Tornar al Grau en Belles Arts

3D, Llenguatges, Tècniques i Tecnologies Instal·lades

Aquesta assignatura és del departament Llenguatges, Tècniques i Tecnologies

  • Estudi: Grau en Belles Arts
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Curs: Segon curs
  • Tipus: Obligatòria
  • Codi de l'assignatura: GBB032

Descripció

Aquesta assignatura continua l’exploració dels llenguatges de l’escultura contemporània, fent ús de diferents tècniques i materials i entenent com aquests poden exercir un paper actiu en la creació.
Al llarg de l’assignatura s’introdueix també una reflexió activa sobre com afecta el context a la producció i la recepció de l’obra, des de la ideació fins a la instal·lació del treball a un espai concret. Això no sols obre noves possibilitats creatives, sinó que també estimula un diàleg més profund sobre la relació entre l'art i el món material que ens envolta en aquesta era de transformacions materials i conceptuals.
L’assignatura és un espai de taller i experimentació fonamentalment pràctica. Com en la resta d’assignatures d’aquesta matèria, es connecten dos àmbits essencials: d’una banda, el coneixement dels materials i els seus comportaments, així com l’aprenentatge de diverses tècniques i tecnologies; de l’altra, l’exploració del llenguatge artístic i les seves dimensions estètiques i comunicatives.
L’experimentació pràctica s’acompanya del treball amb referents artístics d’aquest àmbit, tant contemporanis com històrics, oferint una perspectiva més àmplia que enriqueix i contextualitza el procés creatiu.

Guia Docent

Professorat

Lara Fluxà, Artista

Lara Fluxà

Artista

Mercedes Pimiento, Artista i investigadora

Mercedes Pimiento

Artista i investigadora