M脿ster en Il路lustraci贸 Creativa

El t铆tulo de M谩ster en Ilustraci贸n Creativa, de 60 ECTS, se obtiene cursando los dos posgrados de 30 ECTS cada uno. Estos posgrados se pueden cursar en un mismo a帽o acad茅mico o en diferentes a帽os acad茅micos. Asimismo, todos los posgrados que forman parte de un m谩ster pueden cursarse de manera independiente.

Fitxa T猫cnica

Edici贸: 8陋 edici贸.

Titulaci贸: Postgrau/Diploma d'Especialitzaci贸 en Il路lustraci贸 atorgat per la UVic-UCC. Els estudiants que superin aquest postgrau i el Postgrau en Il路lustraci贸 Digital i Nous Mitjans rebran el t铆tol de M脿ster en Il路lustraci贸 Creativa. Els estudiants sense titulaci贸 universit脿ria pr猫via rebran un Certificat d'Especialitzaci贸.

Cr猫dits: 30 ECTS

Per铆ode lectiu: Del 18 d'octubre de 2017 a maig 2018. Presentaci贸 TFP: juny de 2018.

Horari: Grup A: dilluns i dimecres de 15:45 h a 18:45 h.Grup B:聽dilluns i dimecres de 19 h a 22 h.

Modalitat: Presencial.

Idioma: Espanyol.

Preu Postgrau: 3660 鈧

Preu M脿ster: 6960 鈧

Acc茅s: Llicenciats, Graduats, C.F.G.S. d'arts pl脿stiques i disseny, i de les fam铆lies professionals: disseny d'interiors, disseny gr脿fic, disseny industrial i arts aplicades a la indument脿ria. Professionals del sector sense titulaci贸 espec铆fica que puguin acreditar experi猫ncia professional. L'acc茅s al curs vindr脿 determinat per un proc茅s d'admissi贸.

Observacions: El book haur脿 d'incloure dibuixos a m脿 al莽ada realitzats amb diferents t猫cniques pict貌riques.

Sol路licitud d'informaci贸

Omple el formulari amb els teus dubtes i comentaris i t鈥檌nformarem sobre el proc茅s d鈥檌nscripci贸 (sol路licitud d鈥檌ngr茅s i documentaci贸 a entregar)

Curs: M脿ster en Il路lustraci贸 Creativa

*Camps obligatoris

Com inscriure'm

Coordinador/a

Berto Mart脙颅nez

Berto Mart铆nez

Coordinador del Postgrau en Il路lustraci贸. Il路lustrador especialitzat en editorials de moda i tend猫ncies.

Il路lustrador especialitzat en editorials de moda i tend猫ncies, sempre a la recerca de nous formats i suports per a la il路lustraci贸.

Col路labora habitualment amb marques com Custo BCN, Alfa Romeo, Nike, Clickair, Mo毛t Chandon. En premsa col路labora amb Playboy, GQ, Max Joseph, Cosmopolitan, El Pa铆s o Elle, entre altres. El seu treball s’ha publicat en llibres diversos.

Presentaci贸

El postgrau aborda i aprofundeix en la il路lustraci贸 com un element rellevant en la comunicaci贸 visual contempor脿nia. La seva presencia en els mitjans de comunicaci贸 es diversifica en diferents 脿mbits i colonitza nous suports.

La il路lustraci贸 茅s tamb茅 un valu贸s mitj脿 d'expressi贸 art铆stica i un llenguatge universal per a la difusi贸 d'idees amb m煤ltiples aplicacions i funcions: de l'ornamentaci贸 a l'opini贸 i informaci贸 aix铆 com a la inducci贸 a la lectura.

L'脿mbit professional en el qual desenvolupar脿 l'activitat professional un il路lustrador compr猫n diferents 脿rees de la comunicaci贸: publicitat, premsa, literatura, disseny, aplicaci贸 a producte, nous formats audiovisuals.

Durant el postgrau s'aprofundir脿 en les funcions de la il路lustraci贸 i els seus principals 脿mbits i aplicacions aix铆 com en la figura de l’il路lustrador i la funci贸 del seu treball com a prove茂dor d'informaci贸, generador de tend猫ncies, cr铆tic, historiador o testimoni gr脿fic que deixa const脿ncia del que ha succe茂t聽 en un determinat moment.

