M脿ster en Il路lustraci贸 Creativa

El t铆tulo de M谩ster en Ilustraci贸n Creativa, de 60 ECTS, se obtiene cursando los dos posgrados de 30 ECTS cada uno. Estos posgrados se pueden cursar en un mismo a帽o acad茅mico o en diferentes a帽os acad茅micos. Asimismo, todos los posgrados que forman parte de un m谩ster pueden cursarse de manera independiente.

Fitxa T猫cnica

Edici贸: 2陋 Edici贸.

Titulaci贸: Postgrau/Diploma d'Especialitzaci贸 en Il路lustraci贸 Digital i Nous Mitjans atorgat per la UVic-UCC. Els estudiants que superin aquest postgrau i el Postgrau en Il路lustraci贸 rebran el t铆tol de M脿ster en Il路lustraci贸 Creativa. Els estudiants sense titulaci贸 universit脿ria pr猫via rebran un Certificat d'Especialitzaci贸.

Cr猫dits: 30 ECTS

Per铆ode lectiu: Del 19 d'octubre de 2017 a maig 2018. Presentaci贸 TFP: juny de 2018.

Horari: Dimarts i dijous de聽15:45 a 18:45.

Modalitat: Presencial.

Idioma: Espanyol.

Acc茅s: Llicenciats, Graduats, C.F.G.S. d'arts pl脿stiques i disseny, i de les fam铆lies professionals: disseny d'interiors, disseny gr脿fic, disseny industrial i arts aplicades a la indument脿ria. Professionals del sector sense titulaci贸 espec铆fica que puguin acreditar experi猫ncia professional. L'acc茅s al curs vindr脿 determinat per un proc茅s d'admissi贸.

Observacions: Es requereix port脿til.

CURS DESCATALOGAT

Actualment no impartim aquest curs a Bau per貌 pots veure tots els cursos que oferim aqu铆:

Coordinador/a

Sito M脙潞jica

Sito M煤jica

Formado en Dise帽o Gr谩fico, es docente y artista pl谩stico. Realiza proyectos de investigaci贸n acerca de la imagen en los medios de comunicaci贸n digital.

Formado en Dise帽o Gr谩fico, es docente y artista pl谩stico. Realiza proyectos de investigaci贸n acerca de la imagen en los medios de comunicaci贸n digital.

Presentaci贸

Els canvis succe茂ts en les 煤ltimes d猫cades com a conseq眉猫ncia de l'evoluci贸 en les tecnologies de la informaci贸 i la comunicaci贸, originen nous h脿bits de comportament, consum i interacci贸 amb els productes.

La il路lustraci贸 es posiciona com un important element estrat猫gic en l'estructura de difusi贸 i promoci贸 de projectes, convertint-se en un dels mitjans m茅s efica莽os en la transmissi贸 d'idees i conceptes.

De la mateixa manera, la professi贸 adquireix nous m猫todes i mitjans de producci贸 i les prestacions t猫cniques s'amplien notablement, definint estils i tend猫ncies associades a les necessitats d'aquest mercat exponencial.

El programa del postgrau, que s'ocupa de la il路lustraci贸 realitzada i aplicada en l'entorn contemporani i tecnol貌gic, t茅 com a objectiu formar professionals amb capacitats estrat猫giques per establir processos din脿mics de comunicaci贸 visual.

OBJECTIUS

  • Analitzar les necessitats laborals en l’脿mbit de la il路lustraci贸 que requereix la ind煤stria de les noves tecnologies i mitjans.
  • Familiaritzar-se amb les plataformes i els entorns integrats en el desenvolupament de projectes de comunicaci贸 digital.
  • Adquirir recursos i metodologies per al desenvolupament de projectes de comunicaci贸 visual.聽

Pla d'estudis

El postgrau s’articula en 8 m貌duls i conclou amb un Projecte Final d’Estudis.

M貌dul I - Edici贸 gr脿fica

M貌dul II - Fonaments i aplicacions

M貌dul III - Conceptualitzaci贸

M貌dul IV - Il路lustraci贸 dels llibres electr貌nics (eBooks)

M貌dul V - Planificaci贸 i presentaci贸 de campanyes multim猫dia

M貌dul VI - Comunicaci贸 transm猫dia

M貌dul VII - Il路lustraci贸 aplicada al producte

M貌dul VIII - Metodologia de projectes聽

Programa dels m貌duls

M貌dul I - Edici贸 gr脿fica

A partir del disseny i el desenvolupament d’un projecte editorial en l铆nia, s’introduiran continguts t猫cnics al voltant dels principals programes d’edici贸. L’objectiu del m貌dul 茅s adquirir les bases necess脿ries en planificaci贸 i gesti贸 de publicacions que comporten un 煤s correcte i la relaci贸 de formats. Gr脿fics vectorials, tramats i maquetaci贸.

