Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis, personalitzar i analitzar la navegació i mostrar publicitat relacionada amb les teves preferències. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Pots canviar la configuració i més informació a la política de cookies
Acceptar
Tornar al Grau en Disseny

Economia, Empresa i Disseny

L’objectiu de l’assignatura consisteix a introduir els alumnes en l’enteniment econòmic i empresarial en què s’hauran d’inserir professionalment. Cal, doncs, que coneguin i comprenguin aspectes bàsics del funcionament econòmic i de la gestió empresarial que els permetin encarar els futurs reptes professionals amb èxit.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Segon curs
  • Tipus: Obligatòria
  • Codi de l'assignatura: GDB052

Continguts

  1. Introducció a l'economia: és cultura
  2. A voltes amb el valor
  3. El capital simbòlic
  4. Models de producció
  5. Propietat intel·lectual
  6. La cultura lliure i models diferents
  7. La vida social de les coses
  8. L'economia i la ciutat: l'art de la renda
  9. Innovació i innovació social
  10. Economies digitals: visibilitat i atenció
  11. Neoliberalisme
  12. El món fiscal i les seves meravelles
  13. La hipòtesi comuna
  14. Occident no és tot: altres models d'economia i cultura

Resultats d'Aprenentatge

  • Comprèn adequadament els termes i els conceptes bàsics de l’economia així com els principals indicadors econòmics i sap analitzar-ne els vincles en l’àmbit de la cultura.
  • Entén els processos de formulació d'estratègia empresarial aplicant aquests coneixements a l’estudi de casos concrets que li permetin analitzar i definir conseqüentment un projecte d’empresa.
  • Respecta els drets sobre la propietat intel·lectual en l’àmbit del disseny procedint com a usuari a actuar en l’ús legítim d’obres mitjançant llicències i autoritzacions en organismes de gestió autoritzats.
  • Resol problemes i situacions pròpies del desenvolupament professional amb actituds emprenedores i innovadores.
  • Mostra habilitats per a l’anàlisi des d’una perspectiva global i integral posant en relació elements socials, culturals, econòmics i polítics segons correspongui.
  • Reuneix i interpreta dades i informacions rellevants sobre els quals fonamentar quan cal i és pertinent, les reflexions d'assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del disseny.

Competències Específiques

CE4. Aplica metodologies d’investigació adequades i variades segons l’objecte d’estudi, tant en la gestió del coneixement com en l’experimentació i la producció formal que responguin a inquietuds acadèmiques i professionals.

CE6. Actua en el marc de les normatives i disposicions legals sobre la propietat intel·lectual que entenen el funcionament econòmic i empresarial del camp del disseny, la cultura, la indústria i la tecnologia.

Avaluació

Es realitzaran tres projectes avaluables que valdran un 20% de la nota final, més un projecte final que consistirà en un manual d'economia i cultura que valdrà el 30% de la nota. Finalment es valorarà l'actitud amb un 10%.

Els criteris concrets d’avaluació de cada projecte i exercici es definiran i discutiran abans de cada exercici en relació als resultats d'aprenentatge i els indicadors que en deriven.

Per avaluar l' assignatura és imprescindible haver assistit com a mínim a un 70% de les classes.