Taller de Gràfic i Comunicació Visual I
El taller familiaritza l’estudiant amb els aspectes bàsics del disseny editorial, com són la maquetació, l’ús de l’espai, la seqüència o el ritme de lectura. Els exercicis treballen diversos formats editorials: les cobertes, el foto-llibre o la revista, parant atenció als seus trets particulars i les fases de desenvolupament, des de la conceptualització fins a la realització final.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Tercer curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
- Codi de l'assignatura: GDVG13
Sinopsi
El taller familiaritza l’alumne amb els aspectes bàsics del disseny editorial, com són la maquetació, l’ús de l’espai, la seqüència o el ritme de lectura. Els exercicis treballen diversos formats editorials: les cobertes, el fotollibre o la revista, parant atenció als seus trets particulars i les fases de desenvolupament, des de la conceptualització fins a la realització final.
Objectius de l'assignatura
- Introducció a l’edició com a eina bàsica del Disseny gràfic, en el context històric actual amb tants canvis estructurals i tecnològics que afecten els nostres hàbits de lectura
- Desenvolupament de projectes que permetin conèixer les diferents fases del disseny de llibres, revistes o diaris. Des de la conceptualització fins a la realització final
- Adquisició de les competències necessàries per dissenyar continguts amb correcta distribució de la informació per mitjà de retícules; i anàlisi de diferents solucions reticulars per ser aplicades en formats analògics o digitals
- Adquisició de capacitats per narrar continguts amb la pàgina com a eix vertebrador
- Aprendre a compondre textos amb jerarquització tipogràfica correcta
Resultats d'aprenentatge
- Reconèixer els diferents formats del disseny editorial i saber escollir el més adequat per a cada tipus de projecte
- Identificar tipografies i seleccionar les més adequades per la realització d’un projecte editorial
- Saber seleccionar i utilitzar les imatges més pertinents a cada estructura editorial, així com els elements complementaris com colors, etc
- Crear conceptes i idees, en els quals basar la formalització d’un projecte editorial
- Crear retícules i pautes de diagramació, per a una correcta ubicació de textos i imatges
- Saber compondre textos amb correcta jerarquització
- Saber treballar en continguts d’informació extensos
- Saber encarregar la producció
Professorat
David Torrents
Llicenciat en Belles Arts. Disseny gràfic. Cultura