OBJECTIUS GENERALS DE LA FORMACI脫

La finalitat del postgrau 茅s analitzar els diferents 脿mbits, usos i aplicacions de la il路lustraci贸 que el mercat requereix aix铆 com aprofundir, tant en q眉estions t猫cniques com conceptuals, a la recerca d'un llenguatge propi.

Pla d'estudis

El postgrau s'articula en 8 m貌duls, que descriuen les diferents categories i funcions de la

il路lustraci贸, i conclou amb un Projecte Final d'Estudis. En els m貌duls es desenvoluparan continguts te貌rics i pr脿ctics amb la realitzaci贸 d' il路lustracions per als diferents 脿mbits de la professi贸.

Els m貌duls seran impartits per docents, tots ells professionals amb visibilitat en el panorama de la il路lustraci贸, que proposaran exercicis a partir de la seva experi猫ncia en els seus corresponents sectors: narrativa, tend猫ncies, nous suports, producte, premsa, c貌mic, etc.

Es completaran els temaris dels m貌duls amb intervencions, confer猫ncies i xerrades que es donaran, puntualment i al llarg del curs, il路lustradors en actiu especialitzats en els diferents sectors de la il路lustraci贸.

M貌dul I - Il路lustraci贸 en premsa.

M貌dul II - Il路lustraci贸 de tend猫ncies.

M貌dul III - Il路lustraci贸 infantil / juvenil. Narrativa i literatura.

M貌dul IV - Publicitat. Campanya gr脿fica.

M貌dul V - Il路lustraci贸 Cient铆fica.

M貌dul VI - Packaging.

M貌dul VII -聽 Nous Suports i formats.

M貌dul VIII - Mercat laboral.

Programa dels m貌duls

M貌dul I – Il路lustraci贸 en premsa

La il路lustraci贸 ha constitu茂t els continguts gr脿fics de revista i peri貌dics, des de la seva aparici贸 al segle XIX fins a la d猫cada dels 50. S'estudiar脿 les diferents aplicacions del treball l’il路lustrador en aquest 脿mbit . S'analitzar脿 la funci贸 de la il路lustraci贸 en premsa i revistes aix铆 com les seves principals manifestacions contempor脿nies.

  • 聽Il路lustracions en l'脿mbit de la premsa di脿ria.
  • 聽Il路lustracions per a un article en premsa de Tend猫ncies.
  • 聽La tira c貌mica.
  • 聽An脿lisi i comprensi贸 d'un text.
  • 聽Desenvolupament i gestaci贸 d'idees gr脿fiques.
  • 聽Referents del passat i actuals: visionat d'imatges.

M貌dul聽II - Ilustraci贸 de tend猫ncies

La il路lustraci贸 pel seu car脿cter costumista ha estat el principal mitj脿 per descriure estils de vida i indument脿ria des del segle XVIII fins a l'actualitat. Desvinculat dels grans temes de la pintura, el treball de l’il路lustrador observa i recrea com s'actua i viu mitjan莽ant l'an脿lisi de les tend猫ncies en diversos 脿mbits quotidians. Les il路lustracions han nodrit els continguts gr脿fics de les revistes de moda fins a la irrupci贸 de la fotografia, tot i que el fenomen es mant茅 vigent.

  • L'脿mbit de la premsa de tend猫ncies.
  • Una col路lecci贸 de moda: recreaci贸 i descripci贸.
  • Il路lustracions per a un article en premsa de Tend猫ncies.
  • Il路lustraci贸 per a aplicaci贸 t猫xtil.
  • La figura humana: comprensi贸 i representaci贸 mitjan莽ant diferents processos t猫cnics i conceptuals.
  • Breu hist貌ria de la il路lustraci贸 de moda.

M貌dul聽III - Il路lustraci贸 infantil / juvenil. Narrativa i literatura

Al segle XIX, perfeccionant les t猫cniques de reproducci贸 a Anglaterra, va comen莽ar l'auge de la literatura il路lustrada. Escriptors i il路lustradors van treballar junts per cohesionar els seus treballs, i la il路lustraci贸 ornamentaria i li donaria una nova dimensi贸 al llibre com a article de consum i mitj脿 de difusi贸 d'idees. Actualment el llibre il路lustrat 茅s una eina imprescindible, tant did脿ctica com l煤dica, i un dels principals vehicles d'expressi贸 l’il路lustrador.

