Màster en Publicacions Digitals

El títol de Màster en Publicacions Digitals, de 60 ECTS, s'obté cursant els dos postgraus de 30 ECTS cadascun. Aquests postgraus poden cursar-se en un mateix any acadèmic o en diferents cursos acadèmics. Tots els postgraus que formen part d'un master poden cursar-se de manera independent.

Fitxa Tècnica

Edició: 5ª Edició.

Titulació: Postgrau/Diploma d'Especialització en Edicions Digitals atorgat per la UVic-UCC. Els estudiants que superin aquest postgrau i el Postgrau en Llibres Digitals rebran el títol de Màster en Publicacions Digitals. Els estudiants sense titulació universitària prèvia rebran un Certificat d'Especialització.

Crèdits: 30 ECTS

Període lectiu: Del 18 d'octubre de 2017 a maig 2018. Presentació TFP: juny de 2018.

Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h.

Modalitat: Presencial.

Idioma: Espanyol.

Preu Postgrau: 3660 €

Preu Màster: 6960 €

Accés: Llicenciats, Graduats, C.F.G.S. en: arts plàstiques, disseny gràfic, disseny editorial, publicitat, il·lustradors i directors d'art. Professionals del sector sense titulació específica que puguin acreditar experiència professional. L'accés al curs vindrà determinat per un procés d'admissió.

Sol·licitud d'informació

Omple el formulari amb els teus dubtes i comentaris i t’informarem sobre el procés d’inscripció (sol·licitud d’ingrés i documentació a entregar)

Curs: Màster en Publicacions Digitals

*Camps obligatoris

Com inscriure'm

Coordinador/a

Guillem Casino

Guillem Casino

Coordinador del Màster en Publicacions Digitals de BAU. Especialista en software i producció gràfica.

Coordinador del Màster en Publicacions Digitals de Bau. Especialista en software i producció gràfica.Dotze anys com a  docent en diverses escoles de disseny de Barcelona i vint anys com a professional en l'empresa privada. Especialista en imatge digital i infografia. Coordinador de formació en un centre distribuïdor d'Apple.

Presentació

Les noves tecnologies digitals en el disseny editorial suposen un gran canvi per al dissenyador professional. Aquesta realitat digital afecta tant al concepte i procés creatiu, com a la producció i difusió de les obres editorials. Les publicacions periòdiques i els llibres tradicionals es transformen i evolucionen cap a una nova dimensió digital que requereix replantejar-se els vells conceptes i aprendre nous mètodes de treball i tecnologies. El dissenyador editorial, professional, no pot ignorar aquests canvis. La indústria editorial necessita, més que mai, a dissenyadors professionals en aquesta transició cap a les noves tecnologies, en constant creixement.

El dissenyador creatiu ha de tenir una actitud dinàmica i oberta envers les noves tecnologies. Aquest postgrau ofereix al dissenyador editorial, professional, una oportunitat a apostar juntament amb les grans editorials per les noves tecnologies digitals.

Ediciones Digitales

Pla d'estudis

Aquest postgrau s'estructura en 10 mòduls i conclou amb un Projecte Final d'Estudis. Al llarg del curs, professionals experts realitzaran ponències sobre temes rellevants que reforçaran el contingut d'alguns dels mòduls.

Mòdul I - Editorial.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny editorial digital.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals.

Mòdul IX - Distribució i venda en el Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci , publicitat interactiva i branded Apps.

Programa dels mòduls

Mòdul I - Editorial

La revolució digital editorial en el món actual.

  • Evolució de l'editorial tradicional en l'era digital.
  • Diferents tipologies de publicació digital: revistes i llibres.
  • Les publicacions digitals al mercat actual.
  • Pros i contres de l'edició digital de publicacions periòdiques.

Mòdul II - Creació de revistes digitals interactives . Bütton

Aprendre, a través de la pràctica, la creació de publicacions digitals amb el programari DPS.

