d'art
Sortides professionals
- Direcció creativa en empreses de moda
- Disseny de moda amb col·lecció pròpia
- Direcció artística en l’àmbit de la comunicació
- Departaments creatius en empreses de moda i estudis de disseny en general
- Influencers i creadors de tendències
- Assessoria artística freelance
Cost
Cost total del curs: 8.730 €
El cost total inclou un import de 150 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.
Modalitats de pagament
S’ofereixen diferents modalitats de pagament:
-
Pagament únic: amb un descompte del 3% sobre el cost total del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 150 € de les taxes universitàries
-
Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:
-
1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 150 € corresponents a les taxes universitàries
-
2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes
-
Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.
Més informació sobre beques i ajuts.
Descarrega el catàleg
Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Direcció Creativa de Moda.