S’aportaran fonaments pr脿ctics per al correcte desenvolupament dels exercicis que planteja el postgrau, aix铆 com l’aplicaci贸 dels principals programes d’edici贸 gr脿fica (Illustrator, Photoshop i InDesign).

A m茅s s’adquiriran els coneixements necessaris en gr脿fics tramats, gr脿fics vectorials i maquetaci贸, aix铆 com en l’estudi i la pr脿ctica de m猫todes d’edici贸 i de publicaci贸 publicit脿ria.

Per completar el m貌dul, s’analitzaran els processos en gesti贸 de projectes editorials i publicacions digitals.聽

  • Proposta Editorial Digital.
  • Planificaci贸 i disseny d’un Projecte Editorial Digital.
  • Programes d’Edici贸.
  • Creaci贸 i modificaci贸 de la Imatge Digital.
  • Nous suports per a Publicacions Digitals.聽

M貌dul II - Fonaments i aplicacions

Els continguts d’aquest m貌dul s’ocupen dels suports i les plataformes per a l’aplicaci贸 de la il路lustraci贸 i la producci贸 gr脿fica. El seu coneixement聽 茅s un important punt de partida per a futures planificacions de promoci贸 i disseny de projectes amb relaci贸 a objectius individuals. Igualment, l’an脿lisi de mitjans servir脿 d’introducci贸 a l’estudi d’elements multim猫dia, en qu猫 s’exposaran t猫cniques relacionades amb la interacci贸, l’animaci贸 i altres recursos.

S’identificaran suports i plataformes per a l’aplicaci贸 d’il路lustracions digitals i s’utilitzaran t猫cniques i eines digitals per crear elements multim猫dia. Alhora, s’adquiriran coneixements en tecnologies de programari.聽

  • Adequaci贸 de la il路lustraci贸 manual a la digital.
  • Creaci贸 d’esbossos animats.
  • Disseny de productes interactius, interf铆cies i usabilitat.
  • Sprites, Texture Atlas, Frame by Frame i altres formats per al desenvolupament d’aplicacions digitals.
  • Eines d’interacci贸 i d’animaci贸 per a videojocs i apps.

M貌dul III - Conceptualitzaci贸

En aquest m貌dul es desenvoluparan estrat猫gies i recursos de comunicaci贸 visual mitjan莽ant una s猫rie d’exercicis i l’exposici贸 de continguts. L’objectiu principal 茅s adquirir habilitats en els processos de creativitat i en la transmissi贸 de missatges.

El m貌dul es planteja com a un taller orientat al desenvolupament conceptual en el qual interv茅 l’experi猫ncia individual, cultural i social. Al llarg del postgrau, les pr脿ctiques i els continguts te貌rics aplicats aporten una base important en l’execuci贸 i el desenvolupament de futures propostes, i ajuden l’estudiant a familiaritzar-se amb processos habituals del llenguatge art铆stic i publicitari.

  • Desenvolupar les habilitats creatives.
  • Adquirir els coneixements en teoria de la imatge.
  • Adquirir coneixements en comunicaci贸 visual.
  • Comprendre i aplicar estrat猫gies i recursos per a la transmissi贸 de missatges.
  • Desenvolupar les pr脿ctiques per agilitar els processos creatius i t猫cnics.
  • Teoria de la imatge.
  • Recursos visuals i tipus de representaci贸.
  • Significaci贸 pl脿stica.
  • Creaci贸 ic貌nica.
  • Conceptualitzaci贸 i percepci贸.
  • S铆ntesi formal i conceptual.聽

M貌dul IV - Il路lustraci贸 a eBooks

La imatge, com a representaci贸 visual d’un text o concepte, la trobem en gaireb茅 tots els projectes en qu猫 interv茅 la il路lustraci贸. En aquest m貌dul construirem les imatges a partir d’un text, i estudiarem els processos metodol貌gics per a la transmissi贸 dels missatges i la seva adaptaci贸 a llenguatges per a p煤blics determinats i amb finalitats concretes.

Alhora, el m貌dul tamb茅 s’ocupa dels procediments t猫cnics per a l’adaptaci贸 d’il路lustracions a dispositius electr貌nics mitjan莽ant l’estudi detallat dels formats.

