Tornar al Grau en Disseny

Disseny i Publicitat

Aquesta assignatura vol donar eines als estudiants per a enfrontar-se al món publicitari de manera crítica, intel·ligent i transgressora. Sempre des de la visió del llenguatge i la narrativa, l'assignatura apropa als estudiants a la pràctica publicitària des del punt de vista del "copy" i els donarà les competències necessàries per crear una estratègia creativa i un concepte publicitari potents. Una assignatura per aprendre a expressar les idees de forma escrita i poder experimentar amb el poder persuasiu de la llengua i les paraules.

  • Estudi: Grau en Disseny
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Quart curs
  • Tipus: Optativa
  • Menció: Menció en Disseny Gràfic i Comunicació Visual
  • Codi de l'assignatura: GDVG54

Sinopsi

Aquesta assignatura vol donar eines als alumnes per a enfrontar-se al món publicitari de manera crítica, intel·ligent i transgressora. Sempre des de la visió del llenguatge i la narrativa, l’assignatura apropa als estudiants a la pràctica publicitària des del punt de vista del “copy” i els donarà les competències necessàries per crear una estratègia creativa i un concepte publicitari potents. L’assignatura consta d’una part de taller d’escriptura creativa, en la qual es treballaran diferents tècniques narratives, i una part d’estratègia publicitària. Una assignatura per aprendre a expressar les idees de forma escrita i poder experimentar amb el poder persuasiu de la llengua i les paraules.

Objectius de l'assignatura

  • Capacitar els estudiants per realitzar treballs de comunicació escrita
  • Conèixer l’activitat publicitària, tant pel que fa a l’entorn econòmic, social i cultural com pel que fa a la creació, presentació i producció de peces publicitàries
  • Aprendre a crear relats a través d’estructures narratives que permetin transmetre idees i conceptes sòlids
  • Desenvolupar estratègies de comunicació adequades a públics específics
  • Conèixer la funció del copy dins de l’organització professional del món publicitari: l’agència de publicitat amb els seus diferents departaments i específicament el departament creatiu, així com el funcionament dels equips de treball director d’art + ‘copywriter’

Resultats d'aprenentatge

  • Conèixer l’importància del text en les peces publicitàries
  • Experimentar amb el llenguatge com a eina creativa
  • Exerceix com a redactor tria i decideix els mètodes, els processos, les tècniques i els col∙laboradors adients per a cada projecte publicitari
  • Aplica correctament les metodologies pròpies de la publicitat i el pensament estratègic
  • Complementa la seva feina com a dissenyador gràfic amb l’equip publicitari
  • Es desenvolupa en situacions complexes o que requereixen el desenvolupament de noves solucions tant en l’àmbit acadèmic com en el professional dins del camp del disseny
  • Utilitzar el llenguatge audiovisual i els diferents recursos per expressar i presentar continguts vinculats al coneixement específic de l’àmbit

Ampliar informació

Professorat

Mireia P. Carbonell, Graduada en Disseny Gràfic. Comunicació. Storytelling

Mireia P. Carbonell

Graduada en Disseny Gràfic. Comunicació. Storytelling

Gabriel Ventura, Llicenciat en Humanitats. Literatura. Art. Pensament

Gabriel Ventura

Llicenciat en Humanitats. Literatura. Art. Pensament

Mariona Ribas, Disseny i direcció d'art

Mariona Ribas

Disseny i direcció d'art