Aquest lloc utilitza cookies propies i de tercers per millorar la teva experiéncia a la pàgina. Per habilitar o restringir les cookies actives o per obtenir mes informació, fes click en personalitzar la configuració.
Accepto totes les cookies
Tornar a Grau en Disseny

Projectes de Grau en Disseny

Simei

per Ariadna Sánchez

Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
Simei Simei Simei Simei Simei Simei

'Simei o Desenvolupament de models d’experimentació entorn l’àmbit tipogràfic fent ús d’una metodologia chulísima'. El projecte proposa la redefinició o exploració de l'àmbit de la tipografia a través de l'experimentació. Es fa ús d'una metodologia específica basada en la simbiosi que posa el focus en el tractament dels límits; com es poden treballar des de la transformació nodrint-los d'elements aliens per arribar a noves lectures, estètiques o formes d'entendre aquest camp.

Sentir

per Pol Soriano

Menció en Disseny Audiovisual
Sentir Sentir Sentir Sentir Sentir Sentir Sentir Sentir

'Sentir - Visibilitzant sensibilitats per gestionar emocions'. A partir d’un sensor cerebral que processa la incidència de les emocions en el nostre cos, el projecte mostra fins a quin punt estem exposats als estímuls externs.

La Casa Taller

per Daniel Tahmaz

Menció en Disseny d'Interiors
La Casa Taller La Casa Taller La Casa Taller La Casa Taller La Casa Taller La Casa Taller La Casa Taller

‘La Casa Taller - Reaprender a habitar con interdependencia’ . A través de l’experimentació material i sostenible, el projecte genera un nou espai per viure i treballar de manera independent i alhora en coexistència amb l’entorn. 

Les coses em fan pena

per Mireia Panisello

Menció en Disseny de Moda
Les coses em fan pena Les coses em fan pena Les coses em fan pena Les coses em fan pena Les coses em fan pena Les coses em fan pena

El fast-fashion ha fet amb el tèxtil el que el capitalisme ha fet amb l’amor romàntic: l’ha buidat de significat fins a fer-nos creure que només està aquí per a nosaltres, per a una estona, i quan ens cansem no passa res, n’hi haurà un altre que el substituirà. Però aquest no desapareix, només es fa invisible per a aquells ulls que pensen que l’única realitat que existeix és la que ells poden percebre. La indústria tèxtil genera més residus que l’amor. Resignificar i reentendre la matèria primera podria ajudar a fer valdre l’objecte resultant.

Metanoia

per Fà Bascompte, Judit Marsol

Menció en Disseny d'Interiors
Metanoia Metanoia Metanoia Metanoia Metanoia Metanoia

Metanoia neix de la més profunda necessitat de parar en aquest frenesí diàri en una societat que ens desvincula de nosaltres mateixos. Es tracta d'un projecte de disseny crític que planteja la relació entre l'objecte i el subjecte per mitjà d'una constel·lació de peces que exerceixen cert control sobre l'usuari. Des d'aquest control i a través de l'estranyament, les peces converteixen al subjecte en un ser més conscient del seu propi cos, de les seves accions, del seu entorn i de l'espai que habita. Aquests objectes, estan dissenyats perquè l'usuari senti la necessitat de parar i de prendre's el seu temps per a realitzar l'acció que li ocupa, provocant així, un moment de presa de consciència i introspecció.

Rémora

per Salva Franch

Menció en Disseny Audiovisual
Rémora Rémora Rémora Rémora Rémora Rémora Rémora

Rèmora sorgeix de la inquietud generada des del deute i el compromís però, sobretot, des de l'amor, amb la intenció de renovar la percepció d'un esdeveniment del passat en una persona determinada. Un exercici d'empatia i acostament, en un camí intrapersonal que s'articularà en base a uns símbols que actuaran com a precursors per establir el canvi. La investigació conclou amb la formalització d'una peça audiovisual en què s'ha d'expressar la intenció d'oferir aquest missatge al receptor principal.

Arxiu de gènere

per Marina Muñoz

Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
Arxiu de gènere Arxiu de gènere Arxiu de gènere Arxiu de gènere

Aquest arxiu neix de la inquietud d’explorar els feminismes i el gènere. A partir de la recol·lecció d’informació, el projecte investiga temes i experiències al voltant del gènere, i les posa en relació per crear una cartografia flexible i fluida. Treballant amb tot tipus d’informació, l’Arxiu de gènere s’acosta al rizoma de Deleuze i Guattari, les metodologies queer i el coneixement situat de Haraway.

Lluny de definir rotundament què és el gènere, l’arxiu l’explora des de diferents perspectives i acumula informació per poder saber-ne més, sempre tenint present que és un projecte en constant creixement. Les relacions entre els ítems poden canviar, els temes es poden moure i el rizoma de l’arxiu pot seguir ampliant-se i transformant-se.

Shank. Perfiles de una sociedad desencajada

per Marcos Cacheiro

Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
Shank. Perfiles de una sociedad desencajada Shank. Perfiles de una sociedad desencajada Shank. Perfiles de una sociedad desencajada Shank. Perfiles de una sociedad desencajada Shank. Perfiles de una sociedad desencajada Shank. Perfiles de una sociedad desencajada

La velocitat imposada de la nostra societat fa que sigui impossible una contemplació madura que provoqui reflexions sobre les nostres accions i pensaments, així com del nostre entorn. És mitjançant aquest anàlisi individual que cada persona pot desenvolupar un criteri propi. Aquest projecte pretén traçar una analogia que promou un diàleg entre l'observació i l'acció com una eina per escapar del dinamisme social i l'imperatiu de la felicitat. Aquest discurs es basa en la caracterització de sis perfils desencaixats que construeixen una etnografia imaginària que es divideix en tres parelles contraposades. Cadascuna d'elles serveix com a eix de tensió de les diferents problemàtiques de la hiper-productivitat. En concret, es presenten els criteris col·lectius com destructors del pensament crític, les conseqüències de la productivitat i la felicitat imperativa en la concepció del "jo", i per l'últim, la contemplació com a via per gestionar aquest ritme imposat.