  • Il路lustracions en l'脿mbit de la narrativa adulta i infantil.
  • Processos t猫cnics i conceptuals en el desenvolupament d'il路lustracions.
  • El llibre il路lustrat: Composici贸 i diagramaci贸. Il路lustracions i portada d'un llibre il路lustrat.
  • La representaci贸 psicol貌gica i formal dels personatges d'una obra narrativa: creaci贸 de personatge.
  • La novel路la gr脿fica i la narrativa seq眉encial.
  • La narrativa del segle XX: principals il路lustradors.

M貌dul聽IV - Publicitat. Campanya gr脿fica

La il路lustraci贸 s'ha encarregat des del segle XIX de promocionar productes, ornamentar envasos i recrear la filosofia i univers de marques comercials. Els aven莽os de les t猫cniques litogr脿fiques van impulsar el cartell com un dels grans mitjans d'expressi贸 art铆stica, assentant les bases de la comunicaci贸 visual orientades a grans audi猫ncies. En l'脿mbit de la publicitat, el treball de l’il路lustrador ha generat idealitzacions de la realitat i ha materialitzat l'esperit de productes i marques comercials convertint a la il路lustraci贸 en una important forma de persuasi贸, 聽aix铆 com a vehicle d'expressi贸 i comunicaci贸. La campanya publicit脿ria ha donat una difusi贸 al treball d'artistes sense precedents.

  • Es desenvolupar脿 una s猫rie d'il路lustracions a partir d'un hipot猫tic briefing per als continguts gr脿fics d'una campanya.
  • Briefing: An脿lisi i comprensi贸.
  • Estrat猫gia de comunicaci贸: proc茅s.
  • La campanya: desenvolupament gr脿fic.
  • M煤ltiples suports: aplicaci贸.
  • El pressupost.
  • Breu hist貌ria de les campanyes gr脿fiques.

M脪DUL V - IL路LUSTRACI脫 CIENT脥FICA

S'analitzar脿 l'aplicaci贸 m茅s t猫cnica de la il路lustraci贸. Els pintors renaixentistes es van interessar per la representaci贸 anal铆tica de la naturalesa convertint els estudis anat貌mics i bot脿nics en una de les principals manifestacions art铆stiques. Durant el segle XIX, l'auge cient铆fic va demandar infinitat de descripcions exhaustives com a instrument per a la investigaci贸 i comprensi贸 en diferents 脿rees. Avui tant la medicina, biologia o enginyeria necessiten el treball de l’il路lustrador per al desenvolupament t猫cnic essent els processos infogr脿fics les principals eines de l’il路lustrador, dotant al dibuix cient铆fic d'un major rigor descriptiu i anal铆tic.

  • Desenvolupament de capacitat anal铆tica.
  • Eines infogr脿fiques.
  • Il路lustraci贸 sobre tema bot脿nic / zool貌gic.
  • Eines pict貌riques.
  • Introducci贸 a llenguatges hiperrealistes.

M貌dul聽VI – Packaging

S'estudiar脿 com a partir de la revoluci贸 de les t猫cniques d'impressi贸 i la producci贸 industrial de mercaderia generar脿 un nou mercat per a dissenyadors i il路lustradors d'import脿ncia capital en el segle XX, convertint l'env脿s en un dels principals formats per a la comunicaci贸 visual. L'ornamentaci贸 de l'env脿s revolucionar脿 la cultura popular convertint el producte en referent cultural i envaint l'imaginari popular d'infinitat d'icones, dotant productes de gran c脿rrega emotiva i donant a aquests una nova dimensi贸.

  • La relaci贸 producte i imatge.
  • Disseny i il路lustraci贸 del digipack d'un CD.
  • Recursos gr脿fics no figuratius.
  • Introducci贸 al tractament tipogr脿fic / cal路ligr脿fic.

M貌dul聽VII - Nous suports i formats

En els 煤ltims anys la comunicaci贸 gr脿fica s'ha caracteritzat per la inquietud en la recerca de nous formats i estrat猫gies, i la il路lustraci贸 ha trobat ubicaci贸 en infinitat de nous suports. Les noves t猫cniques reprogr脿fiques han perm猫s que la il路lustraci贸 s'apliqui a molts i diferents materials permetent una extensa difusi贸 de l'obra de l’il路lustrador. Aquest ha diversificat l'aplicaci贸 del seu treball sobre infinitat de productes i ha aconseguit obrir un mercat cada vegada m茅s extens .

