Tornar al Grau en Disseny

Economia, Empresa i Disseny

Aquesta assignatura de l'Àrea de Cultura té com a objectiu introduir els estudiants del grau, en els coneixements sobre l'àmbit de l'economia necessaris per al seu futur com a dissenyadors. L'assignatura els introduirà en alguns dels problemes que han fascinat tant els economistes clàssics, neoclàssics com contemporanis, i així comprendre i conèixer la complexitat dels fenòmens econòmics de la societat contemporània.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Segon curs
  • Tipus: Obligatòria
  • Codi de l'assignatura: GDB052

Sinopsi

L’assignatura proposa una aproximació al disseny com a activitat econòmica, política i social des d’una mirada molt general sobre alguns dels grans temes que travessen l’economia, a l’economia aplicada a la cultura, la creativitat i el disseny i finalment a les eines bàsiques sobre fiscalitat, formes de finançament i d’organització, facturació i pressupostos.

Objectius de l'assignatura

L’objectiu de l’assignatura és introduir als estudiants al coneixement econòmic i empresarial en el qual s’hauran d’inserir professionalment. Es tracta de que coneguin i comprenguin aspectes bàsics del funcionament econòmic i de la gestió empresarial que els permetin afrontar l’economia des d’una perspectiva creativa i crítica.

Resultats d'aprenentatge

  • Comprèn adequadament els termes i els conceptes bàsics de l’economia així com els principals indicadors econòmics i sap analitzar-ne els vincles en l’àmbit de la cultura
  • Entén els processos de formulació d’estratègia empresarial aplicant aquests coneixements a l’estudi de casos concrets que li permetin analitzar i definir conseqüentment un projecte d’empresa
  • Respecta els drets sobre la propietat intel·lectual en l’àmbit del disseny procedint com a usuari a actuar en l’ús legítim d’obres mitjançant llicències i autoritzacions en organismes de gestió autoritzats
  • Resol problemes i situacions pròpies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores
  • Mostra habilitats per a l’anàlisi des d’una perspectiva global i integral posant en relació elements socials, culturals, econòmics i polítics segons correspongui
  • Reuneix i interpreta dades i informacions rellevants sobre els quals fonamentar quan cal i és pertinent, les reflexions d’assumptes d’índole social, científica o ètica en l’àmbit del disseny

Ampliar informació

Professorat

Mariona Moncunill, Doctora. Artista. Investigadora

Mariona Moncunill

Doctora. Artista. Investigadora

Blanca Pia, Direcció d'art. Investigació

Blanca Pia

Direcció d'art. Investigació

Berta Julià, Dissenyadora industrial. Estratègia de comunicació. Economia circular.

Berta Julià

Dissenyadora industrial. Estratègia de comunicació. Economia circular.