Tornar al Grau en Disseny

Taller d'Espai II

Aquesta assignatura permet a l'estudiant, com la seva antecesora, seguir en el procés del Disseny d'Espais mitjançant l'anàlisi i la mirada crítica, posant el focus en la complexitat dels espais que interactuen i s'articulen a través del moviment.

En aquest segon Taller, l'aproximació i l'experimentació es centraran en desplegar eines, processos i metodologies amb diferents graus de performativitat en el disseny d'espais.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Tercer curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Menció en Disseny d'Interiors
  • Codi de l'assignatura: GDVI63

Sinopsi

Taller d'Espais II és una assignatura de recerca i d'experimentació pertanyent a l'itinerari d'Espais; se centra en el desenvolupament de pràctiques, mètodes i eines que permeten analitzar i activar de manera crítica i creativa els atributs dels espais, des d'una perspectiva ecosistèmica i complexa. Acompanya processos capaços de construir una mirada situada que pugui atendre tots els aspectes, qualitats i capes de complexitat (físics, materials, performatius, sociopolítics…) que defineixen o modifiquen els espais a la societat contemporània, per tal de desplegar estratègies coherents de acció o transformació.

Objectius de l'assignatura

GENERALS
Aquesta assignatura cerca situar i explorar les pràctiques vinculades al disseny d‟espai desenvolupant estratègies de recerca i anàlisi crítiques; s'aproxima des de l'experimentació, el prototipat, el desplegament de protocols i eines, l'assaig-error, l'activació d'objectes sonda, el cos i el moviment, per proposar diferents formes de (re)conèixer i transformar els espais amb amplis nivells d'interdependències i complexitat. Un laboratori d'exploració pràctica i en context on el desplegament de diagrames, el desenvolupament col·lectiu de comunitats de pràctica i la posada en marxa de tàctiques creatives de representació acompanyaran els processos d'aprenentatge.

ESPECÍFICS

  • Aprendre a recollir, analitzar i representar informació i documentació específica sobre espais, atenent múltiples capes de complexitat
  • Desenvolupar tàctiques, mètodes i estratègies situades de recerca i experimentació amb/des/per a lespai que permetin la construcció duna mirada crítica pròpia i lelaboració de propostes innovadores
  • Explorar llenguatges, formats i tècniques de representació creatives articulades a través de narratives coherents i noves que sostenen i acompanyen la complexitat
  • Investigar amb referents de forma rigorosa, desenvolupant una comunitat de pràctiques àmplia que pugui relacionar-se amb els diferents contextos disciplinars del disseny
  • Aplicar de manera coherent i creativa intencions i estratègies dacció, intervenció i transformació en els processos de disseny despais

Resultats d'aprenentatge

  • Identifica i analitza de manera crítica les característiques, els aspectes, les qualitats i els nivells d'interrelacions de complexitat (atributs físics, materials, performatius, culturals, ambientals…) que configuren, defineixen i activen els espais
  • Explora, experimenta i qüestiona els atributs que configuren, defineixen i activen els espais desplegant eines, tàctiques i mètodes múltiples vinculats a la pràctica del disseny
  • Aplica de forma coherent i raonada intencions i estratègies que transformen i/o generen espais i situacions
  • Comunica, representa i elabora un relat adequat, nou i coherent a través de diferents llenguatges i recursos, i és capaç de transferir tant les claus de la investigació a través de l'anàlisi i l'experimentació, com els arguments complexos que situen les estratègies i criteris de transformació i/o generació despais
  • Construeix adequadament una comunitat de pràctiques i referents propis que posi en relació la pràctica al taller amb altres aproximacions crítiques, metodològiques, formals, estètiques, instrumentals o disenyístiques en l'àmbit de les qualitats de l'espai

Ampliar informació

Professorat

Cris Noguer, Dissenyadora i investigadora

Cris Noguer

Dissenyadora i investigadora