Postgrau en Disseny de Roba Interior, Cotilleria i Bany

Fitxa Tècnica

Edició: 4ª Edició.

Titulació: Postgrau/Diploma d'Especialització en Disseny de Roba Interior, Cotilleria i Bany atorgat per la UVic-UCC. Els estudiants sense titulació universitària prèvia rebran un Certificat d'Especialització.

Crèdits: 30 ECTS

Període lectiu: Del 18 d'octubre de 2017 a maig 2018. Presentació TFP: juny de 2018.

Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h.

Modalitat: Presencial.

Idioma: Espanyol (recolzament en anglès).

Preu: 4020 €

Accés: Llicenciats, Graduats, CFGS d’arts plàstiques i disseny, i de les famílies professionals següents: disseny d’interiors, disseny gràfic, disseny industrial i arts aplicades a la indumentària. Professionals del sector sense titulació específica que puguin acreditar experiència professional. Es requereix un nivell bàsic de patronatge. L’accés al curs seguirà un procés de selecció.

Observacions: Es requereixen coneixements bàsics de patronatge.

Sol·licitud d'informació

Omple el formulari amb els teus dubtes i comentaris i t’informarem sobre el procés d’inscripció (sol·licitud d’ingrés i documentació a entregar)

Curs: Postgrau en Disseny de Roba Interior, Cotilleria i Bany

*Camps obligatoris

Com inscriure'm

Coordinador/a

Inés Monge

Inés Monge

Dissenyadora de moda, especialista en mètodes de patronatge.

Inés Monge és patronista i dissenyadora. Experta en diferents mètodes de patronatge derivat del seu treball en un sistema de patronatge lògic i creatiu. Ha col·laborat amb empreses de moda com a Mango i Venca, així com també per a dissenyadors com José Castro, Ailanto, Boris Bidjan Saberi o Josep Font, entre d'altres. Ha estat docent en diferents escoles de moda de Barcelona. Actualment és docent del Grau en Disseny a BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona.

Sílvia Rosés

Sílvia Rosés

Llicenciada en Història de l'Art i Doctora per la UB. Coordinadora del Postgrau en Disseny de roba interior, corseteria i bany de BAU i professora de l'assignatura Història de la Moda del Grau en Disseny.

Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. En el 2013 es va doctorar per la mateixa universitat amb una tesi doctoral sobre la trajectòria del creador de moda Pedro Rodríguez i la història de l'alta costura a Espanya durant el segle XX. Des del 2008 i fins al 2015 ha coordinat l'A-FAD, dins del FAD, on ha treballat en diversos projectes per a la promoció del disseny i les arts aplicades. A més, com a experta en història de la moda ha col·laborat en diferents institucions com el Museu del Disseny de Barcelona o el Museu del Vestit de Madrid. Ha desenvolupat fins a l'actualitat la seva tasca com a docent en institucions com la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL), FDModa, l'Escola Massana, i BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona.

Presentació

A la moda manen diferents mercats, entre els quals el de la roba íntima, un segment d’aquesta indústria que ha crescut molt i que, a més, exerceix una important influència en les tendències actuals.

El disseny de roba interior, de la cotilleria i de la roba de bany genera molt interès atès l’alt nivell d’especialització del sector i de la indústria, i també perquè ofereix tot un seguit d’eines específiques i transversals que són imprescindibles per als professionals de l’àmbit de la moda.

Per entrar en el fascinant món que tractarem en aquest postgrau de manera tècnica, creativa i estètica, partirem d’una sèrie de coneixements previs que ens permetran desenvolupar les habilitats necessàries per crear i dissenyar col·leccions innovadores i contemporànies.

OBJECTIUS

  • Formar i professionalitzar dissenyadors de moda específicament en el món i la indústria del disseny de roba interior, cotilleria i roba de bany perquè sàpiguen desenvolupar una col·lecció.
  • Implantar les bases, tant tècniques com creatives i de gestió, per a la creació de col·leccions de roba d’interior, cotilleria i de bany.
  • Desenvolupar capacitats altament competitives en el disseny, el patronatge, la confecció i el maneig de materials per a cotilleria que posicionin al dissenyador en un alt nivell creatiu i professional.

