Animació Digital I
Obtenir les eines suficients (tant tècniques com creatives) per ser capaç de crear, de forma independent, productes audiovisuals, utilitzant les tècniques d'animació tant 2D com stop motion.
Conèixer les mancances i els beneficis de la utilització d'una o altra tècnica de 2D o stop motion en base als diferents formats del disseny audiovisual.
- Estudi: Grau en Disseny
- Crèdits: 6 ECTS
- Curs: Tercer curs
- Tipus: Optativa
- Menció: Menció en Disseny Audiovisual
- Codi de l'assignatura: GDVA03
Continguts
Mòdul 1: Principis bàsics d'animació
Llenguatge del moviment.
Lleis de l'animació (12 principis bàsics)
Mòdul 2: Processos de producció en l'animació tradicional 2D i Stop Motion
Mòdul 3: Tècniques d'animació stop motion
Plastilina en pla.
Pixilació orgànica.
Pixilació Inorgànica.
Pixilació Humana.
Papers retallats (Cut-out)
Visionat d'altres tècniques: Animació amb sorra i similars, pintura sobre vidre, animació experimental, etc.
Mòdul 4: Projecte Final
Plantejament, desenvolupament i avaluació d'un projecte final.
Resultats d'Aprenentatge
Aplica el llenguatge del moviment i les principals lleis de l'animació (Timing, Ritme, Arcs i Anticipació)
Utilitza les tècniques 2D i Stop Motion per a realitzar petites produccions audiovisuals en animació.
Coneix els principals referents de la història de l'animació 2D i Stop Motion.
Treballa amb les técncias de 2D i Stop Motion de forma creativa.
Aplica els seus coneixements, la comprensió i les seves capacitats de Resoluccion de problemes en l'àmbit professional del disseny de forma creativa i innovadora.
Utilitza el llenguatge audiovisual i els diferents recursos per a expressar i presentar continguts vinculats al conoccimiento específic de l'àmbit audiovisual.
Competències Específiques
CE2. Integra els coneixements i els plantejaments de referents culturals, artístics i històrics específics del disseny en l’exercici de la pràctica dels projectes de disseny de manera creativa i innovadora.
CE3. Realitza processos d’experimentació, de conceptualització i de comprovació que permetin dur a terme, amb capacitat propositiva i resolutiva, propostes projectuals de disseny que generin solucions a problemàtiques reals o possibles, tenint en compte la integració de plantejaments culturals, artístics i instrumentals.
CE9. Resol projectes de disseny que aportin solucions alternatives i proposin millores, atenent a condicionants de funcionalitat i viabilitat, que permetin respondre amb antelació a problemàtiques o situacions de canvi, amb una producció formal de nivell professional.
CE10. Contribueix de forma efectiva en estructures de cooperació i col·laboració al desenvolupament de propostes d’actuació amb capacitat d’adaptació a diferents formes de treball d’equips creatius.
CE11. Planifica i organitza eficientment, els processos de treball, propis o d’equip, d’un projecte de disseny, estructurant i prioritzant-ne les fases, tasques i responsabilitats , i, posteriorment avaluant-ne els resultats obtinguts segons els reptes plantejats.
Avaluació
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ: Observació de la participació, proves específiques, examens, realització de treballs o projectes, seguiment del treball realitzat.
CRITERIS ESPECÍFICS: Els criteris d'avaluació de cada exercici s'exposaran prèviament a l'alumne amb un enunciat d'exercici.
La nota final s'obtindrà de la mitjana aritmètica de:
- La correcta realització i presentació d'exercicis de curta durada. La suma d'aquests no superarà el 40% de la nota.
- La correcta realització i presentació pública del projecte / exercici final es valora amb un 40%
- La participació activa a classe, es valorarà amb un 20%.
- Per ser avaluat és necessari un 70% d'assistència a les classes.
Professorat
Frank María
Doctorand. Llicenciat en Belles Arts. Coordinador de l'itinerari de Disseny Audiovisual. Animació Stop Motion