Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Tornar al Grau en Disseny

Programació per a Dissenyadors

L'objectiu principal de l'assignatura és aportar a l'alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i audiovisual a partir de codi i algorismes.

  • Adquirir les habilitats i coneixements per a participar en projectes pluridisciplinaris que mesclen programació i disseny.
  • Dotar d'un coneixement genèric que dóna més llibertat creativa als dissenyadors a l’hora d’utilitzar l'ordinador, més enllà dels programes comercials.
  • Contribuir, amb les habilitats de programació, a estructurar els processos i els projectes per resoldre problemes complexos d’una manera ordenada.
  • Aplicar solucions de gràfica generativa, automatització de processos i visualització de dades als projectes per tal d'aprofitar les especificitats i les avantatges de la programació en el marc del disseny.
  • Usar com cal els recursos en línia (dades, imatges, vídeo, àudio, informació) per crear projectes de disseny programat que respectin les disposicions legals sobre la propietat intel·lectual.

 

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Quart curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Disseny Gràfic i Comunicació Visual
  • Codi de l'assignatura: GDVG44

Continguts

BLOC 1: INTRODUCCIÓ
Continguts i aplicació de l'assignatura dins el procés de treball del dissenyador gràfic.

BLOC 2: PROGRAMACIÓ
Què vol dir programar?
Entorns de programació per a dissenyadors.
Processing: eïnes de referència i de consulta.

BLOC 3: HELLO WORLD
Primeres passes genèriques en programació. Un nou llenguatge.
Coordenades en l'espai, geometria i models de color.

BLOC 4: AUTOMATITZACIÓ
Variables i bucles de repetició. Condicionals.
Gràfica generativa: l'aleatorietat i el soroll.

BLOC 5: ANIMACIÓ I INTERACCIÓ
Animació mitjançant algorismes. Funcions.
Interacció: teclat, mouse, events.

BLOC 6: IMATGE I TIPOGRAFIA
Llicències i propietat intel·lectual d'imatges, audio, tipografies, dades i material.
Manipulació de la imatge amb resultats gràfics.
Tipografia generativa.

BLOC 7: AUTOMATITZACIÓ II
Agents gràfics.

BLOC 7: VISUALITZACIÓ DE LA INFORMACIÓ
Plantejaments gràfics de visualització.

Resultats d'Aprenentatge

  • Relaciona i utilitza diferents eines per a crear projectes en què es poden integrar peces gràfiques programades.
  • Coneix i utilitza adequadament la nomenclatura específica.
  • Entén i aplica als projectes de disseny gràfic els algoritmes, la gràfica generativa i la visualització de dades.
  • Recull i visualitza gràficament grans volums de dades.
  • Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l'àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora.

Competències Específiques

CE5. Domina les  tècniques de representació gràfica, les eines de representació digital, així com els llenguatges expressius  i la producció formal manual específics dels diferents àmbits del disseny per poder-les aplicar de forma coherent als processos d’ experimentació, de  desenvolupament , de realització i de presentació dels projectes professionals.

Avaluació

  • La correcta realització i presentació dels treballs dirigits (entregues setmanals o quinzenals) es valorarà amb un 90% de la nota.
  • L'assistència a les sessions de classe, la feina fora de l'aula i l'esforç es valorarà en un 10% de la nota.