Play
Veure tots els màsters i els postgraus

Màster en Direcció Creativa de Moda

La direcció creativa lidera la construcció de l’univers conceptual d’una marca de moda, amb els seus valors i missatges, a partir del lideratge de l’equip i d’un profund coneixement del sector i dels seus múltiples canals de comunicació.

Descripció del pla d'estudis

  • Edició: 2a
  • Període lectiu: d’octubre de 2024 a juny de 2025. Presentació TFM: juny de 2025
  • Horari: de dilluns a dijous de 18:00 a 21:00
  • Modalitat: presencial
  • Idioma: castellà
  • Preu: 9.320 €
  • Titulació: Títol de Màster en Direcció Creativa de Moda i Processos Artístics, atorgat per la UVic-UCC (en procés de verificació)
  • Crèdits: 60 ECTS

Presentació

Actualment la moda és un dels principals motors econòmics, socials i culturals de la nostra societat gràcies a la repercussió que genera en una multitud d'àmbits. La moda es fa permeable entre diverses professions i indústries com ara el disseny, el cinema, la música, el teatre o l'art, i en totes i cadascuna de les seves possibilitats requereix una organització i una direcció creativa capaç de donar resposta a les propostes del mercat.

El sector de la moda necessita professionals que dominin els mecanismes i llenguatges propis, les tendències, els corrents artístics i els nous mitjans de creació i producció de moda.

Entendre tots aquests mecanismes que operen en la creació d'imatges, dissenys o objectes permet que l'acte transformador de les idees sigui possible. El propòsit d'una direcció creativa s'entén com l'adequació, interpretació i aplicació coherent i creativa de tots aquests elements. Una bona direcció té en compte aquests aspectes amb la finalitat de possibilitar els mons imaginaris que estan per arribar.

Pla d'estudis

Mòdul 1 – Recursos Creatius

Mòdul 2 – Conceptualització

Mòdul 3 – Introducció a l'Empresa

Mòdul 4 – Branding i Comunicació

Mòdul 5 – Futuribles

Mòdul 6 – Treball Final de Màster

El màster combina classes magistrals amb tallers grupals, workshops i casos d’estudi reals, així com projectes individuals i en equip.

El Treball Final de Màster consolida i posa en pràctica tots els coneixements i eines adquirits durant el curs.

Programa

Mòdul 1 – Recursos Creatius

Observar l’entorn: aprendre a reconèixer els elements constructius del discurs creatiu.

  • Fonts externes: culturals, vivencials i tendències socials
  • Història i cultura de la moda
  • Tendències canal moda: lectura i ús
  • Identificació de referents
  • Intuïció/Inspiració. Psicologia en les arts creatives
  • Sociologia de la moda com a fenomen social. Sentiment de pertinència i distinció social

Mòdul 2 – Conceptualització

Concretar i transformar els recursos com a base d’una col·lecció de moda i constituir l’univers conceptual amb la personalitat de la marca i els valors que la defineixen.

  • Concepte: creació i significat
  • Moodboard: eina de comunicació interna
  • Lectura d’imatges, traducció i transformació d’idees, cristal·lització i aterratge
  • Col·lecció: estructura
  • Marca: personalitat i valors

Mòdul 3 – Introducció a l'empresa

Estudiar l’empresa com a plataforma on desenvolupar els projectes i liderar els equips creatius multidisciplinaris.

  • Cap a on va l’empresa del segle XXI
  • Formació i direcció d’equips de disseny
  • Objectius i presa de decisions
  • Empreneduria
  • Producció i retail
  • Consciència. Bé social

Mòdul 4 – Branding i Comunicació

Crear el relat d’identitat de marca per contactar amb el públic a través dels canals escollits, en entorns digitals, xarxes socials, esdeveniments, etc.

  • Estratègia i construcció de marca i identitat visual
  • Estratègies de social media
  • Estilisme
  • Direcció d’art. Eines: shows, shooting, fashion films, etc.
  • Visual merchandising. Punt de venda

Mòdul 5 – Futuribles

Aprendre a llegir, entendre i preveure el futur per preparar estratègies de com gestionar-lo, adquirint avantatges competitius.

Concebre la moda com a eina transformadora de la nostra societat.

  • Mapa de la moda
  • Estudi i reconeixement del sector en el present. Observació competència
  • Futuribles. Cap a on anem?
  • Sostenibilitat. Moda de gèneres. Diversitat
  • Univers online. Metavers
  • Tecnologia aplicada a la moda

Mòdul 6 - Treball Final de Màster

Professorat

Josep Pagà, Grau en Disseny menció Moda. Investigador i patronista
Josep Abril, Diplomat en Disseny de Moda. Director creatiu i docent
Sílvia Rosés, Doctora. Llicenciada en Història de l'Art. Recerca

Sílvia Rosés

Doctora. Llicenciada en Història de l'Art. Recerca

Josep Pagà, Grau en Disseny menció Moda. Investigador i patronista

Josep Pagà

Grau en Disseny menció Moda. Investigador i patronista

Txell Miras, Dissenyadora i empresaria de Moda. Llicenciada en Belles Arts.

Txell Miras

Dissenyadora i empresaria de Moda. Llicenciada en Belles Arts.

Maria Balasch, Senior Product Designer

Maria Balasch

Senior Product Designer

Clara de Nadal Trias, Periodista digital, Coolhunter i Public Speaker

Clara de Nadal Trias

Periodista digital, Coolhunter i Public Speaker

Anna Forés, Doctora en Filosofia

Anna Forés

Doctora en Filosofia

Carles Roig, Fotògraf i gestor cultural

Carles Roig

Fotògraf i gestor cultural

Brais Vilasó, Estilista. Consultor de moda

Brais Vilasó

Estilista. Consultor de moda

Sylvia Bonet, Estilista. Direcció d'art

Sylvia Bonet

Estilista. Direcció d'art

Josep Abril, Diplomat en Disseny de Moda. Director creatiu i docent

Josep Abril

Diplomat en Disseny de Moda. Director creatiu i docent

Sortides professionals

Director/a creatiu en:

  • Identitat i marques de moda
  • Col·leccions de moda
  • Estudis de comunicació
  • Assessor/a artístic per a visuals, fashion shows, films...
  • Vestuari per a arts escèniques
  • Metavers i experiències digitals

Cost

Cost total del curs: 9.320 €

El cost total inclou un import de 200 € corresponent a las taxes universitàries, la gestió administrativa i les assegurances obligatòries.

Modalitats de pagament

S’ofereixen diferents modalitats de pagament:

  • Pagament únic

  • Pagament fraccionat, en 3 pagaments diferents:

    • 1r pagament, que es realitza en formalitzar la matrícula: 40% del cost del curs excloent les taxes. A l’import resultant s’afegeixen els 200 € corresponents a les taxes universitàries

    • 2n pagament, abans del 5 de novembre: 30% del cost del curs excloent les taxes

    • 3r pagament, abans del 5 de gener: 30% del cost del curs excloent les taxes

Es beneficien d'un 10% de descompte en qualsevol dels cursos els estudiants i ex estudiants de BAU que hagin superat com a mínim el 50% dels crèdits propis de la titulació de Grau, Graduat Superior en Disseny o Diploma en Disseny Gràfic, o el 100% dels crèdits propis de qualsevol de les titulacions de Màster o diplomes de Postgrau.

Més informació sobre beques i ajuts.

Informació del procés d’inscripció.

Normativa acadèmica de màsters i postgrau de BAU.

Descarrega el catàleg

Escriu les teves dades i t'enviarem un correu amb el catàleg sobre el Màster en Direcció Creativa de Moda.