Programació per a Dissenyadors
L'objectiu principal de l'assignatura és aportar a l'alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i d'interacció a partir de codi i algorismes. Està pensada per alumnes que comencen des de zero, es pot seguir amb tranquil·litat sense coneixements previs. L’assignatura presenta projectes que mesclen programació amb disseny i que surten dels programes comercials convencionals.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Quart curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
- Codi de l'assignatura: GDVG44
Sinopsi
L’assignatura aportar a l’alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i d’interacció a partir de codi i algorismes. Està pensada per alumnes que comencen des de zero, es pot seguir amb tranquil·litat sense coneixements previs. L’assignatura presenta projectes que mesclen programació amb disseny i que surten dels programes comercials convencionals.
Objectius de l'assignatura
L’objectiu principal de l’assignatura és aportar a l’alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació gràfica i d’interacció a partir de codi i algorismes.
- Adquirir les habilitats i coneixements per a participar en projectes pluridisciplinars que mesclen programació i disseny
- Dotar d’un coneixement genèric que dona major llibertat creativa als dissenyadors en l’ús de l’ordinador, més enllà dels programes comercials
- Contribuir, amb les habilitats de programació, a estructurar els processos i projectes per tal de resoldre problemes complexos de manera ordenada
- Aplicar als projectes solucions de gràfica generativa, automatització de processos i visualització de dades per tal d’aprofitar les especificitats i avantatges de la programació en el disseny
- Usar de manera pertinent recursos online (dades, imatges, vídeo, audio, informació) per a crear projectes de disseny programat tot respectant les disposicions legals de propietat intel·lectual
- Plantejar projectes de tipus generatiu i ser capaços de curar i triar el resultat final més escaient a la proposta
- Entendre la interacció entre persona i màquina (amb el ratolí, el teclat i altres interfícies) i aplicar-la a projectes de disseny generatiu i/o interactiu
- Saber traslladar plantejaments gràfics creats amb programació a altres suports per a realitzar peces finals en altres formats fora de pantalla
Resultats d'aprenentatge
- Relaciona i utilitza diferents eines per a crear projectes en què es poden integrar peces gràfiques programades
- Coneix i utilitza adequadament la nomenclatura específica i geek
- Entén i aplica als projectes de disseny gràfic els algoritmes, la gràfica generativa, la interacció i la visualització de dades
- Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l’àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora
Professorat
Anna Carreras
Llicenciada en Enginyeria de Telecomunicacions. Artista digital. Programadora
Lucía Segurajáuregui
Dissenyadora i artista multidisciplinar