Projectes de Disseny de Moda II
Aquesta assignatura parteix de les capacitats que ja té l'alumne de posicionar-se de manera crítica davant de situacions de conflicte, repte, innovació, etc. mitjançant diferents metodologies. Aquest curs, l'alumne haurà de desenvolupar aquestes capacitats i les metodologies dins l'àmbit del disseny de moda.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Tercer curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny de Moda
- Codi de l'assignatura: GDVM53
Sinopsi
Aquesta assignatura parteix de les capacitats que ja té l'alumne de posicionar-se de forma crítica davant de situacions de conflicte, repte i innovació, mitjançant diferents metodologies, qüestionant el rol del dissenyador de moda contemporani i observant que és més ampli i complex del que s'esperava comportant unes responsabilitats socials, polítiques i mediambientals.
Objectius de l'assignatura
Aquesta assignatura parteix de les capacitats que ja té l'alumne de posicionar-se de manera crítica davant de situacions de conflicte, repte, innovació, etc. mitjançant diferents metodologies. Aquest curs, l'alumne haurà de desenvolupar aquestes capacitats i les metodologies dins l'àmbit del disseny de moda.
Durant aquest procés l'alumne assolirà els objectius següents:
- Desenvolupar projectes de disseny partint de les diferents temàtiques proposades des d'una mirada pròpia i tenint en compte el context o entorn que ens envolta
- Aplicar en el desenvolupament dels diferents projectes els coneixements específics del disseny de moda adquirits
- Utilitzar de forma adequada a cada projecte, les diferents metodologies de recerca i els llenguatges expressius propis del disseny de moda
Resultats d'aprenentatge
- Aplica els coneixements específics del disseny de moda a reptes compromesos amb el disseny Universal i els casos d'estudi (usuari) específics
- Realitza projectes utilitzant diferents categories del disseny de moda i experimenta per aconseguir acabats, modela per descobrir volumetries, incorpora el patró i confecciona amb qualitat professional
- Empra el moodboard, panells de tendències i book de recerca per desenvolupar i registrar el procés de treball d'una col·lecció de moda Pret a Porter i comunicar coherentment el concepte de manera professional i curosa en diferents formats i llenguatges expressius, a més d'emprar-ne el nom com a identitat corporativa de marca
- Comunica tot tipus d'audiències especialitzades (usuaris, fabricants, proveïdors..), de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions, amb un llenguatge especialitzat propi del disseny de moda
Professorat
Elisa Amann
Doctoranda. Disseny de Moda. Coordinadora del Màster en Disseny, Tecnologia i Innovació en Moda