Creació i Autoria Digital III
Conèixer un llenguatge de programació i els conceptes genèrics de creació audiovisual i d'interacció a partir de codi i algorismes. Fer el VJ amg visuals en directe, controlar els gràfics amb interfícies i connectar programes.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Quart curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Audiovisual
- Codi de l'assignatura: GDVA14
Sinopsi
Coneixerem els fonaments generals de la programació centrada a la creació audiovisual i la interacció. Aprendrem dos llenguatges de programació per a crear visuals en directe, entendrem com manipular imatge amb codi, i com controlar gràfica amb interfícies tangibles. Farem un petit recorregut històric sobre la gràfica interactiva, veurem referències aplicades en el disseny i les arts, i el més divertit, aprendrem a dissenyar els nostres propis algorismes.
Objectius de l'assignatura
- L’objectiu principal de l’assignatura és aportar a l’alumne el coneixement del llenguatge i dels conceptes de creació audiovisual i d’interacció a partir de codi i algorismes
- Conèixer el context actual de la programació aplicada a la imatge, les seves aplicacions creatives, i la importància del desenvolupament col·laboratiu sota la filosofia del codi obert
- Adquirir les habilitats i coneixements per a participar en projectes pluridisciplinars que mesclen programació i audiovisual clàssic
- Dotar d’un coneixement genèric que dona major llibertat creativa en l’ús de l’ordinador, més enllà dels programes comercials
- Contribuir, amb les habilitats de programació, a estructurar els processos i projectes per tal de resoldre problemes complexos de manera ordenada
- Aplicar als projectes solucions de gràfica generativa, automatització de processos, protocols de comunicació, interfícies hardware i visualització de dades per tal d’aprofitar les especificitats i avantatges de la programació
- Usar de manera pertinent recursos online (imatges, vídeo, audio, etc.) per a crear projectes de disseny programat tot respectant les disposicions legals de propietat intel·lectual
- Entendre la interacció entre persona i màquina (amb el ratolí, el teclat i altres interfícies) i aplicar-la a projectes audiovisuals i/o interactiu
- Conèixer interfícies i hardware específic del sector audiovisual del VJ i de les instl·lacions amb codi
Resultats d'aprenentatge
- Relaciona i utilitza diferents eines per a crear projectes en que es poden integrar peces audiovisuals programades
- Coneix referències del context actual de la programació creativa
- Entén i aplica als projectes els conceptes relacionats amb la interacció, la programació creativa i les nocions fonamentals dels llenguatges de codi textual
- Coneix i utilitza adequadament la nomenclatura específica
- Entén i aplica als projectes els algoritmes, la gràfica generativa, noves interfícies, narrativa interactiva i visualització de dades (so, sensors, imatge en moviment)
- Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de resolució de problemes en l’àmbit professional de forma creativa i innovadora
- Gestiona els processos de conceptualitzacio, disseny i desenvolupament d’una aplicació audiovisual interactiva o generativa
- Aplica correctament les bases de llenguatges de programacio
- Integra adequadament diferents tecnologies, protocols i programari per a la implementacions d’una aplicació audiovisual
Professorat
Citlali Hernández
Doctoranda. Llicenciada en Disseny Industrial. Artista multidisciplinari