Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Tornar al Grau en Disseny

Màrqueting i Moda

El màrqueting empresarial forma part dels processos continus de qualsevol marca i qualsevol dissenyador a l’hora de la comercialització del producte-moda, des de la seva gestió inicial i fins a la satisfacció del client, sense deixar de pensar en el canvi intrínsec entre l'oferta i la demanda.

El dissenyador de moda sabrà els fonaments del màrqueting i aprendrà a gestionar la seva pròpia creativitat en benefici propi o empresarial a través de processos de recerca, workshops i eines d'anàlisi que podrà implementar a enfrontar-se a qualsevol client o projecte.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Quart curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Disseny de Moda
  • Codi de l'assignatura: GDVM44

Continguts

I. Introducció al Màrqueting.

  • El màrqueting com a concepte estratègic.
  • Anàlisi DAFO i Control.
  • Màrqueting empresarial i Màrqueting personal.
  • Introducció a les polítiques empresarials.

II. Mercat de la Moda i Maketing Mix.

  • Entorn macro / micro econòmics.
  • Segmentació i Posicionament.
  • Comportament del consumidor i el mercat.
  • Processos de decisió de compra.
  • Procés del Màrqueting de la Moda.
  • 7 p 'si l'era digital.

III. Desenvolupament de producte moda.

  • Productes moda: Anàlisi quantitativa / qualitativa.
  • Atributs, dimensions i classificació.
  • Mix de producte moda.
  • Amplitud, profunditat, longitud.
  • Quadre de col·lecció executiu.
  • Variables estètiques / variables competitives.
  • Identitat en producte: De l'moodboard a la construcció de sèries i la seva funció.
  • Variables i codis estilístic entre línies o gammes.
  • Gestió de creativitat i viabilitat financera.

IV. Pla de Màrqueting.

  • Anàlisi de mercat
  • Posicionament i segment.
  • Objectius.
  • Estratègies i polítiques.
  • Desenvolupament d'accions operatives.
  • Implementació de 7'p.
  • Control.

Resultats d'Aprenentatge

  • Comprèn els processos empresarials vinculats al sector de la moda actual.
  • Avalua el mercat, la demanda del producte-moda i la viabilitat comercial d'una manera crítica.
  • Mostra una actitud emprenedora.
  • Aplica els procediments propis de la professió quan analitza col·leccions de moda.
  • Resol problemes i situacions pròpies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores.

Competencias Específicas

CE9. Resol projectes de disseny que aportin solucions alternatives i proposin millores, atenent a condicionants de funcionalitat i viabilitat, que permetin respondre amb antelació a problemàtiques o situacions de canvi, amb una producció formal de nivell professional.

CE11. Planifica i organitza eficientment, els processos de treball, propis o d’equip, d’un projecte de disseny, estructurant i prioritzant-ne les fases, tasques i responsabilitats, i, posteriorment avaluant-ne els resultats obtinguts segons els reptes plantejats.

Avaluació

1.- EXERCICI.- (3) Individual i grupal.
Exercicis introductoris a la terminologia i l'anàlisi de situació empresarial i personal.
2.- WORKSHOP .- (2) Individual i grupal.
Aplicació directa del contingut teòric en case studies, internacionals, nacionals i locals.
3.- PROJECTE FINAL (1) Individual i multiformat.
Dia de lliurament i presentació d'activitats serà convingut amb el professor.
Es tindrà en compte l'actitud de l'alumne, l'assistència a classe i la participació.
NOTA FINAL EX. (20%), W. (50%), PF. (30%).