  • Desenvolupar metodologies en planificaci贸 de processos de producci贸 gr脿fica.
  • Analitzar i aplicar llenguatges i t猫cniques d’il路lustraci贸 digital.
  • Analitzar formats i suports d’aplicaci贸 de la imatge.
  • Proposta d’il路lustracions adequades als eBooks.
  • Construcci贸 de la imatge a partir d’un text.
  • An脿lisi d’estils, g猫neres i canals de difusi贸.
  • Desenvolupament i creaci贸 d’elements i personatges.
  • Adaptaci贸 de la il路lustraci贸 a formats digitals.
  • Formats d’arxiu i aplicaci贸.聽

M貌dul V - Planificaci贸 i presentaci贸 de campanyes multim猫dia

La proposta ocupa desenvolupaments en disseny i planificaci贸 de campanyes de comunicaci贸, estrat猫gies de promoci贸 multim猫dia, formats per a la difusi贸 i metodologia de presentacions. Durant el m貌dul tindrem l’oportunitat de viure la planificaci贸 de processos i assistir a la presentaci贸 en projectes.

Els continguts es desenvoluparan al voltant d’una campanya de sensibilitzaci贸 urbana, de manera que la implicaci贸 amb el projecte s’est茅n a criteris 猫tics i personals.

  • Practicar processos de s铆ntesi formal i conceptual.
  • Idear i practicar estrat猫gies de difusi贸 i comunicaci贸 de missatges.
  • Adquirir coneixements sobre la metodologia de campanyes de comunicaci贸.
  • Adquirir coneixements sobre la metodologia de presentaci贸 de projectes.
  • Proposta d’una campanya d’orientaci贸 o de sensibilitzaci贸 relacionada amb temes urbanitat i el comportament social.
  • Disseny i planificaci贸 de campanyes multim猫dia.
  • An脿lisi i pr脿ctica de s铆ntesi gr脿fica.
  • Suports i elements de comunicaci贸 digital.
  • Planificaci贸 i organitzaci贸 de presentaci贸 de projectes.

M貌dul VI - Comunicaci贸 transm猫dia

A trav茅s d’aquest m貌dul, que comen莽a amb la proposta d’una campanya de promoci贸, s’analitzaran algunes de les tend猫ncies i eines aplicades en el m脿rqueting digital, aix铆 com la import脿ncia dels continguts i la interacci贸 de l’usuari potencial, que solen ser components decisius per a una difusi贸 adequada. La narrativa transm猫dia 茅s una de les estrat猫gies m茅s utilitzades en publicitat aplicada a nous mitjans. El m貌dul tamb茅 compren pr脿ctiques en m煤ltiples formats per desenvolupar un projecte que estudia processos de planificaci贸 i aplicacions t猫cniques.

  • Adquirir coneixements en narratives transm猫dia.
  • Analitzar processos de planificaci贸 i viabilitat de campanyes gr脿fiques.
  • Comprendre i aplicar estrat猫gies i recursos per al desenvolupament de campanyes promocionals.
  • Els desenvolupaments narratius en campanyes de promoci贸.
  • Multiplataforma i multisuport (crossmedia).
  • Creativitat transm猫dia i planificaci贸 de mitjans.
  • An脿lisi i 煤s de recursos d’interacci贸.
  • Aplicaci贸 d’elements multim猫dia.聽

M貌dul VII - Il路lustraci贸 aplicada al producte

La imatge 茅s un component determinant en la construcci贸 de marca (branding) que participa, en gran mesura, en la captaci贸 d’un determinat p煤blic i defineix aspectes de percepci贸 i d’interacci贸 amb el producte. Per a la seva aplicaci贸 s’estudiaran aspectes relacionats amb la funcionalitat, la identitat, els suports, la innovaci贸 o la diferenciaci贸.

El m貌dul analitza l’adaptabilitat i la integraci贸 de la il路lustraci贸 digital aplicada al producte d’acord amb uns objectius concrets que ens haurem marcat.

  • Adquirir coneixements en difusi贸 i comunicaci贸 de missatges.
  • Analitzar processos d’adaptaci贸 i d’integraci贸 de la imatge aplicada al producte.
  • Desenvolupar pr脿ctiques en descripci贸 t猫cnica.
  • Adquirir coneixements en t猫cniques de reproducci贸.
  • Proposta d’il路lustracions aplicades al producte.
  • Il路lustraci贸 corporativa.
  • Aplicaci贸 al disseny industrial.
  • Estudi i adaptaci贸 de la imatge al producte.
  • Recursos i t猫cniques de producci贸.

M貌dul VIII - Metodologia de projectes

Aquest m貌dul s’ocupa de la promoci贸 i l’orientaci贸 professional de l’alumne d’acord amb els processos de planificaci贸 de metodologies i estrat猫gies. El principal objectiu consisteix, doncs, a estructurar una proposta d’autopromoci贸 en funci贸 dels diversos apartats que donen suport al projecte des d’un punt de vista metodol貌gic mitjan莽ant la formulaci贸 d’objectius generals i espec铆fics, des del proc茅s de recerca i an脿lisi fins a la seva aplicaci贸 i exposici贸.