  • Intervencions puntuals per part d'experts que intervindran i mostraran el seu treball aplicat a les 煤ltimes tend猫ncies de formats i suports. 聽聽

M貌dul聽VIII - Mercat laboral

L'acc茅s a l'脿mbit laboral 茅s complex i necessitem informaci贸 i domini, tant de les xarxes socials com de les plataformes que donaran visibilitat al treball de l’il路lustrador.

  • Intervenci贸 de Gemma Cortabitarte, gerent de APIC (Associaci贸 Professional d'Il路lustradors de Catalunya).

Professorat

Gemma Cortabitarte

Gemma Cortabitarte

Especialista en publicacions digitals i drets d'autor.

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Aut貌noma de Barcelona.

S'ha especialitzat en l'脿rea de publicaci贸 digital i drets d'autor.

Imparteix classes de digitalitzaci贸 en el sector de la il路lustraci贸 en diferents escoles de disseny de Barcelona.

Xavi Ramiro

Xavi Ramiro

Il路lustrador especialitzat en aplicacions, videojocs i altres suports i plataformes digitals. Coordinador i col路laborador de publicacions digitals, amb una 脿mplia traject貌ria en il路lustraci贸 editorial, publicitat i marxandatge.聽

Il路lustrador especialitzat en aplicacions, videojocs i altres suports i plataformes digitals. Coordinador i col路laborador de publicacions digitals, amb una 脿mplia traject貌ria en il路lustraci贸 editorial, publicitat i marxandatge.聽

Sito M脙潞jica

Sito M煤jica

Formado en Dise帽o Gr谩fico, es docente y artista pl谩stico. Realiza proyectos de investigaci贸n acerca de la imagen en los medios de comunicaci贸n digital.

Formado en Dise帽o Gr谩fico, es docente y artista pl谩stico. Realiza proyectos de investigaci贸n acerca de la imagen en los medios de comunicaci贸n digital.

Joan Miquel Bennasar

Joan Miquel Bennasar

Il路lustrador especialitzat en infografia

Il路lustrador especialitzat en infografia. L'any 2005 funda juntament amb altres professionals procedents del c貌mic i la il路lustraci贸 l'estudi alademosca. Desenvolupa la seva activitat fent especial atenci贸 als processos de documentaci贸 i realitzaci贸. El rigor es combina amb l'alta qualitat pl脿stica de les il路lustracions. El seu treball es centra en el m贸n editorial, ag猫ncies de publicitat, estudis de disseny i museus. Ha estat guardonat en varies ocasions amb els Premis Junceda de il路lustraci贸.

Rafa Castanyer

Rafa Castanyer

Il.lustrador en premsa, publicitat, publicacions i editorials.

Des de 1996聽茅s聽il 路 lustrador聽en premsa,聽publicitat,聽publicacions聽editorials, etc.聽Tant聽en els treballsdirigits als mitjans聽com聽en els seus projectes聽personals,聽mant茅 un聽discurs聽constantdirigit聽cap a una聽experimentaci贸聽narrativa聽que presenta聽en diferents聽formats.

Chidy Wayne

Chidy Wayne

Dissenyador i il路lustrador.

Il路lustrador especialitzat en moda i noves t猫cniques. Dissenyador de moda i autor de diversos llibres sobre tend猫ncies i indument脿ria.

Veure m茅s

Coordinaci贸

Berto Mart铆nez. Il路lustrador especialitzat en editorials de Moda i tend猫ncies, sempre a la recerca de nous formats i suports per a la il路lustraci贸. Col路labora habitualment amb marques com Custo BCN, Alfa Romeo, Nike, Clickair, Mo毛t Chandon. En premsa col路labora amb Playboy, GQ, Max Joseph, Cosmopolitan, El Pa铆s o Elle, entre d'altres. El seu treball s’ha publicat en diferents llibres d’il路lustraci贸 reconeguts.

Sortides Professionals

Il路lustrador en diferents 脿mbits:

  • Premsa, narrativa i literatura.
  • T猫cnica i cient铆fica.
  • Moda i tend猫ncies.
  • Packaging i publicitat.

Galeria de projectes