Pla d'estudis

El programa del postgrau s’articula en 8 mòduls i acaba amb la presentació d’un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I - Materials, fornitures i tipus de muntatge

Mòdul II- Tècniques de patronatge i confecció

Mòdul III - Història de la cotilleria i la roba de bany. Estudi de tendències i estils contemporanis

Mòdul IV - Disseny de col·lecció

Mòdul V - Creació i tècniques d'estampació

Mòdul VI - Materialització de col·lecció. Escalat

Mòdul VII - Concepte de marca, comunicació i màrqueting. Càlcul de costos i realització d'escandalls

Mòdul VIII - Look book i fotos d'Editorial

Programa dels mòduls

El programa del postgrau s’articula en 9 mòduls i s’acaba amb la presentació d’un Treball Final d’Estudis.

Mòdul I – Materials, fornitures i tipus de muntatges

Domini i coneixement dels materials específics i de les tipologies de muntatge de peces. L'estudiant aprendrà a reconèixer els diferents teixits i triar-los en funció del tipus i la funcionalitat de cada peça.

  • Teixits i fornitures
  • Acabaments
  • Estudi de l'elasticitat dels materials

Mòdul II- Tècniques de patronatge i confecció

Realització dels patrons de les diferents tipologies de peces específiques de cotilleria i de bany (sostenidor, calcetes, biquini, banyador...) a partir de patrons base. Anàlisi de les peces específiques del sector de la cotilleria i del bany.

  • Talles i copes. Taula de mesures
  • Modificació i transformació dels patrons bases
  • Nocions de la maquinària especialitzada per al muntatge
  • Muntatge de prototips
  • Fitting de prototips
  • Fitxes de confecció

Mòdul III – Història de la cotilleria i de la roba de bany. Estudi de tendències i estils contemporanis

Anàlisi dels moviments històrics i de les tendències actuals per a la preparació i el desenvolupament d'una col·lecció de roba interior, de cotilleria i de bany. L'estudiant obtindrà una visió global sobre l'evolució i el desenvolupament de les tendències actuals del mercat per a la creació d'un estil propi.

  • Anàlisi dels moviments històrics
  • Recerca i desenvolupament de tendències
  • Creació de moodboards i de dibuixos
  • Creació de la carta de color
  • Inici de la col·lecció

Mòdul IV – Disseny de col·lecció

Domini de les eines i les tècniques de disseny per poder dissenyar la col·lecció en diferents sistemes de representació.

  • Desenvolupament de la col·lecció final i selecció dels looks definitius
  • Elaboració de ficticis amb el programa Illustrator
  • Line up de la col·lecció
  • Elaboració de les fitxes tècniques amb el programa Photoshop
  • Carta definitiva de teixits i fornitures

Mòdul V – Creació i tècniques d’estampació

Disseny i creació mitjançant l’ús de diferents tècniques d'estampació de diferents tipus d'estampats orientats a la roba de bany d'acord amb el concepte de la col·lecció i el teixit seleccionat.

  • Pros, contres i diferents raons per triar una tècnica
  • Elements de l’art final: composició, combinació de tècniques...
  • Recursos per crear elements propis
  • Manipulació tèxtil i estampació digital
  • Elaboració de la fitxa tècnica d'estampació

Mòdul VI – Materialització de la col·lecció. Escalat

Execució dels patrons dels looks seleccionats per al projecte final i realització dels prototips per al fitting. Correcció dels patrons per a l'execució final. Elecció dels acabats, les fornitures i els efectes. Realització de fitxes tècniques de construcció i muntatge, un element del tot necessari per poder-les enviar posteriorment a taller. Els alumnes també aprendran les normes específiques d'escalat per poder desenvolupar les diferents talles de la col·lecció i la seva posterior producció.

  • Sessions de suport tècnic, tant pel que fa al patronatge com al muntatge de confecció
  • Fitting
  • Escalatge de la col·lecció

Mòdul VII - Concepte de marca, comunicació i màrqueting. Càlcul de costos i realització d’escandalls

Diferenciar-se i aconseguir destacar el valor d'una marca a través del màrqueting i de la comunicació, tant offline com online. Dissenyarem una estratègia global d'empresa per assolir l'èxit empresarial. En aquest Mòdul, l'alumne també aprendrà a calcular els costos reals de la seva col·lecció.

  • Creació i posicionament de la marca
  • Segmentació de públic objectiu
  • Comunicació de màrqueting
  • Estratègies i accions de comunicació i de màrqueting
  • Escandalls i càlcul de costos

Mòdul VIII - Lookbook i fotografies d’editorial 

  • Desenvolupament d’un lookbook professional
  • Estilisme i direcció d’art per a fotografia
  • Execució de les fotografies d’editorial al plató

Professorat

Inés Monge

Inés Monge

Dissenyadora de moda, especialista en mètodes de patronatge.