  • Adquirir coneixements en la planificaci贸 i gesti贸 de projectes.
  • Analitzar i plantejar estrat猫gies de promoci贸.
  • Aplicar metodologies d’elaboraci贸 i per a l’exposici贸 d’un dossier d’aprenentatge (portfolio).
  • Obtenci贸 de recursos.
  • Selecci贸 de continguts.
  • Construcci贸, planificaci贸, descripci贸 i exposici贸.
  • Processos d’elaboraci贸 i exposici贸 de dossiers d’aprenentatge.
  • An脿lisi de canals de difusi贸 i promoci贸 del dossier d’aprenentatge.

Professorat

Ver脙虏nica Fuerte

Ver貌nica Fuerte

Formada en disseny gr脿fic i tipogr脿fic, 茅s cofundadora de HeyStudio, especialista en identitat de marca, disseny editorial i il路lustraci贸.

Formada en disseny gr脿fic i tipogr脿fic, 茅s cofundadora de HeyStudio, especialista en identitat de marca, disseny editorial i il路lustraci贸.

Andr脙漏s Requena

Andr茅s Requena

Despr茅s de 15 anys saltant entre estudis i ag猫ncies de tot tipus, l’any 2014 estableix el seu propi estudi unipersonal trencant aix铆 les avorrides jerarquies del dissenyador actual.

Actualment combina la seva feina professional especialitzada en naming, identitat, editorial i il路lustraci贸 pict貌rica amb autoenc脿rrecs d'activisme gr脿fic.聽

Guillem Casino

Guillem Casino

Coordinador del M脿ster en Publicacions Digitals de BAU. Especialista en software i producci贸 gr脿fica.

Coordinador del M脿ster en Publicacions Digitals de Bau. Especialista en software i producci贸 gr脿fica.Dotze anys com a聽 docent en diverses escoles de disseny de Barcelona i vint anys com a professional en l'empresa privada. Especialista en imatge digital i infografia. Coordinador de formaci贸 en un centre distribu茂dor d'Apple.

Xavi Ramiro

Xavi Ramiro

Il路lustrador especialitzat en aplicacions, videojocs i altres suports i plataformes digitals. Coordinador i col路laborador de publicacions digitals, amb una 脿mplia traject貌ria en il路lustraci贸 editorial, publicitat i marxandatge.聽

Il路lustrador especialitzat en aplicacions, videojocs i altres suports i plataformes digitals. Coordinador i col路laborador de publicacions digitals, amb una 脿mplia traject貌ria en il路lustraci贸 editorial, publicitat i marxandatge.聽

Javier Ja脙漏n

Javier Ja茅n

Format en Belles Arts i gr脿fica publicit脿ria, treballa en il路lustraci贸 de premsa, editorial i comunicaci贸 visual. Ha rebut nombrosos premis i participat en importants exposicions. Tamb茅 t茅 un ampli curr铆culum com a professor i ponent.

Format en Belles Arts i gr脿fica publicit脿ria, treballa en il路lustraci贸 de premsa, editorial i comunicaci贸 visual. Ha rebut nombrosos premis i participat en importants exposicions. Tamb茅 t茅 un ampli curr铆culum com a professor i ponent.

Chuso Ordi

Chuso Ordi

Artista gr脿fic llicenciat en belles arts, 茅s especialista en projectes multiformat. Ha treballat com a dissenyador gr脿fic i il路lustrador en campanyes de publicitat, projectes editorials i videogr脿fics.

Artista gr脿fic llicenciat en belles arts, 茅s especialista en projectes multiformat. Ha treballat com a dissenyador gr脿fic i il路lustrador en campanyes de publicitat, projectes editorials i videogr脿fics.

Veure m茅s

Coordinaci贸

Sito M煤jica.聽Format en Disseny Gr脿fic, 茅s docent i artista pl脿stic. Realitza projectes d'investigaci贸 sobre la imatge en els mitjans de comunicaci贸 digital

Sortides professionals

  • Il路lustraci贸 aplicada a mitjans digitals.
  • Il路lustraci贸 aplicada a producte.
  • Il路lustraci贸 publicit脿ria.
  • Il路lustraci贸 corporativa.
  • Il路lustraci贸 en premsa.
  • Direcci贸 d'art en edicions i publicacions digitals.
  • Gesti贸 de projectes de comunicaci贸 digital i community manager.
  • Gesti贸 de projectes promocionals multim猫dia.

Galeria de projectes