  • Revolució en la producció editorial: de Gutenberg a l'iPad.
  • Aprenentatge del programari Büttonpublish.
  • Instal·lació de Button Design i Button View.
  • Estratègia de navegació i disseny per iPad / Mòbil en píxels i resolucions.
  • Estructura de carpetes.
  • Exportació i previsualització amb Büttonpublish.
  • Implementació overlays / efectes.
  • Creació d'animacions automàtiques bàsiques amb l'overlay Animation.
  • Creació de botons amb Hotspot.
  • Creació de botons amb efecte Flip.
  • Ampliació de les fotografies
  • Creació de galeries d'imatges amb diapositives.
  • Creació de textos amb Scroll.
  • Seqüència d'imatges, diferents usos que se li pot donar
  • Afegir vídeo i àudio a la publicació usant els overlays
  • Tipus de vincles: a un article, a una pàgina, a una web i l'enviament d'un mail
  • Resolucions per pantalla Tablet i retina.
  • Integrar contingut web en la publicació amb un InWeb.
  • Maquetació horitzontal i vertical.
  • Incrustar vídeos de youtube i vimeo.
  • Compartir publicació diferents dispositius amb Button View
  • Producció final i publicació en el núvol.
  • Creació de publicacions digitals de principi a fi.

Mòdul III - Projecte troncal de creació de revista digital

Creació de projecte personal, individual, en format publicació digital.

  • Conceptualització i creació de publicació digital.
  • Desenvolupament d'estratègies de format i navegació.
  • Disseny i maquetació de publicació digital.
  • Estudi del llenguatge visual, to i retòrica.
  • Estructura i experiència d'ús.
  • Jerarquia de la informació.
  • Adaptació als diferents formats de tauleta i Smartphone.
  • Realització final i verificació de la interfície.

Mòdul IV - Tipografia aplicada al disseny editorial digital

Estudi de la tipografia per a pantalla.

  • Llegibilitat, lecturabilitat i jerarquia tipogràfica en pantalla.
  • Lectura immersiva i selectiva.
  • Jerarquia i contrast.
  • Diagramació.
  • Reixeta i ús d'un bon layout.
  • Combinacions tipogràfiques.
  • Pantalla vs paper.
  • Ortotipografia i aspectes tècnics tipogràfics.
  • Consulting.

Mòdul V - Crítica i anàlisi del briefing per a Digital Publishing

La importància del briefing com a base creativa de la publicació digital.

  • Organitzar la plataforma digital i les seves necessitats.
  • Plantejament de plataformes, eines i llenguatges digitals.
  • Consideració important de target, missatge i distribució.
  • Anàlisi i demostració del briefing idoni.

Mòdul VI - Arquitectura de la informació i síntesi gràfica en publicacions digitals

Estudi de les diferents estructures d'informació i usabilitat en publicacions digitals.

  • Creació de continguts estratègics.
  • Límits entre contenidor i narrativa.
  • Arquitectura de la informació.
  • Tipus de contingut i jerarquies en una publicació digital.
  • Sistemes i fluxos de navegació.
  • Interfície d'usuari.
  • Els gestos i el disseny visual d'una interfície.
  • Síntesi gràfica i creació d'icones per a Apps.

Mòdul VII - Usabilitat en publicacions digitals

L'experiència d'usuari en les publicacions periòdiques i la importància de la usabilitat en els projectes digitals interactius.

  • Usabilitat en mòbils.
  • Patrons d'interacció en publicacions digitals.
  • Influència del context d'ús.
  • Test "Guerrilla".
  • Relació entre disseny d'interacció i disseny visual.

