Taller d'Espai II
Aquesta assignatura permet a l'estudiant, com la seva antecesora, seguir en el procés del Disseny d'Espais mitjançant l'anàlisi i la mirada crítica, posant el focus en la complexitat dels espais que interactuen i s'articulen a través del moviment.
En aquest segon Taller, l'aproximació i l'experimentació es centraran en desplegar eines, processos i metodologies amb diferents graus de performativitat en el disseny d'espais.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Tercer curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny d'Interiors
- Codi de l'assignatura: GDVI63
Sinopsi
Taller d'Espais II és una assignatura de recerca i d'experimentació pertanyent a l'itinerari d'Espais; se centra en el desenvolupament de pràctiques, mètodes i eines que permeten analitzar i activar de manera crítica i creativa els atributs dels espais, des d'una perspectiva ecosistèmica i complexa. Acompanya processos capaços de construir una mirada situada que pugui atendre tots els aspectes, qualitats i capes de complexitat (físics, materials, performatius, sociopolítics…) que defineixen o modifiquen els espais a la societat contemporània, per tal de desplegar estratègies coherents de acció o transformació.
Objectius de l'assignatura
GENERALS
Aquesta assignatura cerca situar i explorar les pràctiques vinculades al disseny d‟espai desenvolupant estratègies de recerca i anàlisi crítiques; s'aproxima des de l'experimentació, el prototipat, el desplegament de protocols i eines, l'assaig-error, l'activació d'objectes sonda, el cos i el moviment, per proposar diferents formes de (re)conèixer i transformar els espais amb amplis nivells d'interdependències i complexitat. Un laboratori d'exploració pràctica i en context on el desplegament de diagrames, el desenvolupament col·lectiu de comunitats de pràctica i la posada en marxa de tàctiques creatives de representació acompanyaran els processos d'aprenentatge.
ESPECÍFICS
- Aprendre a recollir, analitzar i representar informació i documentació específica sobre espais, atenent múltiples capes de complexitat
- Desenvolupar tàctiques, mètodes i estratègies situades de recerca i experimentació amb/des/per a lespai que permetin la construcció duna mirada crítica pròpia i lelaboració de propostes innovadores
- Explorar llenguatges, formats i tècniques de representació creatives articulades a través de narratives coherents i noves que sostenen i acompanyen la complexitat
- Investigar amb referents de forma rigorosa, desenvolupant una comunitat de pràctiques àmplia que pugui relacionar-se amb els diferents contextos disciplinars del disseny
- Aplicar de manera coherent i creativa intencions i estratègies dacció, intervenció i transformació en els processos de disseny despais
Resultats d'aprenentatge
- Identifica i analitza de manera crítica les característiques, els aspectes, les qualitats i els nivells d'interrelacions de complexitat (atributs físics, materials, performatius, culturals, ambientals…) que configuren, defineixen i activen els espais
- Explora, experimenta i qüestiona els atributs que configuren, defineixen i activen els espais desplegant eines, tàctiques i mètodes múltiples vinculats a la pràctica del disseny
- Aplica de forma coherent i raonada intencions i estratègies que transformen i/o generen espais i situacions
- Comunica, representa i elabora un relat adequat, nou i coherent a través de diferents llenguatges i recursos, i és capaç de transferir tant les claus de la investigació a través de l'anàlisi i l'experimentació, com els arguments complexos que situen les estratègies i criteris de transformació i/o generació despais
- Construeix adequadament una comunitat de pràctiques i referents propis que posi en relació la pràctica al taller amb altres aproximacions crítiques, metodològiques, formals, estètiques, instrumentals o disenyístiques en l'àmbit de les qualitats de l'espai
Professorat
Camila René Maggi
Doctoranda. Llicenciada en Arquitectura. Recerca. Estudis culturals