Tornar al Grau en Disseny

Expressió Gràfica II

Aquesta asignatura és l’evolució natural d’Expressió Gràfica I. Es un aprofundiment significatiu en les eines, llenguatges i mètodes d'expressió pròpies de cada un dels diferents àmbits del disseny. A través de treballs s’incentiva una aproximació creativa de l’estudiant a cada un dels codis comunicatius i estètics de cada un dels àmbits de disseny.

Aproximació al disseny audiovisual
L’assignatura proposa un aproximació pràctica als codis, canals, mètodes, tecnologies  i mitjans d’expressió propis del disseny audiovisual fora de les pantalles. L’audiovisual projectat a l’espai, audiovisual amb temps real i/o generatiu, permeten crear atmosferes envolvents i experiències inmersives als espectadors.

Aproximació al disseny d’espais
Treball de la creativitat mitjançant eines de representació gràfica assistides per ordinador i un procés d'immersió al món dels materials i del maquetisme. Es treballa l’espai desde una doble vesant:  llenguatge bidimensional i tridimensional. Es potencia la visió global de l’espai i el desenvolupant de diferents llenguatges d’expressió i comprensió d’aquest. Descobrint, constatant, dissenyant i comunicant a través del mateix procés expressiu.

Aproximació al disseny gràfic
Aquesta asignatura és una aprofundiment a les eines i els codis bàsics que conformen la pràctica del disseny gràfic. Es vol practicar amb més profunditat les bases de la tipografia, la forma, la composició i el color per tal de dotar a l'alumne de competències pròpies del disseny gràfic.

Aproximació al disseny de moda
Es realitza a través d’una introducció al patronatge. S’enten el patronatge com un instrument necessari per a la construcció d’una prenda. Alhora, s’enten el procés de construcció d’una prenda com a una recerca on el volum, el cos, la tecnologia i les formes són els elements imprescindibles.

(*) L'alumne pot escollir les assignatures d'Iniciació als Projectes i Expressió Gràfica segons la menció que vulgui cursar. Aquesta elecció no afecta a la menció d'itinerari. Aquesta assignatura té com a objectiu principal introduir els alumnes en les eines, els llenguatges i els mètodes d'expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny.

 

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Segon curs
  • Tipus: Obligatòria
  • Codi de l'assignatura: GDB062

Sinopsi

ITINERARI AUDIOVISUAL

ITINERARI ESPAIS
Aquesta assignatura introdueix als alumnes a les eines, llenguatges i mètodes d’expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny mitjançant eines de representació gràfica assistides per ordinador i un procés d’immersió al món dels materials i del maquetisme. Eines específiques del procés de disseny de l’espai. El plantejament de l’assignatura des d’una doble vessant permet passar contínuament del llenguatge bidimensional al tridimensional potenciant la visió global de l’espai i desenvolupant diferents llenguatges d’expressió i comprensió d’aquest. Descobrint, constatant, dissenyant i comunicant a través del mateix procés expressiu.

ITINERARI GRÀFIC
Expressió Gràfica II (gràfic), és la continuació de l’assignatura del primer semestre Expressió gràfica I. En aquest cas doncs, es segueix aprofundint en tipografia, forma, composició i color per tal de dotar a l’alumne de competències que li permetin desenvolupar-se amb seguretat i coneixement dins de qualsevol projecte de disseny gràfic. Ara ja amb un nivell intermedi.

ITINERARI MODA
Expressió gràfica II és una assignatura on l'estudiant aprendrà i practicarà diferents maneres d'aconseguir volums i de poder adaptar-los a uns dissenys creats a partir d'un concepte. Aprofundint en les bases de patrons, entendre'n les característiques i així poder modificar-les per aconseguir un prototip adequat.

Objectius de l'assignatura

ITINERARI AUDIOVISUAL
Aquesta assignatura té com a objectiu principal introduir els alumnes a les eines, els llenguatges i els mètodes d'expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny.
En concret, l’assignatura vol aconseguir que l’alumne obtingui les eines bàsiques per saber representar la idea d’un producte audiovisual en un entorn fora dels límits de pantalla.

ITINERARI ESPAIS
Aquesta assignatura té com a objectiu principal introduir als alumnes a les eines, llenguatges i mètodes d’expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny.
L’assignatura consisteix en una introducció a les eines de representació gràfica assistides per ordinador combinada amb una immersió al món dels materials i del maquetisme, com a eines específiques del procés de disseny de l’espai.
El plantejament de l’assignatura des d’una doble vessant permet passar contínuament del llenguatge bidimensional al tridimensional.
L’alumne haurà de potenciar la visió global de l’espai i desenvolupar diferents llenguatges d’expressió i comprensió d’aquest. També haurà de ser capaç de representar mitjançant l’Autocad els plànols reals d’un espai tridimensional prèviament imaginat, per finalment expressar oral i gràficament el projecte creat aconseguint una comunicació fluida, formant part d’un grup de treball amb condicionants i propostes argumentades i discutides. També haurà de saber aplicar a través del disseny i construcció de vàries maquetes els conceptes assimilats al primer semestre, mitjançant la introducció de tècniques avançades, la utilització de compostos i combinacions de diferents materials i la investigació de tècniques de fotomuntatge.