Inés Monge és patronista i dissenyadora. Experta en diferents mètodes de patronatge derivat del seu treball en un sistema de patronatge lògic i creatiu. Ha col·laborat amb empreses de moda com a Mango i Venca, així com també per a dissenyadors com José Castro, Ailanto, Boris Bidjan Saberi o Josep Font, entre d'altres. Ha estat docent en diferents escoles de moda de Barcelona. Actualment és docent del Grau en Disseny a BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona.

Claudio Marzà Compte

Claudio Marzà Compte

Grau en Disseny de Moda per BAU, Centre Universitari de disseny, UVIC.

Format en disseny de moda per la universitat de BAU / UVic-UCC (Barcelona). Actualment forma part de l'equip docent del departament de moda de BAU. Màster en Arts Digitals per la universitat Pompeu Fabra (UPF), desenvolupant diferents projectes en l'àmbit de la intel·ligència artificial, la robòtica i la interacció. Actualment forma part de l'equip creatiu de IBCO, estudi de disseny de moda que realitza projectes i col·laboracions amb artistes de diferents àmbits.

Arturo Guillén

Arturo Guillén

Dissenyador de moda i patronista freelance.

Dissenyador de moda i patronista freelance. Ha desenvolupat la seva activitat professional amb diferents empreses i dissenyadors com Josep Font, Spastor, Estel Arch, Uterque, Blanco... Actualment segueix dissenyant i confeccionant peces a mida amb la seva pròpia signatura des del seu poble natal a Osca.

Mercè Jané

Mercè Jané

Coordinadora del Postgrau en Design Management. Llicenciada en Cièncias Empresarials i MBA per ESADE, URL.

Llicenciada en Ciències Empresarials i Màster en Direcció d'Empreses per ESADE - Universitat Ramon Llull. Experiència professional a nivell directiu en àrees de planificació estratègica, finances i control de gestió en grups empresarials internacionals. Consultora d'empreses. Coordinadora del Postgrau en Design Management a BAU, Centre Universitari de Disseny.

Bibiana C.Berenguer

Bibiana C.Berenguer

Fundadora de la signatura de roba alternativa i de prestigi Bibian Blue, en la qual la cotilla té un paper principal. Pionera en la confecció artesanal de corseteria prêt-à-porter.

Procedent d'un estipe artístic d'antiquaris i joiers, és fundadora de la signatura de roba alternativa i de prestigi Bibian Blue, en la qual la cotilla té un paper principal. Pionera en la confecció artesanal de corseteria prêt-à-porter, reuneix en la seva signatura més d'una dècada de col·leccions i premis distintius a una moda inclassificable i única, que explora els límits de la innovació i la tradició. Ha participat en passarel·les de moda alternativa a París Londres i Barcelona, així com en el showroom d'Ego de Cibeles i en diferents edicions de la passarel·la 080Barcelona Fashion.

Ana Tichy

Ana Tichy

Llicenciada en Belles Arts

Llicenciada en Belles Arts. Ha desenvolupat la seva activitat com a professional independent en l'àmbit acadèmic impartint classes relacionades amb el disseny de moda, tècniques de representació i projectes per portafolis professionals. En l'àmbit del disseny de moda ha treballat puntualment (2003- 2008) com a dissenyadora freelance per a diferents empreses de grup Inditex i internacionals. Actualment, desenvolupa una línia de peces per a un públic femení i jove sota la marca PINC by Ana Tichy.

Veure més

Coordinació

Sílvia Rosés

Llicenciada en Història de l'Art i Doctora per la UB. Coordinadora del Postgrau en Disseny de roba interior, corseteria i bany de BAU i professora de l'assignatura Història de la Moda del Grau en Disseny.

Inés Monge
Dissenyadora de moda, especialista en mètodes de patronatge. Experiència com a professora de patronatge en diferents centres des del 2002. Inicialment, va crear la seva pròpia firma Monge&Ocariz de 1986 al 1995. Actualment, col·labora professionalment com a patronista amb diferents dissenyadors com Josep Font, José Castro presentant les seves col·leccions en les passarel·les Cibeles (Madrid), Gaudí (Barcelona), Alta Costura a Paris i Boris Bidjan Saberi.

Sortides professionals

  • Dissenyador/a de roba interior, cotilleria o bany amb marca pròpia o per a empreses.
  • Patronista de roba interior, cotilleria o bany.
  • Tècnic de roba interior, cotilleria o bany.
  • Dissenyador/a d'estampats per a roba interior, cotilleria o bany.

Galeria de projectes