Mòdul VIII - Complementació per a la creació de publicacions digitals

  • Interactivitats avançades amb Büttonpublish
  • Animació amb scroll
  • Efecte 360 usant Sequence, seqüència d'imatges.
  • Exportar vídeos com seqüència d'imatges.
  • Ús de transparències en les diferents interactivitats (Presentació amb diapositives, Animation ...) Recursos interessants.
  • Afegir mapa mitjançant superposició Map o incrustant Google Maps amb InWeb.
  • Botó enviar mail.
  • Controlar la interfície de Büttonpublish.
  • Xarxes socials en una publicació.
  • Articles HTML.
  • Optimització dels documents per reduir la mida de la seva exportació.
  • Concepte Stage. Preloader. Poster: la línia de temps, animació bàsica, propietats dels elements d'Edge, formats d'arxiu adequats, estils CSS, eina per a animació 'Pin', tipus de moviments.
  • Estructura d'una animació: creació de símbols, màscares de retallades, capes i marcadors, esdeveniments, animar objectes.
  • Edge per Navegador web / mòbil: accions per tablets, exportació a Büttonpublish, navegació en arxius, incorporació de plantilles, efectes Flip i Parallax.
  • Àudio. Formats d'àudio: introducció a Adobe Audition, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Vídeo. Formats de Vídeo: introducció a After Effects, creació i exportació de documents, incorporació a Büttonpublish.
  • Creació d'una publicació: estructura i organització del contingut, articles en JPG, articles en HTML, renderitzat d'elements, optimització per a diferents resolucions, l'arxiu Sidecar .xml, infografies amb Edge Anima't.
  • Gestió de Publicacions. Distribució: Button Manage gestió de comptes, App Builder, preparació de documents des Indesign, creació de certificats en Apple, preparació de la pàgina d'App Store, Application Loader.

Mòdul IX - Distribució i venda en l’Appstore i Android Market

Aprendre el procés per distribuir i vendre una publicació digital al Appstore i Android Market.

  • Aprendre els " pas a pas" per distribuir i vendre al Appstore i Android Market.

Mòdul X - Models de negoci, publicitat interactiva i branded Apps

Models de negoci per a revistes interactives.

  • Models de negoci gratis, de pagament i altres.
  • Casos d'èxit i de fracàs.
  • Publicitat interactiva com a nou llenguatge narratiu.
  • Branded apps com a futur de publicitat.

Professorat

Guillem Casino

Guillem Casino

Coordinador del Màster en Publicacions Digitals de BAU. Especialista en software i producció gràfica.

Coordinador del Màster en Publicacions Digitals de Bau. Especialista en software i producció gràfica.Dotze anys com a  docent en diverses escoles de disseny de Barcelona i vint anys com a professional en l'empresa privada. Especialista en imatge digital i infografia. Coordinador de formació en un centre distribuïdor d'Apple.

Paula Mastra

Paula Mastra

Dissenyadora gràfica i de tipus, especialitzada en anàlisi i edició de Digital Publishing.

Gemma Busquets

Gemma Busquets

Dissenyadora gràfica, especialitzada en experiència d'usuari, Interfícies i Arquitectura de la Informació.

Dissenyadora gràfica, especialitzada en experiència d'usuari, Interfícies i Arquitectura de la Informació.

María Cerezo/Emma Llensa

María Cerezo/Emma Llensa

Dissenyadores gràfiques, especialitzades en disseny i realització de publicacions digitals, models de negoci, publicitat interactius i branded Apps.

Selva María Orejón

Selva María Orejón

Directora executiva/onbranding

Directora ejecutiva/onbranding. Màrqueting i posicionament de l'App en apppleStore.

David Moreno

David Moreno

Docent d'Adobe Digital Publishing Suite i Dissenyador d'Apps.

Docent d'Adobe Digital Publishing Suite pel Gremi d'Arts Gràfiques de Catalunya. Docent del Seminari de creació d'Apps Interactives per la Universitat de Barcelona. Docent del Certificat de Professionalitat de Productes Gràfics en el Centre d'Innovació i Formació Ocupacional de l’Hospitalet.

Veure més

Coordinació

Guillem Casino. Especialista en programari, producció gràfica, imatge digital i infografia. Dotze anys com a docent en diverses escoles de disseny de Barcelona i vint anys com a professional en l'empresa privada. Coordinador de formació en centre distribuïdor d'Apple. Col·legiat des de l'any 2000 al Col·legi de Dissenyadors Gràfics de Catalunya. Coordinador del Màster en Publicacions Digitals i professor a Bau, Centre Universitari de Disseny.

Sortides Professionals

  • Direcció d'Art i Producció en Editorials.
  • Direcció d'Art en estudis de disseny gràfic especialitzats en el disseny de revistes digitals o publicacions digitals en general.
  • Dissenyador gràfic freelance.
  • Edicions pròpies, dissenyador gràfic com a autor.
  • Dissenyador / Editor en departament de publicacions de grans empreses.

Galeria de projectes