ITINERARI GRÀFIC
Aquesta assignatura té com a objectiu principal aprofundir amb els alumnes en les eines, llenguatges i mètodes d’expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny gràfic.
En concret, vol dotar l’alumne de mecanismes avançats per la comprensió de l’estructura elemental de qualsevol projecte de disseny gràfic.
Així mateix s’abordaran conceptes de síntesi gràfica, la funció de la qual és el reconeixement d’un concepte o idea amb la màxima simplicitat formal.

ITINERARI MODA
Aquesta assignatura té com a objectiu principal introduir els alumnes a les eines, els llenguatges i els mètodes d'expressió gràfica relacionats amb els diferents àmbits del disseny.
De manera més concreta, l'assignatura té com a objectius:

  • Conèixer els codis del cos per poder desenvolupar-los al patró
  • Concebre el patronatge com a mètode de recerca i com a instrument necessari per a la construcció d'una peça on la tècnica, la forma, el cos i els elements de volum donaran unes respostes interessants a l'alumne per poder desenvolupar la seva creativitat en el disseny de la peça
  • Introduir a l'alumne Gerber Accumark, programa especialitzat en patronatge, on s'adquirirà facilitat i rapidesa en formats digitals

Resultats d'aprenentatge

ITINERARI AUDIOVISUAL

  • Visualitza un producte audiovisual, i és capaç de desglossar-ne l'estructura bàsica
  • Aplica el coneixement de totes tres dimensions quan desenvolupa productes audiovisuals
  • Aplica'n els coneixements, la comprensió i les capacitats de resolució de problemes en l'àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora
  • Utilitza el llenguatge audiovisual i els diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de làmbit

Ampliar informació

ITINERARI ESPAIS

  • Aplica correctament, seguint els mètodes exposats a classe les diferents tècniques de representació vinculades a les diferents disciplines del disseny
  • Visualitza resultats de diferents tècniques de representació gràfica i analitza el procés amb el que s’ha realitzat
  • Coneix les proporcions, formes i volums en les diferents tècniques de representació vinculades al disseny
  • Utilitza les proporcions formes i volums en les diferents tècniques de representació per a realitzar prototips i comprovar-ne la seva funcionalitat
  • Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l’àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora
  • Llegeix plànols bidimensionals d’una manera professional, entén l’espai representat i recrea la tercera dimensió mentalment. Realitza maquetes ajustades a paràmetres reals
  • Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l’àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora

Ampliar informació

ITINERARI GRÀFIC

  • Coneix diferents eines d’expressió gràfica com el correcte ús de la tipografia, el color i la composició
  • Estructura i jerarquitza gràficament la informació visual
  • Escull l’eina d’expressió més adequada per representar de forma gràfica o audiovisual diferents projectes en funció de les seves característiques
  • Reconeix la semiòtica de la forma, tipografia i color i la seva funció comunicativa
  • Visualitza resultats de diferents tècniques de representació gràfica i analitza el procés amb el qual s’ha realitzat
  • Coneix les proporcions, formes i volums en les diferents tècniques de representació vinculades al disseny
  • Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l’àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora
  • Utilitza les eines adequades per desenvolupar una investigació prèvia al procés de creació
  • Cita les fonts del procés d’investigació

Ampliar informació

ITINERARI MODA

  • Utilitzar adequadament les eines tècniques del patronatge i del moviment per fer patrons de cos
  • Aplicar adequadament les tècniques del patronatge per fer volums
  • Elaborar correctament patrons de siluetes de creació pròpia
  • Avaluar i identificar les característiques de cada peça de roba. Identificar i resoldre els problemes dels prototips realitzats

Ampliar informació

Professorat

David Martín, Graduat en Disseny Gràfic. Recerca en Art i Disseny

David Martín

Graduat en Disseny Gràfic. Recerca en Art i Disseny

Marta Morralla, Graduada Superior en Disseny de Moda. Patronatge

Marta Morralla

Graduada Superior en Disseny de Moda. Patronatge

Diego Suárez, Llicenciat en Enginyeria (Telecomunicacions). Arts digitals

Diego Suárez

Llicenciat en Enginyeria (Telecomunicacions). Arts digitals